Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMet spoed! Hoe krijg ik me ogen weer klein?

Met spoed! Hoe krijg ik me ogen weer klein?

28 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed, ritalin en cafeïne is ook wel echt een kutcombinatie. Vond je alleen speed niet voldoende?
B
BariadreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yomabo zei:
...(Op de ander forum noemde ik ze 'schatten', dus dat laat wel nog een beetje de status zien waarin ik nu zit.)
Klik om te vergroten...

Hahaha ... heerlijk .. herkenbaar, love it :)
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#3
'm'n vader noemde me een pussy en ik ben verder gegaan met leren' :tearsofjoy: Nice.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sorry voor het lange wachten Jongens! Like I said, examen week.

De ritalin en koffie is van algemeen dagelijks gebruik. Vandaar die combinatie.
Jullie hebben ook absoluut gelijk. Het was inderdaad een stom idee, en heb inderdaad te veel genomen.

Uit eindelijk is alles goed gekomen. Ik heb een hete douche genomen en geprobeerd zo goed mogelijk me neus schoon te maken. Me ouders hadden me ge-appt toen ze er bijna waren (gelukkig), heb snel super pittige noedels gemaakt en ik heb ze verteld dat me ogen groot en tranerig waren van de pittigheid. Me vader noemde me een pussy en ik ben verder gegaan met leren.

Ging trouwens super goed me examens, maar het is geen aanrader.
Tip van van een oud student die ook wel eens stimulanten heeft gebruikt tijdens studie. Leren gaat echt beter zonder stimulanten, want het put je alleen maar uit. Stimulanten zijn vooral handig voor papers die snel af moeten.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens! Ik had het voordeel dat ik niet echt hoefde te stampen, maar dat ik gewoon veel moest oefenen. Maar nog steeds geen aanrader.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yomabo zei:
Me ouders hadden me ge-appt toen ze er bijna waren (gelukkig), heb snel super pittige noedels gemaakt en ik heb ze verteld dat me ogen groot en tranerig waren van de pittigheid.
Klik om te vergroten...
Heb je dat uit jezelf verteld, of vroegen ze ernaar?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het klinkt inderdaad wel een beetje stom als je dat uit jezelf begint te vertellen. Net of je iets te verbergen hebt ofzo :grin:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
SmartieAndMe zei:
Het klinkt inderdaad wel een beetje stom als je dat uit jezelf begint te vertellen. Net of je iets te verbergen hebt ofzo :grin:
Klik om te vergroten...
My thoughts, exactly.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb zelf niet het idee dat ik 90% van de gevallen de plank mis sla, zou iemand daarover me via pm wijzer kunnen maken?

ik snap het werkelijk niet.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
MeejheM zei:
Ik heb zelf niet het idee dat ik 90% van de gevallen de plank mis sla, zou iemand daarover me via pm wijzer kunnen maken?

ik snap het werkelijk niet.
Klik om te vergroten...
Dat kan ook wel gewoon hier. Je geeft vaak antwoord op vragen die niet gesteld worden. Je rekent mensen af op fouten die ze niet gemaakt hebben. En je bent een azijnpisser pur sang.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#10
Exceptional Insight zei:
SmartieAndMe zei:
Het klinkt inderdaad wel een beetje stom als je dat uit jezelf begint te vertellen. Net of je iets te verbergen hebt ofzo :grin:
Klik om te vergroten...
My thoughts, exactly.
Klik om te vergroten...
Ze vroegen of ik gehuild had... :flushed:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Yomabo zei:
Exceptional Insight zei:
SmartieAndMe zei:
Het klinkt inderdaad wel een beetje stom als je dat uit jezelf begint te vertellen. Net of je iets te verbergen hebt ofzo :grin:
Klik om te vergroten...
My thoughts, exactly.
Klik om te vergroten...
Ze vroegen of ik gehuild had... :flushed:
Klik om te vergroten...
Haha, dan is het best een goed antwoord.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
MeejheM zei:
Ik heb zelf niet het idee dat ik 90% van de gevallen de plank mis sla, zou iemand daarover me via pm wijzer kunnen maken?

ik snap het werkelijk niet.
Klik om te vergroten...
Had ik volgens mij al vrij uitvoerig via pm uitgelegd. Maar inderdaad zoals EI in het kort zegt, antwoord geven op vragen die niet gesteld zijn en anderen afrekenen op fouten die ze niet gemaakt hebben. Het lijkt wel of jij altijd meer in een topic leest dan er daadwerkelijk staat. Opzich tot daar aan toe, maar als je dan anderen gaat afrekenen op fouten die niet gemaakt zijn of gaat zeuren over pietluttige dingen komt dat op mij behoorlijk storend over. Vandaar mijn opmerking dat je vaak de plank mis slaat en voor mijn gevoel is dat tegenwoordig ook veel meer dan eerst.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er is, in ieder geval, een boel opgekropte frustratie. Da's duidelijk.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb inderdaad vooral het gevoel dat dit iets is van de afgelopen 1-2 maanden, MeejheM, vruggah was je veel scherper.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien iets te veel drugs? :flushed:
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beste psychonauten,
De examens staan weer voor de deur en hoe verder ik in de examenweken zit, hoe hoger de stress oploopt. Wat ik nu ga vertellen is een typische vorm van drugs misbruik en onverantwoordelijk gedrag. Ik ben stom geweest en dat weet ik, maar ik ik zag even geen andere uitweg.

Ik heb gisteravond een nacht doorgehaald met gebruik van speed, ritalin en cafeïne aangezien ik maandag een examen heb dat ik pittig lastig vind, en het gaat er om spannen. Ik heb de hele avond zitten leren. Sinds kort gebruik ik eigenlijk pas ritalin (3x 10mg), wegens en combinatie van: aan autisme verwante contactstoornis, AD(H)D (welke van de 2 moet nog verder onderzocht worden), depressie en hoogbegaafd. Het is een aardig lijstje, I know, maar er word nu overal aan gewerkt.

Mijn ouders zijn een weekend weg geweest naar Friesland en komen ongeveer om 12:00 thuis, maar ik kan mijn eigen oogkleur niet eens vertellen zo zwart zijn mijn ogen.

Heeft iemand, misschien, een mega goede tip voor me. Momenteel ben ik radeloos.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik weet dat je huisarts daar oogdruppels voor voor kan schrijven, maar daar heb je nu weinig aan.

Het enige wat ik voor nu gelijk weet is gewoon gaan liggen slapen, als dat niet lukt gewoon toch in bed blijven liggen met je ogen dicht.

En vergeet niet dat echt heel veel mensen, zelfs als ze je goed kennen niks zien daarvan. als iemand het al opmerkt moet je gewoon zeggen dat je de hele nacht aan het studeren bent geweest. Niemand zal vermoeden dat je drugs gebruikt hebt.

Garanties kan ik je niet geven, maar ik durf toch wel 85% kans op succes voor te stellen. Het enige middel wat je 100% zekerheid biedt is gewoon slapen, ontbijten en douchen.

Ga dus in bed liggen, en kom er zo laat mogelijk pas uit. een douche is heerlijk voor vermoeide ogen.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat zou inderdaad werken. Het nadeel is dat ik al een week om 7 uur 's ochtends eruit ben, en mijn ouders weten dat ik nogal ''habit-forming'' ben. Ook krijg ik geen hap door me keel. Ik heb maar een liter weight-gainer en eiwitten voor mezelf klaar gemaakt, want drinken gaat wel super makkelijk.

Ik heb precies dit zelfde bericht ook gepost op df.info, en dit is wat ik op hun reacties heb gereageert (met quotes[zal de namen weghalen]):

Je kan kijken of je ogen al op licht reageren, dan zou ik er voor zorgen dat de ruimtes waar je je ouders onder ogen moet zien goed verlicht zijn.
Klik om te vergroten...

Hmmm toen ik het onderwerp plaatsten, inderdaad nog niet. Ik ga nog eens kijken. Ik heb wel de hele tijd (iets meer dan 1,5 uur) met echt alle lampen in me gezicht gezeten, om maar me ogen moe genoeg te krijgen, zodat me iris (blijkbaar is iris ook de meervoud) zouden ontspannen. Dat zeg ik, ik probeer echt alles.

YES! Ze reageren. Heel ligt, ik moet echt de flitser van me mobiel op een paar cm houden om duidelijk resultaat te zien, maar ze reageren. Met de kamerlampen, ging het iets slechter.

Kan ik nu niet beter, wanneer ik me ouders zie, in een donkere kamer gaan zitten? Zodat het logisch is dat me ogen zo groot zijn? :keta:

Ik doe dan vaak of ik hoofdpijn heb, ga dan zo mijn ogen extreem dichtknijpen, hand bij je hoofd, ''Poeh voel migraine aankomen''. Of ik doe alsof er iets onder mijn lenzen zit, of dat ik last heb van mijn lenzen.
Klik om te vergroten...

Opzich geen slecht plan. Als me ouders terug komen, zou ik er al 4 uur computerwerk op hebben kunnen zitten (vanuit gaande dat ik om 8 uur ben begonnen [wat ik al vaker gedaan heb deze week, dus niet ongehoord voor me ouders]).

Maar jammer genoeg ben ik een brildrager +0,75, ik heb hem alleen op als ik lang achter de computer zit of voor bijvoorbeeld beamers (die zitten precies in me brandpunt van me ogen). geertgehakt en Knabbel,zou het juist beter worden,of juist erger maken, als ik me bril opzet?

En die kaak moet ik ook onder controle zien te krijgen! :tongueout:ara:
Klik om te vergroten...

Met nog een vervolg bericht van mijzelf er achter aan:
Ik heb een neusspray gevonden: xylometazoline :conf:. Zou dit helpen om even goed me neus schoon te maken? Ik weet dat je ogen ervan kunnen gaan tranen, en daardoor kunnen me ogen nog groter lijken/worden dan dat ze al zijn (yeah?), maar dat gaat wel weer over na een paar minuten. Tot die tijd zou dat moeten werken toch?
Klik om te vergroten...

Ik vind het trouwens top dat je hier al zo vroeg op wil/kan reageren. (Op de ander forum noemde ik ze schatten, dus dat laat wel nog een beetje de status zien waarin ik nu zit.)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wel jammer dat je niet van tevoren wist dat je er niets mee opschiet, om dope te gebruiken om de hele nacht door te leren. Zo steek je er namelijk geen flikker van op.

Had je een hoop stress kunnen besparen.
Y
YomaboLid
01-01-2024, 00:00
#20
Of ik echt veel geleerd heb, niet echt. Gelijk met je eens.
Maar wat ik wel heb kunnen doen is veel opgavens kunnen maken en daardoor zie ik nu wat ik nog niet weet. Dus het heeft een voordeel gehad, als ik de enorme dopamine crush, lever beschadiging en uithongering niet mee tel...

Like I said:
Yomabo zei:
een combinatie van: aan autisme verwante contactstoornis, AD(H)D .. en depressie.
....
Momenteel ben ik radeloos.
Klik om te vergroten...
:(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."