Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDikke doei drugs!

Dikke doei drugs!

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
De eerste week is inderdaad het zwaarst, vooral omdat je dan nogal wat slaaptekort opbouwt... daarna begint het herstel en dan wordt het dag voor dag beter.

Je kunt zomaar nog een poosje vermoeid zijn, wees daarop voorbereid. Bij mij duurde het wel even voordat ik weer wat frisser werd (voor zover ik ooit volledig fris geworden ben :P )
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
voor zover ik ooit volledig fris geworden ben :P
Klik om te vergroten...
Ben je dat ooit geweest dan? :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vanochtend toen ik uit de douche stapte :grin:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
SmartieAndMe zei:
Vanochtend toen ik uit de douche stapte :grin:
Klik om te vergroten...
Toen was je baard eindelijk een keer schoon?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee joh, ik heb allemaal snoep erin. Gummiberen om precies te zijn, of Goldbaren zoals de Duitsers het zeggen.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#6
@oortjes
het is een soort paradox: moet je een fysiek letsel oplopen om te besluiten je gedrag 180 graden om te gooien
ik zou zeggen ja, als je een direct verband ziet tussen je letsel en je gebruik :)
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wow, ben ik nou vaag of iets want ik snap em niet?

Kan je em eens anders uitleggen?
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#8
oortjes zei:
Wow, ben ik nou vaag of iets want ik snap em niet?

Kan je em eens anders uitleggen?
Klik om te vergroten...
sorry oortjes, ik ben autist, minder handig met woorden;
ik vond het een epic story, goed voor een docudrama
-goed bezig!
-hou die tromboses goed in de gaten, doe er desnoods een medische kuur op, want ze zijn spijtig genoeg levensgevaarlijk :wave:
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks, iedere week kijk ik ernaar. ik heb bij mijn hals, borst, voorkant schouder en armen ook soort van spataderen waardoor je goed kan zien of het erger word of niet!
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
Nee joh, ik heb allemaal snoep erin. Gummiberen om precies te zijn, of Goldbaren zoals de Duitsers het zeggen.
Klik om te vergroten...

Ik zou hier graag een of andere gevatte opmerking over maken maar ik ben inspiratieloos.
Dus ik hou het even bij: Oh my......

@ Oortjes, Hoe voel je je nu sinds je een tijdje gestopt bent? Lukt het allemaal met sporten en de meditatie? Heb je zin om een wat uitgebreider verhaal te schrijven over de laatste 1,5 maand waarin je gestopt bent? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het voor jou verlopen is, en hoe jij het ervaren hebt. Uiteraard gaat het mij niks aan, dus als je niet wil dan is dat geen probleem.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#11
De afgelopen tijd ging het zeker goed.

Ik sta weer fitter en socialer in het leven. Ik sport nu 3 dagen in de week op basis van supercompensatie. In de tijd dat ik gestopt ben ben ik 3.5kg aangekomen in spiermassa. Ik ben niet meer duf met opstaan en heb zin om dingen te ondernemen. De relatie met mijn vriendin is wel aanzienlijk verbeterd. Door het blowen kreeg ik minder interesse en sloot ik mijzelf eigenlijk af.

Vorige week zaterdag op verzoek van mijn vriendin truffels gedaan, en blowen doe ik ook nog soms (1x in de week). Ik merk dat ik daar echt niet makkelijk vanaf kan blijven.

Is dit een beetje wat je bedoeld?
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fijn dat het beter gaat, klinkt ook echt alsof je 180 graden bent gedraaid!

Ik had het iets uitgebrider verwacht, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het in je hoofd is gegaan. Of je daar veel strijd hebt gehad en hoe je daarmee om bent gegaan. Je hebt een uniek standpunt hierin, en dat vind ik ook erg interessant om te lezen. Persoonlijke ervaringen geven een extra kijkje in deze periode van je, de textbook situatie geen nooit het hele plaatje.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#13
In mijn hoofd heb ik een continu strijd geleefd, vooral savonds.

De eerste stap om savonds geen joint op te steken was ontzettend lastig, probeer maar een gewoonte van je ineens niet te doen. Ik kwam thuis van werk (11,12 uur savonds) en stak normaal 2 jointjes op en nu ineens niet. Ik wist niet wat ik moest doen, dus ben ik maar depressief in bed gaan liggen.

Het slapen was moeilijk, ik ben lichamelijk en geestelijk heel druk en blowen onderdrukt dat. Voor het mentale deel had ik een oplossing, 30 min voor het slapen yoga oefeningen en mediteren. Lichamelijk had ik alleen niets, ik bleef nog steeds onrustig en wist niet wat voor houdingen ik moest aannemen.

Zo zijn de 1e 3 dagen verlopen. Dag nummer 4 had ik de hele dag niet eraan gedacht en kwam ik thuis en was de drang ontzettend sterk, te sterk. De drugs had de slag gewonnen. Tijdens het roken van de joint continu strijd gehouden. Zo gingen de gesprekken in mijn hoofd.

Ik: Waarom rook ik nog je bent gestopt maak em uit.
gedachten: *neemt hijs* gast dit is toch chill
Ik: Nu doe je het weer, je krijgt hartkloppingen wat is er nog chill aan?
gedachten: *neemt hijs* lekker man die rust kan je zometeen weer lekker slapen.

Halverwege mijn joint toch uitgemaakt, en ben maar gaan slapen. 2 weken gaan voorbij zonder geblowd te hebben. De dagen waren daarna makkelijker dan eerst en had een nieuwe bezigheid gevonden. Online enquêtes invullen voor een kleine vergoeding. Slapen gaat beter, soms goed en soms slecht. Ik heb mijn ritme veranderd en heb altijd 8 uur slaap. Ik sport weer 3x in de week en begin weer gains te krijgen. Eetpatroon veranderd wat moeilijk was maar gelukt is.

Het is lastig maar haalbaar, sta positiever en (nog) energieker in het leven. Dit is wat ik wil en zal blijven houden. Desalniettemin is de drang er nog steeds om soms een joint op te steken. Soms gebeurd het en stop ik na een halve soms zeg ik ook nee. Verbieden doe ik het mezelf niet, maar heb wel voor mezelf gezegd om zoveel mogelijk nee te zeggen en als ik het gevoel krijg dat het fout gaat gewoon de situaties vermijden (als ik naar mijn vriendin ga blow ik niet).
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de toelichting :)

Ik ben zelf 2x gestopt met blowen, maar toen de redenen voorbij waren ben ik ook weer begonnen. Eerst met 1 joint in de week wat over een tijd van een paar maanden weer naar elke dag ging.

Eerste reden was antidepressiva meds. Tweede reden, ik wilde een mini kopen en had geld nodig.

Ik zie mijn joint ook heel anders dan andere type drugs. Er zijn zoveel mensen die iedere avond een glas wijn of een biertje drinken, zo rook ik mijn jointje zeg maar. Wat gelijk ook weer een valkuil is omdat het zo gewoon is geworden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Blijven volhouden. De eerste harde week is voorbij dus kan enkel maar bergopwaarts gaan nu :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geen slechte keuze denk ik gezien je lichamelijke klachten en het effect wat het op je gemoedstoestand heeft zo te lezen.

Goed dat je hier je verhaal doet in ieder geval.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi forumleden,

Inleiding?
Ik gebruik nu ongeveer 4 jaar echt drugs, daar zitten momenten bij van veel gebruik en misbruik tot soms helemaal niets. Sinds vandaag besloten om ermee te stoppen. Zo ben ik ook gestopt met roken, ineens krijg ik een 'openbaring' en ben ik er gewoon klaar mee.

Ik heb buiten dat ook genoeg redenen om te stoppen. Dit is voor mij even een mooi moment om mijn ei kwijt te kunnen. Ook zal ik actief blijven op het forum maar iets minder. TvdM die ik iedere maand maak ga ik ook nog meer door (van december komt er nog aan).

Het verhaal
Toen ik 15-17 jaar was luisterde ik altijd naar hardstyle/core, alleen ging ik nooit naar feesten omdat ik daar de behoefte niet aan had. Ik sportte altijd heel veel en had een mooie visie op het leven wat ik nou echt wou bereiken en hoe ik dat pad moet belopen.

Sinds ik met hard drugs in aanraking ben gekomen ben ik eigenlijk alleen maar van het pad afgeweken en er een soort van naast gaan lopen. Ik ging gemiddeld 1x in de maand naar een feestje, klein of groot maakte niet uit. Het geld wat ik normaal voor supplementen gebruikten om te sporten ging voor de helft naar drugs en feesten. Ik had op dat moment een nieuwe vriendengroep. Sommige gebruikten drugs en sommige niet maar het liep altijd goed.

Vorig jaar eind oktober kreeg ik te horen dat ik trombose had. Ik was een paar dagen geleden 21 geworden. Ik zou nog naar freaqshow gaan maar omdat ik zo ziek was ben ik niet gegaan. Rechtop lopen was ontzettend moeilijk voor me en was behoorlijk depressief. Begin februari was ik weer gezond verklaard en kon ik het achter me laten. De reden dat ik trombose heb gehad zal ik nooit weten, wel heb ik mijn eigen theorie: verkeerde pillen en niet consequent zwaar sporten.

Uiteindelijk ben ik maar gaan blowen omdat uppers veel risico geven voor mij. Toch deed ik soms uppers, wat een risico spelletje is. Uppers geven meer druk op de bloedvaten waardoor de kans op trombose groter is. Dit jaar wel naar freaqshow geweest wat echt een super feest is! Helaas heeft dat wel bijna zijn tol geëist. Als ik onder invloed ben zeg ik moeilijk nee en blijf ik maar doorgaan. Dit keer heb ik teveel gebruikt waardoor ik voelde dat mijn bloedvaten het er moeilijk mee hebben. Vorig jaar duurde het 2 dagen voor ik mijn trombose ontdekten, vandaag zitten we op dag nummer 3 en het voelt zeker niet lekker maar de symptomen heb ik nog niet.

Ik heb mijn lesje geleerd. Bovendien was ik vroeger veel gelukkiger dan ik nu ben. Daarom heb ik besloten weer op te pakken waar ik was en dat is weer terug naar het pad waar ik was toen ik 15 jaar was.

Dankjewel voor het lezen, het was niet makkelijk om te schrijven.

*Oortjes over en uit*
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Soms heb je misschien zo'n ervaring van misbruik nodig om er echt een punt achter te zetten. Knap dat je deze stap zet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Knap van je hoor. En het is idd zo dat je er in ene klaar mee kan zijn. Succes! :wave:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je gezondheid staat op de eerste plaats. De beste keuze die je kan nemen. Veel succes!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."