Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDikke doei drugs!

Dikke doei drugs!

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thanks, iedere week kijk ik ernaar. ik heb bij mijn hals, borst, voorkant schouder en armen ook soort van spataderen waardoor je goed kan zien of het erger word of niet!
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Nee joh, ik heb allemaal snoep erin. Gummiberen om precies te zijn, of Goldbaren zoals de Duitsers het zeggen.
Klik om te vergroten...

Ik zou hier graag een of andere gevatte opmerking over maken maar ik ben inspiratieloos.
Dus ik hou het even bij: Oh my......

@ Oortjes, Hoe voel je je nu sinds je een tijdje gestopt bent? Lukt het allemaal met sporten en de meditatie? Heb je zin om een wat uitgebreider verhaal te schrijven over de laatste 1,5 maand waarin je gestopt bent? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het voor jou verlopen is, en hoe jij het ervaren hebt. Uiteraard gaat het mij niks aan, dus als je niet wil dan is dat geen probleem.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
De afgelopen tijd ging het zeker goed.

Ik sta weer fitter en socialer in het leven. Ik sport nu 3 dagen in de week op basis van supercompensatie. In de tijd dat ik gestopt ben ben ik 3.5kg aangekomen in spiermassa. Ik ben niet meer duf met opstaan en heb zin om dingen te ondernemen. De relatie met mijn vriendin is wel aanzienlijk verbeterd. Door het blowen kreeg ik minder interesse en sloot ik mijzelf eigenlijk af.

Vorige week zaterdag op verzoek van mijn vriendin truffels gedaan, en blowen doe ik ook nog soms (1x in de week). Ik merk dat ik daar echt niet makkelijk vanaf kan blijven.

Is dit een beetje wat je bedoeld?
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fijn dat het beter gaat, klinkt ook echt alsof je 180 graden bent gedraaid!

Ik had het iets uitgebrider verwacht, ik ben ook wel nieuwsgierig hoe het in je hoofd is gegaan. Of je daar veel strijd hebt gehad en hoe je daarmee om bent gegaan. Je hebt een uniek standpunt hierin, en dat vind ik ook erg interessant om te lezen. Persoonlijke ervaringen geven een extra kijkje in deze periode van je, de textbook situatie geen nooit het hele plaatje.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#5
In mijn hoofd heb ik een continu strijd geleefd, vooral savonds.

De eerste stap om savonds geen joint op te steken was ontzettend lastig, probeer maar een gewoonte van je ineens niet te doen. Ik kwam thuis van werk (11,12 uur savonds) en stak normaal 2 jointjes op en nu ineens niet. Ik wist niet wat ik moest doen, dus ben ik maar depressief in bed gaan liggen.

Het slapen was moeilijk, ik ben lichamelijk en geestelijk heel druk en blowen onderdrukt dat. Voor het mentale deel had ik een oplossing, 30 min voor het slapen yoga oefeningen en mediteren. Lichamelijk had ik alleen niets, ik bleef nog steeds onrustig en wist niet wat voor houdingen ik moest aannemen.

Zo zijn de 1e 3 dagen verlopen. Dag nummer 4 had ik de hele dag niet eraan gedacht en kwam ik thuis en was de drang ontzettend sterk, te sterk. De drugs had de slag gewonnen. Tijdens het roken van de joint continu strijd gehouden. Zo gingen de gesprekken in mijn hoofd.

Ik: Waarom rook ik nog je bent gestopt maak em uit.
gedachten: *neemt hijs* gast dit is toch chill
Ik: Nu doe je het weer, je krijgt hartkloppingen wat is er nog chill aan?
gedachten: *neemt hijs* lekker man die rust kan je zometeen weer lekker slapen.

Halverwege mijn joint toch uitgemaakt, en ben maar gaan slapen. 2 weken gaan voorbij zonder geblowd te hebben. De dagen waren daarna makkelijker dan eerst en had een nieuwe bezigheid gevonden. Online enquêtes invullen voor een kleine vergoeding. Slapen gaat beter, soms goed en soms slecht. Ik heb mijn ritme veranderd en heb altijd 8 uur slaap. Ik sport weer 3x in de week en begin weer gains te krijgen. Eetpatroon veranderd wat moeilijk was maar gelukt is.

Het is lastig maar haalbaar, sta positiever en (nog) energieker in het leven. Dit is wat ik wil en zal blijven houden. Desalniettemin is de drang er nog steeds om soms een joint op te steken. Soms gebeurd het en stop ik na een halve soms zeg ik ook nee. Verbieden doe ik het mezelf niet, maar heb wel voor mezelf gezegd om zoveel mogelijk nee te zeggen en als ik het gevoel krijg dat het fout gaat gewoon de situaties vermijden (als ik naar mijn vriendin ga blow ik niet).
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de toelichting :)

Ik ben zelf 2x gestopt met blowen, maar toen de redenen voorbij waren ben ik ook weer begonnen. Eerst met 1 joint in de week wat over een tijd van een paar maanden weer naar elke dag ging.

Eerste reden was antidepressiva meds. Tweede reden, ik wilde een mini kopen en had geld nodig.

Ik zie mijn joint ook heel anders dan andere type drugs. Er zijn zoveel mensen die iedere avond een glas wijn of een biertje drinken, zo rook ik mijn jointje zeg maar. Wat gelijk ook weer een valkuil is omdat het zo gewoon is geworden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Blijven volhouden. De eerste harde week is voorbij dus kan enkel maar bergopwaarts gaan nu :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen slechte keuze denk ik gezien je lichamelijke klachten en het effect wat het op je gemoedstoestand heeft zo te lezen.

Goed dat je hier je verhaal doet in ieder geval.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."