Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNogmaals drugs na enorme dip?

Nogmaals drugs na enorme dip?

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fool zei:
Nouja, het dingetje is gewoon dat we het niet zeker weten. Dit is gewoon wat we uit analyse van de incidenten gehaald hebben. In het algemeen is het wat meer oppassen, omdat de gebruikersstandaard wat hoger ligt. En wat het daarnaast doet weten we eigenlijk niet helemaal zeker.

Maargoed, we weten ook nog lang niet alles wat MDMA in ons koppie doet, maar de delen die we wel weten zijn alles behalve goed voor je. :P
Klik om te vergroten...

Aha! Bedankt voor je uitleg! :thumbsup:
g
guidovbrakelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb pas 4F gebruikt in combinatie met XTC maar ik zou het niet meer doen, geloof me 4F is echt troep. Pak dan bijvoorbeeld alleen Gtje en wat SOS(coke), dat is snel uitgewerkt. Sowieso drugs als 4F of XTC ga ik echt niet meer doen, je krijgt er sowieso een dip van.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van coke niet dan ?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Liefhebbertje zei:
Van coke niet dan ?
Klik om te vergroten...

Die dip kan je volgens mij niet vergelijken met van xtc..
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
@PsyTekZ
Word dat beweerd dan?
Of wou je gewoon ff bekritiserende feedback geven?

Ik reageer op het bericht boven mij
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Liefhebbertje zei:
@PsyTekZ
Word dat beweerd dan?
Of wou je gewoon ff bekritiserende feedback geven?

Ik reageer op het bericht boven mij
Klik om te vergroten...

Ik spreek vanuit eigen ervaringen uit het verleden. De dip van sos valt heel wat beter mee dan een 3/4 dagen durende xtc dip..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
guidovbrakel zei:
Ik heb pas 4F gebruikt in combinatie met XTC maar ik zou het niet meer doen, geloof me 4F is echt troep. Pak dan bijvoorbeeld alleen Gtje en wat SOS(coke), dat is snel uitgewerkt. Sowieso drugs als 4F of XTC ga ik echt niet meer doen, je krijgt er sowieso een dip van.
Klik om te vergroten...
Niet dat ik nou wil zeggen dat 4-FA goed voor je is ofzo, maar van de combinatie met XTC kun je wel vrij zeker zeggen dat het echt heel slecht voor je is. Juist dit soort combinaties vergroten helaas enorm de kans op gevaarlijke of zelfs fatale ongevallen.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spreek ook altijd uit ervaring
Maar ik beweer nergens dat het hetzelfde is
Of wat dan ook
Stel enkel de vraag : van coke niet?
Ik heb dat namelijk wel
En dat kan aan mij liggen
Of me hoeveelheden

Maar waarom wil je zo graag wat ik typ weer leggen daarbij weerleg mijn uitspraken op feiten die niet op papier staan
Dus wat is nou het doel precies

Of gaan we ook de mentale dip erbij halen etc
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Doe eens rustig joh hij voegt gewoon wat toe. Niet alles is een aanval. Sterker nog het meeste is gewoon goed bedoeld.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
SkittlesAndMe zei:
Doe eens rustig joh hij voegt gewoon wat toe. Niet alles is een aanval. Sterker nog het meeste is gewoon goed bedoeld.
Klik om te vergroten...
Het valt mij ook op dat je je de laatste tijd telkens ontzettend aangevallen voelt Liefhebbertje, dat is nergens voor nodig.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
@SkittlesAndMe @Psychedelibee
Euhm ja dat is een negatieve eigenschap
Heeft ne gelukkig ook vaak geholpen

Maar ik heb alleen het idee
Dat alles wat ik aandraag op een weegschaal word gelegd
En waar kan tegen gesproken word

Naar mijn idee komt dat door het feit
Dat ik een paar keer niet de sociale 'juiste' gewenste antwoorden heb gegeven

Of gewoon een visie ergens over heb die totaal niet aansluit bij de 'bewuste/veilige' gebruiker

Mijn idee hierover is :
Je kan beter kanten horen dus zowel de veilige als de onveilige
Dan beschik iig over alle info

En natuurlijk soms heb ik het mis
Iets verkeerd onthouden
Of net de verkeerde site bezocht
( ja ik ben er zo 1 die als die iets niet snapt de server van google rood laat gloeien)
Omdat ik graag een steentje bijdraag

Op het moment dat ik hoor of merk dat ik fout zit zal je nooit een vervelende reactie krijgen en zal me fout erkennen
Maar ik sta wel voor mij mening
En excuus soms gebruik ik harde woorden

Maarja ben naar 1,63 moet wat compenseren:laughing::relaxed:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat je er gewoon wat te zwaar aan tilt, dat is een eigenschap die bijna iedereen heeft. Als iemand het in person zegt, zie je de gelaatsuitdrukking en blijkt dat het allemaal niet zo negatief is maar op internet is dat altijd moeilijk. Dat is ook de reden waarom alle discussies op bijvoorbeeld Facebook zo verhit kunnen raken.

Het is helemaal niet erg als je af en toe eens wat zegt wat niet helemaal klopt, maar dan is er altijd wel iemand die dat verbetert. Dat is de charme van het forum juist. Ik word ook gerust wel verbeterd hier want ik weet ook niet alles (helaas :confused:mile:). Als dat verbeteren hier niet gebeurd is het forum niks meer waard. Het is dus niet een weegschaal ofzo en het is ook absoluut niet naar jou persoonlijk. Je bent gewoon een actief en waardevol lid hier net als vele anderen :blush:
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#13
ZERO- zei:
Hoe in hemelsnaam kan 'jezelf snel aangevallen voelen' je verder helpen?
Klik om te vergroten...
Doe dat nou nieeeet......
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe in hemelsnaam kan 'jezelf snel aangevallen voelen' je verder helpen?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou ja niks bekend, het wordt nu zo'n 7 jaar gebruikt waarvan de laatste twee jaar behoorlijk veel. Er zijn dus ontzettend veel ervaringsverhalen. Langetermijn is er weinig tot niets inderdaad, maar veel mensen denken daar niet over na.
n
newbie1015678Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Persoonlijk heb ik weinig last van dipjes na gebruik van beiden middelen. Ik ben wel vaak moe en levenloos maar een psychische dip heb ik slechts de eerste 2/3 keer na XTC gebruik gehad, dit kwam tevens (denk ik) doordat ik zelf al niet zo goed in mijn vel zat. De grootste dip komt bij mij door het niet slapen. XTC heb ik al meer dan een jaar niet genomen en als wezenlijk verschil merk ik, nu ik 4FMP gebruik, dat ik inderdaad een stuk langer wakker lig dan na XTC. Mijn lichaam is dood maar mijn geest voelt ook dood maar toch wakker tegelijk. Dit ervaar ik niet zo bij XTC, dan kan ik vrij goed slapen. Doordat ik dus slechter slaap heb ik de dag erna meer last van een lichamelijke dip dan bij XTC. Over het psychische gedeelte kan ik simpelweg niet oordelen omdat ik hier de afgelopen jaren nooit meer last van heb. Wel lijkt het me vrij aannemelijk dat 4FMP een lichtere psychische dip zal geven dan bij het gebruik van MDMA, gezien de lagere serotonine afgifte. Ook dit durf ik niet met zekerheid te zeggen aangezien slapeloosheid een heel scala aan andere klachten met zich mee kan brengen, zoals bijvoorbeeld een down gevoel.

Als ik het goed begrijp heb je ook nog nooit eerder 4FMP gebruikt? Het kan natuurlijk zo zijn dat je dit zal gebruiken uit puur praktische overwegingen en zou dit tegen kunnen vallen. Ik neem aan dat je je bewust bent van het verschil in effect. Men vergelijkt het vaak met MDMA 'light' maar persoonlijk vind ik dit niet de juiste omschrijving. Wanneer je op zoek bent naar die MDMA rush denk ik niet dat je die in 4FMP gaat vinden, dat zou wellicht een teleurstelling zijn. Hierna geld natuurlijk weer dat je een aantal maanden pauze moet houden na gebruik terwijl je misschien wel zin hebt in MDMA, en is de verleiding groot die pauze te verkleinen. Mijn ervaring is een aantal keren geweest dat mensen 4FMP namen met de verkeerde verwachtingen en dan ook bij doseerde met MDMA, de verleiding is dan erg groot. Dit is natuurlijk ten zeerste af te raden.

Ik denk dat het een beetje een gok is, je kunt nooit vooraf voorspellen wat voor uitwerking drugs op je hebben. Dat je lichaam zo heftig heeft gereageerd is natuurlijk een teken dat je het anders aan aan moet pakken (voorzichtiger). Doe datgene waar jij je gevoelsmatig het beste bij voelt, met je verstand natuurlijk. Zoals hierboven al gezegd wanneer je weer gaat gebruiken (bij beide middelen) houd de dosis op een 'normaal' niveau en ga niet mixen mits het effect van 4FMP je niet bevalt. Neem ook gewoon alleen de hoeveelheid mee die je vooraf bepaald hebt te gebruiken, de ervaring leert dat wanneer je het bij je hebt of makkelijk voorhanden is je het toch gaat gebruiken. Is misschien een overbodige tip maar voor veel mensen wel effectief.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."