Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke Drugs na geen slaap?

Welke Drugs na geen slaap?

30 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jmths zei:
Maar los daarvan is MDMA gebruik voor dit doeleinde waarschijnlijk nog wel een van de minst constructieve ideeën. Hou er rekening mee dat lage doseringen MDMA relatief meer serotonine verbruiken.
Klik om te vergroten...
Sommige weten het nog wel, ik heb dit eens gedaan om wakker te blijven. Het is effectiever dan het lijkt, je bent gewoon wakker, normale tot vrolijke stemming en hebt zin om dingen te doen. Ik raad het vanwege het serotonine gebeuren niemand aan, tenzij je het 1x wilt doen.

Jmths zei:
Rond 20:30 zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk zou ik de tijd verleggen naar 22 uur. Ik zelf werd altijd in de nacht wakker als ik voor 9 uur ging slapen en rond 08 uur moest opstaan.

Maar goed Quinn, je hebt ondertussen genoeg adviezen van veel mensen, hier red je het wel mee. ;p
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Die powernaps werkten voor mij als een tierelier toen ik nog vrachtwagenchauffeur was in ieder geval. Op die manier kan je zonder drugs dagen achtereen werken.
Klik om te vergroten...
Ja, zeker. Maar blijft wel tricky volgens mij. Je moet dan wel echt met een wekker werken want als je te lang/diep slaapt dan verstoort het je nachtrust al snel. Ik ga soms ook even powernappen voor een avondje stappen als een echte granny haha.

OT: Als je slaapproblemen hebt, en zelfs nog maar 1,5e week, zou ik vooral overdag gewoon proberen wakker te blijven en je door de moeheid heen te vechten. Als je meer moe bent heb je ook meer kans dat je 's avonds weer gewoon in slaap knalt. En dat je minder bent gaan blowen zal verklaren dat je vaker wakker ligt nu, dus daar moet je lijf gewoon weer opnieuw aan wennen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bas zei:
Sommige weten het nog wel, ik heb dit eens gedaan om wakker te blijven. Het is effectiever dan het lijkt, je bent gewoon wakker, normale tot vrolijke stemming en hebt zin om dingen te doen. Ik raad het vanwege het serotonine gebeuren niemand aan, tenzij je het 1x wilt doen.
Klik om te vergroten...
MDMA moet je gewoon bewaren voor een speciaal moment en niet als middeltje gebruiken.

Het serotonine systeem wordt 20x kleiner geschat dan het dopamine systeem en in tegenstelling tot dopamine is de aanwezige hoeveelheid serotonine constant en in balans (in tegenstelling tot afwezig en pieken als reactie op beloning). Serotonine wordt sterk geassocieerd met algemeen welbevinden en is een stuk gevoeliger voor veranderingen/misbruik dan dopamine. De reden dat MDMA weinig misbruik potentieel heeft is omdat je je hierdoor heel snel ellendig gaat voelen, het is hiervoor gewoon ongeschikt.

Bas zei:
Persoonlijk zou ik de tijd verleggen naar 22 uur. Ik zelf werd altijd in de nacht wakker als ik voor 9 uur ging slapen en rond 08 uur moest opstaan.
Klik om te vergroten...
Yush, suggereerde 23:00, maar Quinn geeft aan moeite te hebben met 's middags wakker blijven, 20:30 om in eerste instantie de dag te overbruggen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dagelijks blowen is mede oorzaak dat je niet slaapt. Bij een wiet verslaving blow je dagelijks en krijg je heel andere en veel meer negatieve bijwerkingen dan wanneer je sporadisch blowt. Zoals slapeloosheid, eetlust vermindering, vermoeid zijn overdag, concentratie problemen etc. (Been there, done that)
Ik las t nu pas dat je een dagelijkse blower bent.
Wiet is een downer dus logisch dat je slaperig word als je overdag blowt toch?
Probeer overdag niet te slapen en minder of helemaal niet te blowen en je slaapproblemen zullen langzaam aan verdwijnen. Wel door zetten een poosje. Succes!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
De oplossing zit niet in blog meer drugs, dat zal de problemen alleen maar groter maken.

Een kort middag dutje, max een uur vind ik persoonlijk, zou wonderen kunnen doen. Probeer het eens, anders slaap je 's avonds ook niet begrijp dus daarop heb je dan al niet meer veel te verliezen.

Ik heb gelukkig nooit zo'n problemen met slapen. Maar wel met op tijd in slaap vallen aangezien ik eigenlijk een nachtmens ben, wat zich in de ochtend vertaald in moeilijk op staan omdat ik slaaptekort kom. Maar als je elke dag op dezelfde tijden naar bed gaat en weer op staat, dan past je lichaam zich daar snel op aan en val je moeiteloos op tijd in slaap en wordt je makkelijk wakker. Nadeel is wel dat je dat ritme dan ook in het weekend moet aanhouden en dat is al snel saai.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Psychedelibee zei:
Een kort middag dutje, max een uur vind ik persoonlijk, zou wonderen kunnen doen. Probeer het eens, anders slaap je 's avonds ook niet begrijp dus daarop heb je dan al niet meer veel te verliezen.
Klik om te vergroten...
Gaat natuurlijk persoons- en contextgebonden wezen maar in perioden waarin ik minder sliep, als ik 's middags een tukkie deed was ik weg en kon niets en niemand mij meer wakker maken. Als iemand mij al probeerde wakker te maken reageerde ik (onbewust) met veel irritatie dat ze mij met rust moesten laten. Vervolgens kon ik 's nachts vaak weer niet in slaap vallen.

Uiteindelijk toch wel tot de conclusie gekomen dat ik beter niet 's middags kon slapen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Als iemand mij al probeerde wakker te maken reageerde ik (onbewust) met veel irritatie dat ze mij met rust moesten laten.
Klik om te vergroten...
Dit is herkenbaar, sommige kunnen beter niet een tukkie doen, andere wel
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou melatonine nemen in het begin/middag van de avond. Dus niet pas een uurtje voordat je gaat slapen, maar al om 19 of 20uur. Dan heb je kans dat je savonds wél slaperig genoeg bent om in slaap te vallen. Je zegt namelijk dat je smiddags zo slaperig wordt dat je wel kan slapen. Dat klinkt alsof je slaaprime door de stress (adrenaline, cortisol) is verschoven. Melatonine kan helpen om dat weer te resetten. Nog belangrijker is natuurlijk als je de stressbron weg kan nemen, of t iig beetje van je af kan zetten (meditatie bv).

Wat verder helpt is om je schermen (laptop, telefoon etc) savonds op de nachtmodus te zetten, zodat ze geen blauw licht afgeven. En smiddags juist daglicht opzoeken en beetje actief blijven. Maar als je echt moe bent en/of een nacht niet geslapen hebt dan is er ook niets mis mee om smiddags een dutje te doen, zoals iemand hierboven ook aangeeft. Maar zet wel een wekker zodat je niet meer dan een uur slaapt.

Succes ermee!
A
AurazLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb niet alle reacties gelezen.
Maar de tip die ik je wil geven (misschien dat het al gezegd is, en ik snap dat je je niet voor niets aanwendt tot DF), is... mocht je het nog niet gedaan hebben... om eerst alle opties te ontdekken die niet drugs gerelateerd zijn.

Mbt het slapen, wat voor mij helpt is de combi elke dag op tijd opstaan, ook al heb je soms geen zin.. stukje discipline dus. Genoeg bewegen en opletten met wat je savonds consumeert. Frisse beddengoed en elke dag even laten luchten, iets van een slaap lekker thee tje of kruidenmengsel. Dat laatste heb ik uitgebreid getest om te zien wat voor mij werkt, dus probeer daar ook van alles in en wees consequent. Ik vind namlijk dat je pas echt iets goed kunt testen wanneer je dit over een langere periode meet.

Ik ken je privesituatie niet, maar waar ik mezelf soms op betrap is loslaten en ook de overstap van het naar bed gaan. Ik maak er een soort ritueel van en probeer niet nog urenlang in bed op mn tel bezig te zijn. Zie het als een investering in jezelf. Misschien is dit niet helemaal antwoord op je vraag, maar wilde het toch even melden.
l
lill_missyLid
01-01-2024, 00:00
#10
hey

Ik kamp al jaren met slaapproblemen, sinds ik 5 jaar shiften gewerkt heb, lates, nachten, vroeges, 24-uur shiften etc. Mijn slaappatroon is volledig omzeep en daarvoor neem ik nu benzo's om te kunnen slapen, anders blijf ik gewoon wakker weken lang.

Maar vermits jij niet weken zonder slaap zit maar enkele dagen per week raad ik je geen benzo aan. Benzo's zijn namelijk ook verslavend en lastig om er vanaf te raken.

Ooit werd ik naar een slaaplabo gestuurd en het advies dat ik daar kreeg kan misschien nuttig zijn in jou.

Wat ze daar zeiden was: je mag max 7u per nacht slapen, zodat je moe genoeg bent om in slaap te raken s avonds. Als je niet in slaap raakt, pech dan. dan moet je wakker blijven tot s avonds en dan ben je normaal moe genoeg om die nacht te kunnen slapen.
ik had een slaapschema waarbij ik om middernacht mocht gaan slapen en om 7u opstaan . Als ik later ging slapen mocht ik niet vroeger opstaan.
je kan misschien voor jezelf zo een slaapschema maken waar je inzet om dit uur slapen tot dit uur 7uur later max.
ik mocht ook niks van cafeine binnen nemen (geen koffie, cola, ice tea etc.) gedurende heel de dag.

voor mij was het slapen om middernacht, opstaan om 7, gedurende de dag geen cafeine, als je niet in slaap raakt om 12, pech, de wekker ging toch om 7, moeilijk in het begin maar je raakt eraan gewoon.
je moet je aan de slaaptijden houden het max 7 u slaap per dag.

ik kreeg toen wel melatonine 3mg bij vermits ik van benzo kwam.
l
lill_missyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ook als je wakker ligt in bed is het best om even op te staan en iets anders te gaan doen en dan nog eens proberen te gaan slapen. als je gewoon in bed blijft maak je je meer en meer druk in het feit dat je nog niet slaapt... waardoor je slapen al helemaal kan vergeten

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."