Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke Drugs na geen slaap?

Welke Drugs na geen slaap?

30 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goededag mensen van het goede leven,
ik heb nu heel erg dat ik niet slaap ( ook al wil ik wel.). alleen vervolgens wil ik niet mijn slaap patroon verstoren door in de middag te gaan slapen en de dag doorhalen tot minimaal 20:00/21:00. zijn er drugs die zorgen dat je wakker blijft en die je meerdere keren zou kunnen gebruiken per week ? ik heb het ongeveer 3 dagen in de week dat ik niet slapen kan. ik dacht eerst aan mdma alleen dit werkte voor mij totaal niet.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Quinn

kan je iets duidelijker zijn want ik snap je vraag niet helemaal.

3 nachten in de week slaap overslaan is heel erg ongezond in ieder geval, dit combineren met drugs al helemaal.

MDMA mag je eigenlijk niet vaker doen dan 1 keer per 2 a 3 maanden en is daarmee sowieso ongeschikt voor 'meerdere keren per week'. Speed is dan beter maar met 3 keer per week rol je zo een verslaving in en je zal ook al problemen krijgen met tolerantie.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Quinn zei:
Goededag mensen van het goede leven,
ik heb nu heel erg dat ik niet slaap ( ook al wil ik wel.). alleen vervolgens wil ik niet mijn slaap patroon verstoren door in de middag te gaan slapen en de dag doorhalen tot minimaal 20:00/21:00. zijn er drugs die zorgen dat je wakker blijft en die je meerdere keren zou kunnen gebruiken per week ? ik heb het ongeveer 3 dagen in de week dat ik niet slapen kan. ik dacht eerst aan mdma alleen dit werkte voor mij totaal niet.
Klik om te vergroten...
Blow je regelmatig? Dat zou het namelijk wel verklaren. Vroeger had ik ook wel eens een slecht slaappatroon, dat ik veel kon uitslapen en zo te lang doorsliep. Enige manier om dit recht te trekken was door een nacht door te halen en dan een uur of 10 aan nachtrust te pakken.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
@Quinn

kan je iets duidelijker zijn want ik snap je vraag niet helemaal.

3 nachten in de week slaap overslaan is heel erg ongezond in ieder geval, dit combineren met drugs al helemaal.

MDMA mag je eigenlijk niet vaker doen dan 1 keer per 2 a 3 maanden en is daarmee sowieso ongeschikt voor 'meerdere keren per week'. Speed is dan beter maar met 3 keer per week rol je zo een verslaving in en je zal ook al problemen krijgen met tolerantie.
Klik om te vergroten...
ik wil wel slapen maar kan niet slapen. is meer een stoornis wat zich plaats vind. mdma niet in pil vorm ofzo en niet kei harde 50/100+ nee 20mg max. maar het is heel ingewikkeld.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bas zei:
Blow je regelmatig? Dat zou het namelijk wel verklaren. Vroeger had ik ook wel eens een slecht slaappatroon, dat ik veel kon uitslapen en zo te lang doorsliep. Enige manier om dit recht te trekken was door een nacht door te halen en dan een uur of 10 aan nachtrust te pakken.
Klik om te vergroten...
ja op een dag tussen de 3/6 keer. alleen heb nu tijdelijk verminderd. slaap probleem is toen ook ongeveer ontstaan ( dus nu weekje of 1,5
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Quinn zei:
ja op een dag tussen de 3/6 keer. alleen heb nu tijdelijk verminderd. slaap probleem is toen ook ongeveer ontstaan ( dus nu weekje of 1,5
Klik om te vergroten...
Is iets dat je juist helpt om te slapen beter dan iets dat je wakker houd? Haha. Over dat blowen zeg ik maar niks, dat heeft er namelijk ook mee te maken. Ik zou persoonlijk nu dat verminderen met blowen aanhouden en zorgen dat je door iets anders gewoon kan slapen. Of je gaat het op een manier doen zonder drug door jezelf wijs te maken dat een bepaald iets helpt om te slapen. Net zoals ik mezelf gek hou dat Red Bull en Dextro me wakker houden. ;p
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bas zei:
Is iets dat je juist helpt om te slapen beter dan iets dat je wakker houd? Haha. Over dat blowen zeg ik maar niks, dat heeft er namelijk ook mee te maken. Ik zou persoonlijk nu dat verminderen met blowen aanhouden en zorgen dat je door iets anders gewoon kan slapen. Of je gaat het op een manier doen zonder drug door jezelf wijs te maken dat een bepaald iets helpt om te slapen. Net zoals ik mezelf gek hou dat Red Bull en Dextro me wakker houden. ;p
Klik om te vergroten...
mhu is goed advies <3 thanks ja dat word 20 blikken red bull naar achter werken :P :P. thanks
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Quinn

Nu snap ik het helemaal niet meer. Het probleem is dat je niet kan slapen en daarvoor zoek je iets wat je wakker houdt?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Die powernaps werkten voor mij als een tierelier toen ik nog vrachtwagenchauffeur was in ieder geval. Op die manier kan je zonder drugs dagen achtereen werken.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#10
acht.zes zei:
@Quinn

Nu snap ik het helemaal niet meer. Het probleem is dat je niet kan slapen en daarvoor zoek je iets wat je wakker houdt?
Klik om te vergroten...
het probleem is dat ik 's nachts niet kan slapen. komt door prive omstandigheden. dan vervolgens wordt ik rond de middag moe natuurlijk en zou het eerst logisch zijn om naar bed te gaan. alleen als ik dat doe verstoor ik me slaap patroon en gaat alles door de war. dus ik zoek een manier om wakker te blijven heel de dag zodat ik me slaap schema/patroon niet door de war haal.

met patroon/schema bedoel ik
8:00 opstaan
00:00 naar bed.
dit is voorbeeld
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Quinn zei:
dus ik zoek een manier om wakker te blijven heel de dag zodat ik me slaap schema/patroon niet door de war haal
Klik om te vergroten...
Dit, gewoon de middag doorhalen en in de avond gaan slapen zodat je +/- 10 uur slaap pakt. Is op zich qua doorzettingsvermogen wel te doen en komt er geen drugs bij kijken of andere middelen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@Quinn

Doe gewoon een hazenslaapje/korte siesta in de middag. Even naar bed, half uur a 3 kwartier later de wekker zetten. Dan heb je toch even lekker geslapen zonder in de diepere fases van de slaap te geraken, je kan er tegenaan tot de avond, en 's-avonds kan je gewoon slapen omdat je lichaam die diepere slaap nodig heeft en nog niet gehad heeft.

Ik snap niet dat hier drugs voor gebruikt moeten worden.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
@Quinn

Doe gewoon een hazenslaapje/korte siesta in de middag. Even naar bed, half uur a 3 kwartier later de wekker zetten. Dan heb je toch even lekker geslapen zonder in de diepere fases van de slaap te geraken, je kan er tegenaan tot de avond, en 's-avonds kan je gewoon slapen omdat je lichaam die diepere slaap nodig heeft en nog niet gehad heeft.

Ik snap niet dat hier drugs voor gebruikt moeten worden.
Klik om te vergroten...
ik zeg niet dat er persee drugs voor gebruikt moeten worden ik vraag of dit een optie is. :) groot verschil. ik ga ook niet zomaar vragen of dit een optie zou zijn. als ik hiervoor geen andere dingen had uitgeprobeerd zou raar zijn. natuurlijk probeerde ik eerst te zoeken naar iets wat non drug evolved was enzovoort alleen vele manieren die op internet stonden werkte niet ( bijvoorbeeld de 20/40 minuten nap. maar alsnog dankjewel <3
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
En de keren dat je ‘niet kan slapen’ zoals je zelf zegt, slaap je dan ook echt helemaal niet, of kort?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het beste is geen drugs nemen natuurlijk. Als je drugs (welke dan ook) gaat gebruiken om te kunnen functioneren gaat t snel fout.
Verslaving, nog meer problemen etc.
Gewoon je ritme aanhouden. Nachts slapen overdag wakker. En volhouden. Blijven de problemen dan kun je naar je huisarts voor advies.
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze olifant zei:
En de keren dat je ‘niet kan slapen’ zoals je zelf zegt, slaap je dan ook echt helemaal niet, of kort?
Klik om te vergroten...
helemaal niet voor me gevoel. ik kan me de 7 uur lang niks doen in bed nog herinneren maar misschien kleine slaap breaks gehad zonder het door te hebben
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is wel belangrijk dat je pas naar bed gaat op een moment dat je er vrij zeker van bent dat je zult doorslapen tot in de ochtend en bij sprake van niet middernacht wakker wordt. Rond 20:30 zou ik zeggen.

Als je moeite hebt op een bepaald tijdstip in slaap te vallen (23:00 ofso?) is de meeste effectieve manier om dit te verhelpen en weer wat nachtritme in je slaappatroon te krijgen op tijd blijven opstaan (8:00?) totdat je 's avonds wel moe genoeg bent om op dit tijdstip (23:00) in slaap te vallen.

Als je jezelf er echt niet van kunt weerhouden 's middags in slaap te vallen probeer dan een wekker te zetten na 1 á 2 uur, hou er echter rekening mee dat het risico zeer groot is dat je door je wekker heen slaapt dus beter gewoon helemaal niet.

Ik heb zelf wel eens stimulanten gebruikt om overdag wakker / alert te blijven en ritme te forceren maar dat is moeilijk aan te raden natuurlijk. Maar los daarvan is MDMA gebruik voor dit doeleinde waarschijnlijk nog wel een van de minst constructieve ideeën. Hou er rekening mee dat lage doseringen MDMA relatief meer serotonine verbruiken.

Lange wandeling kan eventueel ook helpen om een beetje rust te vinden aangezien je aangeeft dat er stress in het spel is.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Maar los daarvan is MDMA gebruik voor dit doeleinde waarschijnlijk nog wel een van de minst constructieve ideeën. Hou er rekening mee dat lage doseringen MDMA relatief meer serotonine verbruiken.
Klik om te vergroten...
Sommige weten het nog wel, ik heb dit eens gedaan om wakker te blijven. Het is effectiever dan het lijkt, je bent gewoon wakker, normale tot vrolijke stemming en hebt zin om dingen te doen. Ik raad het vanwege het serotonine gebeuren niemand aan, tenzij je het 1x wilt doen.

Jmths zei:
Rond 20:30 zou ik zeggen.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk zou ik de tijd verleggen naar 22 uur. Ik zelf werd altijd in de nacht wakker als ik voor 9 uur ging slapen en rond 08 uur moest opstaan.

Maar goed Quinn, je hebt ondertussen genoeg adviezen van veel mensen, hier red je het wel mee. ;p
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
Die powernaps werkten voor mij als een tierelier toen ik nog vrachtwagenchauffeur was in ieder geval. Op die manier kan je zonder drugs dagen achtereen werken.
Klik om te vergroten...
Ja, zeker. Maar blijft wel tricky volgens mij. Je moet dan wel echt met een wekker werken want als je te lang/diep slaapt dan verstoort het je nachtrust al snel. Ik ga soms ook even powernappen voor een avondje stappen als een echte granny haha.

OT: Als je slaapproblemen hebt, en zelfs nog maar 1,5e week, zou ik vooral overdag gewoon proberen wakker te blijven en je door de moeheid heen te vechten. Als je meer moe bent heb je ook meer kans dat je 's avonds weer gewoon in slaap knalt. En dat je minder bent gaan blowen zal verklaren dat je vaker wakker ligt nu, dus daar moet je lijf gewoon weer opnieuw aan wennen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bas zei:
Sommige weten het nog wel, ik heb dit eens gedaan om wakker te blijven. Het is effectiever dan het lijkt, je bent gewoon wakker, normale tot vrolijke stemming en hebt zin om dingen te doen. Ik raad het vanwege het serotonine gebeuren niemand aan, tenzij je het 1x wilt doen.
Klik om te vergroten...
MDMA moet je gewoon bewaren voor een speciaal moment en niet als middeltje gebruiken.

Het serotonine systeem wordt 20x kleiner geschat dan het dopamine systeem en in tegenstelling tot dopamine is de aanwezige hoeveelheid serotonine constant en in balans (in tegenstelling tot afwezig en pieken als reactie op beloning). Serotonine wordt sterk geassocieerd met algemeen welbevinden en is een stuk gevoeliger voor veranderingen/misbruik dan dopamine. De reden dat MDMA weinig misbruik potentieel heeft is omdat je je hierdoor heel snel ellendig gaat voelen, het is hiervoor gewoon ongeschikt.

Bas zei:
Persoonlijk zou ik de tijd verleggen naar 22 uur. Ik zelf werd altijd in de nacht wakker als ik voor 9 uur ging slapen en rond 08 uur moest opstaan.
Klik om te vergroten...
Yush, suggereerde 23:00, maar Quinn geeft aan moeite te hebben met 's middags wakker blijven, 20:30 om in eerste instantie de dag te overbruggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."