Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet mee naar een festival in duitsland

wiet mee naar een festival in duitsland

31 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
Soad16Lid
01-01-2024, 00:00
#1
jcp zei:
Dat... en daarbij, wat ga je doen als je achter het stuur zit en een Drugwipe (zweettest) krijgt?
Klik om te vergroten...

bestuurder blijft clean offcourse
S
Soad16Lid
01-01-2024, 00:00
#2
oke ik heb dus enigzins een probleem...

ik ga naar wacken open air in duitsland.. egt vet tof..

alleen hoe krijg je wiet mee langs de douana met drugshonden die bij de ingang staan enzo?

want wil niej boetes krijgen of de bak in ofzo..
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat... en daarbij, wat ga je doen als je achter het stuur zit en een Drugwipe (zweettest) krijgt?
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#4
douane?? drugshonden???

die staan dr helemaal niet hoor, of ga je met het vliegtuig?
trouwens dan nog staan er geen drugshonden
S
Soad16Lid
01-01-2024, 00:00
#5
SperSIZEboon zei:
douane?? drugshonden???

die staan dr helemaal niet hoor, of ga je met het vliegtuig?
trouwens dan nog staan er geen drugshonden
Klik om te vergroten...

jewel hoor...

vorig jaar ook..

alleen niet de hele tijd en ze controleren niet iedereen, maar tog..
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb ze nog noooooooooit gezien
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tsja, daarom blijft het ook een gok he :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
In duitsland schijnen ze vrij streng op te treden tegen drugsbezit en gebruik. Ik weet niet hoe graag de pak kans is op dat festival. De honden die bij festivals zijn zijn in de meeste gevallen gewoon waakhonden, een enkele keer rent er misschien eens een drugshond tussendoor :wink:
S
Soad16Lid
01-01-2024, 00:00
#9
jcp zei:
Tsja, daarom blijft het ook een gok he :wink:
Klik om te vergroten...

tja vandaar deze topic ook :stoned:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
In duitsland schijnen ze vrij streng op te treden tegen drugsbezit en gebruik. Ik weet niet hoe graag de pak kans is op dat festival. De honden die bij festivals zijn zijn in de meeste gevallen gewoon waakhonden, een enkele keer rent er misschien eens een drugshond tussendoor :wink:
Klik om te vergroten...

precies, iedereen loopt elkaar altijd zo lekker para te maken :)
S
Special_KLid
01-01-2024, 00:00
#11
In sommige Bundesländer is wietbezit zelfs legaal (nouja, het wordt gedoogd). Trouwens, het is een modern West-Europees land. Zelfs als ze je zouden pakken, en het is er illegaal, zal je geen grote problemen krijgen.
j
jcpLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee maar je kan wel diep in je buidel tasten, daar zit ook niemand op te wachten toch?

SperSIZEboon zei:
Flameon zei:
In duitsland schijnen ze vrij streng op te treden tegen drugsbezit en gebruik. Ik weet niet hoe graag de pak kans is op dat festival. De honden die bij festivals zijn zijn in de meeste gevallen gewoon waakhonden, een enkele keer rent er misschien eens een drugshond tussendoor :wink:
Klik om te vergroten...

precies, iedereen loopt elkaar altijd zo lekker para te maken :)
Klik om te vergroten...

Nee dat heet ervaringen uitwisselen, ik heb het namelijk WEL zien gebeuren in duitsland...
S
Soad16Lid
01-01-2024, 00:00
#13
jcp zei:
Nee maar je kan wel diep in je buidel tasten, daar zit ook niemand op te wachten toch?

SperSIZEboon zei:
Flameon zei:
In duitsland schijnen ze vrij streng op te treden tegen drugsbezit en gebruik. Ik weet niet hoe graag de pak kans is op dat festival. De honden die bij festivals zijn zijn in de meeste gevallen gewoon waakhonden, een enkele keer rent er misschien eens een drugshond tussendoor :wink:
Klik om te vergroten...

precies, iedereen loopt elkaar altijd zo lekker para te maken :)
Klik om te vergroten...

Nee dat heet ervaringen uitwisselen, ik heb het namelijk WEL zien gebeuren in duitsland...
Klik om te vergroten...


dankje! eindelijk iemand die t punt snapt :P
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben vaak naar wacken geweest.
Het top punt was voor mij 4 drugscontroles in duitsland in 1 zomer, in totaal heb ik er denk ik 7 gehad op 8 jaar wacken, dus dat was een slecht jaar.

De controles varieerden, 1 keer waren er echt honden die door mijn auto ging, honden zijn standaard op het parkeer plaatsje waar ze jaarlijks controles doen vlak voor wacken. 1 keer werd er gedreigd met honden maar kwamen die niet nadat ze me een kwartiertje zo hadden zitten testen. 2 keer moest ik een urine test doen, deze wees niet positief uit ondanks dat ik de dag ervoor geblowt had. Verder gewoon een beetje prutserig zoekwerk.

Ze hebben nooit onder mijn motorkap gekeken en nooit onderdelen van mijn auto losgemaakt. Daarnaast keken ze niet heel nauwkeurig, ze haalden bijvoorbeeld niet de tent uit zijn zak enzo. Wel een beetje door de reistas browsen, maar verder niet.

Op de vaste controle vlak bij het festival staan ze pas woensdag of donderdag ofzo en alleen overdag. Er is in duitsland echter ook een kans dat je gewoon van de snelweg geplukt word met je gele platen.

Dus de volgende tips om veilig drugs mee te nemen naar Wacken:
-Ga maandag of dinsdag al erheen (dit is ook zeer sterk aan te raden ivm file en campingplaats)
-Zorg dat je snachts aankomt
-Laat de bestuurder nuchter blijven
-Verstop je spullen luchtdicht zodat de honden het niet ruiken
-Verstop je luchtdichte pakje goed, liefst achter het dashboard/deurpanneel of een leuk plekje ergens onder de motorkap.

Tot slot de risicos als je toch gepakt wordt. Ik heb verschillenden horen zeggen dat hun wiet alleen afgepakt werd en ze geen boete kregen. Het ging hier vanzelfsprekend om kleine hoeveelheden. Ik heb ook verhalen gehoord van boetes voor rijden onder invloed van wiet en dat kan je een kleine 1000E kosten.

Nog een klein PSje. Wanneer je terug rijd vanuit wacken naar huis, vertrek dan of sochtens zeer vroeg (8 uur ofzo) of savonds na 6 uur. Elke keer wanneer ik dit niet deed stond ik in de file van intzehoe tot osnabruck ongeveer.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#15
Naar duitsland zou ik nooit wiet meenemen...

Ik heb namelijk ook wel meer dan eens gezien dat mensen daarmee gepakt worden en dat is echt geen lolletje in duitsland ! in belgie nog nooit een probleem mee gehad, als we daar op feestjes kwamen blowde de hele zaal, en volgens mij als je gepakt word is het nog niet eens een groot probleem, word het afgepakt en mss boete maar denk dat het dat is... Duitsland daartegen zijn ze daar niet blij mee, VOORAL niet als jou auto een nederlands kenteken heeft !

Mijn advies is het in duitsland gewoon laten...
I
IzxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb gehoord dat de camping plaats redelijk ver weg van de podia liggen, wordt alleen gechecked in het gebied waar de podia zijn of ook bij de camping?
9
982Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Neem het gewoon mee, zie je dat er wel controle is, dump je het ergens of waag je de gok.
Of je gooit het in de capuchon van iemand en blijft achter hem lopen, als hij erdoor is pak je hem/haar in de nek (en pakt je shit terug) en zeg je hem/haar dat we er een feest van gaan maken. :grin:
M
MCHZKLid
01-01-2024, 00:00
#18
onderweg naar wacken heb ik toch geen enkele controle gezien , en op het festival ook enkel op glas enzo.. duitsers zijn niet zozeer tegen wiet imo :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Izx zei:
Ik heb gehoord dat de camping plaats redelijk ver weg van de podia liggen, wordt alleen gechecked in het gebied waar de podia zijn of ook bij de camping?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik genoeg info heb gegeven dat je zelf kan bepalen of je het mee wil nemen of niet.

De camping is GROOT. De dichtsbijzijnde camping ligt 150m van het podium, de verste camping 1500 meter. Hoe eerder je komt, hoe dichter je bij kunt staan. Ze zijn wel bij elkaar dus.

Dugscontrole word gedaan langs de weg, er zijn maar 2 toegangswegen naar het festival en beide staan ze overdag met een vaste controle elk jaar. Voornamelijk nederlanders aan te houden.

Op het festival zelf loopt ook politie rond, maar die zijn niet echt een probleem geloof voor een jointje ofzo. Festival security zoekt ook gewoon alleen naar glazen flessen enzo, niet naar wiet.

Ik moet wel zeggen dat deze info uit de periode 99-06 stamt. Ik heb wel wat horen waaien dat tegenwoordig niet meer de auto naast de tent mag, dus dan zal het anders ingedeeld zijn. check de website eens.
S
Soad16Lid
01-01-2024, 00:00
#20
982 zei:
Neem het gewoon mee, zie je dat er wel controle is, dump je het ergens of waag je de gok.
Of je gooit het in de capuchon van iemand en blijft achter hem lopen, als hij erdoor is pak je hem/haar in de nek (en pakt je shit terug) en zeg je hem/haar dat we er een feest van gaan maken. :grin:
Klik om te vergroten...

vind ik nog best wel toffe tip :P

sneaky en enigzins verneukeratief..

I like it :grin: :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."