Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKaakklem nog dagen na uppers

Kaakklem nog dagen na uppers

42 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik gebruik in plaats van kauwgom altijd lolly,s. Heb ook nooit de dag erna last van me kaken. Misschien is het iets voor je om te proberen?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Drugslover43 zei:
Is idd apart maar zoek maar eens de term "bruxisme" op t internet op.
Klik om te vergroten...
Voor mijn opleiding moet ik allerlei absurde aandoeningen leren, spierverlamming na aanleiding van stress, moeders die hun kinderen ziek maken en obsessief naar de dokter/hulpverlener gaan, mensen die van zichzelf dissociatie opwekken om met stress en trauma, theatrale persoonlijkheidsstoornis, mensen die zich seksueel tot kermisattracties, tuinhekjes en andere willekeurige objecten aangetrokken voelen, mensen die hun tanden verliezen als gevolg van stress, obsessief verzamelen van dode (ex) huisdieren in de vriezer, het fysiek blind zijn voor familie en gezinsleden.

Multiple personality disorder is een bekende natuurlijk, de theorieën die hier achter gaan zijn ook vrij fascinerend, dat ieder mens van nature meerdere persoonlijkheden ontwikkeld als copingstijl voor verschillende situaties. De mentale geest van de mens blijft een fascinerend wezen, wel betreurenswaardig hoeveel stigma er nog altijd rust op mentale gezondheid. Maar ik dwaal een beetje af van het topic.

Heb je enig idee waar de oorzaak van je bruxisme ligt? Stress, drugs/medicatie, slecht passende beet, veel spierspanning in het algemeen, onrust?
Wetenschappelijk onderzoek stelt dat kaakspanning vooral sterke correlatie met dopamine lijkt te vertonen. Voor mij persoonlijk kwam het knarsen voor mijn gevoel voort uit het feit dat ik niet genoeg spanning kon ontladen, ik denk oprecht dat een vechtsport of tennis bijvoorbeeld wonderen had gedaan voor mij, arme sloeber dat ik ben/was ging ik hardlopen, deed ook wonderen.

Tegenwoordig heb ik gek genoeg relatief weinig last van kaakspanning met amfetamine verwante stimulanten maar wil het na MXE / 3-MeO-PCP en opiaat gebruik nog wel eens voorkomen, dat ik toch wel met moeite mijn mond open en kaken spreid en een flink knak/krakgeluid hoor en voel aan de basis van mijn kaken.

Als ik last heb van kaakspanning gooi ik een cocktail voedingssupplementen naar binnen waaronder magnesium, L-tyrosine, 5-HTP, L-Theanine en omega 3. Vooral de L-theanine is ook zeker de moeite waard heb ik het idee. Kopje thee er bij, even bewust ontspanningsmomentje nemen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik had dit met Xtc de laatste keer ook, dat ik in de dagen (2 dagen) na gebruik nog steeds de neiging heb om mijn kaken dicht te klemmen, met name bij inspanning en als ik me moet concentreren op iets. Het gebeurd totaal onbewust.
Nu heb ik afgelopen vrijdag Speed gedaan, en merkte de afgelopen dagen hetzelfde. Het is pas vandaag weer weg.
Is dit een onbewuste tik? Of is het toch een teken dat doseringen dan te hoog zijn? Voor de rest heb ik altijd amper katers van Xtc en Speed, maar vind dit toch wel opvallend.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit herken ik nog wel uit de tijd dat ik net met drugs begon. Dan had ik sowieso onder invloed van uppers dat mijn kaken super strak stonden, maar ook nog een dag of paar dagen erna. Wellicht viel het me de dagen erna ook nog redelijk op, omdat mijn kaken een beetje pijn deden.

Nadat ik het op een gegeven moment zat was heb ik mezelf aangeleerd mijn kaken te ontspannen tijdens het gebruik, de eerste paar keer moest ik dat bewust doen en nu gaat het vanzelf. Bijgevolg is dat dit de dagen erna ook geen probleem meer is.

Als ik naar mezelf kijk is het dus meer iets wat ik gewoon heb kunnen afleren door mijn kaken goed te kunnen ontspannen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, dat is een goede. Ik grijp vaak te laat pas naar kauwgom terwijl het er wel standaard ligt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat kauwgom niet goed helpt, je bent dan immers nog steeds aan het klemmen met je kaak. Op de een of andere manier moet je ervoor zorgen dat je je kaak ontspant.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb altijd de dag na XTC last van mijn kaken, een soort spierpijn, maar de tweede dag is dit bijna altijd weer helemaal weg.

Je zegt wel zelf regelmatig dat je graag kauwt tijdens je trips, dat je dit fijn vindt. Misschien dat dit ook wel wat spierpijn oplevert?

Het kan ook zijn dat je van jezelf al een licht magnesiumtekort heb. Ik verdenk mijzelf hier ook van, omdat ik gevoelig ben voor kramp (nuchter al, maar onder invloed van XTC heb ik meegemaakt dat mijn been of tenen gewoon scheef trokken van de kramp).

Zamnesia.nl zegt dit daarover (m.b.t. MDMA maar denk dat hetzelfde geldt voor speed):

Een magnesiumtekort is niet makkelijk op te sporen, maar het is iets waar velen mee kampen, zeker gezien het gemiddelde dieet van de gemiddelde westerling. Een aantal voedselbronnen die rijk zijn aan magnesium zijn amandelen, pompoenpitten, cashewnoten, spinazie, zwarte bonen, sesamzaadjes, pure chocola en bananen. Als je deze lijst ziet, snap je dat dit geen producten zijn die de gemiddelde persoon dagelijks eet. Aan de andere kant bestaan er ook voedingsmiddelen die de hoeveelheid magnesium in het lichaam verlagen. Een aantal voedingsmiddelen van deze lijst zijn producten met veel geraffineerde suikers, zoals frisdrank en snoep en drankjes met cafeïne en alcohol. Deze voedingsmiddelen hebben de neiging je lichaam te dwingen extra magnesium af te scheiden, waarvan de voorraad wellicht al laag is.

Magnesium is een essentieel mineraal waar je lichaam niet zonder kan. Het beïnvloedt de stemming, de spijsvertering en draagt bij aan de gezondheid van je zenuwstelsel, die de sleutel is in het vermijden van lockjaw. Magnesium is dus niet alleen noodzakelijk om je kaakkramp te voorkomen, maar het is dus ook overduidelijk een mineraal die je voldoende binnen moet krijgen, omdat een tekort kan leiden tot een slecht geheugen, vermoeidheid, algemene spierkrampen en zelfs angst en depressie.

YOU CAN TELL BY THE WAY I USE MY JAW, I’M A ROLLING MAN, NO TIME TO TALK
Bruxisme is een dure, medische term voor wat anderen lockjaw of tandenknarsen noemen. De kaakspieren spasmen en het slachtoffer krijgt een onbewuste neiging om de mond- en kaakspieren aan te spannen en met de tanden te knarsen. Zoals we reeds hebben vermeld, zal een persoon met een magnesiumtekort hoger risico lopen op bruxisme bij het gebruik van MDMA. De oplossing lijkt dus voor de hand te liggen: Gebruik magnesiumsupplementen. Maar zo simpel ligt het niet.

Magnesiumsupplementen zijn wel degelijk een stap in de juiste richting, maar de manier waarop ze worden genomen, net als het type supplement, verdient de aandacht. Met het gebruiken van een supplement op de dag dat je op stap gaat met Molly, zal je waarschijnlijk geen resultaten behalen. De supplementen zouden systematisch moeten worden genomen, wat betekent dat er een routine moet worden ontwikkeld. Dit is eigenlijk iets wat je met een arts zou moeten overleggen. Het gebruik van magnesium wordt niet als gevaarlijk beschouwd, maar overleg met een arts over de beste manier is altijd een goed idee. Een goede duimregel is dagelijks magnesium slikken voor het naar bed gaan.

Voedingssupplementen met magnesium zijn ook nog eens verkrijgbaar in diverse vormen en velen hebben verschillende effecten. Sommigen hebben zelfs weinig tot geen effect, of ongewenste effecten, zoals diarree. Fijn! MDMA-gebruikers moeten zoeken naar die supplementen die het best worden opgenomen. Tot deze categorie behoren Magnesium glycinaat en Magnesium lysinaat. Deze supplementen zijn in feite Magnesium atomen, gecheleerd aan een molecuul van een essentiële aminozuur, respectievelijk glycine en lysine. Gecheleerde magnesium betekent dat de atomen van magnesium een chemische verbinding hebben gevormd met een typisch organische verbinding die een ligand bevat. Het is op dit moment onbelangrijk te weten wat een ligand is. Het is echter wel belangrijk dat je de hierboven genoemde supplementen aanschaft, omdat ze je niet alleen zullen voorzien van biobeschikbare magnesium maar ook additionele aminozuren die kalmerende en antivirale eigenschappen bezitten.

Een aantal andere, nuttige magnesiumsupplementen zijn Magnesiumchloride, -sulfaat, -malaat en -tauraat. Deze supplementen ondersteunen ook je hart en je spijsvertering. Ze hebben variabele biologisch beschikbare eigenschappen en zijn zeer goede, soms zelfs perfecte, vervangers. Vermijd echter magnesium gist chelaat, magnesium aspartaat, magnesium pidolaat, magnesiumhydroxide, magnesiumoxide, magnesiumglycerofosfaat en magnesium lactaat omdat ze zeer slecht door het lichaam worden opgenomen.

Magnesium biedt zeker de gezondste aanpak voor dit probleem, maar er zijn andere, praktische manieren om dit op te lossen. Het gebruik van kauwgom, een bijtring of zelfs een speen zal effectief de stress in je mond verlichten. Het gebruik van aanvullende vitaminen is altijd een goed idee, net als zorgen voor voldoende vocht. Hou bij hoeveel water je echter drinkt, omdat bekend is dat XTC zorgt voor de afscheiding van een antidiuretisch hormoon (ADH) en daarnaast kan het de lichaamstemperatuur verhogen. Combineer dit met een hete club en overmatig water drinken en je loopt het risico op nierfalen.

Er is ook een techniek waarbij je je tong tegen de binnenkant van de bovenste voortanden duwt, zodat je je mond gemakkelijker kan openen, mocht dat een probleem zijn. Je tong kan echter wel wat verwondingen oplopen.

En als niets helpt ... probeer dan minder te gebruiken, hebberig feestbeest.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
SanneBanne zei:
Ja, dat is een goede. Ik grijp vaak te laat pas naar kauwgom terwijl het er wel standaard ligt.
Klik om te vergroten...
Geen kauwgom gebruiken, want dan span je je kaken nog steeds aan. Gewoon bewust je kaken ontspannen tijdens gebruik. Als je dat bewust doet is het niet zo moeilijk en na een paar keer gaat het automatisch.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Geen kauwgom gebruiken, want dan span je je kaken nog steeds aan. Gewoon bewust je kaken ontspannen tijdens gebruik. Als je dat bewust doet is het niet zo moeilijk en na een paar keer gaat het automatisch.
Klik om te vergroten...
Ik vind kauwgom zelfs vreselijk storend. Ik heb het eens geprobeerd maar ik beet juist mijn wangen stuk en beet harder met kauwen dan normaal met kauwgom.

Ik heb altijd spierpijn de dag na xtc, in mijn kaken tot mijn slapen aan toe.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ohhh, veel reacties! Kauwgom maar laten liggen dus. Had ooit ergens gelezen dat dat goed was. :confused:
Ik heb het inderdaad op twee verschillende manieren. Met XTC ben ik net een herkauwende koe, dat vind ik inderdaad wel een relaxt gevoel, en met Speed en tripmiddelen is het echt dichtklemmen. Na tripmiddelen is het na uitwerking wel direct weg, alleen met XTC en Speed niet. Toch maar op letten en ontspannen dan, en eventueel magnesium dus. Ik vind het verder ook geen ramp ofzo, dingen kapot kauwen of bijten heb ik verder niet. Maar dacht dat het ook een teken kon zijn dat dosis iets te hoog is geweest.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hier staan wat oefeningen die kunnen helpen de kaak te ontspannen.
oefeningen kaak ontspannen
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze olifant zei:
En als niets helpt ... probeer dan minder te gebruiken, hebberig feestbeest.
Klik om te vergroten...

:flushed::tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
SanneBanne zei:
Maar dacht dat het ook een teken kon zijn dat dosis iets te hoog is geweest.
Klik om te vergroten...

Precies! Hebberig feestbeest. :wink:
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Herkenbaar. Heb er ook enorm last van, vooral bij uppers en bij LSD. Het doet zo'n pijn dat het mijn trip verstoord. Ik gebruik vanaf een paar weken vóór het trippen elke dag magnesium glycinaat, en vanaf een paar dagen van tevoren een hogere dosis en elke dag een handje amandelnootjes, banaan etc. Ik lees overal dat dit erg helpt. Maar ik merk er eerlijk gezegd niets van. Toch neem ik het maar, anders was het misschien nog erger geweest denk ik dan.
Ik kan niet bedenken, als er zo'n hoge kaakspanning is, hoe je dan bewust je kaak kunt ontspannen? Ben wel benieuwd. Dit is mij nog nooit gelukt al probeer ik het elke keer.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
NiandraLades zei:
Ik kan niet bedenken, als er zo'n hoge kaakspanning is, hoe je dan bewust je kaak kunt ontspannen? Ben wel benieuwd. Dit is mij nog nooit gelukt al probeer ik het elke keer.
Klik om te vergroten...
Gewoon bewust je kaak ontspannen, kan niet zo goed uitleggen hoe je dat doet. Probeer het anders eens zonder uppers en kijk of je datzelfde lukt wanneer je uppers op hebt.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Is niet zo makkelijk voor iedereen om zomaar ff je kaakspieren te ontspannen. Ik heb zelf Bruxisme en zoveel spanning in me kaken dat ik zelfs gebitsslijtage heb. Had van die speciale bitjes van de tandarts voor snachts daar beet ik na een tijdje dwars doorheen. Maakt ook bij mij weinig uit of ik nou drugs gebruik of niet. Krijg elke 3 maanden door de neuroloog Botox in me kaakspieren gespoten om te ontspannen, dit helpt gedeeltelijk.

PS als je nog dagenlang na drugsgebruik met je kaken klemt is dat een tic, want de drugs werkt natuurlijk geen dagen door!
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Enkele nachten diazepam genomen voor het slapengaan; de spanning is veel minder en ik heb in ieder geval nog eens goed kunnen inslapen, maar ik moet zeggen dat het nog niet 100 % voelt zoals het zou moeten zijn..

Denk dat ik veel te lang heb rondgelopen met de gedachte dat ik mijn tanden op elkaar moet houden ofzo, heel stom.
Binnenkort sowiso ook op controle bij de tandarts vooraleer we weer aan de drugs gaan!

Deze nacht heb ik geen diazepam genomen, omdat ik er best wel last van aan mijn darmen krijg, en ik heb toch ook niet meer lopen knarsen denk ik dus het gaat de goede kant uit.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jongens, mijn klachten uit bovenstaande posts hadden dus niets met het drugsgebruik te maken, na wat verder onderzoek is er sinusitus vastgesteld, wat pijn in het aangezicht kan geven en uitstraalt naar mijn kaak.
Bij deze heb ik de 4fmp dus onterecht beschuldigd! :)
Nu een hoop antibiotica en hopen op beterschap.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoewel ik vroeger altijd hoorde dat malen minder werd der loop van tijd/gebruik, word het steeds erger.
Soms nuchter zelfs, maar meestal na het roken van een sigaret/joint.

Als ik een half kop koffie drink ben ik de halve dag echt aan het kauwen en kan ik alleen of heel serieus kijken of heeeeeel blij.. gekke drugs toch.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Door multidrugsgebruik kun je wel bruxisme ontwikkelen, dus ben je er gevoelig voor pas dan op. Ik heb van 1997 tot 2002 honderden xtc pillen op en mede daardoor die erge vorm van knarsen ontwikkeld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."