Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKaakklem nog dagen na uppers

Kaakklem nog dagen na uppers

42 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Door multidrugsgebruik kun je wel bruxisme ontwikkelen, dus ben je er gevoelig voor pas dan op. Ik heb van 1997 tot 2002 honderden xtc pillen op en mede daardoor die erge vorm van knarsen ontwikkeld.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf altijd een grote dot suikervrije kauwgum tussen mijn tanden zitten tegen t knarsen en klemmen. Ik kan t mijzelf niet afleren, bruxisme is dan ook een serieuze aandoening, waarvoor ik dus die Botox injecties krijg bij de neuroloog.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugslover43 zei:
Klopt, ze kosten een paar honderd euro een splint heet zoiets en je blijft ook gewoon knarsen, dus ik bleef koppijn houden.
Klik om te vergroten...
Mijn tandarts had het over dat het via de zorgverzekering mogelijk was om een soort van doorzichtig plastic tandenhoesje/laag aangepast op je tanden te laten maken voor zo'n 85 euro zodat er een laagje doorzichtig plastic/rubber achtig spul tussen je tanden zit ter bescherming. Dit is me echter ruim 5 jaar geleden verteld, de details staan me niet meer bij. Ik had het destijds overwogen maar wist tot mijn verassing aardig goed op eigen wilskracht te stoppen met knarsen.
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Jmths zei:
Mijn tandarts had het over dat het via de zorgverzekering mogelijk was om een soort van doorzichtig plastic tandenhoesje/laag aangepast op je tanden te laten maken voor zo'n 85 euro zodat er een laagje doorzichtig plastic/rubber achtig spul tussen je tanden zit ter bescherming. Dit is me echter ruim 5 jaar geleden verteld, de details staan me niet meer bij. Ik had het destijds overwogen maar wist tot mijn verassing aardig goed op eigen wilskracht te stoppen met knarsen.
Klik om te vergroten...
Bij mij is t al bijna 10jr geleden dat ik dat ding heb laten aanmete bij de tandarts. Was meen ik me te herinneren wel wat duurder dan 85eu, de eigen bijdrage lag idd wel rond de 85eu.
Ik knars vooral snachts in me slaap, dat is helaas moeilijker af te leren.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Drugslover43 zei:
Was meen ik me te herinneren wel wat duurder dan 85eu, de eigen bijdrage lag idd wel rond de 85eu.
Klik om te vergroten...
Dat bedoelde ik inderdaad. :)
Drugslover43 zei:
Ik knars vooral snachts in me slaap, dat is helaas moeilijker af te leren.
Klik om te vergroten...
Apart, kan het me moeilijk voorstellen maar blijkbaar komt het wel vaker voor. Had er zelf enkel overdag last van, spannen van de kaken deed me denken aan de pretspanning van MDMA, wellicht een stukje conditionering in mijn geval. :')
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Jmths zei:
Dat bedoelde ik inderdaad. :confused:mile:

Apart, kan het me moeilijk voorstellen maar blijkbaar komt het wel vaker voor. Had er zelf enkel overdag last van, spannen van de kaken deed me denken aan de pretspanning van MDMA, wellicht een stukje conditionering in mijn geval. :')
Klik om te vergroten...
Is idd apart maar zoek maar eens de term "bruxisme" op t internet op.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Het fysiek blind zijn voor familie en gezinsleden.
Klik om te vergroten...
Letterlijk ze niet zien?
D
Drugslover43Lid
01-01-2024, 00:00
#8
@Jmths de oorzaak van mijn bruxisme heeft zeker ook met stress te maken en is getriggerd door een paar jaar excessief xtcgebruik.
Inmiddels maakt t niet meer uit of ik wel of geen drugs meer gebruik.
Zelfs nu met Botox blijven mijn kaakspieren nog overactief, zij het in mindere mate
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Letterlijk ze niet zien?
Klik om te vergroten...
Dat een familielid (dochter bijvoorbeeld) voor zijn neus kan staan maar dat deze persoon niet door heeft dat het zijn dochter is ondanks dat hij deze verder wel scherp ziet zonder verdere complicaties. Wellicht een beetje slecht geformuleerd ja. #lazyrant

Drugslover43 zei:
@Jmths de oorzaak van mijn bruxisme heeft zeker ook met stress te maken en is getriggerd door een paar jaar excessief xtcgebruik.
Klik om te vergroten...
Interessant om te horen dat ik niet de enige was getriggerd door MDMA gebruik.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#10
SanneBanne zei:
Voor de rest heb ik altijd amper katers van Xtc en Speed, maar vind dit toch wel opvallend.
Klik om te vergroten...

In het begin komen die katers niet inderdaad, maar geloof me je leert ze wel kennen :tongueout:
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh, dat zal vast. Ik ga iedere keer ook gewoon uit van het ergste dan kan het alleen maar meevallen. Tot het een keer niet meevalt. :grin:
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel interessant topic dit, ik had een topic aangemaakt in het RC gedeelte maar weinig reactie gekregen.
Ik heb namelijk al, hou je vast, 2 maanden last van gespannen kaken na 4fmp te gebruiken.

Het was de tweede keer dat ik het gebruikte en enkele dagen later ben ik last van kaakspanning beginnen krijgen.
Ik denk dat ik vanaf dat moment ben vergeten hoe ik mijn kaken moet ontspannen en sindsdien ook magnesiumcitraat aan het slikken, maar zit er nog steeds mee! Ik heb een periode ook zeker ligge knarsetanden in mijn slaap want ik had wondjes in mijn wang, terwijl ik dit vroeger nooit heb gedaan naar mijn weten.

Ook ben ik een keer slecht gegaan op xtc en heb ik een megakater gehad, maar hierdoor was ik bewust gezonder beginnen leven en eten en yoga beginnen doen dus zal ik hierdoor misschien wel de spanning uit mijn lichaam hebben gehaald.

Ben ook wel persoonlijk overspannen / gestressed en ik drink wel veel koffie, wat misschien voor een magnesiumtekort heeft gezorgd? Als er iemand tips heeft voor dit vreemde voorval hoor ik het graag! Verder zal ik maar eens naar de tandarts / fysio moeten als het niet snel betert..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat vervelend chipmunk...

Ik weet niet of koffie voor een magnesium tekort zorgt, maar het lijkt me sowieso tegen te werken als je lichamelijk wilt ontspannen, zeker als je het echt veel drinkt.

Zoveel mogelijk proberen ontspanning te vinden (niet in drugs) en stress te vermijden lijkt me een goede start, maar of dat je kaakspanning zal verhelpen kan ik je ook niet garanderen.

Heb je al eens geprobeerd voor langere tijd aanhoudend iets tussen je kiezen te houden (tandenborstel bijvoorbeeld) om te kijken of na een tijdje de spanning afneemt? Die tip kreeg ik eens van Psychedelibee om te proberen tijdens mdma rolls. Dat leek wel wat te helpen, maar heb het om een of andere reden (misschien omdat de kaakspanning bij mij wel meevalt) niet zo vaak meer toegepast.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
chipmunk zei:
Ben ook wel persoonlijk overspannen / gestressed
Klik om te vergroten...

Misschien is dit (mede) oorzaak? Ik weet namelijk uit eigen ervaring dat stress/overspannen zijn echt zo veel klachten kan geven. Zowel lichamelijk als geestelijk. Ik ben toen der tijd zelfs een paar x naar de huisarts gegaan omdat ik dacht dat ik iets mankeerde lichamelijk. Bleek achteraf allemaal stress en spanning te zijn.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Wat vervelend chipmunk...

Ik weet niet of koffie voor een magnesium tekort zorgt, maar het lijkt me sowieso tegen te werken als je lichamelijk wilt ontspannen, zeker als je het echt veel drinkt.

Zoveel mogelijk proberen ontspanning te vinden (niet in drugs) en stress te vermijden lijkt me een goede start, maar of dat je kaakspanning zal verhelpen kan ik je ook niet garanderen.

Heb je al eens geprobeerd voor langere tijd aanhoudend iets tussen je kiezen te houden (tandenborstel bijvoorbeeld) om te kijken of na een tijdje de spanning afneemt? Die tip kreeg ik eens van Psychedelibee om te proberen tijdens mdma rolls. Dat leek wel wat te helpen, maar heb het om een of andere reden (misschien omdat de kaakspanning bij mij wel meevalt) niet zo vaak meer toegepast.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik nog niet geprobeerd, wel oefeningen om de kaakspieren te onstpannen en dat heeft nog niet veel geholpen.
Ik zit persoonlijk wel even in een moeilijke periode waardoor ik me overspannen voel; de eerste keer 4 fmp had ik ook helemaal nergens last van..

Ik ben al sterk geminderd met koffiedrinken, maar het zijn toch nog zeker 4 goede koppen per voormiddag. (vroeger met periodes > 10 koppen koffie was geen uitzondering)
Het feit dat ik 's avonds (of overdag) 'ontspanning' zoek met wiet doet er misschien ook geen goed aan.
Ondanks dit zeker geen goede gewoonte is heb ik in het verleden nooit last gehad van knarsetanden / kaakspanning.
Mijn ex vriendin leek dit wel te hebben van de wiet / stress..

Het is ook een beetje een vicieuze cyclus..'s avonds wiet roken en soms laat in de nacht nog klaarwakker liggen om dan 's ochtends met een stonede kop aan de koffie te gaan om erdoor te komen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
chipmunk zei:
Verder zal ik maar eens naar de tandarts / fysio moeten als het niet snel betert..
Klik om te vergroten...
Word het niet tijd om nu al naar de huisarts te gaan, het duurt al 2 maanden he. Ik zou niet nog langer wachten als je er al zo lang last van hebt.

En zoals je het beschrijft komt het waarschijnlijk eerder van je stress klachten dan van je drugs gebruik.

Het enige wat ik kan bedenken verder is heel bewust je kaken niet op elkaar klemmen, maar deze gewoon los laten hangen als het ware. Zo doe ik dat zelf ook tijdens gebruik en dat zorgt er bij mij voor dat ik tijdens gebruik geen last heb in ieder geval. Inmiddels gaat dat ook automatisch en hoef ik er zelden nog bewust over na te denken.

Mindless zei:
Heb je al eens geprobeerd voor langere tijd aanhoudend iets tussen je kiezen te houden (tandenborstel bijvoorbeeld) om te kijken of na een tijdje de spanning afneemt? Die tip kreeg ik eens van Psychedelibee om te proberen tijdens mdma rolls.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je die tip van iemand anders hebt, want ik doe juist het tegenovergestelde.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb er nu beter op gelet en ik moet zeggen dat het zeker al wat minder was. En nu klem ik direct vandaag niet eens meer. Dus het heeft zeker effect gehad, als ik het merkte dat ik ging klemmen was het even oja. En dan hield ik mond even ontspannen open, en bleef het daarna best lang weer weg, tot ik het weer merkte en dan opnieuw.
Denk dat als ik dit blijf doen dat het dan vanzelf ook minder word. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Ik denk dat je die tip van iemand anders hebt, want ik doe juist het tegenovergestelde.
Klik om te vergroten...
Oeps, ik denk het dan.

Probeer dan maar beter Psychedelibee's methode chipmunk.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Word het niet tijd om nu al naar de huisarts te gaan, het duurt al 2 maanden he. Ik zou niet nog langer wachten als je er al zo lang last van hebt.

En zoals je het beschrijft komt het waarschijnlijk eerder van je stress klachten dan van je drugs gebruik.
Klik om te vergroten...

Ik ben eindelijk naar de huisarts geweest; heb hem verteld dat het aan stress + drugsgebruik kan liggen.
Hij vond het ook stom dat ik er zo lang mee heb gewacht en wist te zeggen dat hij wel vaker mensen met spastische trekken ziet toekomen op zondagavond na een weekend festival.

Ik heb Diazepam 5mg voorgeschreven gekregen, ik zou liever niet met benzo's beginnen maar de klachten zijn erg genoeg; het viel mijn huisarts ook meteen op dat mijn mond niet 'rechtstaat'.
Hij raadde me aan dit vlak voor het slapen te nemen; heb dit ook zo gedaan want ik wil eigenlijk het recreatieve effect van benzo's niet leren kennen.
Hij dacht dat het na 1 nacht al opgelost kan zijn en anders moet ik dit blijven nemen tot de klachten over zijn, maar sowiso ben ik niet van plan om dit langer dan enkele dagen te nemen.
De spanning lijkt nog niet helemaal weg te zijn, maarja, het duurde dan ook al 2 maanden.

Als er nog mensen zijn die ooit hetzelfde probleem hebben; loop er aub niet zo lang mee rond en ga meteen naar de huisarts. Misschien als ik dit 2 maanden geleden had gedaan was ik er al lang vanaf met een diazepam of iets anders.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Enkele nachten diazepam genomen voor het slapengaan; de spanning is veel minder en ik heb in ieder geval nog eens goed kunnen inslapen, maar ik moet zeggen dat het nog niet 100 % voelt zoals het zou moeten zijn..

Denk dat ik veel te lang heb rondgelopen met de gedachte dat ik mijn tanden op elkaar moet houden ofzo, heel stom.
Binnenkort sowiso ook op controle bij de tandarts vooraleer we weer aan de drugs gaan!

Deze nacht heb ik geen diazepam genomen, omdat ik er best wel last van aan mijn darmen krijg, en ik heb toch ook niet meer lopen knarsen denk ik dus het gaat de goede kant uit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."