#1
Door multidrugsgebruik kun je wel bruxisme ontwikkelen, dus ben je er gevoelig voor pas dan op. Ik heb van 1997 tot 2002 honderden xtc pillen op en mede daardoor die erge vorm van knarsen ontwikkeld.
Mijn tandarts had het over dat het via de zorgverzekering mogelijk was om een soort van doorzichtig plastic tandenhoesje/laag aangepast op je tanden te laten maken voor zo'n 85 euro zodat er een laagje doorzichtig plastic/rubber achtig spul tussen je tanden zit ter bescherming. Dit is me echter ruim 5 jaar geleden verteld, de details staan me niet meer bij. Ik had het destijds overwogen maar wist tot mijn verassing aardig goed op eigen wilskracht te stoppen met knarsen.Klopt, ze kosten een paar honderd euro een splint heet zoiets en je blijft ook gewoon knarsen, dus ik bleef koppijn houden.
Bij mij is t al bijna 10jr geleden dat ik dat ding heb laten aanmete bij de tandarts. Was meen ik me te herinneren wel wat duurder dan 85eu, de eigen bijdrage lag idd wel rond de 85eu.Mijn tandarts had het over dat het via de zorgverzekering mogelijk was om een soort van doorzichtig plastic tandenhoesje/laag aangepast op je tanden te laten maken voor zo'n 85 euro zodat er een laagje doorzichtig plastic/rubber achtig spul tussen je tanden zit ter bescherming. Dit is me echter ruim 5 jaar geleden verteld, de details staan me niet meer bij. Ik had het destijds overwogen maar wist tot mijn verassing aardig goed op eigen wilskracht te stoppen met knarsen.
Dat bedoelde ik inderdaad.Was meen ik me te herinneren wel wat duurder dan 85eu, de eigen bijdrage lag idd wel rond de 85eu.
Apart, kan het me moeilijk voorstellen maar blijkbaar komt het wel vaker voor. Had er zelf enkel overdag last van, spannen van de kaken deed me denken aan de pretspanning van MDMA, wellicht een stukje conditionering in mijn geval. :')Ik knars vooral snachts in me slaap, dat is helaas moeilijker af te leren.
Is idd apart maar zoek maar eens de term "bruxisme" op t internet op.Dat bedoelde ik inderdaad.mile:
Apart, kan het me moeilijk voorstellen maar blijkbaar komt het wel vaker voor. Had er zelf enkel overdag last van, spannen van de kaken deed me denken aan de pretspanning van MDMA, wellicht een stukje conditionering in mijn geval. :')
Letterlijk ze niet zien?Het fysiek blind zijn voor familie en gezinsleden.
Dat een familielid (dochter bijvoorbeeld) voor zijn neus kan staan maar dat deze persoon niet door heeft dat het zijn dochter is ondanks dat hij deze verder wel scherp ziet zonder verdere complicaties. Wellicht een beetje slecht geformuleerd ja. #lazyrantLetterlijk ze niet zien?
Interessant om te horen dat ik niet de enige was getriggerd door MDMA gebruik.@Jmths de oorzaak van mijn bruxisme heeft zeker ook met stress te maken en is getriggerd door een paar jaar excessief xtcgebruik.
Voor de rest heb ik altijd amper katers van Xtc en Speed, maar vind dit toch wel opvallend.
Ben ook wel persoonlijk overspannen / gestressed
Wat vervelend chipmunk...
Ik weet niet of koffie voor een magnesium tekort zorgt, maar het lijkt me sowieso tegen te werken als je lichamelijk wilt ontspannen, zeker als je het echt veel drinkt.
Zoveel mogelijk proberen ontspanning te vinden (niet in drugs) en stress te vermijden lijkt me een goede start, maar of dat je kaakspanning zal verhelpen kan ik je ook niet garanderen.
Heb je al eens geprobeerd voor langere tijd aanhoudend iets tussen je kiezen te houden (tandenborstel bijvoorbeeld) om te kijken of na een tijdje de spanning afneemt? Die tip kreeg ik eens van Psychedelibee om te proberen tijdens mdma rolls. Dat leek wel wat te helpen, maar heb het om een of andere reden (misschien omdat de kaakspanning bij mij wel meevalt) niet zo vaak meer toegepast.
Word het niet tijd om nu al naar de huisarts te gaan, het duurt al 2 maanden he. Ik zou niet nog langer wachten als je er al zo lang last van hebt.Verder zal ik maar eens naar de tandarts / fysio moeten als het niet snel betert..
Ik denk dat je die tip van iemand anders hebt, want ik doe juist het tegenovergestelde.Heb je al eens geprobeerd voor langere tijd aanhoudend iets tussen je kiezen te houden (tandenborstel bijvoorbeeld) om te kijken of na een tijdje de spanning afneemt? Die tip kreeg ik eens van Psychedelibee om te proberen tijdens mdma rolls.
Oeps, ik denk het dan.Ik denk dat je die tip van iemand anders hebt, want ik doe juist het tegenovergestelde.
Word het niet tijd om nu al naar de huisarts te gaan, het duurt al 2 maanden he. Ik zou niet nog langer wachten als je er al zo lang last van hebt.
En zoals je het beschrijft komt het waarschijnlijk eerder van je stress klachten dan van je drugs gebruik.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."