Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPscychedelica

Pscychedelica

48 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoewel ik zeer weinig trip en altijd relatief milde psychedelica in lage doseringen gebruik, heb ik liever een benzo dan een tripsitter... :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
ketakoekjes zei:
Meeste mensen hebben inderdaad totaal geen idee hoe ze moeten 'tripsitten' als ze ook al niets weten van drugs. Ik weet niet of dat hier het geval is maar was wel benieuwd of trippen zonder sitter mogelijk was als je gewoon alles waarmee je jezelf kan verwonden weglegt en alle ramen sluit.
Klik om te vergroten...
Ik trip vrijwel altijd alleen en leg nooit iets weg.

Je moet jezelf onder invloed imo gewoon goed leren kennen. Eerst een goed aantal keren samen trippen met anderen en je bewust zijn van hoe je verandert onder invloed van een tripmiddel. Uit een raam of van mijn balkon springen zal ik echt niet gaan doen. Verder weet ik dat ik van truffels/paddo's mijn mobiliteit verlies. Op hogere doseringen verlies ik veel van mijn normale zicht, dus denk ik daar om.

Maar leer je door te trippen met anderen dat je echt niet alleen wilt/kunt trippen, dan moet je daar ook naar luisteren en tripbuddies en/of een tripsitter zoeken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb wel vrijwilligerswerk gedaan voor de PsyCare, en ik kan je vertellen dat er echt wel situaties zijn waarop het heel wenselijk is als er iemand is die weet hoe je deëscalerend kunt optreden.

Meestal gaat het goed. Maar als iemand tript, angstig wordt, en de situatie dan steeds verder escaleert, dan kunnen er echt nare ongelukken gebeuren met mensen die in paniek raken en de gekste capriolen gaan uithalen.

Daarom worden tripsitters geadviseerd: voor het geval dat.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lysergine zei:
Hoewel ik zeer weinig trip en altijd relatief milde psychedelica in lage doseringen gebruik, heb ik liever een benzo dan een tripsitter... :)
Klik om te vergroten...

Waarom?
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wow wat een respons! Thanks daar heb ik zeker wat aan.
Ik neig steeds meer om truffels te proberen nu. En dan zo’n 10 gram denk ik. FYI; vrouw, 22 jaar, 180 en 79 kilo.

Ik denk dat ik het met mijn vriend thuis ga doen, en dat hij dan nuchter blijft. Hij kent mij goed en lijkt mij wel capabel genoeg om het in goede banen te kunnen houden.

Ik zie dat je online aan truffels kan komen, hoe weet ik nu wat ik moet hebben? Heeft iedere soort een ander effect of hoe moet ik het zien?

En wat is de ‘beste’ manier om ze te nuttigen, want ik geloof dat ze niet de meest lekkere smaak hebben. Neem je alles in 1 keer of verspreid je de innames?

Sorry voor de vele vragen..
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
lampenkapje zei:
Ik zie dat je online aan truffels kan komen, hoe weet ik nu wat ik moet hebben? Heeft iedere soort een ander effect of hoe moet ik het zien?
Klik om te vergroten...
Maakt niet veel uit, in tegenstelling toe hoe het vaak geadverteerd wordt. In alle soorten zit psilocybine, de psychoactieve stof die hoofdzakelijk verantwoordelijk is voor de verandering van bewustzijn wanneer je de truffels neemt. Daarnaast zitten er meerdere zogenaamde alkaloïden in truffels die ook psychoactief zijn en deze kunnen eventueel wat verschillen per soort, maar het is echt hoofdzakelijk psilocybine wat je laat trippen. Verschillende soorten kunnen eventueel wel verschillen in sterkte (hoeveelheid psilocybine), maar omdat het een natuurproduct betreft, kunnen verschillende batches van dezelfde soort onderling ook verschillen. Kortom, ik zou gewoon voor de goedkopere soorten gaan. Philosopher's Stone, Mexicana, Atlantis bijvoorbeeld.

lampenkapje zei:
En wat is de ‘beste’ manier om ze te nuttigen, want ik geloof dat ze niet de meest lekkere smaak hebben. Neem je alles in 1 keer of verspreid je de innames?
Klik om te vergroten...
Alles in 1 keer, in verband met de direct opbouwende tolerantie na inname.

Zelf zet ik er thee van. Dat is minder vies en makkelijk te maken.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks!
Ik zat al wat op Azarius rond te kijken en mijn oog is gevallen op Mexicana of Tampanensis. Er staat onderaan de beschrijving een mooi overzichtje van wat je kan verwachten (van sterkte).
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zelf vind ik trippen het leukst als iedereen mee doet. Als er een nuchter persoon bij is haalt dat de magie weg imo. En als enige trippen samen met een nuchter persoon lijkt me niks, als je samen bent kan je je ervaringen delen maar voor een nuchter persoon lijkt het alleen maar alsof je raar aan het doen bent en dan kan je gaan nadenken over hoe je overkomt en in je in jezelf keren wat de trip niet ten goede komt. Als je vriend ook geïnteresseerd is in trippen en het samen met jou wilt doen dan raadt ik dat heel erg aan, je kan dan ook echt dieper connecten met een ander. In mijn ervaring kan je nog prima op elkaar letten en elkaar helpen als je tript op zo'n dosering, ook wel de eerste keer.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ook beide een eerste trip ooit?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
LoveSexDreams zei:
Zelf vind ik trippen het leukst als iedereen mee doet. Als er een nuchter persoon bij is haalt dat de magie weg imo. En als enige trippen samen met een nuchter persoon lijkt me niks, als je samen bent kan je je ervaringen delen maar voor een nuchter persoon lijkt het alleen maar alsof je raar aan het doen bent en dan kan je gaan nadenken over hoe je overkomt en in je in jezelf keren wat de trip niet ten goede komt. Als je vriend ook geïnteresseerd is in trippen en het samen met jou wilt doen dan raadt ik dat heel erg aan, je kan dan ook echt dieper connecten met een ander. In mijn ervaring kan je nog prima op elkaar letten en elkaar helpen als je tript op zo'n dosering, ook wel de eerste keer.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. 1 iemand die tript en de ander niet zorgt voor een disconnect in mijn ogen.


lampenkapje zei:
Ook beide een eerste trip ooit?
Klik om te vergroten...
Imo wel, al hangt het er vanaf hoe jullie persoonlijkheden zijn. Kun je je makkelijk overgeven aan zoiets of niet. Maar wat LoveSexDreams ook al zegt, je kunt elkaar ook helpen terwijl je (licht) tript. Zorg ervoor dat jullie een lage dosering nemen en het zo voorzichtig aftasten.

Ik ga er nu even vanuit dat je vriend überhaupt ook wil trippen hè. :wink:
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja hij wilt ook trippen, niet zo graag als mij maar wilt het wel proberen.
We zijn allebei easy going en nuchter van karakter.
Ik denk wel dat het goed zou komen.
Maar dan beide 10gr, of de een wat minder dan de ander?

Ik snap wel wat jullie bedoelen, zeker omdat we beide geen ervaring hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als jullie easy going zijn, dan moet het geen probleem zijn denk ik. Als iemand niet de instelling heeft van 'ik laat het gewoon op me af komen, wat er ook gebeurt' en het idee heeft dat er echt iemand bij moet zijn die nuchter is (om aan vast te houden), dan heb ik eerlijk gezegd al een beetje het gevoel van 'moet zo iemand überhaupt beginnen met trippen?' Niet dat een tripsitter nou per se een slecht iets is...

Ik raad aan beginners meestal 7-10 gram aan. Een pakje truffels is doorgaans 15 gram, dit zouden jullie door de helft kunnen delen. Of de 1 iets meer dan de ander. Zie zo'n eerste trip als een kennismaking met het gevoel van trippen. Is het nog geen volwaardige trip, geen probleem want je kunt nog zo vaak trippen als je wilt.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nja, een tripsitter is natuurlijk wel een geruststelling omdat ik, als onervaren persoon, niet weet wat er gaat komen. Maar aan de andere kant; als je goed voorbereid kan er weinig mis gaan lijkt mij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is waar dat een tripsitter een geruststelling kan zijn.

Ik heb er dan ook wat gemengde gevoelens bij.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat we gewoon een avondje samen gaan trippen op de bank. Over een tijdje, want zitten beide niet zo lekker in ons vel.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi!

Al een tijdje wil ik dit topic openen. Ik lees al ruime tijd mee (al ver voor ik dit account had) en geniet van de tripreports.

Het spookt al een tijdje door mijn hoofd om een psychedelica te proberen alleen weet ik niet goed waar te beginnen. DMT spreekt mij aan wegens de korte trip maar is volgens mij erg heftig als je geen ervaring met dit soort drugs hebt. LSD of XTC lijkt mij ook wat maar de duur is lang. Ik wil geen bad trip. Truffels of paddo’s is wellicht een goed begin? Of 2C-B? Ik weet het echt niet zoals je leest. Ik wil mijzelf ontdekken wie ik nu echt ben en wat ik wil in dit leven. Ik lees dit zo vaak terug in trip reports en het lijkt mij een waar wonder om dit te mogen meemaken. Ook de visuals wil ik graag een keer gezien hebben.

Ook heb ik geen idee van de praktische dingen zoals hoe kom je aan een goede tripsitter (ik ken niemand, de enige die drugs (wiet) met mij gebruikt is mijn vriend maar die heeft verder ook geen ervaring met andere drugs) en wat je juist wel en niet moet doen en welke dingen een must have zijn.

Kan iemand mij helpen? Een soort kick-start van hoe jullie hiermee begonnen zijn? En enkele do’s and dont’s.

Edit; misschien handig voor hierbij, vrouw, 180 lang en nu 79 kilo (maar aan het afvallen).

Thank u!

Lampenkapje
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leuk dat je interesse hebt in een keer te gaan trippen. :)

Ik raad een lage dosering truffels/paddo's aan. 7-10 gram ongeveer. Zo'n trip duurt niet al te lang, is voor de meesten (edit: dit weet ik niet echt zeker, hangt er vanaf...) al visueel op die dosering, is introspectief van aard (wel afhankelijk van of jij dat ook een beetje bent) en is meestal vrij vergevingsgezind bij de eerste keren dat je het doet.

Zelf ben ik begonnen met samen te trippen met een paar vrienden die beide al een beetje ervaring hadden met psilocybine. Dat was op zich wel een beetje een geruststelling, al is het imo ook best mogelijk om allemaal nog geen ervaring te hebben. Zelf heb ik de voorkeur om dan ook beide/allemaal het middel te nemen en er geen nuchter iemand (als tripsitter bijvoorbeeld) bij te hebben. Dit omdat je dan allemaal in dezelfde vibe zit. Anderen zullen hier weer een andere mening over hebben, maar ik denk dat als je laag gedoseerd begint en allemaal goed in je vel zit, dat het prima kan.

Verdere do's en dont's:

- Ga eerst trippen op een plek waar je je echt op je gemak voelt, thuis dus bijvoorbeeld.
- Probeer technologie wat te vermijden (tv, computer, smartphones, etc.) Dit houdt je trip vaak nogal tegen.
- Muziek is wel aan te raden.
- Als je graag wat diepgang wilt - zoals je ook aangeeft - hou dan die intentie wat in je achterhoofd en zonder je gerust even wat af als je dat nodig vindt.

Er is nog veel meer te zeggen, maar ik hou het hier eerst maar even bij. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Trouwens, van wat je opnoemt is XTC geen psychedelica en duurt ook niet lang. Misschien in de war met iets anders?
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
- Ga eerst trippen op een plek waar je je echt op je gemak voelt, thuis dus bijvoorbeeld
Klik om te vergroten...
Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?

Verder zou ik het wel echt heel rustig uitproberen. Neem echt niet te veel, je hebt nog jaren om het te proberen:). Ook alleen doen de dag dat je je top voelt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stonologie zei:
Grappig dat veel mensen dit doen, ik vind dat dus echt saai en zonde van de trip. Kan mij niet voorstellen binnen/niet in de natuur te trippen. Maar ieder zijn ding. Vind je dat niet zonde van de visuals?
Klik om te vergroten...
Maar dit is advies voor iemand die nog nooit getript heeft hè. Voor een eerste keer is het dan handig om te gaan trippen op een locatie waar je onvoorspelbare factoren zoveel mogelijk uitsluit.

Maar nee, ik vind binnen trippen niet zonde van de visuals. Integendeel: visuals zijn het beste te zien op een egale donkere achtergrond. Vandaar dat ik jaren eigenlijk alleen maar 's nachts binnen tripte. Ik heb nu wel het buiten trippen (her)ontdekt, maar doe dat dan op 1P-LSD of ALD-52, omdat ik daar actief van word en de visuals toch vaak minder overheersen. Dan ga ik hele stukken fietsen en zoek ik de natuur op. Maar met paddo's of truffels heb ik vaak zulke sterke visuele ervaringen dat het de normale wereld helemaal overneemt. In die zin zou ik in een compleet lege kamer kunnen gaan zitten. Nadat ik ooit hoge doseringen heb gedaan op paddo's, zijn mijn trips op lagere doseringen nu ook veel sterker geworden. Ik denk dat het wel wat toe kan voegen hoor, om in de natuur te trippen, maar ik haal de jungle vaak al mijn huiskamer binnen als ik ga trippen. :wink: Het feit dat ik me met psilocybine loom en zwaar voel combineert ook wel goed met lekker thuis blijven en voornamelijk op de bank liggen. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."