Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPscychedelica

Pscychedelica

48 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Een luie @Roze Olifant lol!

0,001 wegerschalen liggen niet bij winkels als blokker of mediamarkt, maar zijn wel heel eenvoudig te bestellen via internet.
Goedkoopst (euro of 15) is direct uit China bestellen, maar dan moet je er wel even op willen wachten. Diezelfde weegschalen zijn ook te bestellen via de bekende webwinkels maar die zijn daar wel een stuk duurder.

Uiteindelijk ben je met zon weegschaaltje veel en veel goedkoper uit, daar je poeder van zeer potente RC-s kan kopen in plaats van elke keer voor de veel en veel duurdere pellets te gaan.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Paddo's duren redelijk kort, ze zijn heel veilig, en als je lekker in je vel zit en de paddo's neemt in een fijne omgeving dan is de kans dat je je een heel onprettige ervaring hebt juist heel klein.

Lees vooral deze Gids voor het tegengaan van een bad trip. Ik vond die zelf heel verhelderend:
https://www.changingperspective.info/drugsinfo/gids-voor-het-tegengaan-van-een-bad-trip/

Van paddo's / truffels kun je het best thee zetten want dat is het minst smerig. Neem dan één bakje truffels van 15 gram (of 2 gram gedroogde padd's (psilocybe cubensis)). Snijd de truffels in zo klein mogelijke stukjes. Doe er wat citroensap bij, gooi de paddenstoelen / truffels in heet water (dat het liefst net niet kookt), doe er dan nog wat gember, munt en honing bij, en na 20 minuten heb je heerlijke thee waarvan je ook nog gaat trippen. De thee is bovendien milder dan wanneer je de paddo's eet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stonologie zei:
Als je een keer zin hebt om op de Psilo manier te trippen met heftige visuals, maar wel lekker actief buiten op avontuur wilt: 4-HO-MET. Ik herken me heel erg in het loom en down worden van truffels, en vind dit ook het grote nadeel persoonlijk. Ik zal truffels of 4-HO-MET nog eens binnen proberen dan, om het te proberen te begrijpen:).
Klik om te vergroten...

Ik vind eigenlijk niet dat je nieuwe psychoactieve stoffen zoals 4-HO-MET kunt aanraden aan iemand met nul ervaring met psychedelica. Ik snap de gedachte wel: 4-HO-MET heeft minder headspace, is minder dwingend, en heeft daardoor theoretisch gezien minder kans om angstige ervaringen te veroorzaken.

Maar bij dit soort middelen heb je wel weer heel andere vaardigheden nodig. Je moet kunnen begrijpen wat het betekent dat de gezondheidsrisico's van dit soort middelen onbekend zijn. Misschien krijg je later last van je nieren, je lever, je longen. Misschien kan je een miskraam krijgen als je drie maanden later zwanger wordt.
Je moet bovendien kritisch kunnen denken over welke vendors je beter niet kunt vertrouwen. Je moet weten waar je drugs kunt laten testen. Je moet snappen dat het DIMS research chemicals niet kan kwantificeren, waardoor het lastig is om de juiste dosis in te nemen. En je moet een milligramweegschaal hebben om de dosis af te wegen (als je al weet hoe je zo'n weegschaal moet bedienen want dat is ook niet zo vanzelfsprekend.

Volgens mij kan je veel beter in de smartshop wat advies vragen over truffels. Daarover is veel meer bekend en de beschikbare informatie over paddo's is ook veel toegankelijker voor mensen die er verder niet zoveel ervaring mee hebben.

Lees bijvoorbeeld even deze links (die ze niet hebben van 4-HO-MET):
-Unity: https://www.unity.nl/drug/paddos-en-truffels/
-Drugs & Uitgaan: https://www.drugsenuitgaan.nl/middelen/andere-drugs/paddo-s
-Drugsinfo: https://www.drugsinfo.nl/publiek/drugs-abc/middel/?id=58
-Drugslab: -Spuiten & Slikken:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
Een luie @Roze Olifant lol!

0,001 wegerschalen liggen niet bij winkels als blokker of mediamarkt, maar zijn wel heel eenvoudig te bestellen via internet.
Goedkoopst (euro of 15) is direct uit China bestellen, maar dan moet je er wel even op willen wachten. Diezelfde weegschalen zijn ook te bestellen via de bekende webwinkels maar die zijn daar wel een stuk duurder.

Uiteindelijk ben je met zon weegschaaltje veel en veel goedkoper uit, daar je poeder van zeer potente RC-s kan kopen in plaats van elke keer voor de veel en veel duurdere pellets te gaan.
Klik om te vergroten...

Ja klopt! Ik heb er zo eentje uit China, na hiervoor ongeveer dezelfde te hebben gehad maar dan duurder (van Azarius denk ik). Die is helaas kapot gegaan door in het afwaswater in de gootsteen te vallen. :wink: Het zal wel toeval zijn, maar mijn nieuwe Chinese weegschaaltje heeft de nodige kuren. Hij doet het wel, maar niet altijd even betrouwbaar. Misschien moet ik gewoon een nieuwe kopen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Roze Olifant
Ik zou een waterdichte kopen als ik jou was. :tilttearlaugh::tilttearlaugh::tilttearlaugh:
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Lees bijvoorbeeld even deze links (die ze niet hebben van 4-HO-MET):
-Unity: https://www.unity.nl/drug/paddos-en-truffels/
-Drugs & Uitgaan: https://www.drugsenuitgaan.nl/middelen/andere-drugs/paddo-s
-Drugsinfo: https://www.drugsinfo.nl/publiek/drugs-abc/middel/?id=58
-Drugslab: -Spuiten & Slikken:
Klik om te vergroten...

Die Tripsitter van Gwen tijden haar trip lijkt me echt totaal niet fijn, totaal niet geruststellend. En als Gwen aan geeft zich niet fijn te voelen geeft ze een weerwoord op een snauwende toon
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
GoldenGrow zei:
Die Tripsitter van Gwen tijden haar trip lijkt me echt totaal niet fijn, totaal niet geruststellend. En als Gwen aan geeft zich niet fijn te voelen geeft ze een weerwoord op een snauwende toon
Klik om te vergroten...

Wel een mooi voorbeeld van hoe je veel gevoeliger kunt worden voor invloeden uit de omgeving. Gwen is al vanaf het begin angstig (geen goede 'set'), ze voelt geen connectie met de tripsitter (niet zo'n goede setting), waardoor een kleine opmerking al snel de vervelende gevoelens laat escaleren.

In feite is er niks aan de hand, maar zo voelt het niet voor Gwen.

Daarom is het zeker de moeite waard om een rustige tripsitter te vinden die je kent en die je vertrouwt. Iemand die ervaring heeft met deëscalerend optreden. Bijvoorbeeld iemand die je kent en die in de geestelijke gezondheidszorg werkt. Zulke mensen hebben meestal training gehad in kalmerende gesprekstechnieken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Wel een mooi voorbeeld van hoe je veel gevoeliger kunt worden voor invloeden uit de omgeving. Gwen is al vanaf het begin angstig (geen goede 'set'), ze voelt geen connectie met de tripsitter (niet zo'n goede setting), waardoor een kleine opmerking al snel de vervelende gevoelens laat escaleren.

In feite is er niks aan de hand, maar zo voelt het niet voor Gwen.

Daarom is het zeker de moeite waard om een rustige tripsitter te vinden die je kent en die je vertrouwt. Iemand die ervaring heeft met deëscalerend optreden. Bijvoorbeeld iemand die je kent en die in de geestelijke gezondheidszorg werkt. Zulke mensen hebben meestal training gehad in kalmerende gesprekstechnieken.
Klik om te vergroten...
De set werd al niet goed door de setting inderdaad. Nou lag dat niet alleen aan de sitter maar in mijn mening "ook" aan de omgeving. Alles wit, saai, niet vrolijk en veel te veel licht. Ik zou daar zelfs niet zo snel een fijne trip krijgen.

Ik vind dat je het juist lekker gezellig moet maken. Veel kleurtjes en kaarsjes om je heen. Mooie posters of planten en vooral niet allemaal zo licht en wit. Nou weet ik dat er vaak wit wordt gedragen bij Ayahuasca ceremonies etc maar de omgeving is dat dan vaak juist niet. Als je je nuchter al niet lekker en warm voelt in een ruimte, dan ga je dat al helemaal niet voelen als je gaat trippen. Totaal verkeerde setting in dit geval dus. Wel leuk want had dit filmpje nog niet gezien.

Ps. Ik zei altijd ipv "set & setting" altijd "set, setting en sitting". Met welk gevoel ga je de trip in (set), waar en in welke omgeving (setting) en met wie ga je trippen (sitting).
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Een luie @Roze Olifant lol!

0,001 wegerschalen liggen niet bij winkels als blokker of mediamarkt, maar zijn wel heel eenvoudig te bestellen via internet.
Goedkoopst (euro of 15) is direct uit China bestellen, maar dan moet je er wel even op willen wachten. Diezelfde weegschalen zijn ook te bestellen via de bekende webwinkels maar die zijn daar wel een stuk duurder.

Uiteindelijk ben je met zon weegschaaltje veel en veel goedkoper uit, daar je poeder van zeer potente RC-s kan kopen in plaats van elke keer voor de veel en veel duurdere pellets te gaan.
Klik om te vergroten...
Zoiets bv.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
AphexTwin zei:
Zoiets bv.
Klik om te vergroten...
Er ligt nog wat op :yum:
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik vind eigenlijk niet dat je nieuwe psychoactieve stoffen zoals 4-HO-MET kunt aanraden aan iemand met nul ervaring met psychedelica.
Klik om te vergroten...
Mindless heeft hartstikke veel ervaring toch? Maar gelijk heb je, sws niet aan drugs beginnen is het best.

Ik denk dat het trouwens heel lastig is om te bepalen wat de beste instap psychedelica is. Sommige zweren dat LSD makkelijker is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Daarnaast reageert iedereen anders op dit soort middelen. Sommige zien onder 150ug LSD geen visuals, andere al op 30ug. Sommige vinden LSD "the real shit with real visuals", maar naar mijn ervaring is psilocine zoveel intenser visueel en ook veel kleurrijker.

Wat ik vooral aan zou raden aan lampenkapje: begin echt heel laag. Je hebt een heel leven voor je, haast niet met dit soort heftige middelen. Is het underwelming, volgende keer beter:). Mijn eerste trip was heel onverstandig..: 15 gram Valhalla. Dit viel gek genoeg mee, en was zo'n 10% van mijn 13 gram Hollandia trip, die mij in een alien universum schoot. Ik was zo verblind van de visuals dat niks meer ook maar een beetje leek op de wereld. Het is de beste ervaring die ik ooit heb mogen meemaken, maar omg als dat fout was gegaan.

Leer van mijn fouten en vooral: geniet! Er gaat een wereld voor je open!
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mezelf zei:
Er ligt nog wat op :yum:
Klik om te vergroten...
Lol, nog van een poedertje v. paar dagen geleden idd.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Kikkerlikken is passe, weegschaallikken is de nieuwe rage!
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#14
GoldenGrow zei:
Die Tripsitter van Gwen tijden haar trip lijkt me echt totaal niet fijn, totaal niet geruststellend. En als Gwen aan geeft zich niet fijn te voelen geeft ze een weerwoord op een snauwende toon
Klik om te vergroten...

Echt he, iets minder genunanceerd, maar wat een bitch die tripsitter. Dat Gwen zich echt super oncomfortabel voelt al een tijd en uiteindelijk zegt 'Dit is echt het ergste wat ik heb meegemaakt' en dat zij dan minachtend/schamper zegt "Haha, dan heb je gewoon niet zoveel meegemaakt in je leven, dat is het enige antwoord wat ik je kan geven"... Wow die zou ik er niet bij willen hebben tijdens een trip.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
KropSla zei:
Echt he, iets minder genunanceerd, maar wat een bitch die tripsitter. Dat Gwen zich echt super oncomfortabel voelt al een tijd en uiteindelijk zegt 'Dit is echt het ergste wat ik heb meegemaakt' en dat zij dan minachtend/schamper zegt "Haha, dan heb je gewoon niet zoveel meegemaakt in je leven, dat is het enige antwoord wat ik je kan geven"... Wow die zou ik er niet bij willen hebben tijdens een trip.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens.

Ik was verbaasd dat iemand die min of meer professioneel tripsitter is zo'n gebrek heeft aan empathie, tact en simpelweg omgang met mensen. Geen goede reclame voor haar dit...
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Helemaal mee eens.

Ik was verbaasd dat iemand die min of meer professioneel tripsitter is zo'n gebrek heeft aan empathie, tact en simpelweg omgang met mensen. Geen goede reclame voor haar dit...
Klik om te vergroten...

Meeste mensen hebben inderdaad totaal geen idee hoe ze moeten 'tripsitten' als ze ook al niets weten van drugs. Ik weet niet of dat hier het geval is maar was wel benieuwd of trippen zonder sitter mogelijk was als je gewoon alles waarmee je jezelf kan verwonden weglegt en alle ramen sluit.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het net zitten kijken, maar wat een prutsers zeg.

Wat is dat toch, professioneel tripsitter? Er heeft er hier op het forum ook zo een een blauwe maandag geweest die je voor een ongelooflijke bak geld kon inhuren om je bij te staan tijdens een trip, maar die was zo weer weg.

Ik vind sowieso dat er een stevige band moet zijn tussen tripper en tripsitter, en dat maakt iemand die je niet of net kent bij voorbaat al ongeschikt. Daarnaast is tripsitter spelen een vriendendienst en niet iets waar je geld mee zou moeten willen verdienen. Of zal ik @verwondering alsnog een gepeperde rekening sturen? :tonguewink:

Ik heb nog nooit een tripsitter gehad, en dan zit ik al tegen de 100 keer trippen aan.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi!

Al een tijdje wil ik dit topic openen. Ik lees al ruime tijd mee (al ver voor ik dit account had) en geniet van de tripreports.

Het spookt al een tijdje door mijn hoofd om een psychedelica te proberen alleen weet ik niet goed waar te beginnen. DMT spreekt mij aan wegens de korte trip maar is volgens mij erg heftig als je geen ervaring met dit soort drugs hebt. LSD of XTC lijkt mij ook wat maar de duur is lang. Ik wil geen bad trip. Truffels of paddo’s is wellicht een goed begin? Of 2C-B? Ik weet het echt niet zoals je leest. Ik wil mijzelf ontdekken wie ik nu echt ben en wat ik wil in dit leven. Ik lees dit zo vaak terug in trip reports en het lijkt mij een waar wonder om dit te mogen meemaken. Ook de visuals wil ik graag een keer gezien hebben.

Ook heb ik geen idee van de praktische dingen zoals hoe kom je aan een goede tripsitter (ik ken niemand, de enige die drugs (wiet) met mij gebruikt is mijn vriend maar die heeft verder ook geen ervaring met andere drugs) en wat je juist wel en niet moet doen en welke dingen een must have zijn.

Kan iemand mij helpen? Een soort kick-start van hoe jullie hiermee begonnen zijn? En enkele do’s and dont’s.

Edit; misschien handig voor hierbij, vrouw, 180 lang en nu 79 kilo (maar aan het afvallen).

Thank u!

Lampenkapje
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Leuk dat je interesse hebt in een keer te gaan trippen. :)

Ik raad een lage dosering truffels/paddo's aan. 7-10 gram ongeveer. Zo'n trip duurt niet al te lang, is voor de meesten (edit: dit weet ik niet echt zeker, hangt er vanaf...) al visueel op die dosering, is introspectief van aard (wel afhankelijk van of jij dat ook een beetje bent) en is meestal vrij vergevingsgezind bij de eerste keren dat je het doet.

Zelf ben ik begonnen met samen te trippen met een paar vrienden die beide al een beetje ervaring hadden met psilocybine. Dat was op zich wel een beetje een geruststelling, al is het imo ook best mogelijk om allemaal nog geen ervaring te hebben. Zelf heb ik de voorkeur om dan ook beide/allemaal het middel te nemen en er geen nuchter iemand (als tripsitter bijvoorbeeld) bij te hebben. Dit omdat je dan allemaal in dezelfde vibe zit. Anderen zullen hier weer een andere mening over hebben, maar ik denk dat als je laag gedoseerd begint en allemaal goed in je vel zit, dat het prima kan.

Verdere do's en dont's:

- Ga eerst trippen op een plek waar je je echt op je gemak voelt, thuis dus bijvoorbeeld.
- Probeer technologie wat te vermijden (tv, computer, smartphones, etc.) Dit houdt je trip vaak nogal tegen.
- Muziek is wel aan te raden.
- Als je graag wat diepgang wilt - zoals je ook aangeeft - hou dan die intentie wat in je achterhoofd en zonder je gerust even wat af als je dat nodig vindt.

Er is nog veel meer te zeggen, maar ik hou het hier eerst maar even bij. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Trouwens, van wat je opnoemt is XTC geen psychedelica en duurt ook niet lang. Misschien in de war met iets anders?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."