Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat heeft drugsgebruik jou opgeleverd?

Wat heeft drugsgebruik jou opgeleverd?

42 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Door mijn ervaringen met MDMA. Waarbij je een stuk socialer wordt.
De drempel om gewoon met iemand een praatje te beginnen zonder onder invloed te zijn lager is komen te liggen.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
acht.zes zei:
Het is nogal hard de goeie kant opgegaan het laatste half jaar en daar hebben drugs en vooral trippen wel een grote rol in gespeeld.

11 jaar geleden is het dus gruwelijk fout gegaan, en ik kan nu pas zeggen dat ik daar helemaal uit ben geraakt. Niet alleen dat, maar ik heb die periode ook verwerkt en ik schaam me er niet meer voor. Volgens mij heb ik hier altijd verzwegen dat ik na de zware burn out de weg naar boven heb gevonden maar flink ben doorgeschoten en zelfs in eenn psychose ben beland, nu ruim 10 jaar geleden (drugs hadden daar trouwens niks mee te doen). Maar door schaamte heb ik daar nooit over kunnen praten.
Maar ik heb ingezien dat ook dat een onderdeel van m8jn leven is geweest en dat ik alleen van mijzelf kan houden als ik ook dat kan accepteren.
Maar ook voordat het fout ging zat ik met problemen, sociale angst en vooral het niet op m8jn gemak voelen met vrouwen, dit is afkomstig van een paar dingen die in mijn jeugd gebeurd zijn. Maar ook die dingen heb ik een plek kunnen geven en ik denk dat ik ook die problematiek heb opgelost.
Daar gingen nogal wat trips overheen, 25 jaar geleden was er dus een wat ik toen dacht dat het een echte bad trip Was, de trip liet mij mijn blokkades zien waardoor ik destijds dacht dat ik altijd alleen zou blijven wat natuurlijk enorm confronterend was en ik me nog nooit zo verdrietig gevoeld en heb de hele tripsitten janken. Maar het bleek het begin te zijn naar genezing, je moet je eerst realiseren dat er een probleem is voor je er iets aan kan proberen te doen, dus eigenlijk is het zaadje daar gepland.

Er zijn nog wel wat zaken noemenswaardig maar ik moet zo werken.

Edit;
In t kort, mede door mijn ADD ben ik altijd een mens van uitersten geweest, maar psychedelica hebben mij uiteindelijk de balans doen laten vinden die ik voorheen nooit gevonden kreeg.
Hierdoor heb ik ook een stuk innerlijke rust gevonden die altijd ontbrak.
Daardoor durf ik gewoon mezelf te zijn, en mensen die dat niet kunnen waarderen of oordelen over mij of mijn verleden, jammer dan.
Je kan niet met iedereen overweg, mensen kunnen ongelooflijk verschillen en als iemand mij niet moet dan ga ik de oorzaak niet meer bij mezelf zoeken of de schuld bij mij leggen.

Ik ben er uiteraard nog niet, je blijft altijd leren tot zelfs aan je dood, maar ik ben nu zo ver dat ik met volle teugen van het leven kan genieten en dat doe ik dan ook!
Klik om te vergroten...

Mooi! En tof dat je het nu durft te delen.
Ik hoop dat ik die uitersten van mij ook nog eens onder controle krijg.

De angst om alleen te blijven steekt bij mij nog steeds vaak de kop op. Nouja, angst, ik ben ook al heel lang alleen en heb moeite verbinding te vinden met mensen. Maar goed, wie weet wat de toekomst brengt, dat zie je wel bij jouw verhaal!
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#3
Er is natuurlijk meer dan genoeg te vinden over alle nadelen van drugsgebruik en die nadelen heb ik ook wel ondervonden.

Toch heeft het me me ook veel opgeleverd. Ik ben benieuwd welke positieve effecten drugsgebruik op jou heeft of heeft gehad?

TO starts;

Ik ben sinds een tijdje weer aan het gebruiken en dit heeft het me tot nu toe gebracht;

- ik heb na 20 jaar vrede met het overlijden van een dierbaar persoon
- ik heb na 2 jaar eindelijk afscheid kunnen nemen van een ex
- hernieuwd contact met 2 belangrijke vrienden
- ik ben aan het 'ontspullen', ik heb al 2 maanden niks gekocht om m'n innerlijke leegte op te vullen
- veel minder focus op uiterlijk; ik heb jaren geleden aan BDD (body dysmorphic disorder) en de laatste restverschijnselen daarvan zijn nu weg
- ik heb meer aandacht voor mijn innerlijke belevingswereld
- ik sta meer open voor avontuur en verandering
- ik voel me minder verloren omdat ik meer in contact sta met mezelf en de kosmos
- ik kan me nuchter ook hartstikke gelukkig voelen; de drang tot verdoving is weggevallen

Nou komt dit vooral door de tripmiddelen.
Ik ben 2 x verslaafd aan pep geweest, maar daar vind ik nu niet meer zoveel aan, wat ik ook erg positief vind.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#4
- Om kunnen gaan met het overlijden van een dierbare
- Mijn depressie kunnen overmeesteren
- De dood accepteren in plaats te vrezen
- Zelf acceptatie
- Zelf liefde
- Een positievere kijk tegenover het leven, maar ook een hele andere
- Ik ben filosofischer geworden
- Meer liefde tegenover mijn medemens
- Ik ben nog steeds een introvert, maar het is verbazingwekkend hoe erg ik sociaal gezien gegroeid ben. In een groep van max 3 mensen ben ik vaak juist een enorme kletskous geworden - dat was voorheen nooit zo
- Meer creativiteit
- Mijn dromen zijn helderder
- Ik kan verbindingen leggen in bepaalde zaken in het leven die ik eerder nooit zag. Creatiever denken zogezegd

Daarnaast merk ik dat drugs mijn relatie ten goede doet, je leert elkaar kennen op een heel ander niveau en wordt daardoor nog hechter dan je al was.
Ik merk ook dat mijn zicht beter is geworden door psychedelica. Ik heb (nog?) Geen bril nodig of lenzen, maar ik merkte op een gegeven moment dat mijn zicht in mijn rechteroog achteruit ging. Ik zag het beeld in de verte onscherp met dat oog, dat heeft zeker een jaar zo voortgeduurd als het niet langer is. Nu ik weer actief met psychedelica in de weer ben merk ik dat ik ineens weer scherp kan zien met dat oog. Ook in het algemeen merk ik dat ik veel scherper kan zien dan ik ooit kon.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rupsen God ❤ zei:
- Om kunnen gaan met het overlijden van een dierbare
- Mijn depressie kunnen overmeesteren
- De dood accepteren in plaats te vrezen
- Zelf acceptatie
- Zelf liefde
- Een positievere kijk tegenover het leven, maar ook een hele andere
- Ik ben filosofischer geworden
- Meer liefde tegenover mijn medemens
- Ik ben nog steeds een introvert, maar het is verbazingwekkend hoe erg ik sociaal gezien gegroeid ben. In een groep van max 3 mensen ben ik vaak juist een enorme kletskous geworden - dat was voorheen nooit zo
- Meer creativiteit
- Mijn dromen zijn helderder
- Ik kan verbindingen leggen in bepaalde zaken in het leven die ik eerder nooit zag. Creatiever denken zogezegd

Daarnaast merk ik dat drugs mijn relatie ten goede doet, je leert elkaar kennen op een heel ander niveau en wordt daardoor nog hechter dan je al was.
Ik merk ook dat mijn zicht beter is geworden door psychedelica. Ik heb (nog?) Geen bril nodig of lenzen, maar ik merkte op een gegeven moment dat mijn zicht in mijn rechteroog achteruit ging. Ik zag het beeld in de verte onscherp met dat oog, dat heeft zeker een jaar zo voortgeduurd als het niet langer is. Nu ik weer actief met psychedelica in de weer ben merk ik dat ik ineens weer scherp kan zien met dat oog. Ook in het algemeen merk ik dat ik veel scherper kan zien dan ik ooit kon.
Klik om te vergroten...

Dat is een indrukwekkende lijst zeg! En wat apart van je zicht, dat heb ik niet eerder gehoord.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is nogal hard de goeie kant opgegaan het laatste half jaar en daar hebben drugs en vooral trippen wel een grote rol in gespeeld.

11 jaar geleden is het dus gruwelijk fout gegaan, en ik kan nu pas zeggen dat ik daar helemaal uit ben geraakt. Niet alleen dat, maar ik heb die periode ook verwerkt en ik schaam me er niet meer voor. Volgens mij heb ik hier altijd verzwegen dat ik na de zware burn out de weg naar boven heb gevonden maar flink ben doorgeschoten en zelfs in eenn psychose ben beland, nu ruim 10 jaar geleden (drugs hadden daar trouwens niks mee te doen). Maar door schaamte heb ik daar nooit over kunnen praten.
Maar ik heb ingezien dat ook dat een onderdeel van m8jn leven is geweest en dat ik alleen van mijzelf kan houden als ik ook dat kan accepteren.
Maar ook voordat het fout ging zat ik met problemen, sociale angst en vooral het niet op m8jn gemak voelen met vrouwen, dit is afkomstig van een paar dingen die in mijn jeugd gebeurd zijn. Maar ook die dingen heb ik een plek kunnen geven en ik denk dat ik ook die problematiek heb opgelost.
Daar gingen nogal wat trips overheen, 25 jaar geleden was er dus een wat ik toen dacht dat het een echte bad trip Was, de trip liet mij mijn blokkades zien waardoor ik destijds dacht dat ik altijd alleen zou blijven wat natuurlijk enorm confronterend was en ik me nog nooit zo verdrietig gevoeld en heb de hele tripsitten janken. Maar het bleek het begin te zijn naar genezing, je moet je eerst realiseren dat er een probleem is voor je er iets aan kan proberen te doen, dus eigenlijk is het zaadje daar gepland.

Er zijn nog wel wat zaken noemenswaardig maar ik moet zo werken.

Edit;
In t kort, mede door mijn ADD ben ik altijd een mens van uitersten geweest, maar psychedelica hebben mij uiteindelijk de balans doen laten vinden die ik voorheen nooit gevonden kreeg.
Hierdoor heb ik ook een stuk innerlijke rust gevonden die altijd ontbrak.
Daardoor durf ik gewoon mezelf te zijn, en mensen die dat niet kunnen waarderen of oordelen over mij of mijn verleden, jammer dan.
Je kan niet met iedereen overweg, mensen kunnen ongelooflijk verschillen en als iemand mij niet moet dan ga ik de oorzaak niet meer bij mezelf zoeken of de schuld bij mij leggen.

Ik ben er uiteraard nog niet, je blijft altijd leren tot zelfs aan je dood, maar ik ben nu zo ver dat ik met volle teugen van het leven kan genieten en dat doe ik dan ook!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Positief

-Onbeschrijfelijke ervaringen; waaronder het gevoel volledig verbonden te zijn met het universum, en totaal verlies van begrip van tijd
-Het gevoel tot een elitair groepje te behoren
-Comfortabel zijn met mijn ego bekritiseren
-Gigantische hoeveelheid kennis over biochemie en farmacologie
-Spannende seksuele ervaringen
-Nooit agressief of opdringerig door alcohol

Negatief

-Moeilijker depressieve gevoelens verwerken (voornamelijk door wiet)
-Outcast voelen: vaak onbegrepen worden of met doodsangst aangekeken
-Constante sluimerende angst opgepakt te worden
-Onhandige verhoudingen in relationele sfeer
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Natadm zei:
Dat is een indrukwekkende lijst zeg! En wat apart van je zicht, dat heb ik niet eerder gehoord.
Klik om te vergroten...

Allemaal door psychedelica. Wat aan gaat zicht: Je hoort het niet vaak, maar het komt wel vaker voor ja.


https://www.google.com/url?sa=i&sou...aw0UEMg4mj7mUCSCgCRp39FP&ust=1565260335089262
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natadm zei:
Dit topic gaat over de positieve effecten van drugs, ik neem aan dat deze ervaring niet echt positief is voor je?

Heel erg balen dat je het gevoel had dat je het aan je hart had, dat kan heel beangstigend zijn. Ik werk zelf in deze branche en zie genoeg mensen die overtuigd zijn dat ze het aan hun hart hebben, maar in de meeste gevallen is het inderdaad hyperventilatie.

Zijn er wel vervolgafspraken gemaakt, een verwijzing naar de psy o.i.d?

Ik hoop dat het door de wc spoelen van je 3-mmc een spreekwoordelijk gezegde was, want je vervuilt het grondwater enorm hiermee. Volgende keer afleveren bij de apotheek aub!

Het lijkt me verstandig dat je het inderdaad niet meer gaat gebruiken... Hardlopen lijkt me een beter alternatief!
Klik om te vergroten...
Idd heb het maar verwijdert.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#10
MDMAZING zei:
Idd heb het maar verwijdert.
Klik om te vergroten...
Ik vind het geen probleem hoor, misschien vond je het positief dat je nu gestopt bent?!

Wil je dat ik de citaten verwijder? Kan nu nog :)

Ben wel benieuwd wat je met je hyperventilatie gaat doen?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
Natadm zei:
Ik vind het geen probleem hoor, misschien vond je het positief dat je nu gestopt bent?!

Wil je dat ik de citaten verwijder? Kan nu nog :)

Ben wel benieuwd wat je met je hyperventilatie gaat doen?
Klik om te vergroten...
Verwijder het maar ja. het gaat nu al beter. Pijn enzo is al weg gelukkig. Ik las dat hyperventilatie terug kan komen dus maar even afwachten. Het het kwam 100% door die 3mmc.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#12
MDMAZING zei:
Verwijder het maar ja. het gaat nu al beter. Pijn enzo is al weg gelukkig. Ik las dat hyperventilatie terug kan komen dus maar even afwachten. Het het kwam 100% door die 3mmc.
Klik om te vergroten...
Hoeveel had je genomen?
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psilocyloner zei:
Hoeveel had je genomen?
Klik om te vergroten...
Over de zaterdag rond 250/300mg ofzo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rupsen God ❤ zei:
Allemaal door psychedelica. Wat aan gaat zicht: Je hoort het niet vaak, maar het komt wel vaker voor ja.
Klik om te vergroten...
Op zich ook heel vreemd dat je met psychedelica op zoveel scherper kunt zien. Ik heb ook altijd gedacht, als het lichaam daar blijkbaar tot in staat is, waarom doet het dat dan niet altijd...

Ik weet nog dat ik vroeger nog geen lenzen gebruikte (maar al wel slechter begon te zien), maar tijdens mijn eerste paddo trips gewoon scherp kon zien alsof ik een bril op had. Bij mij bleef het helaas niet zo na het trippen. :(
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#15
MDMAZING zei:
Verwijder het maar ja. het gaat nu al beter. Pijn enzo is al weg gelukkig. Ik las dat hyperventilatie terug kan komen dus maar even afwachten. Het het kwam 100% door die 3mmc.
Klik om te vergroten...

Je dosis was wel hoog ja. Misschien heeft het paniek getriggerd. Als je je bewust bent hoe hyperventilatie aanvoelt en hoe je ermee om kan gaan, zal het stukken beter onder controle te krijgen zijn. Zou er wel serieus mee aan de slag gaan...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Op zich ook heel vreemd dat je met psychedelica op zoveel scherper kunt zien. Ik heb ook altijd gedacht, als het lichaam daar blijkbaar tot in staat is, waarom doet het dat dan niet altijd...

Ik weet nog dat ik vroeger nog geen lenzen gebruikte (maar al wel slechter begon te zien), maar tijdens mijn eerste paddo trips gewoon scherp kon zien alsof ik een bril op had. Bij mij bleef het helaas niet zo na het trippen. :(
Klik om te vergroten...

Ik zie ook scherper tijdens trips. Gelukkig blijft dat effect niet hangen...

Ik kies er namelijk bewust voor zonder bril/lenzen door het leven te gaan. Voor mij is het een buffer tussen mij en de rest van de wereld. Minder prikkels.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
MDMAZING zei:
Over de zaterdag rond 250/300mg ofzo.
Klik om te vergroten...
Dat is ook wel een stevige dosering. Twee weekenden geleden heb ik ook 250 mg naar binnen gegooid, bovenop 3,75 mg DOC. Toen voelde ik ook wel even wat druk op m'n borst op een gegeven moment. Zakte snel weer weg, maar toch een signaal dat je moet oppassen met dat spul. Ik vind er eigenlijk ook weinig aan. Het doet heel even wat, daarna voel ik me leeg en wil ik meer, al geef ik daar dan niet aan toe. Ik denk dat ik het nog één kans geef en bevalt dat niet, dan gaat het bij mij ook de deur uit. Doe mij maar gewoon MDMA of 6-APB dan.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psilocyloner zei:
Dat is ook wel een stevige dosering. Twee weekenden geleden heb ik ook 250 mg 3-MMC naar binnen gegooid, bovenop 3,75 mg DOC. Toen voelde ik ook wel even wat druk op m'n borst op een gegeven moment. Zakte snel weer weg, maar toch een signaal dat je moet oppassen met dat spul. Ik vind er eigenlijk ook weinig aan. Het doet heel even wat, daarna voel ik me leeg en wil ik meer. Ik denk dat ik het nog één kans geef en bevalt dat niet, dan gaat het bij mij ook de deur uit. Doe mij maar gewoon MDMA of 6-APB dan.
Klik om te vergroten...

Apotheek of doneren dan svp!
Ik heb het hier ook liggen, maar ik krijg steeds minder zin om het te nemen met dit soort negatieve verhalen; drang bij te nemen, niet echt veel effect, paniek/hartklachten....
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natadm zei:
Apotheek of doneren dan svp!
Ik heb het hier ook liggen, maar ik krijg steeds minder zin om het te nemen met dit soort negatieve verhalen; drang bij te nemen, niet echt veel effect, paniek/hartklachten....
Klik om te vergroten...
Ik denk niet eens dat het zozeer aan de 3-MMC ligt dan wel dat er gewoon heel veel troep op de markt is. Zou te maken hebben met een ander productieproces sinds het verbod van 3-MMC in China. Ik ken iemand die hartstikke lekker gaat op 40 mg. Misschien dat dat nog de ouderwetse is zoals het ooit was. Zou best eens 40 mg van zijn 3-MMC willen proberen, ben dan toch wel benieuwd.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psilocyloner zei:
Ik denk niet eens dat het zozeer aan de 3-MMC ligt dan wel dat er gewoon heel veel troep op de markt is. Zou te maken hebben met een ander productieproces sinds het verbod van 3-MMC in China. Ik ken iemand die hartstikke lekker gaat op 40 mg. Misschien dat dat nog de ouderwetse is zoals het ooit was. Zou best eens 40 mg van zijn 3-MMC willen proberen, ben dan toch wel benieuwd.
Klik om te vergroten...

Maar bijna iedereen zegt dat het een zwakkere variant is van M. Gezien de 3 maanden regel en het feit dat ik hier goed geteste pure M kristallen voor minstens 2 jaar heb liggen, maakt het me toch minder enthousiast om het te proberen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."