Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat heeft drugsgebruik jou opgeleverd?

Wat heeft drugsgebruik jou opgeleverd?

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
MDMAZING zei:
Over de zaterdag rond 250/300mg ofzo.
Klik om te vergroten...
Dat is ook wel een stevige dosering. Twee weekenden geleden heb ik ook 250 mg naar binnen gegooid, bovenop 3,75 mg DOC. Toen voelde ik ook wel even wat druk op m'n borst op een gegeven moment. Zakte snel weer weg, maar toch een signaal dat je moet oppassen met dat spul. Ik vind er eigenlijk ook weinig aan. Het doet heel even wat, daarna voel ik me leeg en wil ik meer, al geef ik daar dan niet aan toe. Ik denk dat ik het nog één kans geef en bevalt dat niet, dan gaat het bij mij ook de deur uit. Doe mij maar gewoon MDMA of 6-APB dan.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilocyloner zei:
Dat is ook wel een stevige dosering. Twee weekenden geleden heb ik ook 250 mg 3-MMC naar binnen gegooid, bovenop 3,75 mg DOC. Toen voelde ik ook wel even wat druk op m'n borst op een gegeven moment. Zakte snel weer weg, maar toch een signaal dat je moet oppassen met dat spul. Ik vind er eigenlijk ook weinig aan. Het doet heel even wat, daarna voel ik me leeg en wil ik meer. Ik denk dat ik het nog één kans geef en bevalt dat niet, dan gaat het bij mij ook de deur uit. Doe mij maar gewoon MDMA of 6-APB dan.
Klik om te vergroten...

Apotheek of doneren dan svp!
Ik heb het hier ook liggen, maar ik krijg steeds minder zin om het te nemen met dit soort negatieve verhalen; drang bij te nemen, niet echt veel effect, paniek/hartklachten....
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Natadm zei:
Apotheek of doneren dan svp!
Ik heb het hier ook liggen, maar ik krijg steeds minder zin om het te nemen met dit soort negatieve verhalen; drang bij te nemen, niet echt veel effect, paniek/hartklachten....
Klik om te vergroten...
Ik denk niet eens dat het zozeer aan de 3-MMC ligt dan wel dat er gewoon heel veel troep op de markt is. Zou te maken hebben met een ander productieproces sinds het verbod van 3-MMC in China. Ik ken iemand die hartstikke lekker gaat op 40 mg. Misschien dat dat nog de ouderwetse is zoals het ooit was. Zou best eens 40 mg van zijn 3-MMC willen proberen, ben dan toch wel benieuwd.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Ik denk niet eens dat het zozeer aan de 3-MMC ligt dan wel dat er gewoon heel veel troep op de markt is. Zou te maken hebben met een ander productieproces sinds het verbod van 3-MMC in China. Ik ken iemand die hartstikke lekker gaat op 40 mg. Misschien dat dat nog de ouderwetse is zoals het ooit was. Zou best eens 40 mg van zijn 3-MMC willen proberen, ben dan toch wel benieuwd.
Klik om te vergroten...

Maar bijna iedereen zegt dat het een zwakkere variant is van M. Gezien de 3 maanden regel en het feit dat ik hier goed geteste pure M kristallen voor minstens 2 jaar heb liggen, maakt het me toch minder enthousiast om het te proberen..
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Op zich ook heel vreemd dat je met psychedelica op zoveel scherper kunt zien. Ik heb ook altijd gedacht, als het lichaam daar blijkbaar tot in staat is, waarom doet het dat dan niet altijd...

Ik weet nog dat ik vroeger nog geen lenzen gebruikte (maar al wel slechter begon te zien), maar tijdens mijn eerste paddo trips gewoon scherp kon zien alsof ik een bril op had. Bij mij bleef het helaas niet zo na het trippen. :(
Klik om te vergroten...

Ik denk ook dat het echt met een permanente verandering heeft te maken in de hersenen, dan dat je ogen zelf echt vooruit gaan. De dagen na een psychedelica kan ik ook kleuren veel helderder zien, maar dat blijft niet. Ook muziek kan ik fijner horen dan daarvoor, maar ook dat blijft niet. De scherpte qua zicht, dat is wel iets dat permanent zo is gebleven. En dat is natuurlijk alleen maar positief. Zo extreem scherp dat alles op een cartoon lijkt zoals wat je vaak op psychedelica hebt heb ik niet, dan zou ik me echt zorgen gaan maken voor HPPD. Maar het is gewoon alsof ik een bril ben gaan dragen.
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eigenlijk hebben drugs/drank mij niet veel opgeleverd behalve een kortstondig plezier en langdurige verdoving voor de realiteit. Veel kosten en katers..

Behalve voor de keren dat ik met LSD en DMT en Paddo's bezig ben geweest. Hier zou ik wel mee verder willen als mijn setting beter is. Ayahuasca en dat soort zaken zou ik meer willen verdiepen en ervaren. Omdat ik toch ergens wel gevoeld/gezien heb dat dit toch wel op innerlijk niveau iets met je doet. Momenteel is de setting niet goed om hier nu mee verder te gaan, maar voor later.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
M'n collega liet vorige week een klein beeldje van een elf zien met glitters en gekleurde steentjes op de vleugels. Ik vond het ineens prachtig, moest keihard lachen en moest ook bijna huilen. "Ik zie gewoon hoe veel mooier het nog zou kunnen zijn!"

Vanochtend stond ik om 6 uur op en de lucht was roze, rood, blauw met wolken, net een aquarel en ik riep hardop: "woooow, dit is zo mooi!"

Meer aandacht voor mooie dingen of ben ik nu zo'n doorgetripte waus aan het worden? :sweatsmile:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drugs heeft mij inzichten gegeven in dit leven dat andere mensen niet snel zullen ervaren.
Soms neem ik eens in de zoveel maanden samen met mijn vriendin mdma en dan zeggen we ook tegen elkaar dat het weer echt nodig was.
Lsd geeft mij een zelfbesef die doorwerkt zelfs na het gebruik.

Het leven is vaak een sleur en soms zit je vast in een bepaalde gedachtegang.
En verschillende soorten drugs kunnen dat doorbreken.

Er zijn wel meer mensen die ik ken en het liefst zie ik dat ze een keer wat gebruiken.
Maar dat willen ze niet... Ze associëren drugs gebruik met junken gedrag.
Deze mensen kunnen vaak ook maar een kant zien van het leven.
Als ze eens wisten...
L
LunaMilaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Echt veel positiefs heeft het mij niet op geleverd
Ja in het begin is het nog leuk en leerde ik heel veel nieuwe mensen kennen (waar ik nu dus ook niet meer mee om ga)
Zolang ze kunnen gebruiken zijn het je vrienden en anders hebben ze geen tijd voor je. Waar door ik andere vrienden weer heb laten vallen.
Een hele goeie vriend verloren aan een overdosis pep en alcohol..
En nu als ik er aan terug denk was ik er een paar jaar geleden maar nooit aan begonnen.

Het positieve er aan is dat je mensen wel beter leert kennen.
En aan dit hele verhaal heb ik 1 hele goeie vriend over gehouden.
W
Witte etLid
01-01-2024, 00:00
#10
Slapeloze nachten
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Alcohol:
- eerlijk is eerlijk, tijdens m'n studententijd heb ik wel veel lol getrapt onder invloed
- maar ook veel ellende: katers, lege portemonnee, gevallen van fiets (ben zelf altijd wonderbaarlijk genoeg ongedeerd gebleven. kan niet hetzelfde zeggen voor m'n fiets :grin:), in enkele gevallen kotspartijen en blackouts

Marijuana:
- bijna alles lijkt wel beter als je stoned bent: eten, muziek, seks, films etc.
- ruzie met ouders (in de tijd dat ik nog thuis woonde, inmiddels is het weer oké tussen ons)

Psilocybine truffels:
- m'n hele perceptie van de realiteit, en m'n eigen bewustzijn op z'n kop gezet, op een goeie manier. Ben echt van mening dat iedereen ooit in z'n leven psychedelics geprobeerd moet hebben :hearteyes:
- me het inzicht gegeven dat alcohol zwaar kl*te is en ben dus gestopt met drinken
- beste wandelingen in het bos/strand ooit tijdens solotrips
- veel meer waardering voor mezelf, de natuur, m'n familie en vrienden
T
T-RexLid
01-01-2024, 00:00
#12
- De eindeloze pijn en leegte door de dood van mijn vader kunnen onderdrukken.
- Mijn depressie overwinnen.
- Iets vrolijker en gelukkiger in het leven staan.
- Killer body.
- Sneller contact kunnen leggen met mensen.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het enige echt positieve (wat mijn leven verandert heeft) wat drugs mij heeft bijgebracht was dat ik uit mijn schelp durfde komen dankzij speed.
Ik was altijd heel verlegen en wist niet hoe ik gesprekken moest starten, speed is het wondermiddel om sociaal te worden. Natuurlijk is het enige wat dat doet een aantal stimulerende hormonen uit je hersenen trekken dus zo besefte ik dat ik het eigenlijk wel in me had :) .

Voor de rest altijd maar alle drugs geprobeerd in ongekende hoeveelheden om ook echt de negatieve bijwerkingen en comedowns maximaal te ervaren. Bij dingen waarvan er echt aanzienlijk gevaar was, was er altijd een vriend bij om hulp te bellen als het mis zou gaan. (Had ook hartslagmeter en temperatuurband om en zorgde altijd voor een goede bevochtiging etc :) ).

Al bij al wel een wonder met wat ik er allemaal al doorgejaagd heb, dat ik voor zo ver ik kan beseffen, helemaal geen blijvende schade ben opgelopen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sjappiewappie zei:
Het enige echt positieve (wat mijn leven verandert heeft) wat drugs mij heeft bijgebracht was dat ik uit mijn schelp durfde komen dankzij speed.
Ik was altijd heel verlegen en wist niet hoe ik gesprekken moest starten, speed is het wondermiddel om sociaal te worden. Natuurlijk is het enige wat dat doet een aantal stimulerende hormonen uit je hersenen trekken dus zo besefte ik dat ik het eigenlijk wel in me had :) .

Voor de rest altijd maar alle drugs geprobeerd in ongekende hoeveelheden om ook echt de negatieve bijwerkingen en comedowns maximaal te ervaren. Bij dingen waarvan er echt aanzienlijk gevaar was, was er altijd een vriend bij om hulp te bellen als het mis zou gaan. (Had ook hartslagmeter en temperatuurband om en zorgde altijd voor een goede bevochtiging etc :) ).

Al bij al wel een wonder met wat ik er allemaal al doorgejaagd heb, dat ik voor zo ver ik kan beseffen, helemaal geen blijvende schade ben opgelopen.
Klik om te vergroten...

Huh, maar waarom in ongekende hoeveelheden dan? Dat is én gevaarlijk, én een middel geeft op (bewuste?) overdosis toch helemaal niet het potentieel weer wat het wel zou kunnen hebben mits niet misbruikt. Ik snap hier niets van.
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Huh, maar waarom in ongekende hoeveelheden dan? Dat is én gevaarlijk, én een middel geeft op (bewuste?) overdosis toch helemaal niet het potentieel weer wat het wel zou kunnen hebben mits niet misbruikt. Ik snap hier niets van.
Klik om te vergroten...
Zal even oplijsten over welke drugs ik het voornamelijk heb:

XTC: 40 pillen opgebruikt in 3 maanden tijd waarvan steeds gemiddeld 3 op een avond (240mg per stuk)
In het achterhoof houdend dat de 'veilige dosis' op de absolute maximumgrens 2mg/kilo lichaamsgewicht is, wat voor mij 140mg zou zijn. Ook de 2-maandenregel is hier helemaal aan mijn laars gelapt.
Raar maar waar ik voelde elke dag opnieuw een opgewekt gevoel, maar ook een liefdevol gevoel (wellicht omdat ik steeds 5htp en tryptofaan nam voor het slapengaan WEL NOOIT TIJDENS TRIPS NATUURLIJK, WIL GEEN SEROTONINESYNDROOM).
Wanneer de 40 pillen op waren en ik 2 dagen niets gebruikt had was het natuurlijk wel een kleine hel te noemen, slapen was onmogelijk, brainzaps elke halve seconde en problemen met coordinatie. Maar een dagje speed heeft deze kater helemaal opgelost (vind het echt raar hoe dat kan, had dat in het verleden ook daarom dat ik er nu naar greep).

2CB: Ik had pillen van 25mg per stuk, nam er elke dag 2 verspreid over 6 uur en deed dit 18 dagen op rij! Natuurlijk trippen zat er na 2 dagen al niet meer in al is de bodyload op zich wel al lekker genoeg. Ik had hier geen kater van.

Voor de rest drugs als speed geprobeerd in ziek grote hoeveelheden, maar mijn neusslijmvlies kan toch maar een beperkte hoeveelheid opnemen dus heb ik eigenlijk niet echt iets speciaal van ervaren.

Ik ging ook maandelijks naar de dokter voor een check van men bloeddruk en andere zaken, dit was steeds weer prima :)
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Huh, maar waarom in ongekende hoeveelheden dan? Dat is én gevaarlijk, én een middel geeft op (bewuste?) overdosis toch helemaal niet het potentieel weer wat het wel zou kunnen hebben mits niet misbruikt. Ik snap hier niets van.
Klik om te vergroten...
Ik wil hier nog even aan toevoegen dat het bij de meeste stoffen vaak de drug zelf niet is die een aanzienlijk risico heeft voor schade. Maar de meeste drugs laten je zodanig goed (en verdoofd en onverschillig) voelen dat je vergeet dat je grandioos aan het uitdrogen bent/ je lichaam een zouttekort oploopt en vitaminen nodig heeft om te kunnen blijven fucntioneren. Neem je meer dan moet je natuurlijk extra hard letten op dat je wel de benodigde middelen tot je neemt, maar daar ben ik altijd vrij strikt in geweest.
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rupsen God ❤ zei:
Allemaal door psychedelica. Wat aan gaat zicht: Je hoort het niet vaak, maar het komt wel vaker voor ja.


https://www.google.com/url?sa=i&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjC_qWjx_DjAhUPJFAKHT0ACLEQzPwBegQIARAC&url=https://www.independent.co.uk/news/science/lsd-makes-the-brain-more-complete-scientists-say-as-they-claim-to-have-unlocked-secrets-of-a6979571.html&psig=AOvVaw0UEMg4mj7mUCSCgCRp39FP&ust=1565260335089262
Klik om te vergroten...

Ook ik heb ervaring daarmee, de dag na mijn 1e LSD ervaring kon ik gewoon zonder leesbril lezen ik was helemaal verbaasd zou het werken als je microdoseert? Misschien het proberen waard hahahah
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Revolutionair zei:
Drugs heeft mij inzichten gegeven in dit leven dat andere mensen niet snel zullen ervaren.
Soms neem ik eens in de zoveel maanden samen met mijn vriendin mdma en dan zeggen we ook tegen elkaar dat het weer echt nodig was.
Lsd geeft mij een zelfbesef die doorwerkt zelfs na het gebruik.

Het leven is vaak een sleur en soms zit je vast in een bepaalde gedachtegang.
En verschillende soorten drugs kunnen dat doorbreken.

Er zijn wel meer mensen die ik ken en het liefst zie ik dat ze een keer wat gebruiken.
Maar dat willen ze niet... Ze associëren drugs gebruik met junken gedrag.
Deze mensen kunnen vaak ook maar een kant zien van het leven.
Als ze eens wisten...
Klik om te vergroten...

Ja dat heb ik ook, dat ik het zoveel mensen ook gun om op verantwoordde manier kennis te maken met alle uitstapjes die je kunt maken in allerlei opzichten en die het leven extra glans geven en je de gelegenheid geven jezelf zoveel beter te leren kennen( ben ik nog maar net beginnen hoor)
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Aagje zei:
Ook ik heb ervaring daarmee, de dag na mijn 1e LSD ervaring kon ik gewoon zonder leesbril lezen ik was helemaal verbaasd zou het werken als je microdoseert? Misschien het proberen waard hahahah
Klik om te vergroten...

Is het effect bij jou blijvend gebleven? Bij mij wel namelijk. Na een tijdje neemt het wel iets af, dan neem ik weer LSD, en is het zicht in mijn rechteroog weer helemaal optimaal. Of het werkt qua microdoseren weet ik niet, want ik heb dat zelf nog nooit gedaan. Ik weet wel dat langere tijd microdoseren met LSD slecht schijnt te zijn voor je hart, dus een beetje voorzichtigheid erbij is niet verkeerd.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
Aagje zei:
Ook ik heb ervaring daarmee, de dag na mijn 1e LSD ervaring kon ik gewoon zonder leesbril lezen ik was helemaal verbaasd zou het werken als je microdoseert? Misschien het proberen waard hahahah
Klik om te vergroten...

Hey deze ervaring heb ik ook gehad.
Ik heb -1 en -0.75 maar het is psychisch!
Want met LSD op is dat weg.
Was wel 1 van de meest bijzondere bijwerking van LSD.
Het gekke is dat het na een paar weken weer terug komt het slechte zien.
LSD is echt een bijzondere drug! :greenheart:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."