Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBoswandeling met een Lysergine of een Tryptamine?

Boswandeling met een Lysergine of een Tryptamine?

40 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Juist heerlijk toch als een trip lang duurt?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou zelf LSD nemen. Het is wat meer stimulerend dan de tryptamines die je noemt. Die geven toch een wat meer stoned gevoel.

LSD leent zich goed voor wandelen door de bossen. Dat je van alles ziet en meemaakt voorkomt dat je teveel in je hoofd gaat, wat met LSD thuis weleens voorkomt. AL-LAD is een prima alternatief, inderdaad wat oppervlakkiger en makkelijker dan LSD (in mijn ervaring). ALD-52 heb ik geen ervaring mee.

Bovenstaande is wat ik zelf zou doen, vanuit mijn ervaring. Je noemt echter ook dat je meer vertrouwd bent met paddo's en de tryptamines. Bij het buiten trippen lijkt me dat ook een belangrijke factor. Dat je de lange duur van LSD niet zo ziet zitten speelt ook mee. Dat zie ik zelf juist als een voordeel.

Als je twijfels hebt over LSD en het dan toch neemt, speelt dat misschien een negatieve rol in je trip. Ik zou dan voor een tryptamine kiezen. ITT tot Mindless zou ik juist een van de analogen aanraden. Paddo's geven in mijn ervaring wat meer lichamelijk ongemak, niet zo fijn als je door het bos aan het banjeren bent.

Dan is het nog kiezen. Mijns inziens is het verschil tussen 4-AcO-DMT en 4-HO-MET:
  • 4-AcO-DMT ligt dichter bij paddo's en is een meer complete trip, dus ook op mentaal vlak. Betekent natuurlijk niet dat je er geen lol mee kan beleven!
  • 4-HO-MET is wat lichter en oppervlakkiger op het mentale vlak. Gaat van zichzelf al snel richting het vrolijke.
Hopelijk helpt dit, in ieder geval veel plezier, ik denk dat je met geen van deze middelen een slechte dag zal hebben!

PS. Tot mijn schande had ik al op LSD gestemd voor ik de post las...
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk vooruitzicht! Jaloers. :tongueout:

Rekening houdend met verschillende aspecten:
- stress / spanning;
- natuurlijke setting / bosrijke omgeving;
- beweging / wandelen

lijkt het me best een uitdagende keuze jah. :)

Omwille vd. natuurlijke omgeving zou ik eerder richting paddo's / truffels neigen, maar m.b.t. je spanningslevel (speelt op je emoties) en het feit dat jullie waarschijnlijk op wandel gaan (maakt je relatief lam), lijkt me dit niet de beste keus.
4-ho-met geeft mij altijd zin om te bewegen. Met 4-ho-met op ga ik dan ook meestal wandelen of fietsen. Bijkomend voordeel is dat de piek relatief kort duurt (2-3 uur), met een gelukzalige afterglow. Tenslotte vind ik het op gemiddelde dosis (20 - 25 mg) heel makkelijk te handelen. Nog een heel pak makkelijker dan LSD.
LSD is dus ook relatief stuurbaar (zeker vergeleken met truffels / paddo's) en geeft extra energie, maar zoals je zelf zegt duurt de piek relatief lang. Persoonlijk heb ik daar nooit problemen mee, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken natuurlijk.

Anyway, ik ben benieuwd wat het zal worden! 🥳

Edit: ik koos in de poll dus voor 4-ho-met. 4-aco-dmt is hier, zeker op lagere / gemiddelde dosis, grotendeels gelijkaardig aan.

@Mindless
Al-lad, is dat dat middel waar je 'snoepjes(kleurige)' visuals van krijgt? Of heb jij hier een andere ervaring mee?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
KlaasVaak zei:
Paddo's geven in mijn ervaring wat meer lichamelijk ongemak, niet zo fijn als je door het bos aan het banjeren bent.
Klik om te vergroten...
Bij mij is dat alleen in het eerste halfuurtje ofzo. En LSD geeft mij juist lichamelijk ongemak gedurende de gehele trip. (de piek maskeert dat wel)


AphexTwin zei:
@Mindless
Al-lad, is dat dat middel waar je 'snoepjes(kleurige)' visuals van krijgt? Of heb jij hier een andere ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Mijn visuals waren vrij eentonig van kleur, (veel donkergroen en blauw tinten als ik het me goed herinner) maar super complex. Ik zag een soort van objecten die uit allemaal onderdelen bestonden en in en uit elkaar draaiden.

Interessant, maar emotioneel liet het me koud.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Bij mij is dat alleen in het eerste halfuurtje ofzo. En LSD geeft mij juist lichamelijk ongemak gedurende de gehele trip. (de piek maskeert dat wel
Klik om te vergroten...
Grappig dat dat zo verschilt! Ik krijg van LSD helemaal geen lichamelijk ongemak. Het minste van alle psychedelica.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb heel veel tripmiddelen gebruikt, maar elke keer kom ik weer tot de conclusie dat ik (1P-)LSD het best vind.

Dat middel voelt gewoon het meest soepel aan in mijn lichaam. Ik vind het fijn dat het gestaag komt opzetten, en dus niet zo snel als paddo's. Ik word er eigenlijk nooit misselijk van. Andere bijwerkingen zoals hoofdpijn heb ik ook nooit gehad van LSD. De visuals vind ik prachtig en fantastisch: die geometrische patronen die overal overheen kruipen, de kleuren, en dan heb ik het nog niet over de fantastische details en de snelheid van de closed-eye visuals. Damn. De hallucinogene effecten kunnen verder eigenlijk alle kanten op. LSD heeft alle tripmiddelen een beetje in zich zitten.

Hands down LSD, dus.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch wil ik ook nog een eervolle vermelding doen voor mescaline. Dat middel is best lastig doseren, je wordt er vaak wel misselijk van, ik kreeg er ook hoofdpijn van en het duurt super lang voordat het werkt. Maar de space zelf vond ik echt heel bijzonder. Ik voelde me zó erg op mijn plek. Alsof alles vanzelfsprekend was, dat het gewoon zo hoorde. Ik vond dat niet per se echt het schoolvoorbeeld van trippen. Maar voor een boswandeling is het wel echt mega-geschikt. Je zult nooit zo van het bos genieten als dat je kunt met mescaline op. Dan voel je je gewoon volledig thuis daar.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ik heb heel veel tripmiddelen gebruikt, maar elke keer kom ik weer tot de conclusie dat ik (1P-)LSD het best vind.

Dat middel voelt gewoon het meest soepel aan in mijn lichaam. Ik vind het fijn dat het gestaag komt opzetten, en dus niet zo snel als paddo's. Ik word er eigenlijk nooit misselijk van. Andere bijwerkingen zoals hoofdpijn heb ik ook nooit gehad van LSD. De visuals vind ik prachtig en fantastisch: die geometrische patronen die overal overheen kruipen, de kleuren, en dan heb ik het nog niet over de fantastische details en de snelheid van de closed-eye visuals. Damn. De hallucinogene effecten kunnen verder eigenlijk alle kanten op. LSD heeft alle tripmiddelen een beetje in zich zitten.

Hands down LSD, dus.
Klik om te vergroten...
Heb je ook een voorkeur voor een bepaalde LSD analoog? Ik twijfel nog steeds of ik mijn eerste full trip met 1p-LSD of 1cp-LSD ga doen. Laatstgenoemde schijnt een wat minder zware headspace en bodyload te hebben. Wel iets potenter. Maar heel hard bewijs hiervoor is er niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
F.E.A.R. zei:
Ik twijfel nog steeds of ik mijn eerste full trip met 1p-LSD of 1cp-LSD ga doen. Laatstgenoemde schijnt een wat minder zware headspace en bodyload te hebben.
Klik om te vergroten...
Dit zou me verbazen. Maar subjectieve effecten lopen per trip sowieso sterk uiteen dus het is lastig de stoffen te vergelijken op basis van de ervaringen van personen. Van de lysergamides heb ik zelf geen verschil kunnen merken tussen 1P-LSD, LSD of ALD-52. Recent zag ik ook een studie dat in in vivo bij muizen heel snel uiteenvallen tot LSD, hoewel dat onderzoek toch wel heel kleine verschillen in metabolisme vond. Maar dat is dan weer het mooie met lysergamides: die zo zijn potent dat hun metabolieten zeer waarschijnlijk niet zo'n grote rol spelen, simpelweg omdat er zo weinig moleculen van zijn.
psychedelicreview.com

Study Finds ALD-52, 1P-LSD, and 1B-LSD Are Prodrugs of LSD

Identifying and understanding prodrugs is an essential component of psychedelic drug research.
psychedelicreview.com psychedelicreview.com

1cp-LSD is best nog wel een nieuwe stof die pas op de markt is sinds de nieuwe rc-wet in Duitsland vorig jaar zomer in ging. In die zin kan je beter voor 1P-LSD kiezen want die is er al een hele tijd en is door grotere groepen mensen gebruikt.
z
zandzakjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb op psilocybine, LSD en 4-HO-MET in de natuur getript.

LSD zou ik voor gaan als activiteiten of de wandeling voorop staan, ideaal voor een gebied verkennen.
Psilocybine geeft mij veel immersie in de natuur en ik vind het allemaal prachtig maar ik kan er loom en emotioneel van worden.
4-HO-MET kan visueel schitterend zijn ( zeker in de herfst :hearteyes:) maar de connectie met de natuur vind ik veel minder dan bij psilo. Werkt wel meer stimulerend
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
4-AcO-DMT
Klik om te vergroten...
Als de setting aardig ideaal is had ik het wel geweten. :hearteyes:
al is het wellicht wat zonde zou je 4-AcO-DMT delen met iemand die het niet weet te waarderen.

Maar allemaal solide opties natuurlijk.
Mindless zei:
Persoonlijk zou ik geen al-lad aanraden. Ik vond het spul maar een kille vibe hebben. Heel complexe visuals maar een afwezigheid van de typische positieve mentaliteit en energie van (1P)LSD/ALD-52. Maar dit is maar gebaseerd op 1 trip met al-lad (Daarna geen enkele behoefte gehad verder te experimenteren).
Klik om te vergroten...
AL-LAD heb ik als een prima lysergamide ervaren. Een kennis van mij had toen AL-LAD net op de RC markt verscheen een sheet gekocht met 150*100µg AL-LAD en van wat ik begreep toch zeker de helft verkocht als LSD, ik kwam er zelf achter dat het geen LSD was omdat er letterlijk AL-LAD op de blotter stond. Op dat moment kende nog niemand RC lysergamides en waren mensen vaak vrij wanhopig op zoek naar LSD. Als je mensen niets verteld is AL-LAD dus blijkbaar niet te onderscheiden van LSD. ;p
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jmths zei:
AL-LAD heb ik als een prima lysergamide ervaren. Een kennis van mij had toen AL-LAD net op de RC markt verscheen een sheet gekocht met 150*100µg AL-LAD en van wat ik begreep toch zeker de helft verkocht als LSD, ik kwam er zelf achter dat het geen LSD was omdat er letterlijk AL-LAD op de blotter stond. Op dat moment kende nog niemand RC lysergamides en waren mensen vaak vrij wanhopig op zoek naar LSD. Als je mensen niets verteld is AL-LAD dus blijkbaar niet te onderscheiden van LSD. ;p
Klik om te vergroten...
Bij mij stond er ook AL-LAD op de zegels. (staat eigenlijk, ik heb ze nog steeds)

Maar als ik af ga op mijn eigen ervaring ermee, kan ik me echt niet voorstellen hoe iemand dit kan verwarren met LSD. Mijn trip was totaal anders dan LSD trips.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog nooit LSD gedaan, maar denk toch dat LSD het beste is daarvoor? :P
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
heb je 2C-B Fly overwogen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Over een klein maandje ga ik met een maatje trippen door de bossen. Vlakbij mijn stacaravan waar alle faciliteiten aanwezig zijn. Rondom alleen maar bos met heides, naald- en loofbossen. Aan de omgeving gaat het zeker niet liggen. Vriendin blijft bij de stacaravan met de hondjes en ik ga dan met m'n maatje lekker trippend door de bossen vertoeven.
Klik om te vergroten...
OMG jaloers!!!

Mezelf zei:
Ik ben wel voorstander dat we hetzelfde nemen maar ik vind lsd voor mijn gevoel zo lang duren en ben met LSD niet zo vertrouwd.
Klik om te vergroten...
Ik zou sowieso voor het zelfde gaan als je maatje. Het is echt fijner om op dezelfde golflengte te zitten.

Mezelf zei:
Daarbij ben ik de laatste tijd iets gespannen waar ik ook wat rekening mee moet houden. Nou lees ik in het algemeen dat LSD iets makkelijker te handelen is en een iets meer fun gehalte heeft in vergelijking tot paddo's. Dus wat dat betreft neig ik ook naar LSD want wil gewoon een leuke gezellige trip en zijn wijze lessen niet zo belangrijk.
Klik om te vergroten...
Volgens mij kunnen beide middelen leuk zijn. Ik heb wel eens een psilotrip gedaan in het bos en dat was fantastisch. Met LSD is dat er nog niet van gekomen vanwege de lange duur. Toch zou mijn persoonlijke voorkeur uitgaan naar LSD omdat ik die wat makkelijker te handelen vind als je buiten in het openbaar gaat trippen en omdat het wat energieker is dan Psilo. Maar als jij aangeeft dat je het de laatste periode wat moeilijk hebt en dat je je meer vertrouwd voelt met psilo dan met LSD dan zou ik in jouw geval voor Psilo gaan als dat ook akkoord is voor je trip-maatje.

Geniet er in ieder geval van! Mij lukt het nu tijdens Corona met de kids steeds thuis niet om aan trippen toe te komen. Geniet dus maar een beetje extra voor mij okay?! :upsidedown:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gympie zei:
heb je 2C-B Fly overwogen?
Klik om te vergroten...
Nee totaal niet eigenlijk. Sowieso heb ik het niet in huis trouwens.
Wel 2c-B wat ook geweldig is voor een wandeling al zit daar de bodyload wel af en toe in de weg.


Verder iedereen bedankt voor de geweldige reacties en adviezen! echt top!

Ik denk dat ik toch wel met mijn maatje aan de (1p)LSD ga. Het zal er een beetje aan liggen hoe gespannen ik tegen die tijd ben of ik een hele neem of 3/4 zegel.
Ben wel heel wat wijzer geworden door jullie reacties ookal verschillen ze hier en daar wel. Maar er zal aardig wat gewandeld worden neem ik aan dus lijkt ook mij LSD de beste keuze. Daarbij is het wat nieuw voor me wat ook natuurlijk spannend is. Maar mede door de vele reacties dat LSD iets makkelijker lijkt dan paddo's, durf ik het wel aan :).

Goh nu kan ik eigenlijk niet wachten!! :grimacing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Mezelf
Mijn ervaring met (1P-)LSD/ALD-52 buiten doen is dat het een stuk minder heftig mentaal en visueel is dan binnen op 1 plek. Waarschijnlijk omdat je meer input van buitenaf hebt qua zien, horen, voelen. En omdat je je energie goed kwijt kunt. Als er flink wat gewandeld zal worden lijkt LSD me een goede keuze. :) Persoonlijk zou ik dan een hele doen om bovenstaande redenen maar luister naar je gevoel. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Mijn AL-LAD ervaring was ook wel anders hoor, meer bedoeld als grapje natuurlijk en om een beetje te concretiseren hoe dingen in de praktijk nog wel eens willen lopen. Voor een leek is het allemaal hetzelfde tenzij je ze er al bewust van maakt.
Klik om te vergroten...
:wink:

Wel nogal misleidend om het als LSD te verkopen. Ten eerste omdat het gewoon niet LSD is en ten tweede omdat het iets heel anders is dan LSD. (itt 1P of ALD-52 bijv.)

Het rare is dat ik eerst urenlang helemaal geen effect had van 100 ug, maar toen ik daarna wiet ging roken er ineens allemaal complexe visuals kwamen. Ik heb nu natuurlijk ook geen echt goed beeld van al-lad. Misschien nog eens een zegeltje proberen, maar ik betwijfel of die nog wel wat doen na zo'n 5 jaar in de la te hebben gelegen...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Mijn trip was totaal anders dan LSD trips.
Klik om te vergroten...
Mijn AL-LAD ervaring was ook wel anders hoor, meer bedoeld als grapje natuurlijk en om een beetje te concretiseren hoe dingen in de praktijk nog wel eens willen lopen. Voor een leek is het allemaal hetzelfde tenzij je ze er al bewust van maakt.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
:wink:

Wel nogal misleidend om het als LSD te verkopen. Ten eerste omdat het gewoon niet LSD is en ten tweede omdat het iets heel anders is dan LSD. (itt 1P of ALD-52 bijv.)

Het rare is dat ik eerst urenlang helemaal geen effect had van 100 ug, maar toen ik daarna wiet ging roken er ineens allemaal complexe visuals kwamen. Ik heb nu natuurlijk ook geen echt goed beeld van al-lad. Misschien nog eens een zegeltje proberen, maar ik betwijfel of die nog wel wat doen na zo'n 5 jaar in de la te hebben gelegen...
Klik om te vergroten...
Ik lees wat wiet betreft wel vaker dat het een erge invloed heeft op LSD.

Is het nou zou dat wiet meer invloed heeft op een LSD trip dan op een paddo trip? Iemand?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."