Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKijk niet in die spiegel.. (mening over trippen)

Kijk niet in die spiegel.. (mening over trippen)

51 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Stonologie zei:
Een van de dingen die ik erg vaak hoor en lees als het over trippen gaat: kijk niet in de spiegel! Je zou depersonalisatie krijgen en snel bad gaan.

Persoonlijk heb ik hele leuke en grappige ervaringen gehad door in de spiegel te kijken op bijv. 250ug 1cP-LSD. Echt 10 minuten stuk gaan om hoe ik eruit zie. Dit was toen ik ging douchen vlak na mijn (ego death) piek. Ik heb een uur gedouched omdat dat zo grappig was, in een klein hokje met gekke visuals. Voor en na het douchen heb ik uitgebreid naar mezelf gekeken om dat te ervaren. Ook op truffels heb ik meerdere malen in de spiegel gekeken.

Daarom de volgende vraag: is het kijken in een spiegel op een dosis tripmiddelen een no go of een must?

Ik hoor graag verhalen uit ervaring, zowel positief als negatief!
Klik om te vergroten...
Ik heb dit nog nooit gehoord of gelezen.

Ik denk verder dat je depersonalisatie met een ego-dood verward, en een ego-dood is absoluut niet negatief, als je daar maar niet tegenin gaat.

Dus ik denk dat dit verhaal afkomstig is van iemand die zich verzet tegen zijn/haar ego-dood en dat dat de reden is van het bad gaan en dus niet van het kijken in de spiegel an sich.

Ik hou wel van visuals, en vooral organische dingen geven goeie visuals. en jij bent 100% organisch, dus zie je er best raar uit als je tript en in de spiegel kijkt. Maar ook planten, bomen en dieren zijn fantastisch om naar te kijken.

2 weken geleden heb ik nog in de spiegel gekeken tijdens de piek van 350ug 1p, oh my god lol. En dan 10 minuten later in de supermarkt (ik had zin in ijs) is er gewoon niemand die je een blik waardig gunt terwijl alles een kolkende rivier was lol!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#2
8️⃣6️⃣ zei:
Ik heb dit nog nooit gehoord of gelezen.

Ik denk verder dat je depersonalisatie met een ego-dood verward, en een ego-dood is absoluut niet negatief, als je daar maar niet tegenin gaat.

Dus ik denk dat dit verhaal afkomstig is van iemand die zich verzet tegen zijn/haar ego-dood en dat dat de reden is van het bad gaan en dus niet van het kijken in de spiegel an sich.

Ik hou wel van visuals, en vooral organische dingen geven goeie visuals. en jij bent 100% organisch, dus zie je er best raar uit als je tript en in de spiegel kijkt. Maar ook planten, bomen en dieren zijn fantastisch om naar te kijken.

2 weken geleden heb ik nog in de spiegel gekeken tijdens de piek van 350ug 1p, oh my god lol. En dan 10 minuten later in de supermarkt (ik had zin in ijs) is er gewoon niemand die je een blik waardig gunt terwijl alles een kolkende rivier was lol!
Klik om te vergroten...
Damn met 350ug op even naar de supermarkt!🥴
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met 35mg 2cb keek ik in de spiegel en leek ik op een cartoon figuur. Het zag er niet uit en ik herkende mezelf nauwelijks 😂 met de dosis die ik normaal gebruik (28mg) lijk ik gewoon op mezelf. Met truffles ook, maar dat heb ik nog maar 2x gedaan met een lage/normale dosering (10 en 15 gram atlantis).
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
TripJess zei:
Damn met 350ug op even naar de supermarkt!🥴
Klik om te vergroten...
Dat is wel een kwestie van veel ervaring met onder de mensen trippen in combinatie met schijt hebben wat een ander van je vind. Het was ook de eerste keer dat ik al trippend in de supermarkt was, en ik vond het in eerste instantie een slecht idee lol maar vooral de groenten waren fantastisch om te zien en toen ik eenmaal buiten stond met mijn bak ijs was het de beste beslissing die ik ooit nam onder invloed van psychedelica :sunglasses:

Het is allemaal begonnen met trippen in het park en gewoon zeggen wat in je opkomt tegen voorbijgangers...
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik m'n normale dosis 2cb gebruik en ik kijk in de spiegel voel ik me wel net een zombie. Daar sta ik dan met grote pupillen, starend naar normale objecten. Dan denk ik soms wat doe ik met m'n leven.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#6
8️⃣6️⃣ zei:
Dat is wel een kwestie met veel ervaring met onder de mensen trippen in combinatie met schijt hebben wat een ander van je vind. Het was ook de eerste keer dat ik al trippend in de supermarkt was, en ik vond het in eerste instantie een slecht idee lol maar vooral de groenten waren fantastisch om te zien en toen ik eenmaal buiten stond met mijn bak ijs was het de beste beslissing die ik ooit nam onder invloed van psychedelica :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Goed om te lezen dat het voor jou dus ook niet zomaar iets was hahaha en ja ik nam al aan dat je een ervaren ben. Over 1-p LSD gesproken trouwens ik heb ze net binnengekregen. Ben heel erg benieuwd maar voorlopig niet aan de orde. Eerst mijn lichaam herstellen en dan een gelukkig momentje vinden waarbij weersomstandigheden goed zijn en me koppie ook ✌️
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
lise zei:
Als ik m'n normale dosis 2cb gebruik en ik kijk in de spiegel voel ik me wel net een zombie. Daar sta ik dan met grote pupillen, starend naar normale objecten. Dan denk ik soms wat doe ik met m'n leven.
Klik om te vergroten...
Hahaha, dat heb ik ook. Voel me ook altijd een cartoon figuur. 😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stonologie zei:
Daarom de volgende vraag: is het kijken in een spiegel op een dosis tripmiddelen een no go of een must?
Klik om te vergroten...
Voor mij is het eigenlijk routine geworden. Er is iets heel confronterends en zelfs helends aan jezelf trippend aankijken in de spiegel. En het is gewoon super interessant, omdat het soms echt zo is dat het lijkt alsof er andere mensen terug naar mij zitten te kijken. Klinkt eng misschien maar dat was het helemaal niet. Ik heb een keer een soort indiaan terug zien kijken met rode face paint en kraaltjes in zijn haar.

Spyro zei:
Ik vind andere mensen ook ontzettend lelijk als ik trip. Maar kan er dan wel om lachen. Maar het bevordert niet echt mijn trip nee 😅
Klik om te vergroten...
Verschilt dat niet per moment?

Soms worden mensen super lelijk als ik trip. Op andere momenten heb ik meegemaakt dat mensen zó mooi werden. Echt een soort engelachtige wezens.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Voor mij is het eigenlijk routine geworden. Er is iets heel confronterends en zelfs helends aan jezelf trippend aankijken in de spiegel. En het is gewoon super interessant, omdat het soms echt zo is dat het lijkt alsof er andere mensen terug naar mij zitten te kijken. Klinkt eng misschien maar dat was het helemaal niet. Ik heb een keer een soort indiaan terug zien kijken met rode face paint en kraaltjes in zijn haar.


Verschilt dat niet per moment?

Soms worden mensen super lelijk als ik trip. Op andere momenten heb ik meegemaakt dat mensen zó mooi werden. Echt een soort engelachtige wezens.
Klik om te vergroten...
Nee, ik heb dat altijd wel zo gevonden. Maar alleen met truffels/paddo’s en 2CB. Op LSD vond ik iedereen vaak wel een stuk leuker! Maar met de rest is iedereen enorm cartoon achtig en lijken ze op bos elfjes. 😂 (eerder lelijke trollen...) 🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Spyro zei:
Nee, ik heb dat altijd wel zo gevonden. Maar alleen met truffels/paddo’s en 2CB. Op LSD vond ik iedereen vaak wel een stuk leuker! Maar met de rest is iedereen enorm cartoon achtig en lijken ze op bos elfjes. 😂 (eerder lelijke trollen...) 🤣
Klik om te vergroten...
Lelijke trollen is wel echt een goede benaming voor hoe ik mensen ervaar als ze ik ze als heel lelijk zie op psilo. Maar zoals gezegd, zie ik mensen dus soms ook als stralende engelachtige wezens.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hahaha ik ben niet echt een tripper, meer van de stims zoals sommigen misschien al wel doorhadden 🤪
Maar dus altijd als ik strak sta heb ik zo’n bizar drugshoofd hahah, dat is niet normaal. Ik heb vrij grote ogen van mezelf, naja, dat worden natuurlijk enorme zwarte gaten die, als ik er niet op let, alle kanten op bewegen😎 (Kan ze wel gewoon stilhouden als ik wil). Al m’n spieren gaan bijvoorbeeld strak staan, maar ook in m’n gezicht dus 🥴😂 Moet je je voorstellen, dat je om de paar minuten je lippen volledig in je hand houd en erin knijpt, en ze vervolgens heen en weer schud om te “los te trekken” 😂😂
Een soort duckface lippen zonder dat ik een duckface maak (als je lichtjes drukt met je vinger is m’n hele mond-regio ‘hard’. (Zelfs een keer met m’n vingers een opening moeten maken om er een peuk tussen te krijgen😂) naja laten we zeggen dat ik meer dan eens aan het eind van een after heb gehoord van jezus wat lijk jij altijd gewoon een heel ander persson zeg 😂🤯 Wordt altijd uitgelachen (terecht ook😂) maar lach zelf vrolijk net zo hard mee😝

Naja, punt is dus (wow sorry voor het enorme lulkoek verhaal, zal een keer niet voor de verandering🙄🥴), als ik dat soort dingen dus heb kijk ik juist duizend keer in de spiegel, zoek de dichtsbijzijnde op om mezelf eens te inspecteren🧐🤭, met name in thuis-situaties. Vind het heerlijk en met name gewoon zeer fascinerend. Sommige mensen vinden het eng om zichzelf (of mij🤭) dan in de spiegel te zien, ik denk: “haha, moet je jezelf nou is hard zien gaan joh, idioot😂”

Wauw niet echt on topic dit verhaal maar moest eraan denken en wilde het toen natuurlijk delen lol. Alleen werd dit uiteraard een iets langer verhaal dan ik van te voren in gedachten had🤷🏽‍♀️🥴
O
OlderPsyErLid
01-01-2024, 00:00
#12
8️⃣6️⃣ zei:
2 weken geleden heb ik nog in de spiegel gekeken tijdens de piek van 350ug 1p, oh my god lol. En dan 10 minuten later in de supermarkt (ik had zin in ijs) is er gewoon niemand die je een blik waardig gunt terwijl alles een kolkende rivier was lol!
Klik om te vergroten...

Herkenbaar, niet op de top van mijn LSD trip maar in de cool down naar de supermarkt en dan je verbazen over alle mensen die elkaar helemaal niet echt aankijken. En de bliepjes bij de kassa, ik begreep er niets van.

Ik kijk regelmaat in de spiegel tijdens het trippen, vind het fascinerend hoe mijn gezicht dan continu veranderd, net als bij anderen die ik aankijk, heb al heel wat alter ego's voorbij zien komen.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flower123 zei:
Hahaha ik ben niet echt een tripper, meer van de stims zoals sommigen misschien al wel doorhadden 🤪
Maar dus altijd als ik strak sta heb ik zo’n bizar drugshoofd hahah, dat is niet normaal. Ik heb vrij grote ogen van mezelf, naja, dat worden natuurlijk enorme zwarte gaten die, als ik er niet op let, alle kanten op bewegen😎 (Kan ze wel gewoon stilhouden als ik wil). Al m’n spieren gaan bijvoorbeeld strak staan, maar ook in m’n gezicht dus 🥴😂 Moet je je voorstellen, dat je om de paar minuten je lippen volledig in je hand houd en erin knijpt, en ze vervolgens heen en weer schud om te “los te trekken” 😂😂
Een soort duckface lippen zonder dat ik een duckface maak (als je lichtjes drukt met je vinger is m’n hele mond-regio ‘hard’. (Zelfs een keer met m’n vingers een opening moeten maken om er een peuk tussen te krijgen😂) naja laten we zeggen dat ik meer dan eens aan het eind van een after heb gehoord van jezus wat lijk jij altijd gewoon een heel ander persson zeg 😂🤯 Wordt altijd uitgelachen (terecht ook😂) maar lach zelf vrolijk net zo hard mee😝

Naja, punt is dus (wow sorry voor het enorme lulkoek verhaal, zal een keer niet voor de verandering🙄🥴), als ik dat soort dingen dus heb kijk ik juist duizend keer in de spiegel, zoek de dichtsbijzijnde op om mezelf eens te inspecteren🧐🤭, met name in thuis-situaties. Vind het heerlijk en met name gewoon zeer fascinerend. Sommige mensen vinden het eng om zichzelf (of mij🤭) dan in de spiegel te zien, ik denk: “haha, moet je jezelf nou is hard zien gaan joh, idioot😂”

Wauw niet echt on topic dit verhaal maar moest eraan denken en wilde het toen natuurlijk delen lol. Alleen werd dit uiteraard een iets langer verhaal dan ik van te voren in gedachten had🤷🏽‍♀️🥴
Klik om te vergroten...
Foto or it didnt happen🤣
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Foto or it didnt happen🤣
Klik om te vergroten...
Spoiler: lol
(Ja heb zo ver ingezoomd dat het niet heel smakelijk is verder, maar wil zo onherkenbaar mogelijk blijven hahah.
Spoiler: ''Ontspannen lipjes''
DA484B39-34DC-4CA6-B217-BB2D58542C29.jpeg
Spoiler: normaal
EE6B5A93-0726-411A-9A70-3DBDBC1914D5.jpeg
🤣🤣🤪🤪😈😈
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ja, juist interessant om in de spiegel te kijken..
en mezelf te zien morphen in allerlei andere 'mensen', dieren en dingen.

iemand vertelde me toen ik jong was de theorie: als je lsd op hebt en je een zwart gat ziet.. en je spring erin.. ga je dood, lol 😅
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flower123 zei:
Spoiler: lol
(Ja heb zo ver ingezoomd dat het niet heel smakelijk is verder, maar wil zo onherkenbaar mogelijk blijven hahah.
Spoiler: ''Ontspannen lipjes''
Bekijk bijlage 6769
Spoiler: normaal
Bekijk bijlage 6768
🤣🤣🤪🤪😈😈
Klik om te vergroten...
Nice. Mooie lippen
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Nice. Mooie lippen
Klik om te vergroten...
wat ben jij toch een gigantische flirt! 😉
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#18
OlderPsyEr zei:
Herkenbaar, niet op de top van mijn LSD trip maar in de cool down naar de supermarkt en dan je verbazen over alle mensen die elkaar helemaal niet echt aankijken. En de bliepjes bij de kassa, ik begreep er niets van.

Ik kijk regelmaat in de spiegel tijdens het trippen, vind het fascinerend hoe mijn gezicht dan continu veranderd, net als bij anderen die ik aankijk, heb al heel wat alter ego's voorbij zien komen.
Klik om te vergroten...
Coowliejoelie deze gast heeft t over een cooldown ✌️😎
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
8️⃣6️⃣ zei:
Dat is wel een kwestie van veel ervaring met onder de mensen trippen in combinatie met schijt hebben wat een ander van je vind. Het was ook de eerste keer dat ik al trippend in de supermarkt was, en ik vond het in eerste instantie een slecht idee lol maar vooral de groenten waren fantastisch om te zien en toen ik eenmaal buiten stond met mijn bak ijs was het de beste beslissing die ik ooit nam onder invloed van psychedelica :sunglasses:

Het is allemaal begonnen met trippen in het park en gewoon zeggen wat in je opkomt tegen voorbijgangers...
Klik om te vergroten...
Ik vind supermarkten op een of andere manier echt geweldig als ik trip. Vooral de appie is erg mooi met al dat blauw, mooier dan geel van meneer Jumbo. Kan wel wat overwhelming zijn omdat je opeens heel bewust bent van hoe heftig het effect is.

Heb je wel een sushi geprobeerd terwijl je tript, holy fuck. Als je er niet van houdt snap ik dat: maar als je sushi lekker vind is het een van de lekkerste dingen die je ooit zult eten. Ik raad het eigenlijk standaard aan iedereen aan haha.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
8️⃣6️⃣ zei:
Ik heb dit nog nooit gehoord of gelezen.

Ik denk verder dat je depersonalisatie met een ego-dood verward, en een ego-dood is absoluut niet negatief, als je daar maar niet tegenin gaat.

Dus ik denk dat dit verhaal afkomstig is van iemand die zich verzet tegen zijn/haar ego-dood en dat dat de reden is van het bad gaan en dus niet van het kijken in de spiegel an sich.

Ik hou wel van visuals, en vooral organische dingen geven goeie visuals. en jij bent 100% organisch, dus zie je er best raar uit als je tript en in de spiegel kijkt. Maar ook planten, bomen en dieren zijn fantastisch om naar te kijken.

2 weken geleden heb ik nog in de spiegel gekeken tijdens de piek van 350ug 1p, oh my god lol. En dan 10 minuten later in de supermarkt (ik had zin in ijs) is er gewoon niemand die je een blik waardig gunt terwijl alles een kolkende rivier was lol!
Klik om te vergroten...
Echt niet? Ik heb het vaak voorbij zien komen hier, en nog meer op Reddit.

Of het depersonalisatie is of ego death wat mensen ervaren, geen idee, want ik heb dat niet persoonlijk. Mijn vriendin wel, en die noemde dat zo.

Ik schik wel altijd van 80+ers omdat de rimpels echt heel intens en raar worden, haha... een keer op truffels schoot ik bijna keihard in de lach van een oud dametje, gelukkig kon ik mezelf inhouden..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."