Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies gevraagd omtrent drugs

Advies gevraagd omtrent drugs

97 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dan zou ik inderdaad eerder 5-MAPB proberen als TS niet aan MDMA kan komen.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fijn euforisch... wat is dat eigenlijk exact?
Ik sta op et moment strak van de 3mmc en ik voel me best fijn 😂 terwijl ik gewoon zit te chillwn op de bank, een puzzel aant maken en ondertussen serie aan het kijken ben.

k zou lekker eens een joint gaan roken ofzo, dat is zoizo het makkelijkste verkrijgbaar.
Mdma natuurlijk, speed/ coke, ghb, ketamine, allemaal een eigen effect,
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste leden,

In mn jeugd heb ik een enkele keer het effect van een spacecake mogen ervaren, echter zijn we 30 jaar verder en merk ik dat THC olie totaal geen effect op mij heeft (4 soorten geprobeerd, eveneens 2x 80mg sterke capsules). Waarom weet ik niet, maar ik baal er enorm van aangezien het redelijk goed verkrijgbaar is. Door de jaren heen ook wel eens paddestoelen, truffels, kratom, kanna geprobeerd (alles een keertje, om het eens ervaren te hebben), allemaal niet echt wat ik zoek. Ik ben opzoek naar iets wat een heerlijk euforisch effect geeft, lekker ontspannen gevoel zonder dat je de controle verliest. Ik hoopte dat Kanna dat zou geven, maar helaas heeft dit eveneens totaal geen effect op mij. Nu ben ik wel eens benieuwd naar mdma en vroeg me af wie hier ervaring mee heeft. Ik ken verder helemaal niemand die zich bezig houd met geestverruimende middelen, dus ik hoop dat er iemand op het forum mij hierover iets over kan vertellen / advies kan geven / begeleiden. Alvast dank voor de moeite.

(Overigens sta open voor allerlei suggesties, mocht er iemand een alternatief kennen voor een fijn euforisch gevoel zonder de controle te verliezen)
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Fijn euforisch... wat is dat eigenlijk exact?
Ik sta op et moment strak van de 3mmc en ik voel me best fijn 😂 terwijl ik gewoon zit te chillwn op de bank, een puzzel aant maken en ondertussen serie aan het kijken ben.

k zou lekker eens een joint gaan roken ofzo, dat is zoizo het makkelijkste verkrijgbaar.
Mdma natuurlijk, speed/ coke, ghb, ketamine, allemaal een eigen effect,
Klik om te vergroten...

Ik zoek iets wat een uurtje of 4 werkzaam is. Sporadisch voor een dag in het weekend bijvoorbeeld samen met een vriend, tegen de avond. In ieder geval dat je nog met elkaar kan praten en lekker in je vel zit, enorm geniet van de muziek en wat zaligmakend gelukkig gevoel heeft. Normaal gesproken drink je gezellig en een biertje met elkaar (verder drink ik doordeweeks niks en ik rook niet), maar ik zoek toch naar een nieuwe ervaring die een andere beleving geeft dan bier.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van spacecake ben ik 'ns zwaar ziek geweest.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
MDMA is naar mijn mening dan een hele goede. Als je het verstandig gebruikt, dus minimaal 3 maanden er tussen laat, kun je hier heel wat mooie dagen/avondjes mee beleven. Een hoop mensen (waaronder ik) hebben zich hier lang niet aan gehouden en aangezien jij mogelijk nog te kneden bent, wil ik je dit wel op het hart drukken, zodat je zo lang mogelijk plezier aan dit middel kan hebben :)

Ik denk dat er over MDMA (XTC) wel ongeveer het meeste op internet/dit forum te vinden is. Het is voor vele de 1e harddrug die zij nemen. Wat voor jou al verlies van controle is kan ik niet zeggen, maar persoonlijk heb ik altijd prima de controle over mezelf tijdens MDMA. Af en toe ben je wat meer "wappy" zoals we dat noemen. Dan zal je je zelf even wat vaag voelen, aangezien MDMA wat in vlagen komt, maar ik en een hoop andere vinden dat juist een heerlijk gevoel.

Hou er wel rekening mee dat MDMA emoties bij jezelf omhoog haalt, die je anders niet hebt. In veel gevallen word je een stuk loslippiger, dus zorg dat je het met mensen doet waarmee je je emoties kan/wil delen. Ik vind het een heerlijk gevoel om met goede vrienden onder invloed te zijn van MDMA en het versterkt de band alleen maar meer. MDMA met je partner is eigenlijk gewoon next level relatietherapie...

Ik zou je aanraden hier eens te kijken: https://drugsforum.nl/forums/mdma-xtc.3/
Vergeet vooral het handboek/handleiding niet te lezen. Hier wordt alles duidelijk voor je over MDMA en hoe en wat.

Mocht je het gaan proberen, laat je MDMA of XTC altijd testen, zodat je weet wat je neemt. Wat de dealer zegt over puurheid of sterkte moet je nemen met een korrel zout. Houd je aan een dosis van maximaal 2mg per kg lichaamsgewicht. MDMA is nooit risicoloos, maar hoe minder je in je lichaam krijgt hoe beter en hoe minder risico. Zorgt er ook voor dat je kater de dag(en) erna een stuk minder is.

Ook zou ik dat dagje dan goed plannen, want de eerste keer MDMA is in veel gevallen ook de allerbeste keer, dus moet je daar natuurlijk volledig van genieten.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
3 mmc.

Omdat ik denk dat je er niet aan kunt komen, noem ik express niet 4mmc.

Ow wait...🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
0t0lerance zei:
Ik zoek iets wat een uurtje of 4 werkzaam is. Sporadisch voor een dag in het weekend bijvoorbeeld samen met een vriend, tegen de avond. In ieder geval dat je nog met elkaar kan praten en lekker in je vel zit, enorm geniet van de muziek en wat zaligmakend gelukkig gevoel heeft.
Klik om te vergroten...
Je omschrijft hier echt MDMA. :wink: Voor mij dan minus de muziek appreciatie. Daar heb ik geen behoefte aan op MDMA, in thuissetting dan. Een lage dosering truffels/paddo's komt ook goed overeen met wat je omschrijft te willen. Daarmee heb ik persoonlijk weleens zin om muziek te luisteren. Je geeft aan dat het jou wat tegenviel, maar je hebt het maar 1 keer geprobeerd...

Maar ik denk dat MDMA eigenlijk is wat je zoekt. En misschien truffels/paddo's ook, als je dat nog eens een kans wilt geven. Beiden heel verschillend, maar zeer geschikt voor een leuke avond praten en genieten van een fijn gevoel.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
HierEnDaarEenFuifje zei:
MDMA is naar mijn mening dan een hele goede. Als je het verstandig gebruikt, dus minimaal 3 maanden er tussen laat, kun je hier heel wat mooie avondjes beleven.

Ik denk dat er over MDMA (XTC) wel ongeveer het meeste op internet/dit forum te vinden is. Het is voor vele de 1e harddrug die zij nemen. Wat voor jou al verlies van controle is kan ik niet zeggen, maar persoonlijk heb ik altijd prima de controle over mezelf tijdens MDMA. Af en toe ben je wat meer "wappy" zoals we dat noemen. Dan zal je je zelf even wat vaag voelen, aangezien MDMA wat in vlagen komt, maar ik en een hoop andere vinden dat juist een heerlijk gevoel.

Hou er wel rekening mee dat MDMA emoties bij jezelf omhoog haalt, die je anders niet hebt. In veel gevallen word je een stuk loslippiger, dus zorg dat je het met mensen doet waarmee je je emoties kan/wil delen.

Ik zou je aanraden hier eens te kijken: https://drugsforum.nl/forums/mdma-xtc.3/
Vergeet vooral het handboek/handleiding niet te lezen.
Klik om te vergroten...

Super bedankt voor je antwoord, op zo'n reactie hoopte ik. Ja, wellicht een verkeerde woordkeuze, ik probeer geen controle over iets te houden en laat me gewoon meevoeren. Ik bedoel dat ik nog controle heb over mn gestel (nog kunnen lopen, eten/drinken, praten, min of meer na kunnen denken..). Uiteraard wil ik dit samen met een goede vriend beleven welke ik al 25 jaar ken. En het is nog maar de vraag of ik er via via mee in aanraking kan komen, maar het gaat me vooral om een goede voorbereiding. Verder is het inderdaad voor een keertje, voor de ervaring.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
0t0lerance zei:
Super bedankt voor je antwoord, op zo'n reactie hoopte ik. Ja, wellicht een verkeerde woordkeuze, ik probeer geen controle over iets te houden en laat me gewoon meevoeren. Ik bedoel dat ik nog controle heb over mn gestel (nog kunnen lopen, eten/drinken, praten, min of meer na kunnen denken..). Uiteraard wil ik dit samen met een goede vriend beleven welke ik al 25 jaar ken. En het is nog maar de vraag of ik er via via mee in aanraking kan komen, maar het gaat me vooral om een goede voorbereiding. Verder is het inderdaad voor een keertje, voor de ervaring.
Klik om te vergroten...

Ja dan is MDMA eigenlijk wel wat je zoekt. Het verschilt natuurlijk per persoon, want zoals bijv. @Mindless aangeeft geen behoefte te hebben aan muziek, geeft MDMA juist voor mij een heel ander gevoel bij muziek en klinkt het heerlijk. Het is voor een ieder verschillend, maar als je het goed aanpakt dan kan het bijna niet anders dan een mooie avond worden. En die avond moet je vooral doen wat je zelf voelt en waar je zin in hebt. Ik heb geleerd vooral geen planning te maken en gewoon doen wat op dat moment fijn voelt.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Je omschrijft hier echt MDMA. :wink: Voor mij dan minus de muziek appreciatie. Daar heb ik geen behoefte aan op MDMA, in thuissetting dan. Een lage dosering truffels/paddo's komt ook goed overeen met wat je omschrijft te willen. Daarmee heb ik persoonlijk weleens zin om muziek te luisteren. Je geeft aan dat het jou wat tegenviel, maar je hebt het maar 1 keer geprobeerd...

Maar ik denk dat MDMA eigenlijk is wat je zoekt. En misschien truffels/paddo's ook, als je dat nog eens een kans wilt geven. Beiden heel verschillend, maar zeer geschikt voor een leuke avond praten en genieten van een fijn gevoel.
Klik om te vergroten...

Paddo's heb ik een hele leuke ervaring mee (in 2008 gekocht toen het allemaal nog mocht, de allersterkte) was leuk. Truffels was een drama, 3 uur doodsangsten uitgestaan (verkeerde set & settings moet ik toegeven.. iemand zette een horrorfilm op, is mn eigen schuld geweest). Ben er een beetje huiverige voor geworden en heb geen behoefte aan de extreem visuele veranderingen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je mdma gaat proberen, ga er dan maar vast vanuit dat het niet bij 1 x blijft. Het is gewoon geweldig.

Het heeft de eigenschappen waar je naar op zoek bent. Neem er wel niet teveel van! Een goede startdosis is 120 mg. Laat je pillen testen. Als je mdma kristal hebt, ga niet dippen maar weeg het af. Als je teveel neemt, sta je strak en kan je je onrustig voelen. Een lage dosis is heel mellow.

Lees je goed in, om het maximale uit de eerste ervaring te halen! De eerste keer is echt de mooiste, meest magische en de lekkerste! Je kan je echt niet voorstellen hoe prachtig het is.

Zorg dat je een lege maag hebt! Anders werkt ie niet lekker in.

En inderdaad zou ik truffels nog een tweede kans geven. De 2e keer kan heel anders zijn.
Bij drugsgebruik is setting (vertrouwde omgeving, vertrouwde mensen) en set (hoe voel je je die dag, zit je lekker in je vel, ben je uitgerust) heel belangrijk.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ah, ik lees nu dat je een slechte ervaring had op truffels. Je kan mss een lage dosis proberen, dan heb je mss geen visuals?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Als je mdma gaat proberen, ga er dan maar vast vanuit dat het niet bij 1 x blijft. Het is gewoon geweldig.

Het heeft de eigenschappen waar je naar op zoek bent. Neem er wel niet teveel van! Een goede startdosis is 120 mg. Laat je pillen testen. Als je mdma kristal hebt, ga niet dippen maar weeg het af. Als je teveel neemt, sta je strak en kan je je onrustig voelen. Een lage dosis is heel mellow.

Lees je goed in, om het maximale uit de eerste ervaring te halen! De eerste keer is echt de mooiste, meest magische en de lekkerste! Je kan je echt niet voorstellen hoe prachtig het is.

Zorg dat je een lege maag hebt! Anders werkt ie niet lekker in.

En inderdaad zou ik truffels nog een tweede kans geven. De 2e keer kan heel anders zijn.
Bij drugsgebruik is setting (vertrouwde omgeving, vertrouwde mensen) en set (hoe voel je je die dag, zit je lekker in je vel, ben je uitgerust) heel belangrijk.
Klik om te vergroten...

Ja daar ben ik destijds op de harde manier achter gekomen. Echter blijft het wel incidenteel. ik heb gewoon mn gezin thuis, mn verantwoordelijkheden, kinderen en het is enkel om eens te ervaren of een paar keertjes. Ik ben er niet vies van, maar wil weten wat het is. Deels nieuwsgierigheid, maar ook zodat ik later ernaar kan handelen als mn kinderen ermee in aanraking komen.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
0t0lerance zei:
Ja daar ben ik destijds op de harde manier achter gekomen. Echter blijft het wel incidenteel. ik heb gewoon mn gezin thuis, mn verantwoordelijkheden, kinderen en het is enkel om eens te ervaren of een paar keertjes. Ik ben er niet vies van, maar wil weten wat het is. Deels nieuwsgierigheid, maar ook zodat ik later ernaar kan handelen als m'n kinderen ermee in aanraking komen.
Klik om te vergroten...

Juist door MDMA incidenteel te gebruiken blijf je er de meeste lol aan beleven, zo blijft het elke weer speciaal en je katers te hendelen. Dat je nieuwsgierig bent is heel normaal, zo is iedereen ooit begonnen denk ik... uit nieuwsgierigheid.

Je zult merken dat de meesten hier zullen hameren op voorzichtigheid, doseringen en pauzes. Niet omdat we allemaal zo heilig zijn (of waren), maar omdat je hier ook leest wat de gevolgen kunnen zijn van misbruik van MDMA. Ook de magie van MDMA zal verdwijnen in de loop van de tijd, maar als je er goed mee om gaat kun je dit wellicht zo lang mogelijk uitstellen voor jezelf en er zo lang mogelijk van genieten.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
3 mmc.

Omdat ik denk dat je er niet aan kunt komen, noem ik express niet 4mmc.

Ow wait...🤣
Klik om te vergroten...

Om eerlijk te zijn heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
0t0lerance zei:
Om eerlijk te zijn heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
Klik om te vergroten...

Om eerlijk terug te zijn is dat het beste antwoord !
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#18
0t0lerance zei:
Om eerlijk te zijn heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
Klik om te vergroten...
Ik zou het lekker bij MDMA houden in deze fase van je ontdekkingsreis. Daar is relatief veel over bekend en is niet erg verslavend. Het is natuurlijk wel illegaal, maar als je een beetje rondzoekt kom je er vast wel aan.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi @0t0lerance ,

Volgens mij is MDMA inderdaad wat je zoekt. Eens met wat hierboven al gezegd is. Probeer qua dosering uit te komen op de 1,5 mg mdma per kilo lichaamsgewicht. Laat je pillen testen. Zorg voor een fijne vertrouwde omgeving met leuke vrienden of je partner en zorg dat je de dag(of dagen) erna niet teveel verplichtingen hebt. Het geeft namelijk wel een kater.

Schrik ook niet van het "inkicken" van de pil. Sommigen vinden dit moment vervelend of overweldigend als ze er geen ervaring mee hebben. Voor de meeste mensen duurt die vervelende periode niet langer dan 5-15 minuten en genieten ze daarna alsnog optimaal. Dus schrik er niet teveel van het je overkomt. Verder natuurlijk eens met het advies om er altijd 3 maanden tussen te laten.

0t0lerance zei:
Deels nieuwsgierigheid, maar ook zodat ik later ernaar kan handelen als mn kinderen ermee in aanraking komen.
Klik om te vergroten...
Wat een leuke reden! Ik heb zelf twee kinderen en vind het ook heel prettig dat ik van een aantal drugs de leuke en minder leuke kanten zelf ervaren heb. Zo kan ik ze later vanuit eigen ervaring goed advies geven.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Hoi @0t0lerance ,

Volgens mij is MDMA inderdaad wat je zoekt. Eens met wat hierboven al gezegd is. Probeer qua dosering uit te komen op de 1,5 mg mdma per kilo lichaamsgewicht. Laat je pillen testen. Zorg voor een fijne vertrouwde omgeving met leuke vrienden of je partner en zorg dat je de dag(of dagen) erna niet teveel verplichtingen hebt. Het geeft namelijk wel een kater.

Schrik ook niet van het "inkicken" van de pil. Sommigen vinden dit moment vervelend of overweldigend als ze er geen ervaring mee hebben. Voor de meeste mensen duurt die vervelende periode niet langer dan 5-15 minuten en genieten ze daarna alsnog optimaal. Dus schrik er niet teveel van het je overkomt. Verder natuurlijk eens met het advies om er altijd 3 maanden tussen te laten.


Wat een leuke reden! Ik heb zelf twee kinderen en vind het ook heel prettig dat ik van een aantal drugs de leuke en minder leuke kanten zelf ervaren heb. Zo kan ik ze later vanuit eigen ervaring goed advies geven.
Klik om te vergroten...

Ja, ik kijk er redelijk nuchter tegen aan. je kan ook elke dag vlees eten, je IGF-1 hoog houden, plaque opbouwen in je aderen en op je 40e geconstateerd worden met kanker/diabetes/hart-en vaatziektes/autoimuunziektes noem t maar op... daar is ook weer een pil voor (die zijn dan weer niet illegaal). En de casomorfine en sekshormen in zuivel is ook niet verboden, probeer maar eens af te kicken van kaas haha. Maargoed, dat ter zijde zal ik even moeten verder lezen en zoeken waar dat spul te krijgen is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."