Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies gevraagd omtrent drugs

Advies gevraagd omtrent drugs

97 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
0t0lerance zei:
Ja daar ben ik destijds op de harde manier achter gekomen. Echter blijft het wel incidenteel. ik heb gewoon mn gezin thuis, mn verantwoordelijkheden, kinderen en het is enkel om eens te ervaren of een paar keertjes. Ik ben er niet vies van, maar wil weten wat het is. Deels nieuwsgierigheid, maar ook zodat ik later ernaar kan handelen als m'n kinderen ermee in aanraking komen.
Klik om te vergroten...

Juist door MDMA incidenteel te gebruiken blijf je er de meeste lol aan beleven, zo blijft het elke weer speciaal en je katers te hendelen. Dat je nieuwsgierig bent is heel normaal, zo is iedereen ooit begonnen denk ik... uit nieuwsgierigheid.

Je zult merken dat de meesten hier zullen hameren op voorzichtigheid, doseringen en pauzes. Niet omdat we allemaal zo heilig zijn (of waren), maar omdat je hier ook leest wat de gevolgen kunnen zijn van misbruik van MDMA. Ook de magie van MDMA zal verdwijnen in de loop van de tijd, maar als je er goed mee om gaat kun je dit wellicht zo lang mogelijk uitstellen voor jezelf en er zo lang mogelijk van genieten.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
3 mmc.

Omdat ik denk dat je er niet aan kunt komen, noem ik express niet 4mmc.

Ow wait...🤣
Klik om te vergroten...

Om eerlijk te zijn heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
0t0lerance zei:
Om eerlijk te zijn heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
Klik om te vergroten...

Om eerlijk terug te zijn is dat het beste antwoord !
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#4
0t0lerance zei:
Om eerlijk te zijn heb ik hier nog niet eerder van gehoord.
Klik om te vergroten...
Ik zou het lekker bij MDMA houden in deze fase van je ontdekkingsreis. Daar is relatief veel over bekend en is niet erg verslavend. Het is natuurlijk wel illegaal, maar als je een beetje rondzoekt kom je er vast wel aan.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi @0t0lerance ,

Volgens mij is MDMA inderdaad wat je zoekt. Eens met wat hierboven al gezegd is. Probeer qua dosering uit te komen op de 1,5 mg mdma per kilo lichaamsgewicht. Laat je pillen testen. Zorg voor een fijne vertrouwde omgeving met leuke vrienden of je partner en zorg dat je de dag(of dagen) erna niet teveel verplichtingen hebt. Het geeft namelijk wel een kater.

Schrik ook niet van het "inkicken" van de pil. Sommigen vinden dit moment vervelend of overweldigend als ze er geen ervaring mee hebben. Voor de meeste mensen duurt die vervelende periode niet langer dan 5-15 minuten en genieten ze daarna alsnog optimaal. Dus schrik er niet teveel van het je overkomt. Verder natuurlijk eens met het advies om er altijd 3 maanden tussen te laten.

0t0lerance zei:
Deels nieuwsgierigheid, maar ook zodat ik later ernaar kan handelen als mn kinderen ermee in aanraking komen.
Klik om te vergroten...
Wat een leuke reden! Ik heb zelf twee kinderen en vind het ook heel prettig dat ik van een aantal drugs de leuke en minder leuke kanten zelf ervaren heb. Zo kan ik ze later vanuit eigen ervaring goed advies geven.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Hoi @0t0lerance ,

Volgens mij is MDMA inderdaad wat je zoekt. Eens met wat hierboven al gezegd is. Probeer qua dosering uit te komen op de 1,5 mg mdma per kilo lichaamsgewicht. Laat je pillen testen. Zorg voor een fijne vertrouwde omgeving met leuke vrienden of je partner en zorg dat je de dag(of dagen) erna niet teveel verplichtingen hebt. Het geeft namelijk wel een kater.

Schrik ook niet van het "inkicken" van de pil. Sommigen vinden dit moment vervelend of overweldigend als ze er geen ervaring mee hebben. Voor de meeste mensen duurt die vervelende periode niet langer dan 5-15 minuten en genieten ze daarna alsnog optimaal. Dus schrik er niet teveel van het je overkomt. Verder natuurlijk eens met het advies om er altijd 3 maanden tussen te laten.


Wat een leuke reden! Ik heb zelf twee kinderen en vind het ook heel prettig dat ik van een aantal drugs de leuke en minder leuke kanten zelf ervaren heb. Zo kan ik ze later vanuit eigen ervaring goed advies geven.
Klik om te vergroten...

Ja, ik kijk er redelijk nuchter tegen aan. je kan ook elke dag vlees eten, je IGF-1 hoog houden, plaque opbouwen in je aderen en op je 40e geconstateerd worden met kanker/diabetes/hart-en vaatziektes/autoimuunziektes noem t maar op... daar is ook weer een pil voor (die zijn dan weer niet illegaal). En de casomorfine en sekshormen in zuivel is ook niet verboden, probeer maar eens af te kicken van kaas haha. Maargoed, dat ter zijde zal ik even moeten verder lezen en zoeken waar dat spul te krijgen is.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#7
Na wat rondvragen bleek echt niemand in mijn vriendenkring ook maar iets met xtc te hebben (ik moet ook opletten met wie ik praat, de tam tam gaat snel). Via het forum rondvragen is verboden, echter zou dit de enige manier zijn voor een 'veilig' aanknopingspunt, helaas een doodlopende weg. Om de een of andere reden werd ik toch geïntrigeerd door het bericht van CuriousExplorer. Na gister avond nog een lange tijd te hebben rondgekeken en gelezen is dat denk ik een alternatief wat in de buurt komt.

3-mmc... legaal, maar ik ben al eens eerder online opgelicht via nep-webshops, dus even trustpilot geraadpleegd over diverse websites en al snel werd het mij duidelijk dat ook hierover malafide sites actief zijn. Gelukkig staat het forum vol gebruikerservaringen en kon ik al snel via foto's/zoektermen kon ik achterhalen waar het e.e.a was gekocht. Waar gaan we voor? Een soort pellet waarin 150mg 3-mmc zit, bekocht bij een webshop welke de hoogste waardering heeft op trustpilot (aangezien er meerdere aanbieders zijn). Wordt vervolgd.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
0t0lerance zei:
Ik zoek iets wat een uurtje of 4 werkzaam is. Sporadisch voor een dag in het weekend bijvoorbeeld samen met een vriend, tegen de avond. In ieder geval dat je nog met elkaar kan praten en lekker in je vel zit, enorm geniet van de muziek en wat zaligmakend gelukkig gevoel heeft. Normaal gesproken drink je gezellig en een biertje met elkaar (verder drink ik doordeweeks niks en ik rook niet), maar ik zoek toch naar een nieuwe ervaring die een andere beleving geeft dan bier.
Klik om te vergroten...
Speed
Alcohol & coke
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#9
0t0lerance zei:
Na wat rondvragen bleek echt niemand in mijn vriendenkring ook maar iets met xtc te hebben (ik moet ook opletten met wie ik praat, de tam tam gaat snel). Via het forum rondvragen is verboden, echter zou dit de enige manier zijn voor een 'veilig' aanknopingspunt, helaas een doodlopende weg. Om de een of andere reden werd ik toch geïntrigeerd door het bericht van CuriousExplorer. Na gister avond nog een lange tijd te hebben rondgekeken en gelezen is dat denk ik een alternatief wat in de buurt komt.

3-mmc... legaal, maar ik ben al eens eerder online opgelicht via nep-webshops, dus even trustpilot geraadpleegd over diverse websites en al snel werd het mij duidelijk dat ook hierover malafide sites actief zijn. Gelukkig staat het forum vol gebruikerservaringen en kon ik al snel via foto's/zoektermen kon ik achterhalen waar het e.e.a was gekocht. Waar gaan we voor? Een soort pellet waarin 150mg 3-mmc zit, bekocht bij een webshop welke de hoogste waardering heeft op trustpilot (aangezien er meerdere aanbieders zijn). Wordt vervolgd.
Klik om te vergroten...
Ik zou het niet doen hoor. Als je dan toch het risico neemt een research chemical te nemen, zou ik voor 5-MAPB kiezen. Lijkt erg op MDMA schijnt.

Wees er echter wel bewust van dat over deze middelen amper iets bekend is. Je neemt dus meer risico dan als je MDMA neemt, een middel dat al tientallen jaren gebruikt wordt en waar uitgebreid wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#10
3mmc...ik kwam vorig jaar op dit forum wegens interesse in psychedelica. Maar dan ga je toch andere dingen lezen. En als ik aan de hand van wat hier lees 1 RC als gevaarlijk zou moeten classificeren is dat het toch wel. Er worden hier zelfs nieuwe bijvoeglijke naamwoorden voor bedacht: 3mmc, de meest ‘bijpakkigste’ drugs die er is.

Als je 8 uur hebt ipv 4, kun je ook naar lage doses 1P-LSD kijken.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#11
KlaasVaak zei:
Ik zou het niet doen hoor. Als je dan toch het risico neemt een research chemical te nemen, zou ik voor 5-MAPB kiezen. Lijkt erg op MDMA schijnt.

Wees er echter wel bewust van dat over deze middelen amper iets bekend is. Je neemt dus meer risico dan als je MDMA neemt, een middel dat al tientallen jaren gebruikt wordt en waar uitgebreid wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.
Klik om te vergroten...

Super bedankt voor je reactie, alle input is welkom, erg fijn dat een forum als deze bestaat zodat er meerdere kanten belicht worden. Uiteraard neem ik je advies ter harte.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
0t0lerance zei:
Super bedankt voor je reactie, alle input is welkom, erg fijn dat een forum als deze bestaat zodat er meerdere kanten belicht worden. Uiteraard neem ik je advies ter harte.
Klik om te vergroten...
Prima hoor, 3-MMC is best aardig, maar kan ook behoorlijk verslavend zijn. En zo bijzonder is het in mijn ogen niet. Eerste keer XTC is voor iedereen een hele belevenis!
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
KlaasVaak zei:
Prima hoor, 3-MMC is best aardig, maar kan ook behoorlijk verslavend zijn. En zo bijzonder is het in mijn ogen niet. Eerste keer XTC is voor iedereen een hele belevenis!
Klik om te vergroten...
Ik zou zwz als je een sero slurper gebruikt voor de OG xtc gaan. Gwn puur die belevenis ga je met niks anders krijgen. Zou zonde zijn als je sero receptoren al na de getver zijn voordat je x hebt geprobeert
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had 3mmc voorgesteld als optie toen ik OP zijn eisen zag.

Maar OP heeft ook al gezegd dat hij niemand kent die XTC doet, en dat hij het nergens vindt. Dus stop eens allemaal met OP dit te blijven aanraden 😜
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
0t0lerance zei:
Paddo's heb ik een hele leuke ervaring mee (in 2008 gekocht toen het allemaal nog mocht, de allersterkte) was leuk. Truffels was een drama, 3 uur doodsangsten uitgestaan (verkeerde set & settings moet ik toegeven.. iemand zette een horrorfilm op, is mn eigen schuld geweest). Ben er een beetje huiverige voor geworden en heb geen behoefte aan de extreem visuele veranderingen.
Klik om te vergroten...
Dat is het ding met de echte psychedelica (truffels, paddo's, lsd). Set en setting zijn daarbij heel erg bepalend. Als je nu door je ervaringen een beetje huiverig bent voor truffels maar niet voor paddo's, dan hou je jezelf eigenlijk een beetje voor de gek, want beide bevatten dezelfde werkzame stof. :wink: (psilocybine) Op een lage dosering psilo kun je heerlijke praat en lach avondjes beleven zonder visuele veranderingen waar te nemen. Of tenminste geen sterke. Geef het zeker nog een kans, psilo is 1 van de mooiste middelen die er is! Je mist zoveel als je nooit echt goed kennis maakt met dit middel. Met alles 1x doen leer je niks kennen. Beter kies je een paar goeie en leer je die echt kennen.

Natozlato zei:
En inderdaad zou ik truffels nog een tweede kans geven. De 2e keer kan heel anders zijn.
Klik om te vergroten...
Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik fijnere avonden met vrienden heb gehad op truffels dan op MDMA. Minder euforisch misschien (soms niet eens...), maar wel een echtere connectie met elkaar, over meer betekenisvolle dingen praten, de meest heerlijke lachbuien, diepe tevredenheid en gezelligheid ervaren. Gewoon op een halve portie truffels dus (7,5 gram).


O ja @0t0lerance, die 3MMC lijkt mij ook geen goed alternatief voor MDMA. Lees en hoor er alleen maar slechte dingen over de laatste tijd... Verschrikkelijk verslavend ook in tegenstelling tot MDMA. Gewoon bij de juiste mensen vragen (niet op dit forum). Zoveel mensen hebben wel een connectie voor MDMA, het is niet iets waar je maar moeilijk aan kunt komen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Ik had 3mmc voorgesteld als optie toen ik OP zijn eisen zag.

Maar OP heeft ook al gezegd dat hij niemand kent die XTC doet, en dat hij het nergens vindt. Dus stop eens allemaal met OP dit te blijven aanraden 😜
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het niet mee eens. Xtc is veel specialer dan 3mmc, en ik gun eigenlijk iedereen een xtc-ervaring!

Hij kan nu mss geen xtc vinden, maar ik geloof erin dat als je iets wil en je zinnen erop zet, het vroeg of laat zeker lukt!
Het darkweb dan? Dan moet je wel een beetje handig zijn met de pc.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsychedelicMagic zei:
Maak gewoon een boswandeling terwijl je knetterhigh bent... The good old times :redheart:

Bij jouw beschrijving moet ik denken aan ketamine of de combinatie van phenitbut en DOC (zelf geen ervaring mee maar hoor daar positieve dingen over). Bij momenten kan ik mij op 10gr verse mexicaantjes / paddo's ook heerlijk euforisch en dankbaar voelen. MDMA zal ik een beetje mee oppassen, want dat kun je niet vaker dan 1x in de 3 maanden gebruiken en let heel goed op de dosis en zuiverheid van het middel.
Klik om te vergroten...
Zou toch wel een beetje oppassen met zomaar DOC te gebruiken. Het kan best een heftige bodyload geven.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#18
geflipt zei:
Had je ook geen 5mapb besteld? Die gaat je erg bekoren als je euforie en controle zoekt. Het is de perfecte drug voor gezellig thuis. Als je niet te hoog doseert duurt het ook niet zo lang (3-5 uur). Lees je eerst wel goed in over de dosissen en dergelijke. En start met een kleine dosis. Bij pakken kan altijd, andersom is het moeilijk :wink:. Hieronder een link naar wat meer informatie omtrent 5mapb.

Oh, en wacht best nog een tijdje. 3mmc werkt - zoals mdma en 5mapb - ook wat in op je serotonines (en niemand weet precies in welke mate...). Het is dus gezonder om die 5mapb binnen een paar maanden te gebruiken. Veel plezier!

psychonautwiki.org

5-MAPB

5-(2-methylaminopropyl)benzofuran (abbreviated 5-MAPB) is a synthetic entactogen of the substituted benzofuran class of chemicals, which are known to produce euphoric, entactogenic, stimulating and mildly hallucinogenic effects. These include such MDA-inspired substances as 5-APB, 6-APB and...
psychonautwiki.org psychonautwiki.org
Klik om te vergroten...
Ja dank je wel, helaas is thuis niet echt een optie op het moment ivm dat je er grote pupillen van krijgt, ik wil niet dat het opvalt en bewaar het liever voor als de horeca weer open mag. Zover ik weet zijn er geen oogdruppels die je ogen weer normaliseren, anders zou ik er niet over twijfelen. Ik heb 4 capsules thuis liggen ja, ik bewaar het voor een mooi moment in de toekomst. Dank voor je reactie, ik kijk er erg naar uit.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Van het weekend dient zicht een kans voor, gezellig vrienden bezoek.. paar uur met het openbaar vervoer elders en 's avonds laat weer thuis. 5-mapb of 40ug 1cP-LSD.. ik twijfel enorm.. neig naar de 5-mapb aangezien ik geen idee heb of ik mn koppie erbij kan houden met de route (trein/bus) met het OV op 1cP-LSD (heb nog geen ervaring met een 40ug dosis, slechts de helft).
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#20
40ug is heel licht. Het zal je eerder lichte euforie geven en amper (if any) visuals.
Heb je al ervaring met 5-mapb?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."