Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zoek jij in een drug, in een roesmiddel?

Wat zoek jij in een drug, in een roesmiddel?

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou?
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verlossing. En jij?
j
johndeertrekkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
afleiding
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hangt er vanaf. Meestal ontsnapping van mezelf. In het geval van psychedelica ook wel confrontatie met mezelf, maar soms maak ik mezelf dat ook wijs en is ook dat even ordinair ontsnappen aan mezelf.

Nu weinig aan de drugs, dus dat scheelt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hangt af van welke drug.
Stimulanten:
- Energie
- Focus.

Psychedelica :
- Ontspanning
- Ontsnapping

Benzo :
- Slaap
- Rust
De andere categorieën drugs ken ik niet.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
De drugs waar ik iets van verwacht of op zoek ga naar een effect zijn stimulanten, benzo's en weed
Voor de energie en om meer extravert te zijn (zonder veel resultaat tbh)
3mmc is een verhaal apart, de eerste dosissen voor het stimulanten effect, daarna is me niet duidelijk wat ik zoek, een soort psychotisch/manisch effect.

Bezo's voor rust, slaap, of kalmering
Weed voor kalmering (wat enkel cbdweed nog doet bij me,)

Disso's en psychedelica zoek ik nog niet echt iets in, dat is meemaken en over me heen laten komen. Een wat diepere reden zou voor disso's afleiding wezen en psychedelica confrontatie.

In het algemeen denk ik aan, afleiding, ontsnapping, ontspanning, en kalmering
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeelanddude zei:
In het algemeen denk ik aan, afleiding, ontsnapping, ontspanning, en kalmering
Klik om te vergroten...
Eigenlijk allemaal afleiding/ontsnapping. Ontspannen/kalmeren wil je ook omdat je wilt ontsnappen aan spanning.

Je zou misschien kunnen zeggen dat alle drugs gebruikt worden om te ontsnappen, inclusief psychedelica... En ontsnappen is soms ook goed denk ik.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purplext zei:
Verlossing. En jij?
Klik om te vergroten...
Inzicht, escapisme, destructie
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beetje grenzen verleggen en het Leven verrijken.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#10
ontsnapping gebruik alleen benzo en antidepresiva
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Levenslessen, vertier, afleiding, focus en automutilatie.
En ik experimenteer ook gewoon graag.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sociaal gestoord contact, versterken van mijn al veel te chaotische, drukke dwangstoornis hoofd. En een snelle hartslag.
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ontlading, nieuwsgierigheid, dingen doen/kunnen die je 'normaal' niet zou doen. Leerprocessen, levenslessen, andere realiteit en gewoon stukje funnn
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Genot, relaxte langdurige seks, intimiteit. Ongeremdheid.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
omdat het zo interessant is wat het met je lichaam doet en hoe je erdoor kan voelen’ hoe het die heerlijke body load geeft of roes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."