Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe evolueerde jullie druggebruik?

Hoe evolueerde jullie druggebruik?

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
K
KdmspiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat is de reden van jullie gebruik? Ik vond het in het begin superleuk om te snuiven tijdens het uitgaan en kon me niet voorstellen dat mensen dat alleen thuis wilden doen.. Daarna begon dat ook thuis en wou ik liever thuis met vrienden zijn.. Had veel nood aan gezelschap, nu base ik en liefst thuis of bij mijn vertrouwde vrienden, maar dan zeggen we ook helemaal niets tegen elkaar.. Nu als iemand op bezoek komt, heb ik na een kwartier dat ik nerveus kom van hun gebabbel en word ik echt kwaad. Zou iemand buiten gooien uit mijn huis.. Dus liefst alleen nu. Begrijp gewoon niet goed hoe dat zo is kunnen veranderen. Vroeger giga sociaal, en nu liefst alleen. Ook heb ik als ik nu een lijn snuif wat ik vroeger soms 7gram kon wegwerken, ik nu 1 lijn moet snuiven en ik super nerveus kom erva'n.. Dan moet ik basen om te kalmeren.. Nou ben benieuwd naar jullie verhaal. 😊 Iemand die alleen zit te genieten maat toch ergens een gesprek wil voeren 😂 groetjesssss ❄️❄️🚬🧴🕯️🔞
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
En nu zit ik op een piek(je).
Mooi :tonguewink:
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#3
De reden dat ik drugs gebruik is eigenlijk ontspanning, heb het doordeweeks vaak druk met school en werk en dan is het lekker om in het weekend mn eigen suf te blowen met vrienden.

Met het uitgaan vind ik het lekker om afentoe pep te snuiven, heb het sinds de corona ook twee keer bij mensen thuis gedaan, is wel leuk maar toch minder dan wanneer je lekker uit je plaat kan gaan op een feest..

Gebruik zelf het liefst met anderen er bij, alleen gebruiken doe ik eigenlijk nooit meer.
F
FenomenaalLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het begon bij mij rond mijn 15e met wiet roken en incidenteel alcohol drinken.

Vanaf mijn 18e af en toe xtc en 2cb met daarnaast veel alcohol tijdens mijn studie.

En nu vanaf mijn 22e/23e ketamine, xtc, 2cb, lsd, 3mmc, lachgas, salvia, truffels, 4FA en verschillende RC’s proberen.

Ik gebruik nooit in mn eentje drugs, dit lijkt mij een veel te gevaarlijke slippery slope naar te vaak gebruiken en verslaving. Probeer toch altijd wel 1 maand tussen psychedelica te houden en 3 maanden tussen simulanten.

Begin nu ook wel een beetje genoeg te krijgen van al die drugs en de katers worden toch echt met leeftijd steeds erger. Ik doe het nu ook eigenlijk alleen nog op feestjes, omdat ik het wel gaaf vindt en tja, toch die groepsdruk. 😅
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vooral toch gewoon nieuwsgierigheid denk ik. Alcohol vond ik niet zo boeiend, blowen al een stuk leuker. Maar ook dat werd veel van hetzelfde na een tijdje. Toen een keer truffels gehaald en dat bleek ik misschien wel het interessantste te vinden.

Toen zaten alle legale dingen er wel zo'n beetje op en dus de volgende stap, xtc. En als je dat leuk vindt (wie niet?) dan ben je toch wel benieuwd wat er nog meer is: kom maar door met die 2C-B, pep, ketamine!

Derde fase is de "oh wauw je kunt gewoon online drugs kopen"-fase, oftewel RC's. Die fase ben ik net in terecht gekomen, beetje 4-HO-MET of 1P-LSD. Gelukkig heb ik nooit zo'n fascinatie voor stimulanten of benzo's gehad, dan was het wel erg gevaarlijk binnen handbereik geweest allemaal.

Heb zelf wel het idee dat de "magie" van drugs in het algemeen er snel af gaat als je het te veel doet. Dat zeggen ze natuurlijk vooral over MDMA maar voor mij geldt het wel in het algemeen. In het verleden wel eens een poosje (te) veel gebruikt en dan wordt het ook heel snel minder leuk. Maar toch zie ik mezelf niet op korte termijn helemaal stoppen met drugs gebruiken :)
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eers deed ik drugs die niet aanvulling zijn tot je leven.. Zoals Coke en Wiet toen dagelijks.
Nu LSd, Keta en GHB waar ik veel aan heb en mijn leven extra leuk maakt..
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Niks evolueren.
Evolueren en de evolueren.
Pieken en dalen. Ik zit gelukkig in een dal.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kdmspi zei:
Had veel nood aan gezelschap, nu base ik en liefst thuis of bij mijn vertrouwde vrienden, maar dan zeggen we ook helemaal niets tegen elkaar.. Nu als iemand op bezoek komt, heb ik na een kwartier dat ik nerveus kom van hun gebabbel en word ik echt kwaad. Zou iemand buiten gooien uit mijn huis.
Klik om te vergroten...

Bij deze man wil je toch niet op bezoek komen met een lulkick? Gooit ie je zo buiten, mooie vriend zeg. Pijpje of 2 roken en allemaal aso wezen. Ja daar dient drugs voor 🤷‍♂️😅.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
17 jaar begon ik met blowen en bij me 20ste met harddrugs, toen zat ik met me vriend in de auto, we zoude de avond lekker chillen en blowen gewoon.. maar hij deed iets in zn mond’ dus ik vroeg wat het was, hij uitgeled en was best geïnteresseerd dus eerst zelf van alles opgezocht voordat ik het nam, en daar ging me eerste kwartje, en een wereld die ope ging. we hielde die deur wel op een kiertje, maarja 2 jaar later stond die weid ope😜’de week erop gelijk weer xtc want omg het was geweldig, je wouw weer die zelfde avond hebben, toen rust gehouden en kwam ik op 2cb terecht met een andere vriend, toen kwamen de truffels die ik in me kamer deed, daarna nog ketamine en als eindbaas dmt gebruikt.. ik heb ook zeker 22+ verschillende rc’s in me kamer liggen wat ik helaas nog nie getest heb maar dat komt nog wel :)
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Denk dat ik toen ik nog op de middelbare school zat ik én verkeerde vrienden had én aan zelfmedicatie deed voor m’n adhd. Dat was blowen. Toen een aantal jaren niets totdat ik xtc ontdekte. Erg mooie drug. Toen kwam ik in de gabber scène en kwam er ook speed aan te pas. Dat was me te heftig en was er een week ziek van. Daarna ruim 20 jaar geen drugs aangeraakt. Na m’n scheiding begon ik meer te drinken en er kwam coke bij. Op een gegeven moment rookte ik heroïne en combineerde dat soms met cocaïne. Daar was ik gelukkig weer snel van af.

Ging weer blowen en met psychedelica experimenteren. Eerst met hoge doses dextromethorfaan en ketamine. Later met paddo’s, LSD en DMT.
Vooral vanwege het therapeutische effect.

Alcohol hou ik niet zo van maar drink het weleens. Sos gebruik ik nog weleens maar na een bestelling vind ik het wel weer welletjes.

Met cannabis heb ik een haat liefde verhouding. Ik rook niet graag maar hier lopen ze zo achterlijk achter tov veel Staten in de VS. En het blijft zo lang in je system, groot probleem als je veel auto rijdt.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van kwaad tot erger!

Nee, dat is onzin natuurlijk. Met ups en downs. En uiteraard gestart met de gateway drug cannabis.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Research chemicals en corona.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eigenlijk heb ik op een hele jonge leeftijd al moeten dealen met emoties/gevoelens die niet normaal waren omdat ik ben opgegroeid in een gezin waar mentale (en ook fysieke) mishandeling zo'n beetje de dagelijkse sleur waren geworden. Uit zelfbescherming heb ik destijds mijzelf steeds meer en meer afgezonderd van mijn ouders. Niet alleen fysiek maar vooral mentaal. Hierdoor werd er geen liefdevolle/begripvolle relatie gecreëerd. Daarnaast heb ik ADHD en door alle omstandigheden waarschijnlijk dus ook allemaal trauma's.
Op erg jonge leeftijd begonnen met blowen. 4fmp geprobeerd op een feestje, vond ik te gek dus de jaren daaropvolgend met enige regelmaat xtc en speed gebruikt. Daar kwam al gauw GHB en ketamine bij kijken. Op een gegeven moment ontdekte ik psychedelica en na een aantal goeie truffel/paddo sessies heb ik eigenhandig redelijk wat onverwerkte dingen uit me verleden weten te tacklen. Nadat ik psychedelica en de kracht ervan ontdekte heb ik het gebruikt om weer naar die zelfde plekken te gaan waar ik bepaalde dingen vanaf een ander perspectief kon zien en verwerken/plek geven. Deze sessies hebben mijn leven veel positiviteit gegeven. Uiteindelijk omdat ik er vrij veel mee bezig was (boeken/docu's), ben ik mij gaan inlezen over DMT en heb ik mijzelf aangeleerd om extracties uit te voeren. Veel met DMT en Changa geëxperimenteerd. Tot de dag van vandaag nog steeds mijn favoriete drug.[
De afgelopen jaren heeft mijn gebruik een andere wending aangenomen. Ik ben meer GHB, ketamine en Dextroamfetamines gaan gebruiken en daar kwam later ook 3mmc en benzo's bij. Vooral functioneel gebruik. Niet echt recreatief. Heb het tot nu toe redelijk in de hand met uitschieters hier en daar maar GHB en speed zijn wel de twee dingen die er altijd zijn. Heb het idee dat ik een soort van roesverslaving heb wat nog een resultaat is van onverwerkte trauma's....
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het was een hoge piek verdorie.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Niks evolueren.
Evolueren en de evolueren.
Pieken en dalen. Ik zit gelukkig in een dal.
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Het was een hoge piek verdorie.
Klik om te vergroten...
😅
Hoge piek in de goede zin ?
Nu weer even klaar mee ?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
inner_search zei:
😅
Hoge piek in de goede zin ?
Nu weer even klaar mee ?
Klik om te vergroten...
Jep.
Sowieso tot de meet.
( en ook daar geen stims ).
L
Lid 153090Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Bij mij is alles begonnen met XTC, al was dat niet de eerste drug die ik heb geprobeerd.

Ik had al ervaring met wiet en alcohol, wat ik probeerde uit nieuwsgierigheid maar heel onbezonnen.

Toen ik 14 was las ik een artikel over XTC in een jeugdmagazine, daarin werd verteld dat je een pilletje neemt en je daarna helemaal euforisch bent en je een orgasme door je lichaam voelt stromen etc... Geniaal dacht ik, dat moest ik proberen en zo gezegd zo gedaan. De ervaring was fantastisch en het paste de jaren erna perfect bij mijn uitgaansleven, zware Techno parties.

Toen het XTC tijdperk op haar einde was vond ik dat het tijd was voor iets anders, Coke: ook dat was fantastisch, nog beter zelfs. Toen besloot ik om alles te willen proberen, zo gezegd zo gedaan.

Nu doe ik meestal alleen nog basecoke, zowel met vrienden als alleen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geen zin om hele A4’tjes te typen, dus kort samengevat:

gescheiden ouders, traumatische jeugd. Niet kunnen omgaan met trauma’s, grijpen naar de drank, wiet (13 jaar).
vanaf 16/17 jaar werd het problematiek met harddrugs, veel amfetamine gebruik.
Vanaf 18 jaar tot ongeveer 25/26ste diep verloren in dagelijks een aantal gram cocaïne, elke dag een halve tot anderhalve liter alcohol. Meerdere afkick programma’s gevolgd om van de voorgeschreven anti depressiva en benzo’s af te komen, om de alcohol te verslaan en de cocaïne te kunnen laten liggen.

gebruik tegenwoordig is der mate minder, verantwoordelijker (niet altijd maar soms is dat okay) en ik gebruik niet meer om negatieve redenen of te vluchten. Maar om gewoon een extra schepje magie te sprenkelen over het soms al te koude bestaan.

wat is er nou leuker, dan samen met je partner, gecontroleerd dezelfde middelen gebruiken? @Spyro 👅👀
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#19
djiego zei:
Ok ik heb toch zin om te typen dus laat ik dit topic aangrijpen mijn historie qua drugsgebruik eens wat gedetailleerder op te tekenen; dit wordt een wat langer verhaal, but now as good as any time; ik wilde deze week op het forum hier en daar sowieso wat meer met jullie delen over mijn achtergrond en verhaal qua drugsgebruik dus dit past hier goed in; Een chronologisch overzicht in vogelvlucht.


Drankjes waren gelijk lekker.

Bij mij begon het rond mijn twaalfde met het drinken van mixdrankjes, baco's etc, wat toen ik een jaar op vijftien was werd aangevuld met bier. Was er al vroeg bij en dronk ook gelijk veel, ik kon er goed tegen en ook eigenlijk niet meer mee gestopt tot veel later.

Eerste periode MDMA/MDA, reden: party party party
Ooit had ik eens met mijn broer afgesproken toen we van xtc hoorden (eind 80'er jaren, acid parties) dat we dat gingen proberen, maar door verschillende omzwervingen kwam dat er pas relatief laat van. Ik was verschillende keren verhuisd in een rommelige jeugd maar belandde begin '90 weer terug in Amsterdam. Op een dag kwam mijn broer naar me toe en zei: "Ik heb het gedaan en het was helemaal fantastisch! Je moet meegaan vrijdag!"

Al zo geschiedde.. Vrijdagavond naar de Palace in Zaandam en de eerste pil (capsule MDMA/MDA) was een feit. Puur spul, want vriend was dealer en 1ste lijns van productie dus we maakten zelf de capsules van de grondstoffen. Heel consciëntieus begon ik daaraan. We woonden toen allebei nog thuis bij mijn vader. We zijn naar Jellinek gegaan, hebben ons laten voorlichten, boekjes gekocht, ingelezen. Afgesproken er niet bij te gaan drinken, alleen water, en niets anders. Toen tegen m'n vader verteld dat wat we gingen gaan gebruiken en wat het was. De eerste avond was een feit, 1 capsule (ik dacht 140/160 mg MDMA/MDA of zoiets). Dat bleek een gouden combo. Fantastische eerste ervaring en er zouden er nog vele, vele volgen. Dat heb ik zeker een jaar volgehouden op 1 pil. Twee, drie, vier keer per week uit. Kutbaantje erbij voor de kosten (capsules waren 25 gulden per stuk). En dansen, dansen, dansen. 100% muziek. Meisjes boeiden niet, daar kwam ik niet voor. Fantastisch tijd. Iedereen was de weg kwijt, Love & Piece. Ik kende 1 jongen die niet gebruikte daar de rest was weg. No alcohol, weinig speed, geen coke. Allemaal in dezelfde sfeer. Soms wat paddo thee (die werd gewoon verkocht bij de paradiso of de Mazzo) en de eerste ervaringen met psychedelica. Lachgas af en toe indicidenteel op straat of iemand met poppers.

Toen kwam de stap naar twee capsules. Een giga stap bleek. Diepe Space. En vanaf werd het al snel een glijdende schaal. Drie, vier capsules op een avond. Trippen van de MDA (wat ik overigens geweldig vond). Ik begon ook te blowen. Op een gegeven moment wel 20 capsules in de week. En ik ging erbij drinken. En toen ging het bergaf. Blackouts in de club, maar ook overdag ineens wegvallen, zomaar. Toen kwam de bom. Ik had het ultieme recept uitgevonden; vier capsules snel achter elkaar en dan een trekje van een superskunk joint. Gaaf man! Toen ik iemand ander overtuigde dat ook te doen ging het falikant mis. Er gingen deurtjes open waar ik niet klaar voor was, en waarschijnlijk nooit klaar voor zal zijn. En ze gingen ook niet meer dicht. Ik heb zeker anderhalf jaar in een soort van open state of mind geleefd waar ik direct contact met mensen had, en ik kon dat ook toetsen. Fucking scary. Alcohol heeft me door die periode heen geholpen en uiteraard gebruikte ik verder niks meer.

Alcohol
Alcohol werd steeds meer een probleem, al had ik dat nog niet zo in de gaten. Iedereen dronk. Maar het kostte me m'n relatie, en ook de volgende, terwijl ik mijn prinses gevonden had. Ik werd depressief, de shit van vroeger begon eruit te komen. (lees mijn andere topic in 'wat zijn je angsten') Dit is een vrij lange periode, die samenkwam in een climax van wanhoop, drank een auto en een boom. En dat was mijn wakeup call. Ik stapte uit de auto en was compleet bewust. Wat ga je doen met je leven? Je hebt een dochter. Dat was het moment dat ik besloot te stoppen met drinken en aan mezelf te gaan werken. En dat vond ik doodeng, alcohol was mijn toegang tot sociaal zijn, mijn medicijn voor me kut voelen. En het had me ook geholpen. Maar het was linksaf of rechtsaf, en gelukkig ging ik rechtsaf.

7 jaar niet gedronken. En na zeven jaar (het klinkt als een sprookje haast zo), waarbij het stoppen en aan mezelf werken een verhaal op zich is, besloot ik dat ik had bewezen zonder te kunnen, en dat ik nu ging bewezen met te kunnen.

Dat ging een hele tijd goed. Afspraken waren geen sterke drank meer, alleen bier en wijn, niet meer halen dan wat je wil drinken, en alleen bij gelegenheden, niet thuis.

Tweede periode MDMA/GHB reden: party en zelfreparatie
Op een gegeven moment kwam ik weer in de dance scene terecht, ik begon weer een beetje te draaien, nieuwe DJ set gekocht en kwam dus ook weer op feestjes. Ik ontmoette iemand die er midden instond en had ook vrienden die vaak gingen. Dus ik rolde er zo weer in. Met veel enthousiasme voor de muziek, het draaien, had ook vrienden die dj waren, thuisfeestjes draaien, erg leuk allemaal. MDMA ging ik deze keer ook heel andere gebruiken. In de tussenliggende tijd had ik veel over mezelf geleerd maar er waren ook zaken die ik verder nog moest oplossen. In kontakt komen met mijn gevoel, emoties en sociaal zijn was daar een belangrijke is. MDMA heeft mij, naast dat het erg leuk was om daarop, dit keer met meer mate, op te feesten, terug in contact gebracht met mijn emoties en heeft me doen vaststellen dat er niets mis met me is. Ik ben ontzettend gegroeid en kon de laatste dingen voor mezelf ontrafelen. De GHB kwam van m'n vriendin en haar vriendengroepje. Al vond en vind ik het geen partydrug ivm de sketchy dosering, voor de prive feestjes met m'n vriendin was het hemels. Beste sex ever, al leed ons normale sexleven er ernstig onder. De relatie kwam tot z'n einde en dat was voor mij ook het moment om uit het wereldje te stappen. Alle mooie festivals wel weer gezien, iedereen van facebook afgeflikkerd, dj set verkocht en ook gestopt met drugs.

Derde periode MDMA/Ketamine/DMT etc etc reden: experimenteren en groepsverband
Na een periode van werk werk werk en altijd zoekende naar een plek waar ik mij thuis kon voelen met gelijkgestemden kwam ik via een goede vriend terecht in Zweden, waar zich na verschillende vakanties een heel bijzondere synergie met de groep aldaar ontstond. Zo goed, dat ik van plan was om daar te gaan wonen, met elkaar. Over deze periode kan ik waarschijnlijk een boek schrijven, maar ik beperk het hier tot het drugs gerelateerde gedeelte. Door m'n twee beste vrienden werd ik geïnitieerd en meegenomen in mijn eerste DMT trip. Dit is met afstand de meest indrukwekkende ervaring gebleken die ik ooit op drugsgebied heb gehad en heeft me blijvend veranderd. Ook hadden we de beschikking over medical grade ketamine S, unlimited supply MDMA, 2-CB uppers, downers you name it. De focus was de super bijzondere symbiose van onze 'flock'. Een soort platonische love affaire in groepsverband, allemaal mensen die zich opgesloten voelden in deze maatschappij, free minds, midden in het bos tussen twee prachtige meren ingeklemd, ver, maar niet te ver, van de bewoonde wereld. Daar heb ik, tot het uiteindelijk klapte, de tijd van mijn leven gehad en samen veel mooie drugs ervaringen gedeeld. Hier ging ik wonen. Ik had mijn dochter al voorgesteld, meegenomen.

Maar all good things come to an end, net als de bad ones, en helaas was deze droom uit elkaar gespat door verschillende oorzaken. Ik ben daar twee jaar ziek van geweest kan ik je vertellen.

Het hier en nu: recreatief
Back to life, IRL werken, en verwerken. Qua drugsgebruik alles ook op nul. En nu eigenlijk sinds een half jaar tijdens een pauze voor herbezinning na een mislukt business avontuur, mezelf weer hervonden en puur voor de recreatie weer met wat stofjes aan de gang, waar jullie hier regelmatig over kunnen lezen. Alcohol niet. Dat heb ik uiteindelijk weer helemaal aan de kant gezet. En dat bevalt me prima. Als iemand vraagt of ik een biertje wil is mijn antwoord; 'No thanks, ik doen alleen nog harddrugs' :P
Klik om te vergroten...

djiego zei:
Ok ik heb toch zin om te typen dus laat ik dit topic aangrijpen mijn historie qua drugsgebruik eens wat gedetailleerder op te tekenen; dit wordt een wat langer verhaal, but now as good as any time; ik wilde deze week op het forum hier en daar sowieso wat meer met jullie delen over mijn achtergrond en verhaal qua drugsgebruik dus dit past hier goed in; Een chronologisch overzicht in vogelvlucht.


Drankjes waren gelijk lekker.

Bij mij begon het rond mijn twaalfde met het drinken van mixdrankjes, baco's etc, wat toen ik een jaar op vijftien was werd aangevuld met bier. Was er al vroeg bij en dronk ook gelijk veel, ik kon er goed tegen en ook eigenlijk niet meer mee gestopt tot veel later.

Eerste periode MDMA/MDA, reden: party party party
Ooit had ik eens met mijn broer afgesproken toen we van xtc hoorden (eind 80'er jaren, acid parties) dat we dat gingen proberen, maar door verschillende omzwervingen kwam dat er pas relatief laat van. Ik was verschillende keren verhuisd in een rommelige jeugd maar belandde begin '90 weer terug in Amsterdam. Op een dag kwam mijn broer naar me toe en zei: "Ik heb het gedaan en het was helemaal fantastisch! Je moet meegaan vrijdag!"

Al zo geschiedde.. Vrijdagavond naar de Palace in Zaandam en de eerste pil (capsule MDMA/MDA) was een feit. Puur spul, want vriend was dealer en 1ste lijns van productie dus we maakten zelf de capsules van de grondstoffen. Heel consciëntieus begon ik daaraan. We woonden toen allebei nog thuis bij mijn vader. We zijn naar Jellinek gegaan, hebben ons laten voorlichten, boekjes gekocht, ingelezen. Afgesproken er niet bij te gaan drinken, alleen water, en niets anders. Toen tegen m'n vader verteld dat wat we gingen gaan gebruiken en wat het was. De eerste avond was een feit, 1 capsule (ik dacht 140/160 mg MDMA/MDA of zoiets). Dat bleek een gouden combo. Fantastische eerste ervaring en er zouden er nog vele, vele volgen. Dat heb ik zeker een jaar volgehouden op 1 pil. Twee, drie, vier keer per week uit. Kutbaantje erbij voor de kosten (capsules waren 25 gulden per stuk). En dansen, dansen, dansen. 100% muziek. Meisjes boeiden niet, daar kwam ik niet voor. Fantastisch tijd. Iedereen was de weg kwijt, Love & Piece. Ik kende 1 jongen die niet gebruikte daar de rest was weg. No alcohol, weinig speed, geen coke. Allemaal in dezelfde sfeer. Soms wat paddo thee (die werd gewoon verkocht bij de paradiso of de Mazzo) en de eerste ervaringen met psychedelica. Lachgas af en toe indicidenteel op straat of iemand met poppers.

Toen kwam de stap naar twee capsules. Een giga stap bleek. Diepe Space. En vanaf werd het al snel een glijdende schaal. Drie, vier capsules op een avond. Trippen van de MDA (wat ik overigens geweldig vond). Ik begon ook te blowen. Op een gegeven moment wel 20 capsules in de week. En ik ging erbij drinken. En toen ging het bergaf. Blackouts in de club, maar ook overdag ineens wegvallen, zomaar. Toen kwam de bom. Ik had het ultieme recept uitgevonden; vier capsules snel achter elkaar en dan een trekje van een superskunk joint. Gaaf man! Toen ik iemand ander overtuigde dat ook te doen ging het falikant mis. Er gingen deurtjes open waar ik niet klaar voor was, en waarschijnlijk nooit klaar voor zal zijn. En ze gingen ook niet meer dicht. Ik heb zeker anderhalf jaar in een soort van open state of mind geleefd waar ik direct contact met mensen had, en ik kon dat ook toetsen. Fucking scary. Alcohol heeft me door die periode heen geholpen en uiteraard gebruikte ik verder niks meer.

Alcohol
Alcohol werd steeds meer een probleem, al had ik dat nog niet zo in de gaten. Iedereen dronk. Maar het kostte me m'n relatie, en ook de volgende, terwijl ik mijn prinses gevonden had. Ik werd depressief, de shit van vroeger begon eruit te komen. (lees mijn andere topic in 'wat zijn je angsten') Dit is een vrij lange periode, die samenkwam in een climax van wanhoop, drank een auto en een boom. En dat was mijn wakeup call. Ik stapte uit de auto en was compleet bewust. Wat ga je doen met je leven? Je hebt een dochter. Dat was het moment dat ik besloot te stoppen met drinken en aan mezelf te gaan werken. En dat vond ik doodeng, alcohol was mijn toegang tot sociaal zijn, mijn medicijn voor me kut voelen. En het had me ook geholpen. Maar het was linksaf of rechtsaf, en gelukkig ging ik rechtsaf.

7 jaar niet gedronken. En na zeven jaar (het klinkt als een sprookje haast zo), waarbij het stoppen en aan mezelf werken een verhaal op zich is, besloot ik dat ik had bewezen zonder te kunnen, en dat ik nu ging bewezen met te kunnen.

Dat ging een hele tijd goed. Afspraken waren geen sterke drank meer, alleen bier en wijn, niet meer halen dan wat je wil drinken, en alleen bij gelegenheden, niet thuis.

Tweede periode MDMA/GHB reden: party en zelfreparatie
Op een gegeven moment kwam ik weer in de dance scene terecht, ik begon weer een beetje te draaien, nieuwe DJ set gekocht en kwam dus ook weer op feestjes. Ik ontmoette iemand die er midden instond en had ook vrienden die vaak gingen. Dus ik rolde er zo weer in. Met veel enthousiasme voor de muziek, het draaien, had ook vrienden die dj waren, thuisfeestjes draaien, erg leuk allemaal. MDMA ging ik deze keer ook heel andere gebruiken. In de tussenliggende tijd had ik veel over mezelf geleerd maar er waren ook zaken die ik verder nog moest oplossen. In kontakt komen met mijn gevoel, emoties en sociaal zijn was daar een belangrijke is. MDMA heeft mij, naast dat het erg leuk was om daarop, dit keer met meer mate, op te feesten, terug in contact gebracht met mijn emoties en heeft me doen vaststellen dat er niets mis met me is. Ik ben ontzettend gegroeid en kon de laatste dingen voor mezelf ontrafelen. De GHB kwam van m'n vriendin en haar vriendengroepje. Al vond en vind ik het geen partydrug ivm de sketchy dosering, voor de prive feestjes met m'n vriendin was het hemels. Beste sex ever, al leed ons normale sexleven er ernstig onder. De relatie kwam tot z'n einde en dat was voor mij ook het moment om uit het wereldje te stappen. Alle mooie festivals wel weer gezien, iedereen van facebook afgeflikkerd, dj set verkocht en ook gestopt met drugs.

Derde periode MDMA/Ketamine/DMT etc etc reden: experimenteren en groepsverband
Na een periode van werk werk werk en altijd zoekende naar een plek waar ik mij thuis kon voelen met gelijkgestemden kwam ik via een goede vriend terecht in Zweden, waar zich na verschillende vakanties een heel bijzondere synergie met de groep aldaar ontstond. Zo goed, dat ik van plan was om daar te gaan wonen, met elkaar. Over deze periode kan ik waarschijnlijk een boek schrijven, maar ik beperk het hier tot het drugs gerelateerde gedeelte. Door m'n twee beste vrienden werd ik geïnitieerd en meegenomen in mijn eerste DMT trip. Dit is met afstand de meest indrukwekkende ervaring gebleken die ik ooit op drugsgebied heb gehad en heeft me blijvend veranderd. Ook hadden we de beschikking over medical grade ketamine S, unlimited supply MDMA, 2-CB uppers, downers you name it. De focus was de super bijzondere symbiose van onze 'flock'. Een soort platonische love affaire in groepsverband, allemaal mensen die zich opgesloten voelden in deze maatschappij, free minds, midden in het bos tussen twee prachtige meren ingeklemd, ver, maar niet te ver, van de bewoonde wereld. Daar heb ik, tot het uiteindelijk klapte, de tijd van mijn leven gehad en samen veel mooie drugs ervaringen gedeeld. Hier ging ik wonen. Ik had mijn dochter al voorgesteld, meegenomen.

Maar all good things come to an end, net als de bad ones, en helaas was deze droom uit elkaar gespat door verschillende oorzaken. Ik ben daar twee jaar ziek van geweest kan ik je vertellen.

Het hier en nu: recreatief
Back to life, IRL werken, en verwerken. Qua drugsgebruik alles ook op nul. En nu eigenlijk sinds een half jaar tijdens een pauze voor herbezinning na een mislukt business avontuur, mezelf weer hervonden en puur voor de recreatie weer met wat stofjes aan de gang, waar jullie hier regelmatig over kunnen lezen. Alcohol niet. Dat heb ik uiteindelijk weer helemaal aan de kant gezet. En dat bevalt me prima. Als iemand vraagt of ik een biertje wil is mijn antwoord; 'No thanks, ik doen alleen nog harddrugs' :P
Klik om te vergroten...
Dank voor het delen van dit persoonlijke verhaal 🥰

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."