Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp welke leeftijd heb je voor het eerst iets gebruikt?

Op welke leeftijd heb je voor het eerst iets gebruikt?

85 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Ben ik werkelijk de enige die na 30 begon?
Klik om te vergroten...

Ligt eraan of je softdrugs of harddrugs bedoeld.

Softdrugs:
- alcohol. 14 jaar
- wiet. 15 of 16 jaar

Harddrugs:
- mdma. 32 jaar
- 2cb. 33 jaar
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#2
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
f
freaker076Lid
01-01-2024, 00:00
#3
12: Alcohol

13: THC & nicotine

15: poppers(ik wist niet dat het homo spul was.)

17: speed & mdma(pil, poeder & kristal) & lachgas

18: 2-cb, 2-ci, 2-ce, 4-fa, 4-fma, 4-fmp, 4-mmc, 6-apb, veel verschillende soorten benzo's waar ik de benamingen niet meer van weet bestelde vrijwel wekelijks legale en illegale zooi online. Ik was vaste klant van silkroad op het darkweb. Crack, crystal meth, ketamine, LSD, Paddo's, Truffels

19: DMT & Methoxetamine

23: slaappillen(alleen na gebruik wat nog zelden voor komt.)

24: 3-mmc(gekregen van een dealer en ik herkende de naam als miauw maar had dus 4mmc en 3mmc door elkaar gehaald. Wat een tering zooi is dat spul zeg... Nooit meer.

Ik zal vast nog wel wat verschillende dingen vergeten zijn aangezien ik ook een aantal verschillende rc's op heb die in de buurt kwamen van lsd & 2-cb. Maar die hadden lange moeilijke namen. En ik heb ook ooit een designer variant van crystal meth op.(geen aanrader!!!)
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gismoke zei:
Trouwens wel boeiend verhaal Aagje..zeker.. toch zou ik nooit mijn kinderen aanmoedigen drugs te gaan gebruiken..verbieden ook niet.. beter de gevaren benadrukken die kunnen optreden bij vroegtijdig drugsgebruik op een onvolledig ontwikkelde hersenpan.
Klik om te vergroten...
Jeetje Gismoke, jij was dan ook erg jong zeg! Hoe kom je daar zo jong mee in aanraking? Ik weet wel dat er in mijn familie volop gerookt werd en ik ook wel eens een sigaretje pikte van mijn tante, maar ik wist niks van andere dingen.
En over kinderen.....dat bedoel ik ook juist, ik denk dat educatie het allerbelangrijkst is, als ze iets willen proberen doen ze het toch wel, maar als je de dialoog aangaat en ze precies weten hoe en wat en ook er thuis eerlijk over kunnen vragen en vertellen dan hoop je toch dat ze wijzer gebruiken.
Wij promoten het ook niet, maar waren wel op de hoogte van het 1e pilletje van 2 van onze dochters.
Die dan voor het eerst thuiskomen en vertellen hoe geweldig dat was. Dat is raar, maar ook weer niet, want als je zoon elk weekend laveloos thuis komt hoort het erbij. Ik snap die scheiding minder goed.
Helemaal als we het hebben over truffels en lsd, daar zit lichamelijk zo goed als geen schade bij en wil je echt niet iedere week doen.
Ik hoop voor jou dat je omstandigheden je ook zullen helpen alles onder controle te houden en daarmee alleen de lusten en niet de lasten te ervaren😉
Succes!! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe oud mensen nog gebruiken, ook wel een leuke topic 🙃😉
A
Anoniempjex3Lid
01-01-2024, 00:00
#5
13
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Spyro zei:
Wat dan? 😥
Klik om te vergroten...

Alcohol waarschijnlijk omdat je voeding en andere stofjes binnenkrijgt via de navelstreng van je moeder. Misschien was zij ook een feestbeest.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik was 12 kreeg ik al coke en rookte ik soms wiet.kreeg ik van me gestoorde broer en zin maten. ik dacht dat het stoer was toen. enja veel spijt ervan tot op de dag van vandaag.maarja geen besef he ik was jong
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Jbruinsma zei:
Ik was 12 kreeg ik al coke en rookte ik soms wiet.kreeg ik van me gestoorde broer en zin maten. ik dacht dat het stoer was toen. enja veel spijt ervan tot op de dag van vandaag.maarja geen besef he ik was jong
Klik om te vergroten...

Toen ik 12 was keek ik al rustig "Banged Abroad" met mijn ouders op National Geographics. Kreeg altijd waarschuwingen dat je aan zulke dingen nooit moest beginnen (specifiek dealen) maar als je er vandaag de dag naar terugkijkt zie je dat het altijd om laaghangend fruit ging die echt extreme risico's namen die onnodig waren.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ketakoekjes zei:
Gelukkig niet. Wat ik wel deed destijds was elke dag langs de Albert Heijn gaan na school om een zakje met Napoleon snoepjes te kopen die smaakten naar Red Bull. Wat dus blijkt is dat er per 5 snoepjes even veel caffeine in zitten als een blikje Red Bull. Dus je zou in feite kunnen zeggen dat ik op de leeftijd van 12 6 blikjes Red Bull per dag dronk op een dag. Het zal je niet verbazen dat ze die snoepjes tegenwoordig nergens meer verkopen. Gelukkig nooit hartproblemen gehad.
Klik om te vergroten...
Wees blij aan de ene kant. Wou maar dat ik het ook zo had. Alleen redbull ofsoiets. K heb dan gekukkig niks aan me hart want heb laatst nog n ecg gehad. Maar tog heb k toen k elf was wel die shit gehad. En heb later ook an en toe meestal een keer in de maand gebruikt. En ene kant denkik k na al die jaren ik word er niet oud om. En andere kant denkik zijn altijd ergere mensen. Maarja bijna niemand tegengekomen wie ook zo jong was/ begon . Qua gebruik
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#10
ketakoekjes zei:
Toen ik 12 was keek ik al rustig "Banged Abroad" met mijn ouders op National Geographics. Kreeg altijd waarschuwingen dat je aan zulke dingen nooit moest beginnen (specifiek dealen) maar als je er vandaag de dag naar terugkijkt zie je dat het altijd om laaghangend fruit ging die echt extreme risico's namen die onnodig waren.
Klik om te vergroten...
Maar had je ook gebruikt op die leeftijd?
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jbruinsma zei:
Maar had je ook gebruikt op die leeftijd?
Klik om te vergroten...

Gelukkig niet. Wat ik wel deed destijds was elke dag langs de Albert Heijn gaan na school om een zakje met Napoleon snoepjes te kopen die smaakten naar Red Bull. Wat dus blijkt is dat er per 5 snoepjes even veel caffeine in zitten als een blikje Red Bull. Dus je zou in feite kunnen zeggen dat ik op de leeftijd van 12 6 blikjes Red Bull per dag dronk op een dag. Het zal je niet verbazen dat ze die snoepjes tegenwoordig nergens meer verkopen. Gelukkig nooit hartproblemen gehad.
L
Lid 110071Lid
01-01-2024, 00:00
#12
38
XTC. Voor die tijd ging ik nooit naar danceparty's, kon nooit meekomen in de sfeer. Was totaal naïef over party-drugs. Stond voor mij gelijk aan ellende, tot ik ontdekte dat vrienden af en toe een XTC namen en niet onder een brug leefden. Na 1x XTC was ik verkocht. Opeens durfde ik lekker te socialisen en uren te dansen.
Daarna jaren regelmatig XTC op festivals en feesten gebruikt, vooral om uren te dansen en veel te kletsen. Nooit hoge doseringen genomen, dat was toen nog niet zo normaal als nu. Maar wat een geweldige tijd! Tot ik over ging op GHB en speed, nog steeds allen op feesten, maar later ontdekte dat thuisgebruik mij goed beviel.
Sindsdien zit ik in een haat-liefde verhouding met drugs.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Erick36 zei:
38
XTC. Voor die tijd ging ik nooit naar danceparty's, kon nooit meekomen in de sfeer. Was totaal naïef over party-drugs. Stond voor mij gelijk aan ellende, tot ik ontdekte dat vrienden af en toe een XTC namen en niet onder een brug leefden. Na 1x XTC was ik verkocht. Opeens durfde ik lekker te socialisen en uren te dansen.
Daarna jaren regelmatig XTC op festivals en feesten gebruikt, vooral om uren te dansen en veel te kletsen. Nooit hoge doseringen genomen, dat was toen nog niet zo normaal als nu. Maar wat een geweldige tijd! Tot ik over ging op GHB en speed, nog steeds allen op feesten, maar later ontdekte dat thuisgebruik mij goed beviel.
Sindsdien zit ik in een haat-liefde verhouding met drugs.
Klik om te vergroten...
Niet thuis gebruiken dus :wink:
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Erick36 zei:
38
XTC. Voor die tijd ging ik nooit naar danceparty's, kon nooit meekomen in de sfeer. Was totaal naïef over party-drugs. Stond voor mij gelijk aan ellende, tot ik ontdekte dat vrienden af en toe een XTC namen en niet onder een brug leefden. Na 1x XTC was ik verkocht. Opeens durfde ik lekker te socialisen en uren te dansen.
Daarna jaren regelmatig XTC op festivals en feesten gebruikt, vooral om uren te dansen en veel te kletsen. Nooit hoge doseringen genomen, dat was toen nog niet zo normaal als nu. Maar wat een geweldige tijd! Tot ik over ging op GHB en speed, nog steeds allen op feesten, maar later ontdekte dat thuisgebruik mij goed beviel.
Sindsdien zit ik in een haat-liefde verhouding met drugs.
Klik om te vergroten...
Ooh scheelt dat je t zo laat ondekte. ik was al aardig vroeg erbij. En ja thuis kun je eigelijk t beste niet gebruiken. want dat lijdt tot meer. maarja zo heeft iedereen wel wat denkik tog
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hija de la luna 1 zei:
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Klik om te vergroten...
Sws clean blijfen
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hija de la luna 1 zei:
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je niet zo kunt generaliseren, het gaat er minder om dát je “drugs” gebruikt dan hóe je het gebruikt. Ik denk dat op het moment dat je wat dan ook ( alcohol roken sporten werken eten drugs) overmatig gaat doen om andere dingen in jezelf te overstemmen of weg te stoppen, je jezelf al voor de gek houdt en je de kans loopt daarmee in de problemen te komen. Ik ben persoonlijk blij dat ik ook minder bekende drugs heb leren kennen, het heeft mijn leven verrijkt , met name de psychedelische “drugs” , maar ik ben me bewust dat je sommige middelen bewust moet blijven gebruiken en niet als oplossing voor als je niet lekker in je vel zit ofzo.
Er zijn echter zo veel verschillende soorten en ook hier kun je niet generaliseren......
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hija de la luna 1 zei:
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Klik om te vergroten...

Leg jezelf duidelijk regels op.
En volg ze strikt !

Vb:
- geen nachten doorhalen
- niet over uw geplande hoeveelheid
- niet als je moet werken de dag nadien
- niet alleen.

En om te antwoorden : ik zou clean blijven. 100% standvastig.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hija de la luna 1 zei:
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Klik om te vergroten...
Ik zou verstandiger zijn omgegaan met xtc zodat dat nu nog leuk zou zijn. Voor de rest heb ik geen spijt van mijn keuzes om drugs te gebruiken (naja de bad trip van paddos was niet leuk, maar al die andere keren paddos waren wel weer leuk :tongueout:)

Ik functioneer prima met het drugsgebruik wat ik nu doe, dus ik zie geen reden om het te veranderen. Zolang ik mijn eigen set regels (wanneer, hoe regelmatig, hoe lang doorhalen, etc) kan aanhouden vergaat het mij prima.
s
summernightLid
01-01-2024, 00:00
#19
In mbo periode een echt stonerslife geleefd. Elke avond vast prik met huisgenootjes, naar de shopb blow halen en snacks. Film die nooit iemand kon volgen maar we hadden de grootste lol. Na 4 jaar besefte ik me wel dat ik niet veel meer van de wereld zag dan de binnenkant van m'n studentenhuis toen maar begonnen met experimenteren met xtc op feesten. Wat een eyeopener (letterlijke) 😁
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op mijn 13e begonnen met blowen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."