#1
Ben ik werkelijk de enige die na 30 begon?
Ligt eraan of je softdrugs of harddrugs bedoeld.
Softdrugs:
- alcohol. 14 jaar
- wiet. 15 of 16 jaar
Harddrugs:
- mdma. 32 jaar
- 2cb. 33 jaar
Ben ik werkelijk de enige die na 30 begon?
Jeetje Gismoke, jij was dan ook erg jong zeg! Hoe kom je daar zo jong mee in aanraking? Ik weet wel dat er in mijn familie volop gerookt werd en ik ook wel eens een sigaretje pikte van mijn tante, maar ik wist niks van andere dingen.Trouwens wel boeiend verhaal Aagje..zeker.. toch zou ik nooit mijn kinderen aanmoedigen drugs te gaan gebruiken..verbieden ook niet.. beter de gevaren benadrukken die kunnen optreden bij vroegtijdig drugsgebruik op een onvolledig ontwikkelde hersenpan.
Wat dan? 😥
Ik was 12 kreeg ik al coke en rookte ik soms wiet.kreeg ik van me gestoorde broer en zin maten. ik dacht dat het stoer was toen. enja veel spijt ervan tot op de dag van vandaag.maarja geen besef he ik was jong
Wees blij aan de ene kant. Wou maar dat ik het ook zo had. Alleen redbull ofsoiets. K heb dan gekukkig niks aan me hart want heb laatst nog n ecg gehad. Maar tog heb k toen k elf was wel die shit gehad. En heb later ook an en toe meestal een keer in de maand gebruikt. En ene kant denkik k na al die jaren ik word er niet oud om. En andere kant denkik zijn altijd ergere mensen. Maarja bijna niemand tegengekomen wie ook zo jong was/ begon . Qua gebruikGelukkig niet. Wat ik wel deed destijds was elke dag langs de Albert Heijn gaan na school om een zakje met Napoleon snoepjes te kopen die smaakten naar Red Bull. Wat dus blijkt is dat er per 5 snoepjes even veel caffeine in zitten als een blikje Red Bull. Dus je zou in feite kunnen zeggen dat ik op de leeftijd van 12 6 blikjes Red Bull per dag dronk op een dag. Het zal je niet verbazen dat ze die snoepjes tegenwoordig nergens meer verkopen. Gelukkig nooit hartproblemen gehad.
Maar had je ook gebruikt op die leeftijd?Toen ik 12 was keek ik al rustig "Banged Abroad" met mijn ouders op National Geographics. Kreeg altijd waarschuwingen dat je aan zulke dingen nooit moest beginnen (specifiek dealen) maar als je er vandaag de dag naar terugkijkt zie je dat het altijd om laaghangend fruit ging die echt extreme risico's namen die onnodig waren.
Maar had je ook gebruikt op die leeftijd?
Niet thuis gebruiken dus38
XTC. Voor die tijd ging ik nooit naar danceparty's, kon nooit meekomen in de sfeer. Was totaal naïef over party-drugs. Stond voor mij gelijk aan ellende, tot ik ontdekte dat vrienden af en toe een XTC namen en niet onder een brug leefden. Na 1x XTC was ik verkocht. Opeens durfde ik lekker te socialisen en uren te dansen.
Daarna jaren regelmatig XTC op festivals en feesten gebruikt, vooral om uren te dansen en veel te kletsen. Nooit hoge doseringen genomen, dat was toen nog niet zo normaal als nu. Maar wat een geweldige tijd! Tot ik over ging op GHB en speed, nog steeds allen op feesten, maar later ontdekte dat thuisgebruik mij goed beviel.
Sindsdien zit ik in een haat-liefde verhouding met drugs.
Ooh scheelt dat je t zo laat ondekte. ik was al aardig vroeg erbij. En ja thuis kun je eigelijk t beste niet gebruiken. want dat lijdt tot meer. maarja zo heeft iedereen wel wat denkik tog38
XTC. Voor die tijd ging ik nooit naar danceparty's, kon nooit meekomen in de sfeer. Was totaal naïef over party-drugs. Stond voor mij gelijk aan ellende, tot ik ontdekte dat vrienden af en toe een XTC namen en niet onder een brug leefden. Na 1x XTC was ik verkocht. Opeens durfde ik lekker te socialisen en uren te dansen.
Daarna jaren regelmatig XTC op festivals en feesten gebruikt, vooral om uren te dansen en veel te kletsen. Nooit hoge doseringen genomen, dat was toen nog niet zo normaal als nu. Maar wat een geweldige tijd! Tot ik over ging op GHB en speed, nog steeds allen op feesten, maar later ontdekte dat thuisgebruik mij goed beviel.
Sindsdien zit ik in een haat-liefde verhouding met drugs.
Sws clean blijfenals ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Ik denk dat je niet zo kunt generaliseren, het gaat er minder om dát je “drugs” gebruikt dan hóe je het gebruikt. Ik denk dat op het moment dat je wat dan ook ( alcohol roken sporten werken eten drugs) overmatig gaat doen om andere dingen in jezelf te overstemmen of weg te stoppen, je jezelf al voor de gek houdt en je de kans loopt daarmee in de problemen te komen. Ik ben persoonlijk blij dat ik ook minder bekende drugs heb leren kennen, het heeft mijn leven verrijkt , met name de psychedelische “drugs” , maar ik ben me bewust dat je sommige middelen bewust moet blijven gebruiken en niet als oplossing voor als je niet lekker in je vel zit ofzo.als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Ik zou verstandiger zijn omgegaan met xtc zodat dat nu nog leuk zou zijn. Voor de rest heb ik geen spijt van mijn keuzes om drugs te gebruiken (naja de bad trip van paddos was niet leuk, maar al die andere keren paddos waren wel weer leukals ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."