Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp welke leeftijd heb je voor het eerst iets gebruikt?

Op welke leeftijd heb je voor het eerst iets gebruikt?

85 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hija de la luna 1 zei:
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Klik om te vergroten...
Sws clean blijfen
A
AagjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hija de la luna 1 zei:
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je niet zo kunt generaliseren, het gaat er minder om dát je “drugs” gebruikt dan hóe je het gebruikt. Ik denk dat op het moment dat je wat dan ook ( alcohol roken sporten werken eten drugs) overmatig gaat doen om andere dingen in jezelf te overstemmen of weg te stoppen, je jezelf al voor de gek houdt en je de kans loopt daarmee in de problemen te komen. Ik ben persoonlijk blij dat ik ook minder bekende drugs heb leren kennen, het heeft mijn leven verrijkt , met name de psychedelische “drugs” , maar ik ben me bewust dat je sommige middelen bewust moet blijven gebruiken en niet als oplossing voor als je niet lekker in je vel zit ofzo.
Er zijn echter zo veel verschillende soorten en ook hier kun je niet generaliseren......
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hija de la luna 1 zei:
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Klik om te vergroten...

Leg jezelf duidelijk regels op.
En volg ze strikt !

Vb:
- geen nachten doorhalen
- niet over uw geplande hoeveelheid
- niet als je moet werken de dag nadien
- niet alleen.

En om te antwoorden : ik zou clean blijven. 100% standvastig.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hija de la luna 1 zei:
als ik dit lees denk ik, goh mensen kunnen jullie nog functioneren in t gewone leven? Zoveel die de keus hebben gemaakt om te gebruiken en steeds verder en verder te gaan. Maakt mij bang want ik heb ook dingen in buis en wil ook klein klein experimentje eens doen. Maar wat ik echt wil weten is...als jullie terug konden, zouden jullie clean blijven of terug kiezen voor drugs ?
Klik om te vergroten...
Ik zou verstandiger zijn omgegaan met xtc zodat dat nu nog leuk zou zijn. Voor de rest heb ik geen spijt van mijn keuzes om drugs te gebruiken (naja de bad trip van paddos was niet leuk, maar al die andere keren paddos waren wel weer leuk :tongueout:)

Ik functioneer prima met het drugsgebruik wat ik nu doe, dus ik zie geen reden om het te veranderen. Zolang ik mijn eigen set regels (wanneer, hoe regelmatig, hoe lang doorhalen, etc) kan aanhouden vergaat het mij prima.
s
summernightLid
01-01-2024, 00:00
#5
In mbo periode een echt stonerslife geleefd. Elke avond vast prik met huisgenootjes, naar de shopb blow halen en snacks. Film die nooit iemand kon volgen maar we hadden de grootste lol. Na 4 jaar besefte ik me wel dat ik niet veel meer van de wereld zag dan de binnenkant van m'n studentenhuis toen maar begonnen met experimenteren met xtc op feesten. Wat een eyeopener (letterlijke) 😁
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Op mijn 13e begonnen met blowen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."