Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan welke drugs heb jij spijt?

Van welke drugs heb jij spijt?

244 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Natuurlijk, op de één zal het een meer negatieve impact hebben dan op de ander. De één is er ook verslavingsgevoeliger voor dan de ander. Maar ik richt mij nu even op de uitzonderlijk positieve verhalen die de no-fap/no-porn community meldt en ook mijn eigen bevindingen hiermee. Ik heb zo geen bronnen voor je (al heb ik weleens dingen gelezen die aangaven hoe destructief porno is voor de geest), maar dit is toch sowieso iets dat je zelf moet ervaren om echt te weten wat het is en wat het met je doet. Wellicht is de huidige versie van jezelf maar een schim van wat je eigenlijk kúnt zijn, ook al kun je misschien redelijk meekomen in vele facetten van het leven. Dit is geen kritiek op wie dan ook, maar iets wat ik zelf ontdekt heb hiermee. En ja, ik heb nog steeds mijn terugvallen. Maar het is mijn herhaaldelijke ervaring dat zodra ik porno en fappen voor langere tijd laat, dat ik dan op tientallen vlakken een betere versie word van mezelf. Alleen al 1 persoon kan zo'n verschil maken, laat staan de honderden miljoenen wereldwijd die zich bezig houden met deze tijd/leven verspillende meuk. Iedereen weet toch ook dat het meuk is? Het is een lage energie bezigheid waarin je blijft hangen in lusten bevredigen. Het houdt je tegen in het ontstijgen van dat lage bewustzijn en die lage energie.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat veel van deze positieve effecten van NoFap placebo zijn. Het nadeel van jouw strategie is dat je elke keer gigantisch van jezelf baalt als je weer eens fapt. Terwijl het doodnormaal is om te doen. Kortom; je bent misschien te streng voor jezelf.

Er zijn zeker gevallen van pornografie verslaving die verwoestend zijn. Dat zijn mensen die letterlijk een paar keer per dag naar de wc gaan op hun werk om te gaan rukken. En ook zoveel, zovaak, en zo hard rukken dat hun penis ongevoelig is geworden voor echte seks. Maar in werkelijkheid komt dit veel minder vaak voor dan de NoFap community laat geloven. Die community bestaat vooral uit onzekere virgins die wensdenken dat NoFap ineens superkrachten geeft.

Het enige aandachtspunt is dat jonge jongens al heel vroeg porno kijken. En steeds gekkere porno. Een paar klikjes vanaf de homepage en je kunt vrouwen zien die in elk gat geneukt worden en daarna al het sperma opvreten wat op haar afgeschoten wordt. Als volwassen man moet ik lachen om het idee dit ooit met een vrouw te doen waarvan ik houd. Maar jonge jongens kunnen een vreemd beeld krijgen van hoe seks werkt.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Natuurlijk, op de één zal het een meer negatieve impact hebben dan op de ander. De één is er ook verslavingsgevoeliger voor dan de ander. Maar ik richt mij nu even op de uitzonderlijk positieve verhalen die de no-fap/no-porn community meldt en ook mijn eigen bevindingen hiermee. Ik heb zo geen bronnen voor je (al heb ik weleens dingen gelezen die aangaven hoe destructief porno is voor de geest), maar dit is toch sowieso iets dat je zelf moet ervaren om echt te weten wat het is en wat het met je doet. Wellicht is de huidige versie van jezelf maar een schim van wat je eigenlijk kúnt zijn, ook al kun je misschien redelijk meekomen in vele facetten van het leven. Dit is geen kritiek op wie dan ook, maar iets wat ik zelf ontdekt heb hiermee. En ja, ik heb nog steeds mijn terugvallen. Maar het is mijn herhaaldelijke ervaring dat zodra ik porno en fappen voor langere tijd laat, dat ik dan op tientallen vlakken een betere versie word van mezelf. Alleen al 1 persoon kan zo'n verschil maken, laat staan de honderden miljoenen wereldwijd die zich bezig houden met deze tijd/leven verspillende meuk. Iedereen weet toch ook dat het meuk is? Het is een lage energie bezigheid waarin je blijft hangen in lusten bevredigen. Het houdt je tegen in het ontstijgen van dat lage bewustzijn en die lage energie.
Klik om te vergroten...
Als ik hoor dat er geen bronnen zijn en dat je het allemaal zelf moet ervaren gaan bij mij alle alarmbellen af. Dat zeggen aanhangers van Scientology ook.

Natuurlijk zitten er negatieve kanten aan porno. Maar er is geen enkele reden te bedenken waarom je ineens een veel beter mens zou worden als je je niet aftrekt. Zoveel tijd kost het niet (tenzij je echt een compulsief rukker bent). En je wordt echt niet ineens Superman als je er nooit meer een slinger aan geeft.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Ik kijk zelf geen porno, vind ik gewoon niks aan, wat voor energie er al dan niet vandaan komt maakt me niet uit, kan me er gewoon niet mee amuseren. Dus ik baseer me hier even op wat ik er via andere mensen van weet. Maar niet alle porno is toch per definitie perse helemaal ‘meuk’? Je hebt toch allerlei verschillende soorten? Wat iemand aanstaat verschilt. Sommige mensen houden bijvoorbeeld ook meer van amateurporno en juist zo min mogelijk fake, heb ik begrepen. Maar als iemand wel van fake houdt is er toch ook niet zoveel mis mee, zo lang het geen afhankelijkheid creëert die te groot wordt en/of iemand belemmert in zijn/haar leven. Dit is bij de meesten niet het geval. Ik zie het schadelijke er niet van zolang het geen probleem vormt. Wat ik dus niet op mezelf baseer aangezien ik er niks mee heb, maar wat een ander doet, lekker zelf weten.

Geen enkele verslaving is goed, dat geldt ook voor porno/buitenproportioneel vaak fappen, of whatever.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk verschilt de mate waarin porno meuk is, maar laten we wel zijn: je zit naar een scherm te kijken waarop andere mensen seks hebben en bevredigt jezelf op die beelden. Dat op zichzelf is toch al een low vibration iets... De seksuele energie is zo'n enorm krachtig, transformerend en mooi iets en dat is wat we ermee doen? Dit is niet oordelend bedoeld of zo, ik heb het hier ook eigenlijk tegen mezelf.

Ook jij hebt het over het wel/niet belemmeren in iemand's leven. Maar weten we wat ons potentieel is dan? Pas als we dat uit beginnen te vinden, kunnen we toch spreken over het wel of niet belemmeren daarvan? Zijn bepaalde gewoontes misschien toch schadelijker dan we denken? Dat kunnen we alleen uitvinden door het uit te testen.

Alakazam zei:
Ik denk niet dat het perse om het "verkeerde" beeld omtrent seksualiteit gaat wat je er van kan krijgen, maar eerder om het verlangen naar die snelle dopamine rush die je weerhoudt van dingen die je eigenlijk zou willen doen.
Klik om te vergroten...
Precies ja, dat lijkt me het grootste probleem. Al heeft het meerdere negatieve invloeden denk ik.

F.E.A.R. zei:
Ik denk dat veel van deze positieve effecten van NoFap placebo zijn. Het nadeel van jouw strategie is dat je elke keer gigantisch van jezelf baalt als je weer eens fapt. Terwijl het doodnormaal is om te doen. Kortom; je bent misschien te streng voor jezelf.

Er zijn zeker gevallen van pornografie verslaving die verwoestend zijn. Dat zijn mensen die letterlijk een paar keer per dag naar de wc gaan op hun werk om te gaan rukken. En ook zoveel, zovaak, en zo hard rukken dat hun penis ongevoelig is geworden voor echte seks. Maar in werkelijkheid komt dit veel minder vaak voor dan de NoFap community laat geloven. Die community bestaat vooral uit onzekere virgins die wensdenken dat NoFap ineens superkrachten geven.
Klik om te vergroten...
Er was een fase dat ik gigantisch van mezelf baalde bij een terugval. Op een gegeven moment besefte ik me dat terugvallen onvermijdelijk zijn en horen bij het proces. Nu pak ik na een "terugval" gewoon weer de draad op. Net zoals een kind leert te fietsen bijvoorbeeld. Ja, je valt zo nu en dan, maar je hebt helder voor ogen dat je zult gaan fietsen, want je weet wat het is om kleine stukjes te fietsen. Zo nu en dan is er een terugval, maar in grote lijnen gaat het steeds beter en val je steeds minder vaak en minder hard.

Natuurlijk geeft no-fap/no-porn je geen superkrachten. Het laat je slechts in je eigen ervaring zien wat de beste versie van jezelf is of kan zijn. Vergeleken bij je normale energie en bewustzijn, zijn het misschien relatief gezien superkrachten te noemen maar die term is natuurlijk een beetje silly. No-fap/no-porn is in mijn ogen ook maar een onderdeel van een hele set aan gewoonten en gedragingen die allemaal meespelen in die beste versie, het is geen geïsoleerd iets.

Maar nee nee nee, no-fap is absoluut veel meer dan placebo. Natuurlijk speelt het mee, maar je weet gauw genoeg voor jezelf dat het echt veel meer is dan dat. Met name retentie. Je seksuele energie is niets anders dan dé kosmische energie. Dat verhogen brengt ingrijpende veranderingen in je wereld, mits je goed omgaat met die energie.

KlaasVaak zei:
Als ik hoor dat er geen bronnen zijn en dat je het allemaal zelf moet ervaren gaan bij mij alle alarmbellen af. Dat zeggen aanhangers van Scientology ook.

Natuurlijk zitten er negatieve kanten aan porno. Maar er is geen enkele reden te bedenken waarom je ineens een veel beter mens zou worden als je je niet aftrekt. Zoveel tijd kost het niet (tenzij je echt een compulsief rukker bent). En je wordt echt niet ineens Superman als je er nooit meer een slinger aan geeft.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf nooit iemand van de onderzoeken en dergelijke geweest. Dat alles is droge stof voor mij. Laat mij maar gewoon dingen proberen. Maar ja, dat is mijn ding en ik begrijp dat heel veel mensen eerst alles helemaal willen uitzoeken. Er zijn volgens mij wel echt studies naar gedaan maar ik zou ze je niet kunnen aanwijzen.

Zoals hierboven ook gezegd is het niet een geïsoleerd iets. Het is een onderdeel van een grotere set dingen die er samen voor zorgen dat je de allerbeste versie van jezelf bent. Wel een groot onderdeel in mijn ogen. Ik kan mij niets anders indenken wat potentieel zo snel zo'n enorme impact op je persoonlijkheid kan hebben.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb spijt dat ik ooit ben begonnen met blowen.

2 keer een detox gehad en 1 keer een klinische opname, en het knaagt elke dag nog aan me. Ik zou zo graag nog eens in het weekend willen blowen, of een keer in een vakantie. Maar ik ben bang dat ik dan zo weer op de 3 - 4 gram op een dag zit.

Je had ook gewoon altijd wat te doen als je ergens heen ging, en de hele dag was gewoon zonder prikkels en drukte in mijn hoofd.

Fuck die shit.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eigenlijk van geen enkel middel spijt. Enkel van de heroische doseringen die kut comedowns bezorgen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben blij dat ik met harddrugs ben begonnen na mijn 25ste
Dat ik voor mijn 15e ben begonnen met roken en drinken baal ik behoorlijk van.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casaan zei:
Ik ben blij dat ik met harddrugs ben begonnen na mijn 25ste
Dat ik voor mijn 15e ben begonnen met roken en drinken baal ik behoorlijk van.
Klik om te vergroten...

Waarom balen, je leeft maar 1 keer dit leven. In het volgend leven kan je een pater zijn die 1 abdijbier brouwt zijn hele leven lang.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sigaretten. Maar daar ben ik nu gelukkig al ruim twee jaar helemaal vanaf.

En alcohol. Het is het smerigste vergif wat er is, maar oh zo lekker. En het combineert ook veel te goed met stimulanten..

Daarbij ben ik blij dat ik nooit GHB en ketamine heb gebruikt (vaak genoeg de kans gehad). Ik denk namelijk dat ik daar volledig afhankelijk van was geworden. Daarom ga ik het ook echt nooit gebruiken!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hardcore_frk zei:
Sigaretten. Maar daar ben ik nu gelukkig al ruim twee jaar helemaal vanaf.
Klik om te vergroten...
Noot: proficiat!
Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen...
Hardcore_frk zei:
En alcohol. Het is het smerigste vergif wat er is, maar oh zo lekker. En het combineert ook veel te goed met stimulanten..
Klik om te vergroten...
Noot: alcohol. Een harddrug met een status aparte. Met het bereiken van een bepaalde leeftijd, vrij te koop.
Overal te krijgen, kent heel veel verslaafden, heeft een directe link naar 64 verschillende ziektes, en er vallen jaarlijks nogal wat doden door...
Dit staat dus in schril contrast met het beleid van het openbaar ministerie inzake andere drugs.
Hoe krom kan het zijn betreffende de wetgeving hieromtrent.
Hardcore_frk zei:
Daarbij ben ik blij dat ik nooit GHB en ketamine heb gebruikt (vaak genoeg de kans gehad). Ik denk namelijk dat ik daar volledig afhankelijk van was geworden. Daarom ga ik het ook echt nooit gebruiken!
Klik om te vergroten...
Noot: hier ben ik het volledig mee eens!

En voor mij geldt dat deze stellingname ook geldt voor : Heroïne.
Nooit aan beginnen...!
Je bent er heel makkelijk aan vast, en ooo zo moeilijk er weer vanaf..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heroine crack en benzos
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Noot: proficiat!
Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen...

Noot: alcohol. Een harddrug met een status aparte. Met het bereiken van een bepaalde leeftijd, vrij te koop.
Overal te krijgen, kent heel veel verslaafden, heeft een directe link naar 64 verschillende ziektes, en er vallen jaarlijks nogal wat doden door...
Dit staat dus in schril contrast met het beleid van het openbaar ministerie inzake andere drugs.
Hoe krom kan het zijn betreffende de wetgeving hieromtrent.

Noot: hier ben ik het volledig mee eens!

En voor mij geldt dat deze stellingname ook geldt voor : Heroïne.
Nooit aan beginnen...!
Je bent er heel makkelijk aan vast, en ooo zo moeilijk er weer vanaf..
Klik om te vergroten...
Roken is slechts een mentale verslaving. De lichamelijke afhankelijkheid is echt minimaal!

Als je echt wilt stoppen, kun jij dat echt wel Zandman!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu toch wel van mijn vervuilde O-DSMT ervaring.

Maar zitten ook wel weer leerpunten aan.
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alcohol.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#14
3mmc. Het heeft mij gesloopt.
Of laat ik het beter verwoorden, ik heb mezelf ermee gesloopt.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
djiego zei:
Alcohol.
Klik om te vergroten...
Verslaving gehad?
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spyro zei:
Verslaving gehad?
Klik om te vergroten...

Ja, en dat gaat ook nooit meer over... Die neuronenpaadjes zijn voorgoed veranderd..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
djiego zei:
Ja, en dat gaat ook nooit meer over... Die neuronenpaadjes zijn voorgoed veranderd..
Klik om te vergroten...
Weet er alles van. Hou vol. ❤️

Het is een zware ziekte…
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Weet er alles van. Hou vol. ❤️

Het is een zware ziekte…
Klik om te vergroten...

Heeeeel lang verhaal, wat ik misschien nog wel es vertel hier of daar..

Maar in een snippet voor wat betreft nu; nadat ik eerder in mijn leven op een dieptepunt al besloten had om niet meer te drinken, dat ook zeven jaar niet gedaan. (Het lijkt wel een sprookje). En toen in het kader van "Nu heb ik bewezen dat ik zonder kan, nu ga ik bewijzen dat ik ook met kan" alcohol weer toegelaten, met regels. Dat ging heel lang behoorlijk goed. Maar begin corona, nieuwe stressbaan, sloop de gewoonte er weer langzaam in en begon de ongezonde relatie weer langzaam z'n patronen door te drukken. Dus begin van het jaar weer helemaal gestopt, 1 januari officieus maar 1 maart officieel m'n laatste biertje...

Ongelofelijke sluipmoordenaar, ik kon echt merken toen ik gestopt was hoe het me heel geleidelijk weer had veranderd in vele opzichten. Er was maar 1 keuze mogelijk. De juiste. No more dilemma's.

Het enige waar ik echt nog niet uit ben is hoe ik dat op vakanties ga doen, maar ok, die metale horde nemen we als we erover springen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
StraatPiraat zei:
3mmc. Het heeft mij gesloopt.
Of laat ik het beter verwoorden, ik heb mezelf ermee gesloopt.
Klik om te vergroten...
Nog steeds zoveel last?
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Spyro nee is niet sad, juist super! :handok: Voel me er ontzettend goed bij. Het 'grote' stoppen had ik dus lang geleden al een keer gedaan, dat was echt heel moeilijk, destijds.. Dit was nu een stuk eenvoudiger gelukkig. Ik was al gewend dat het uit m'n systeem kon zijn en m'n angst nooit meer te drinken had ik destijds al mee afgerekend. Al blijft het altijd opletten met de voorbijkomende verleidingen natuurlijk. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen gezien je opmerking. (maakt me benieuwd, heb je er hier ergens iets over geschreven?)

Van alle drugs die ik ge- of misbruikt heb heeft alcohol met grote afstand de meeste schade toegebracht, aan mij, en de mijnen. Dat is een ding wat zeker is in ieder geval. En dat wil ik niet meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."