Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs gevonden bij partner

Drugs gevonden bij partner

56 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
C
Classy-marieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik snap het, hij verzweeg je iets.

Ik zou ook niet happy zijn om het feit dat mijn echtgenoot mij iets verzwijgt. Je verwacht in een relatie om soulmates te zijn en geen geheimen te hebben voor elkaar.

Als pijnpatiënt moet ik wel benadrukken dat cannabis inderdaad wel heel goed helpt om eens te kunnen rusten. Mijn reumatoloog, neurochirurg en psychiater weten ook van mijn gebruik en zijn zelf akkoord dat ik dit doe.
Natuurlijk blijft het een drugs en kan er misbruik van gemaakt worden, maar bespreek dit samen.
Mijn echtgenoot is heel anti-drugs, ook al smoor ik eens en heb ik een jaar wekelijks gebruik maakt van hard drugs .. maar hij heeft het wel liever dat ik het doe met zijn aanwezigheid dan achter zijn rug.

Praten, praten en nog eens praten.
Zo verstaan jullie elkaar en kan je een gouden middenweg vinden!

Groetjes
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cannabis is lang niet altijd een effectieve pijnbestrijder....bij mij hielp het niet in die zin. Nee.
Cbd olie, daar moet je in geloven, en let op, cbd olie is een heel andere stof, dan thc olie!
Cbd olie is overal legaal te koop, thc olie is illegaal. En, de vraag is en blijft, of deze olie echt helpt tegen pijn, waar het iig wel goed voor is, is om van enkele druppels knetter stoned te worden...

Waar het in deze casus om draait, is het stiekeme. Er wordt iets met (soft) drugs gedaan, waarvan de partner niets wist en er "toevallig" achter is gekomen.
Stiekemigheid, heimelijk gebruiken, het is een absolute relatie killer!
Omdat er iets verzwegen wordt, is de kans zeer wel aanwezig, dat wanneer er andere dingen gebeuren, die niet direct glashelder zijn, dat al gauw onder dezelfde noemer stiekem zullen worden geplaatst. Zoals bijvoorbeeld als er een geldtekort optreedt.
Dan wordt de link naar "stiekem" al heel snel gelegd. En vinden dit soort onduidelijkheden vaker plaats, wel, dan is er een stevige splijtzwam gegroeid...

Weggooien van drugs, ja, dat kan natuurlijk wel degelijk.
Maar is daarmee het vertrouwen terug?
Ik denk het niet....De partner kan beter open en eerlijk geïnformeerd worden over gebruik. Dan is de negatieve spanning ervan af.
En die openheid over gebruiken geeft een enorme opluchting!
Dat geniepige gedoe vergt veel energie, die je beter voor iets anders kunt gebruiken lijkt me zo...

De facto lijkt mij het noodzakelijk om hierover in een goed gesprek te gaan.
Gaat hij door met pijnbestrijding op deze manier, is dit merkbaar, en zo ja, hoe?
Hoe staat de TO zelf tegenover dit gebruik?
Kan zij daar in mee gaaan met de partner, en tot welke hoogte?
Waar ligt de grens?
Bijvoorbeeld wanneer hij de hele dag stoned op de bank hangt, is dit de grens, of trek je die al, als hij meer dan een beetje vergeetachtig wordt, of ander passief gedrag vertoont?
Wat accepteer je, en wat niet (meer)?
Dit alles moet goed, heel goed zelfs, besproken worden vind ik.
Doe je dit niet, dan voorzie ik ( relatie) moeilijkheden...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Waar het in deze casus om draait, is het stiekeme. Er wordt iets met (soft) drugs gedaan, waarvan de partner niets wist en er "toevallig" achter is gekomen.
Stiekemigheid, heimelijk gebruiken, het is een absolute relatie killer!
Klik om te vergroten...

Precies dit! Verhalen over dat cannabis schadelijk kan zijn, daar doe ik niet zo veel op uit. Ik ben zelf 30 jaar verslaafd geweest aan cannabis. Ik kan er over mee praten. Water kan ook gevaarlijk zijn, als je er te veel van drinkt ga je dood. Met dat soort verhalen kunnen mensen niet zo veel. Het grootste probleem na jaren van cannabis verslaving is de afname van spierkracht, incasseringsvermogen, veerkracht, weerstand enz. Je bent nu eenmaal niet geneigd om een marathon te gaan lopen als je net een joint hebt opgestoken. Integendeel. Je kijkt wel een film over een marathon lopen. En je vermaakt je ook nog. Ik kwam er achter dat ik cannabis gebruikte om eenzaamheid te verdrijven. Nu, zal je misschien zeggen, zoek een vriendin, koop een hond. Tsja, zo werkt het soms niet.

Bij dit bericht beginnen meteen de alarmbellen te klinken. Je vriend hoort geen geheimen voor je te hebben. Als hij werkelijk wiet rookte voor problemen aan zijn rug, had ie jou het echt wel verteld. Dat heeft ie niet gedaan. DING DING, alarmbel. Vervolgens betrap je hem weer en geeft ie een ander verhaal. Hij steekt een joint op maar verteld het jou niet omdat het met jou niet zo lekker gaat. DING DING DING, alarmbel. Wil je er met hem over praten dan raakt hij zeer geagiteerd, zo vertel je. Komt op mij over als een verslaving die hij probeert geheim te houden en zijn geïrriteerdheid komt voort uit het feit dat hij betrapt wordt.

Naar mijn mening moet niets "loslaten" maar juist de boel wat strakker aantrekken. Er speelt meer wat ie jou niet heeft verteld. Wat en nu gebeurt is funest in een relatie. Er horen gewoonweg geen geheimen te zijn in een relatie die al 2,5 jaar duurt. Cannabis is niet het meest schadelijke wat er bestaat, maar zoals met alles, overdaad schaad. Als ik jou was zou ik hem goed in de gaten houden. Rookt hij recreatief? Dan is er niet zo veel aan de hand. Maar als ik jou verhaal zo lees is er meer aan de hand. Hij houdt het verborgen, hij schaamt zich voor zijn gebruik maar kan het ook niet opgeven. Komt op mij over dat hij een probleem heeft waarover hij wil of kan praten. Misschien schaamt ie zich of is er wat anders aan de hand. Niet zo gek dat bij jou alarmbellen af gaan. Maak duidelijke afspraken! Trek een grens!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Schaamte ivm gebruiken, dat is heel bekend...behalve mbt alcohol.
Dat is "geaccepteerd" en als je het in zoverre in de hand kunt houden, dat je niet iedere keer weer apezat de kroeg uitrolt, dan valt het met die schaamte ook wel mee, want er drinken toch zoveeeeel mensen een glaasje, nietwaar.
Nou, het begon bij mij te wringen, toen ik iedere dag stipt om 10.00 uur de kroeg in stapte, als eerste gast z e l f de eerste tripel mocht tappen, wat ik dusdanig exact deed dat ik geen schuimkraag kreeg, en dus 3 slokken bier "verdiend had" en om 11.00 uur was er een hele beste bodem gelegd !..
Dat is, en voelt niet ok! Nee!
Maar blowen en drugs? Aaaiii dat is heel wat anders en m o e t verborgen worden gehouden want oeiiii wat voelt dat kut als je daarmee betrapt wordt.....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Ik ben ook heel lief, want ik loop altijd rond met me bicycle chain en......
Klik om te vergroten...
Opm
Ik ben ook heel lief.
Ik sla een vlieg pas plat, als deze mij wil steken ofwel gestoken heeft....Sans rancune!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Gelukkig zitten we op een drugsforum met een miljoen miljard wietgebruikers, partners van n , dieen andere ervaringsdeskundigen... Maar dan moet je er wel voor openstaan en van te voren niet oordelen.
Klik om te vergroten...
opm.
oordeel niet, opdat Gij niet geoordeeld worde!

Oordelen, dat moeten we vind ik, aan de rechter laten, e n aan die Ene, die alles gemaakt heeft, tenminste voor diegenen, die daarin geloven.

De tijden van standrecht en rondreizende rechters die hebben we gelukkig gehad!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
opm.
oordeel niet, opdat Gij niet geoordeeld worde!

Oordelen, dat moeten we vind ik, aan de rechter laten, e n aan die Ene, die alles gemaakt heeft, tenminste voor diegenen, die daarin geloven.

De tijden van standrecht en rondreizende rechters die hebben we gelukkig gehad!
Klik om te vergroten...

Vrouwe justitia is al lang niet meer blind,
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inderdaad.
Klassenjustitie alom.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exhausted zei:
Bedankt voor je reactie. Wat ik zag is dat hij het samen met tabak gebruikt (ik zag een open gebroken sigaret liggen.)
Ik 'snap' dat hij iets wil voor zijn rugklachten maar vind het zelf bijzonder om dan gelijk over te gaan op drugs. Als hij cannabisthee zou gebruiken, had ik er misschien minder moeite mee gehad omdat daar geen THC in zit. Ik sta er zeker voor open om hier meer over te weten te komen, vandaar dat ik ook een Forum als deze heb opgezocht..
Klik om te vergroten...
Wat verwacht je dat er voor middelen zijn wat betreft pijn bestrijding? Dit zijn altijd drugs, wat voor hangt af van het soort pijn. Medicatie op recept is evengoed nog steeds drugs en velen ervan zijn schadelijker dan cannabis. Daarnaast is je vriend volwassen en is vrijheid in een relatie een belangrijk goed.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Wat verwacht je dat er voor middelen zijn wat betreft pijn bestrijding?
Klik om te vergroten...
Wat verwacht jij dat er voor antwoord komt van iemand die al sinds januari niet meer online is geweest?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Wat verwacht jij dat er voor antwoord komt van iemand die al sinds januari niet meer online is geweest?
Klik om te vergroten...
Dat ie weer online komt🤣
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Wat verwacht jij dat er voor antwoord komt van iemand die al sinds januari niet meer online is geweest?
Klik om te vergroten...
Of de relatie is inmiddels beïndigd. :tonguewink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zunimitsu zei:
Of de relatie is inmiddels beïndigd. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Heeft tent een nieuwe scharrel? Is het Rico Verhoeven?

Ik ben geen homo maar hij maar mij ook een paar keer in de houdgreep nemen. Alle machtig wat een boom van een kerel.

Edit: En zoals altijd sla ik de plank weer volledig mis en valt mijn grapje als baksteen in het water.
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Heeft tent een nieuwe scharrel? Is het Rico Verhoeven?

Ik ben geen homo maar hij maar mij ook een paar keer in de houdgreep nemen. Alle machtig wat een boom van een kerel.

Edit: En zoals altijd sla ik de plank weer volledig mis en valt mijn grapje als baksteen in het water.
Klik om te vergroten...
Rico is beter in slaan en schoppen, dan iemand in een houdgreep nemen. :tearsofjoy:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Heeft tent een nieuwe scharrel? Is het Rico Verhoeven?

Ik ben geen homo maar hij maar mij ook een paar keer in de houdgreep nemen. Alle machtig wat een boom van een kerel.

Edit: En zoals altijd sla ik de plank weer volledig mis en valt mijn grapje als baksteen in het water.
Klik om te vergroten...
Dus jij wilt graag met een boom knuffelen, daar hebben ze ook middeltjes voor🤣
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mij aangemeld bij dit Forum omdat ik onlangs heb ontdekt dat mijn vriend blowt. Ik heb de benodigdheden gevonden in zijn nachtkastje.
Wij zijn ruim 2,5 jaar samen en ik heb nooit wat gemerkt aan hem w.b.t. gebruik van drugs. Het verbaasd mij dan ook dat hij gebruikt, en om heel eerlijk te zijn was ik ook echt in de stress. Het allervervelendste en kwetsende vond ik dat hij het niet bespreekbaar heeft gemaakt met mij. Waarom zou je het verzwijgen?

Uiteindelijk heb ik hem geconfronteerd met de gevonden spullen en hem op de man af gevraagd wat dit inhield. Hij vertelde mij dat hij dit gebruikt omdat hij zeer ernstige rugklachten ervaart (is bekend) en hij gegoogled had dat drugs hierbij konden helpen. Zijn spieren ontspannen hierdoor meer en dit geeft hem verlichting. Hij vertelde het ongeveer 6 maanden al te gebruiken, en misschien hoogstens 10x. Toen ik de middelen vond was alles leeg maar toen ik hem confronteerde bij hem thuis, was hij alweer een nieuwe aan het roken. Hij vertelt dat hij deze nog in zijn jaszak had, en niets nieuws had gekocht. Ik vroeg aan hem waarom hij het niet verteld had. Zijn antwoord ''Omdat het met jou nu ook niet lekker gaat, ik wil je niet ongerust maken of onnodig stress geven. Ik heb er verder niet bij nagedacht, ik gebruik het niet veel maar zo nu en dan''. Ik vroeg hoeveel hij gekocht zou hebben, hij verteld voor ongeveer rond de €10.-. Bij het vinden van zijn spullen lagen twee kleine drugszakjes en hasj.
Toen we een paar dagen later samen weer in gesprek hierover gingen vertelde hij n.a.v. de confrontatie, alles weg gegooid te hebben omdat hij geen problemen met mij/in onze relatie wil hierdoor. Opmerkend is wel dat hij zeer geagiteerd wordt als ik hem uitvraag naar het hoe, wat, waarom, met wie, en waar hij het eventueel gekocht zou hebben.

Ik merk nu aan mijzelf dat ik het moeilijk vind om hierop te vertrouwen, berusting te vinden. Misschien juist wel doordat hij het mij niet heeft willen/kunnen vertellen, wat mij heel erg kwetst. Ik loop erg rond in onzekerheid, wat ik moet doen.. Voor mezelf, voor onze relatie. Kan je het echt zomaar weg gooien? Gebruikt hij echt maar zo weinig? Is hij toch ergens verslaafd? Zal die het nog gaan gebruiken, wederom stiekem? Hij houdt ook van een goede borrel, drinkt met enige regelmaat en gokt zo nu en dan. Voor mij allemaal redenen om de alarmbellen af te laten gaan. Ik vind het daarnaast ook niet heel tof om op deze manier zelfmedicatie in te zetten.

Misschien dat jullie -vanuit eigen ervaringen- mij hierin kunnen helpen, tips hebben of dit herkennen. Ik ga graag in gesprek om te kijken hoe ik dit moet 'loslaten'.

Heel erg bedankt alvast..
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als hij pijn heeft , vind ik het logisch dat hij wat blowed , cannabis is niet slecht . Verdiep je er eens in en geef hem zijn ruimte en vrijheid.

Mara Gordon Ted Talk op youtube kijken en zoek eens Dr Mechoulam op en leer over dit plantje.

Tabak is verslavend dus als hij met tabak gebruikt adviseer dan om het puur te nemen of thee ervan te zetten... Olie etc.

(Zodra je kennis hebt vergaard erover ga dan weer in gesprek en zeg dat hij eerlijk kan zijn tegen je en dat je het begrijpt)

Ik heb het idee dat ik je hiermee het beste kan helpen met deze info. Laat maar weten of je meer wilt weten.

Mvg
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als pijn patiënt ervoer ik het in mijn relatie al snel dat ik niet een zeur wou zijn voor mijn vriendin. Op sommige dagen als het echt niet ging hield ik me enorm in en zei dat ik een slechte dag had. Wat in werkelijkheid zoveel pijn was dat ik niet langer als een uur non stop kon lopen / fietsen etc zonder dat ik moet gaan liggen.

Want laten we eerlijk zijn wie zit er op op te wachten dat je partner de hele dag het liefst in bed blijft vanwege pijn ?

Ik loog daarom over de frequentie van mijn cannabis gebruik. Maar toen ik open boek had gedaan (wat vanuit mijn kant kwam zonder dat ze iets in de gaten had) blowde ze regelmatig mee. En vond het erg leuk om zo af en toe te doen. , maar het grote verschil was dat zij het recreatief gebruikte en ik puur om de pijn te bestrijden. Wat overigens niet inhield dat ik nooit stoned was natuurlijk alleen minder als haar. Soms had ze maar weinig nodig en liet mij 3 kwart van de joint roken. Tot ze zei stop nu maar je bent hartstikke stoned. Dan bewaarde ik de rest voor in de ochtend of avond volgende dag.

Mijn punt is dat cannabis erg fijn werkt tegen sommige soorten van pijn. Zelf heb ik CRPS type 2 / poly neuropatische pijn. Doordat ik een lumbale radiculpathie heb. En cannabis is ECHT zeer onschuldig als we het vergelijken met opioïden/ opiaten. Maar die ik nu ook inmiddels jaren dagelijks gebruik op recept gewoon van de apotheek ( oxycodon)

En als ik een dag veel activiteiten heb gehad , is cannabis in de avond zeer fijn. Daar kan je zonder problemen in 1x mee stoppen. Het heeft geen fysieke gewenning/verslaving. Wel een geestelijke wat je ook niet moet onderschatten maar dat maakt het stoppen ermee zeer makkelijk als je die gewoonte hebt doorbroken.

Ik sluit me aan bij @ChefCurry en zeg daarbij Google anders zijn aandoening met erachter cannabis gebruik. Dan vind je hopelijk wat ervaringen van anderen wat erg fijn kan zijn voor hem en jou. Mocht het echt bekend zijn dat het bij die aandoening veel pijn kan schelen, zou ik hem persoonlijk liever een paar keer blowen bij mij , zodat het stiekeme ervan is. Desnoods buiten en mocht je zelf tabak roken of vapen dat doet terwijl hij een joint rookt, hij het ook veel minder geneigd zal zijn dit alleen te doen.
Ik vermoed dat hij jou gezelschap extreem waardeert, en ik spreek uit ervaring; toen ik met mijn grote liefde was werd de pijn over het algemeen een stuk minder als we samen waren.
Is ook bekend bij mijn pijnpoli dat je daardoor veel sneller bent afgeleid van de pijn. En hierdoor minder pijn ervaart.

Helaas was het voor mij toen we besloten niet verder te gaan samen , dat ik een tijdje een stuk meer medicatie nodig had. Maar dat verdween vanzelf weer na ik nieuwe vrienden en hobby's had gevonden.

Cannabis gebruik kan fijn zijn als pijn patiënt. Maar als je het niet fijn vind dat hij onder invloed is kan je CBD-Olie aanraden aan hem. Dat kan je gewoon via internet bestellen ( vind het zelf erg duur maar dat terzijde) en dat is de actieve stof die van cannabis komt en zorgt voor pain-relief. Of je geeft het hem een keer als cadeau of gaat samen kijken op internet.

Maar doe eerst je eigen onderzoek erover zodat jullie dezelfde kennis hebben erover.

Ik wens jou en je partner veel sterkte toe.

Ps hij kan de wiet/hasj het best puur roken tabak is onnodig en erg slecht wat iedereen weet. Ik rook het uit een waterpijp als ik thuis ben.

Succes ik hoop dat je hier wat aan hebt!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wil nog even toevoegen aan mijn verhaal dat ik zelf 2 keer klaplong heb gehad met operaties en daardoor elke dag zenuwpijn heb. Zonder cannabis leven betekent zoals @Tijdloos ook ervaart dat je aan de pijnstillers moet. Dit is de grootste reden waarom cannabis zo goed helpt , je gaat er niet kapot van en word gellukig niet lichamelijk verslaafd en van al die pijnstillers wel. Ook helpt het mij om door depressies te komen waar ik mijn hele leven al mee deal. Er gaat werkelijk een wereld voor je open als je kennis opdoet hierover.
Tegen mijn vriendin ben ik eerlijk vanaf het begin al en die heeft ook veel geleerd erover om het te accepteren van mij. Nu doen we samen wel eens druppels en hebben dan veel lol. :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Exhausted zei:
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mij aangemeld bij dit Forum omdat ik onlangs heb ontdekt dat mijn vriend blowt. Ik heb de benodigdheden gevonden in zijn nachtkastje.
Wij zijn ruim 2,5 jaar samen en ik heb nooit wat gemerkt aan hem w.b.t. gebruik van drugs. Het verbaasd mij dan ook dat hij gebruikt, en om heel eerlijk te zijn was ik ook echt in de stress. Het allervervelendste en kwetsende vond ik dat hij het niet bespreekbaar heeft gemaakt met mij. Waarom zou je het verzwijgen?

Uiteindelijk heb ik hem geconfronteerd met de gevonden spullen en hem op de man af gevraagd wat dit inhield. Hij vertelde mij dat hij dit gebruikt omdat hij zeer ernstige rugklachten ervaart (is bekend) en hij gegoogled had dat drugs hierbij konden helpen. Zijn spieren ontspannen hierdoor meer en dit geeft hem verlichting. Hij vertelde het ongeveer 6 maanden al te gebruiken, en misschien hoogstens 10x. Toen ik de middelen vond was alles leeg maar toen ik hem confronteerde bij hem thuis, was hij alweer een nieuwe aan het roken. Hij vertelt dat hij deze nog in zijn jaszak had, en niets nieuws had gekocht. Ik vroeg aan hem waarom hij het niet verteld had. Zijn antwoord ''Omdat het met jou nu ook niet lekker gaat, ik wil je niet ongerust maken of onnodig stress geven. Ik heb er verder niet bij nagedacht, ik gebruik het niet veel maar zo nu en dan''. Ik vroeg hoeveel hij gekocht zou hebben, hij verteld voor ongeveer rond de €10.-. Bij het vinden van zijn spullen lagen twee kleine drugszakjes en hasj.
Toen we een paar dagen later samen weer in gesprek hierover gingen vertelde hij n.a.v. de confrontatie, alles weg gegooid te hebben omdat hij geen problemen met mij/in onze relatie wil hierdoor. Opmerkend is wel dat hij zeer geagiteerd wordt als ik hem uitvraag naar het hoe, wat, waarom, met wie, en waar hij het eventueel gekocht zou hebben.

Ik merk nu aan mijzelf dat ik het moeilijk vind om hierop te vertrouwen, berusting te vinden. Misschien juist wel doordat hij het mij niet heeft willen/kunnen vertellen, wat mij heel erg kwetst. Ik loop erg rond in onzekerheid, wat ik moet doen.. Voor mezelf, voor onze relatie. Kan je het echt zomaar weg gooien? Gebruikt hij echt maar zo weinig? Is hij toch ergens verslaafd? Zal die het nog gaan gebruiken, wederom stiekem? Hij houdt ook van een goede borrel, drinkt met enige regelmaat en gokt zo nu en dan. Voor mij allemaal redenen om de alarmbellen af te laten gaan. Ik vind het daarnaast ook niet heel tof om op deze manier zelfmedicatie in te zetten.

Misschien dat jullie -vanuit eigen ervaringen- mij hierin kunnen helpen, tips hebben of dit herkennen. Ik ga graag in gesprek om te kijken hoe ik dit moet 'loslaten'.

Heel erg bedankt alvast..
Klik om te vergroten...
Spreek je wantrouwen uit.
Spreek ook vertrouwen uit, dat je open staat voor gebruik wanneer dat inderdaad helpend is.

Wees wantrouwend wanneer je denkt dat van vertrouwen misbruik word gemaakt.

Bespreek dat alles, heel belangrijk, blijf praten.

Je gaat duidelijkheid krijgen, dat moet je doel zijn.
Jij wil namelijk weten of een relatie de moeite waard is om in te investeren ja of nee.

Denk aan jezelf en aan wat je kan en wil dragen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."