#1
Mr smartypants heeft zich gemeld haha
Ja sorry, maar je moet mij niet triggeren, dan ga ik aan ☝️ Het was al hopeloos voordat Dirkjan zijn tengels erin kreeg. That guy will never let us hear the end of it.Mr smartypants heeft zich gemeld haha
Toch moet je cannabis niet onderschatten en blijft het een drug die verslavend kan zijn, dat je er niet op kan overdoseren zoals opiaten betekend niet gelijk dat het gebruik zonder risico is. En mensen die zwaar cannabis gebruiken kunnen wel lichamelijke afkickverschijnselen krijgen. Voor sommige mensen is het stoppen met een blowtje roken 1 van de moeilijkste dingen die er zijn.
Maar het blijft ten alle tijden inderdaad wel een veiliger alternatief dan een hoop andere pijnmedicatie. Toch moet je ermee uitkijken
Ik gok als er meer achter had gezeten je dat vast wel op een andere manier aan hem gemerkt had. Je kan het beste eventjes het gesprek aan gaan, je haalt jezelf nu van alles in je hoofd waarvan je niets zeker weet. Hoor hem aan en benoem wat jij nodig hebt om vertrouwen te kunnen hebben in deze situatie.
Ik zou het gesprek met hem aangaan dat als hij het gebruikt (sporadisch) voor de klachten met zijn rug en het helpt (wat mij dan hartstikke fijn voor hem lijkt) dat dat geen probleem is. Ik lees voornamelijk dat je moeite hebt met het verzwijgen ervan, ondanks dat jullie 2,5 jaar samen zijn.
Ik denk dan ook dat, dat het hele punt moet zijn: prima dat je het doet, maar wees transparant en sta ook toe als ik het idee heb dat het uit de hand loopt o.i.d.
Geloof mij maar, je ziet en/of merkt het wel als er meer aan de hand is dan ‘af en toe’ 🙂.Ja, dat vind ik dus moeilijk omdat we niet samen wonen en hij dus gemakkelijk kan gebruiken. Ik ervaar/zie dus niet direct iets anders aan hem..
Het gesprek aangaan vind ik, zoals beschreven, erg lastig omdat hij in de verdediging schiet en onlangs verteld heeft het direct weggegooid te hebben..
Hij mag natuurlijk ook zijn eigen dingen hebben, en als dat voor hem cannabisgebruik is, dan zal ik dat zeker niet leuk vinden maar ik waardeer wel openheid. Maar in hoeverre mag ik dat verwachten en/of verlangen?
Goed gezegd. Wel wil ik toevoegen ook eerlijk in het vertrouwen te zijn. Kwam op mij over alsof je daar nu moeite mee had @Exhausted gezien je er nu net achter kwam dat iemand een geheim voor je had. Natuurlijk altijd lastig als vertrouwen geschaad is, maar wees daar dan ook eerlijk naar hem toe in. Zorg dat het doel van het gesprek is dat jullie weer vertrouwen kunnen hebben in elkaar en elkaar kunnen accepteren zoals de ander is of naar de situatie kijkt.
Succes!
Ik denk wat je nu net zelf al benoemd: ikzelf ben niet into the drugs. Dan kan ik mij heel goed inbeelden dat je een gesprek in kan gaan met een vooroordeel, laat dat vooral los. Het is niet alleen problemen en ellende!Dat klopt inderdaad. En misschien maak ik hier ook wel een te groot probleem van, maar ikzelf ben niet into the drugs, en dit dan treffen bij je partner, dat liet me wel even schrikken.. Vandaar dat ik een Forum heb opgezocht om eens van alle kanten verhalen/ervaringen aan te horen![]()
Geloof mij maar, je ziet en/of merkt het wel als er meer aan de hand is dan ‘af en toe’ 🙂.
Ik denk dat het ook wel een beetje er aan ligt hoe je het gesprek aangaat, doe je dit op een aanvallende manier of op een begripvolle manier?
Wie weet heb je wel een hele verstandige vriend die het alleen als laatste optie gebruikt als het voor hem echt niet te houden is! Ga het gesprek een ander moment nog eens aan en erken dan ook dat je de eerste keer wat heftig gereageerd hebt, ik gok dat hij dat vast kan waarderen 🙂.Ik denk wel dat ik hierin te aanvallend heb gereageerd omdat mijn schrik zo hoog zat en het gelijk verweerde. Later werd ik wel wat rustiger tijdens onze twee gesprekken hierover, maar dan is het kwaad al geschied. Ik had het gewoon nooit verwacht, het verzwijgen, en angst voor verslavingsgevoeligheid maken het voor mij lastig om het te accepteren. Geloven dat hij het in één keer heeft weg gegooid vind ik ook lastig gezien hij het 6 maanden gebruikt heeft. Volgens hem wel op weinig basis, maar dan denk ik gelijk... Je hebt er van geproefd, het verschil en gevoel ervaren... En je bent het blijven doen. Kun je het dan écht zo maar aan de kant leggen, zeker gezien het feit hij zoveel pijn ervaart?
Cannabis is goedkoop zat om het beetje weg te gooien.Allereerst wat heftig om te lezen met hoeveel pijn je ervaart! Tevens ook voor mij wel een stuk 'verheldering'.
Echter is bij mijn partner niet duidelijk wat voor rugklachten hij heeft en hoe het beste te behandelen, omdat hij zorg mijdend is. Daarom vind ik het weer zorgelijk dat hij zelf wil gaan 'doktoren' en gelijk naar wiet grijpt i.p.v. reguliere behandelingen eerst te overwegen. Ik heb hem hierin al meerdere keren geadviseerd maar tevergeefs.
Ik heb inderdaad zelf ook, n.a.v. de ontdekking, gedacht aan CBD-Olie. Wellicht is dit nog een overweging die ik een keer kan aandragen. Echter vind ik het moeilijk om nu het gesprek opnieuw op te starten, daar hij best geagiteerd reageerde toen ik met mijn vragenuurtje langs stormde. Vervolgens in ons tweede gesprek was hij nog steeds geagiteerd, moeilijk in contact te komen en meldde hij het weggegooid te hebben omdat hij hiermee geen problemen in de relatie wil veroorzaken..... Ergens natuurlijk heel fijn, maar hoe reëel is het dat je het 'zo' weg kan gooien?
Amen brother,Ook weer typisch zo'n reactie van iemand die geen kaas heeft gegeten van het hele gebeuren en niet buiten zichzelf om kan denken. Cannabis heeft zeker wel de potentie om hele vervelende dingen met iemand te doen op gebied van verslaving. Ik denk dat OP in dit geval overdrijft maar er is wel een zekere mate van vertrouwen nodig in een relatie en dat schijnt nu kapot gemaakt door het gelieg, dus in dat geval begrijp ik haar heel goed.
Helemaal mee eens. Ik kan alleen vanuit mijn ervaring delen en ben mij zeer bewust dat dit niet voor iedereen zo werkt.Toch moet je cannabis niet onderschatten en blijft het een drug die verslavend kan zijn, dat je er niet op kan overdoseren zoals opiaten betekend niet gelijk dat het gebruik zonder risico is. En mensen die zwaar cannabis gebruiken kunnen wel lichamelijke afkickverschijnselen krijgen. Voor sommige mensen is het stoppen met een blowtje roken 1 van de moeilijkste dingen die er zijn.
Maar het blijft ten alle tijden inderdaad wel een veiliger alternatief dan een hoop andere pijnmedicatie. Toch moet je ermee uitkijken
Ik ben zelf verslaafd geweest toen ik het met tabak rookte dus ik vind dat je hier wat kort door de bocht op reageert.Ook weer typisch zo'n reactie van iemand die geen kaas heeft gegeten van het hele gebeuren en niet buiten zichzelf om kan denken
Ik bedoel hiermee cannabis olie met thc en cbd.at zijn 'druppels'
Ze maakt zich er wel druk om he dat moet je niet vergetenBlijkbaar heb ik wat afleiding nodig om de waarheid in dit topic te kunnen lezen.
Gossiemokkie ik kom hier nog eens terug.
Er jeukt iets
Een warme meelevende partner die alle begrip heeft voor weed gebruik die zichzelf exhausted noemt?
Spider sense alarm
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."