Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs gevonden bij partner

Drugs gevonden bij partner

56 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat vraag je nu precies? Ik lees over vertrouwen dat geschaad is. Dat zal je toch echt bespreekbaar moeten maken met degene waar het over gaat en wat er nodig is om dat vertrouwen te herstellen.

Van een paar keer blowen ben je overigens niet gelijk verslaafd. Verzwijgen van gebruik doen gebruikers nogal snel door onbegrip en taboes rondom gebruik.
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik mij aangemeld bij dit Forum omdat ik onlangs heb ontdekt dat mijn vriend blowt. Ik heb de benodigdheden gevonden in zijn nachtkastje.
Wij zijn ruim 2,5 jaar samen en ik heb nooit wat gemerkt aan hem w.b.t. gebruik van drugs. Het verbaasd mij dan ook dat hij gebruikt, en om heel eerlijk te zijn was ik ook echt in de stress. Het allervervelendste en kwetsende vond ik dat hij het niet bespreekbaar heeft gemaakt met mij. Waarom zou je het verzwijgen?

Uiteindelijk heb ik hem geconfronteerd met de gevonden spullen en hem op de man af gevraagd wat dit inhield. Hij vertelde mij dat hij dit gebruikt omdat hij zeer ernstige rugklachten ervaart (is bekend) en hij gegoogled had dat drugs hierbij konden helpen. Zijn spieren ontspannen hierdoor meer en dit geeft hem verlichting. Hij vertelde het ongeveer 6 maanden al te gebruiken, en misschien hoogstens 10x. Toen ik de middelen vond was alles leeg maar toen ik hem confronteerde bij hem thuis, was hij alweer een nieuwe aan het roken. Hij vertelt dat hij deze nog in zijn jaszak had, en niets nieuws had gekocht. Ik vroeg aan hem waarom hij het niet verteld had. Zijn antwoord ''Omdat het met jou nu ook niet lekker gaat, ik wil je niet ongerust maken of onnodig stress geven. Ik heb er verder niet bij nagedacht, ik gebruik het niet veel maar zo nu en dan''. Ik vroeg hoeveel hij gekocht zou hebben, hij verteld voor ongeveer rond de €10.-. Bij het vinden van zijn spullen lagen twee kleine drugszakjes en hasj.
Toen we een paar dagen later samen weer in gesprek hierover gingen vertelde hij n.a.v. de confrontatie, alles weg gegooid te hebben omdat hij geen problemen met mij/in onze relatie wil hierdoor. Opmerkend is wel dat hij zeer geagiteerd wordt als ik hem uitvraag naar het hoe, wat, waarom, met wie, en waar hij het eventueel gekocht zou hebben.

Ik merk nu aan mijzelf dat ik het moeilijk vind om hierop te vertrouwen, berusting te vinden. Misschien juist wel doordat hij het mij niet heeft willen/kunnen vertellen, wat mij heel erg kwetst. Ik loop erg rond in onzekerheid, wat ik moet doen.. Voor mezelf, voor onze relatie. Kan je het echt zomaar weg gooien? Gebruikt hij echt maar zo weinig? Is hij toch ergens verslaafd? Zal die het nog gaan gebruiken, wederom stiekem? Hij houdt ook van een goede borrel, drinkt met enige regelmaat en gokt zo nu en dan. Voor mij allemaal redenen om de alarmbellen af te laten gaan. Ik vind het daarnaast ook niet heel tof om op deze manier zelfmedicatie in te zetten.

Misschien dat jullie -vanuit eigen ervaringen- mij hierin kunnen helpen, tips hebben of dit herkennen. Ik ga graag in gesprek om te kijken hoe ik dit moet 'loslaten'.

Heel erg bedankt alvast..
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als hij pijn heeft , vind ik het logisch dat hij wat blowed , cannabis is niet slecht . Verdiep je er eens in en geef hem zijn ruimte en vrijheid.

Mara Gordon Ted Talk op youtube kijken en zoek eens Dr Mechoulam op en leer over dit plantje.

Tabak is verslavend dus als hij met tabak gebruikt adviseer dan om het puur te nemen of thee ervan te zetten... Olie etc.

(Zodra je kennis hebt vergaard erover ga dan weer in gesprek en zeg dat hij eerlijk kan zijn tegen je en dat je het begrijpt)

Ik heb het idee dat ik je hiermee het beste kan helpen met deze info. Laat maar weten of je meer wilt weten.

Mvg
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als pijn patiënt ervoer ik het in mijn relatie al snel dat ik niet een zeur wou zijn voor mijn vriendin. Op sommige dagen als het echt niet ging hield ik me enorm in en zei dat ik een slechte dag had. Wat in werkelijkheid zoveel pijn was dat ik niet langer als een uur non stop kon lopen / fietsen etc zonder dat ik moet gaan liggen.

Want laten we eerlijk zijn wie zit er op op te wachten dat je partner de hele dag het liefst in bed blijft vanwege pijn ?

Ik loog daarom over de frequentie van mijn cannabis gebruik. Maar toen ik open boek had gedaan (wat vanuit mijn kant kwam zonder dat ze iets in de gaten had) blowde ze regelmatig mee. En vond het erg leuk om zo af en toe te doen. , maar het grote verschil was dat zij het recreatief gebruikte en ik puur om de pijn te bestrijden. Wat overigens niet inhield dat ik nooit stoned was natuurlijk alleen minder als haar. Soms had ze maar weinig nodig en liet mij 3 kwart van de joint roken. Tot ze zei stop nu maar je bent hartstikke stoned. Dan bewaarde ik de rest voor in de ochtend of avond volgende dag.

Mijn punt is dat cannabis erg fijn werkt tegen sommige soorten van pijn. Zelf heb ik CRPS type 2 / poly neuropatische pijn. Doordat ik een lumbale radiculpathie heb. En cannabis is ECHT zeer onschuldig als we het vergelijken met opioïden/ opiaten. Maar die ik nu ook inmiddels jaren dagelijks gebruik op recept gewoon van de apotheek ( oxycodon)

En als ik een dag veel activiteiten heb gehad , is cannabis in de avond zeer fijn. Daar kan je zonder problemen in 1x mee stoppen. Het heeft geen fysieke gewenning/verslaving. Wel een geestelijke wat je ook niet moet onderschatten maar dat maakt het stoppen ermee zeer makkelijk als je die gewoonte hebt doorbroken.

Ik sluit me aan bij @ChefCurry en zeg daarbij Google anders zijn aandoening met erachter cannabis gebruik. Dan vind je hopelijk wat ervaringen van anderen wat erg fijn kan zijn voor hem en jou. Mocht het echt bekend zijn dat het bij die aandoening veel pijn kan schelen, zou ik hem persoonlijk liever een paar keer blowen bij mij , zodat het stiekeme ervan is. Desnoods buiten en mocht je zelf tabak roken of vapen dat doet terwijl hij een joint rookt, hij het ook veel minder geneigd zal zijn dit alleen te doen.
Ik vermoed dat hij jou gezelschap extreem waardeert, en ik spreek uit ervaring; toen ik met mijn grote liefde was werd de pijn over het algemeen een stuk minder als we samen waren.
Is ook bekend bij mijn pijnpoli dat je daardoor veel sneller bent afgeleid van de pijn. En hierdoor minder pijn ervaart.

Helaas was het voor mij toen we besloten niet verder te gaan samen , dat ik een tijdje een stuk meer medicatie nodig had. Maar dat verdween vanzelf weer na ik nieuwe vrienden en hobby's had gevonden.

Cannabis gebruik kan fijn zijn als pijn patiënt. Maar als je het niet fijn vind dat hij onder invloed is kan je CBD-Olie aanraden aan hem. Dat kan je gewoon via internet bestellen ( vind het zelf erg duur maar dat terzijde) en dat is de actieve stof die van cannabis komt en zorgt voor pain-relief. Of je geeft het hem een keer als cadeau of gaat samen kijken op internet.

Maar doe eerst je eigen onderzoek erover zodat jullie dezelfde kennis hebben erover.

Ik wens jou en je partner veel sterkte toe.

Ps hij kan de wiet/hasj het best puur roken tabak is onnodig en erg slecht wat iedereen weet. Ik rook het uit een waterpijp als ik thuis ben.

Succes ik hoop dat je hier wat aan hebt!
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wil nog even toevoegen aan mijn verhaal dat ik zelf 2 keer klaplong heb gehad met operaties en daardoor elke dag zenuwpijn heb. Zonder cannabis leven betekent zoals @Tijdloos ook ervaart dat je aan de pijnstillers moet. Dit is de grootste reden waarom cannabis zo goed helpt , je gaat er niet kapot van en word gellukig niet lichamelijk verslaafd en van al die pijnstillers wel. Ook helpt het mij om door depressies te komen waar ik mijn hele leven al mee deal. Er gaat werkelijk een wereld voor je open als je kennis opdoet hierover.
Tegen mijn vriendin ben ik eerlijk vanaf het begin al en die heeft ook veel geleerd erover om het te accepteren van mij. Nu doen we samen wel eens druppels en hebben dan veel lol. :)
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Wat verwacht jij dat er voor antwoord komt van iemand die al sinds januari niet meer online is geweest?
Klik om te vergroten...
Of de relatie is inmiddels beïndigd. :tonguewink:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zunimitsu zei:
Of de relatie is inmiddels beïndigd. :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Heeft tent een nieuwe scharrel? Is het Rico Verhoeven?

Ik ben geen homo maar hij maar mij ook een paar keer in de houdgreep nemen. Alle machtig wat een boom van een kerel.

Edit: En zoals altijd sla ik de plank weer volledig mis en valt mijn grapje als baksteen in het water.
Z
ZunimitsuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Heeft tent een nieuwe scharrel? Is het Rico Verhoeven?

Ik ben geen homo maar hij maar mij ook een paar keer in de houdgreep nemen. Alle machtig wat een boom van een kerel.

Edit: En zoals altijd sla ik de plank weer volledig mis en valt mijn grapje als baksteen in het water.
Klik om te vergroten...
Rico is beter in slaan en schoppen, dan iemand in een houdgreep nemen. :tearsofjoy:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Heeft tent een nieuwe scharrel? Is het Rico Verhoeven?

Ik ben geen homo maar hij maar mij ook een paar keer in de houdgreep nemen. Alle machtig wat een boom van een kerel.

Edit: En zoals altijd sla ik de plank weer volledig mis en valt mijn grapje als baksteen in het water.
Klik om te vergroten...
Dus jij wilt graag met een boom knuffelen, daar hebben ze ook middeltjes voor🤣
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ChefCurry zei:
Ik wil nog even toevoegen aan mijn verhaal dat ik zelf 2 keer klaplong heb gehad met operaties en daardoor elke dag zenuwpijn heb. Zonder cannabis leven betekent zoals @Tijdloos ook ervaart dat je aan de pijnstillers moet. Dit is de grootste reden waarom cannabis zo goed helpt , je gaat er niet kapot van en word gellukig niet lichamelijk verslaafd en van al die pijnstillers wel. Ook helpt het mij om door depressies te komen waar ik mijn hele leven al mee deal. Er gaat werkelijk een wereld voor je open als je kennis opdoet hierover.
Tegen mijn vriendin ben ik eerlijk vanaf het begin al en die heeft ook veel geleerd erover om het te accepteren van mij. Nu doen we samen wel eens druppels en hebben dan veel lol. :)
Klik om te vergroten...
Toch moet je cannabis niet onderschatten en blijft het een drug die verslavend kan zijn, dat je er niet op kan overdoseren zoals opiaten betekend niet gelijk dat het gebruik zonder risico is. En mensen die zwaar cannabis gebruiken kunnen wel lichamelijke afkickverschijnselen krijgen. Voor sommige mensen is het stoppen met een blowtje roken 1 van de moeilijkste dingen die er zijn.
Maar het blijft ten alle tijden inderdaad wel een veiliger alternatief dan een hoop andere pijnmedicatie. Toch moet je ermee uitkijken
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casaan zei:
Spreek je wantrouwen uit.
Spreek ook vertrouwen uit, dat je open staat voor gebruik wanneer dat inderdaad helpend is.

Wees wantrouwend wanneer je denkt dat van vertrouwen misbruik word gemaakt.

Bespreek dat alles, heel belangrijk, blijf praten.

Je gaat duidelijkheid krijgen, dat moet je doel zijn.
Jij wil namelijk weten of een relatie de moeite waard is om in te investeren ja of nee.

Denk aan jezelf en aan wat je kan en wil dragen
Klik om te vergroten...
Goed gezegd. Wel wil ik toevoegen ook eerlijk in het vertrouwen te zijn. Kwam op mij over alsof je daar nu moeite mee had @Exhausted gezien je er nu net achter kwam dat iemand een geheim voor je had. Natuurlijk altijd lastig als vertrouwen geschaad is, maar wees daar dan ook eerlijk naar hem toe in. Zorg dat het doel van het gesprek is dat jullie weer vertrouwen kunnen hebben in elkaar en elkaar kunnen accepteren zoals de ander is of naar de situatie kijkt.

Succes!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
ChefCurry zei:
cannabis is niet slecht
Klik om te vergroten...
Ook weer typisch zo'n reactie van iemand die geen kaas heeft gegeten van het hele gebeuren en niet buiten zichzelf om kan denken. Cannabis heeft zeker wel de potentie om hele vervelende dingen met iemand te doen op gebied van verslaving. Ik denk dat OP in dit geval overdrijft maar er is wel een zekere mate van vertrouwen nodig in een relatie en dat schijnt nu kapot gemaakt door het gelieg, dus in dat geval begrijp ik haar heel goed.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Probleem ligt in deze niet zozeer aan gebruik van de 'drugs', maar het verzwijgen ervan. Mijn vader (die ik overigens al 17j niet meer gezien heb) dronk int geniep n op zn eentje, da's, omdat ie beseft dat hijzelf n omgeving dit geen normaal gebruik vonden. Zowat alles int geniep doen tov partner is kwestie v wantrouwen, schrik voor reacties,...dit is dus eerder relatie, dan drugs gerelateerd.
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#14
ChefCurry zei:
Als hij pijn heeft , vind ik het logisch dat hij wat blowed , cannabis is niet slecht . Verdiep je er eens in en geef hem zijn ruimte en vrijheid.

Mara Gordon Ted Talk op youtube kijken en zoek eens Dr Mechoulam op en leer over dit plantje.

Tabak is verslavend dus als hij met tabak gebruikt adviseer dan om het puur te nemen of thee ervan te zetten... Olie etc.

(Zodra je kennis hebt vergaard erover ga dan weer in gesprek en zeg dat hij eerlijk kan zijn tegen je en dat je het begrijpt)

Ik heb het idee dat ik je hiermee het beste kan helpen met deze info. Laat maar weten of je meer wilt weten.

Mvg
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie. Wat ik zag is dat hij het samen met tabak gebruikt (ik zag een open gebroken sigaret liggen.)
Ik 'snap' dat hij iets wil voor zijn rugklachten maar vind het zelf bijzonder om dan gelijk over te gaan op drugs. Als hij cannabisthee zou gebruiken, had ik er misschien minder moeite mee gehad omdat daar geen THC in zit. Ik sta er zeker voor open om hier meer over te weten te komen, vandaar dat ik ook een Forum als deze heb opgezocht..
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou het gesprek met hem aangaan dat als hij het gebruikt (sporadisch) voor de klachten met zijn rug en het helpt (wat mij dan hartstikke fijn voor hem lijkt) dat dat geen probleem is. Ik lees voornamelijk dat je moeite hebt met het verzwijgen ervan, ondanks dat jullie 2,5 jaar samen zijn.
Ik denk dan ook dat, dat het hele punt moet zijn: prima dat je het doet, maar wees transparant en sta ook toe als ik het idee heb dat het uit de hand loopt o.i.d.
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#16
MaddMonkey zei:
Wat vraag je nu precies? Ik lees over vertrouwen dat geschaad is. Dat zal je toch echt bespreekbaar moeten maken met degene waar het over gaat en wat er nodig is om dat vertrouwen te herstellen.

Van een paar keer blowen ben je overigens niet gelijk verslaafd. Verzwijgen van gebruik doen gebruikers nogal snel door onbegrip en taboes rondom gebruik.
Klik om te vergroten...

Sorry als ik het niet goed geformuleerd heb. Indirect is eigenlijk mijn 'vraag' waarom iemand het zou verzwijgen, zeker binnen een relatie. Dat heeft eigenlijk de meeste indruk (en tevens ook wel wat pijn) gegeven. Ik ben dan bang dat er wellicht meer achter zit dan wat hij nu daadwerkelijk heeft verteld..
Daarbij moet ik eerlijkheid derhalve ook bij vertellen dat 'vertrouwen hebben' voor mij (bij iedereen) wel een moeilijkheid is, dus zeker in dit opzicht nu vind ik het erg lastig om mee om te gaan. Ik had liever gehad dat hij het me gewoon verteld had :)
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Exhausted zei:
Sorry als ik het niet goed geformuleerd heb. Indirect is eigenlijk mijn 'vraag' waarom iemand het zou verzwijgen, zeker binnen een relatie. Dat heeft eigenlijk de meeste indruk (en tevens ook wel wat pijn) gegeven. Ik ben dan bang dat er wellicht meer achter zit dan wat hij nu daadwerkelijk heeft verteld..
Daarbij moet ik eerlijkheid derhalve ook bij vertellen dat 'vertrouwen hebben' voor mij (bij iedereen) wel een moeilijkheid is, dus zeker in dit opzicht nu vind ik het erg lastig om mee om te gaan. Ik had liever gehad dat hij het me gewoon verteld had :)
Klik om te vergroten...
Ik gok als er meer achter had gezeten je dat vast wel op een andere manier aan hem gemerkt had. Je kan het beste eventjes het gesprek aan gaan, je haalt jezelf nu van alles in je hoofd waarvan je niets zeker weet. Hoor hem aan en benoem wat jij nodig hebt om vertrouwen te kunnen hebben in deze situatie.
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tijdloos zei:
Als pijn patiënt ervoer ik het in mijn relatie al snel dat ik niet een zeur wou zijn voor mijn vriendin. Op sommige dagen als het echt niet ging hield ik me enorm in en zei dat ik een slechte dag had. Wat in werkelijkheid zoveel pijn was dat ik niet langer als een uur non stop kon lopen / fietsen etc zonder dat ik moet gaan liggen.

Want laten we eerlijk zijn wie zit er op op te wachten dat je partner de hele dag het liefst in bed blijft vanwege pijn ?

Ik loog daarom over de frequentie van mijn cannabis gebruik. Maar toen ik open boek had gedaan (wat vanuit mijn kant kwam zonder dat ze iets in de gaten had) blowde ze regelmatig mee. En vond het erg leuk om zo af en toe te doen. , maar het grote verschil was dat zij het recreatief gebruikte en ik puur om de pijn te bestrijden. Wat overigens niet inhield dat ik nooit stoned was natuurlijk alleen minder als haar. Soms had ze maar weinig nodig en liet mij 3 kwart van de joint roken. Tot ze zei stop nu maar je bent hartstikke stoned. Dan bewaarde ik de rest voor in de ochtend of avond volgende dag.

Mijn punt is dat cannabis erg fijn werkt tegen sommige soorten van pijn. Zelf heb ik CRPS type 2 / poly neuropatische pijn. Doordat ik een lumbale radiculpathie heb. En cannabis is ECHT zeer onschuldig als we het vergelijken met opioïden/ opiaten. Maar die ik nu ook inmiddels jaren dagelijks gebruik op recept gewoon van de apotheek ( oxycodon)

En als ik een dag veel activiteiten heb gehad , is cannabis in de avond zeer fijn. Daar kan je zonder problemen in 1x mee stoppen. Het heeft geen fysieke gewenning/verslaving. Wel een geestelijke wat je ook niet moet onderschatten maar dat maakt het stoppen ermee zeer makkelijk als je die gewoonte hebt doorbroken.

Ik sluit me aan bij @ChefCurry en zeg daarbij Google anders zijn aandoening met erachter cannabis gebruik. Dan vind je hopelijk wat ervaringen van anderen wat erg fijn kan zijn voor hem en jou. Mocht het echt bekend zijn dat het bij die aandoening veel pijn kan schelen, zou ik hem persoonlijk liever een paar keer blowen bij mij , zodat het stiekeme ervan is. Desnoods buiten en mocht je zelf tabak roken of vapen dat doet terwijl hij een joint rookt, hij het ook veel minder geneigd zal zijn dit alleen te doen.
Ik vermoed dat hij jou gezelschap extreem waardeert, en ik spreek uit ervaring; toen ik met mijn grote liefde was werd de pijn over het algemeen een stuk minder als we samen waren.
Is ook bekend bij mijn pijnpoli dat je daardoor veel sneller bent afgeleid van de pijn. En hierdoor minder pijn ervaart.

Helaas was het voor mij toen we besloten niet verder te gaan samen , dat ik een tijdje een stuk meer medicatie nodig had. Maar dat verdween vanzelf weer na ik nieuwe vrienden en hobby's had gevonden.

Cannabis gebruik kan fijn zijn als pijn patiënt. Maar als je het niet fijn vind dat hij onder invloed is kan je CBD-Olie aanraden aan hem. Dat kan je gewoon via internet bestellen ( vind het zelf erg duur maar dat terzijde) en dat is de actieve stof die van cannabis komt en zorgt voor pain-relief. Of je geeft het hem een keer als cadeau of gaat samen kijken op internet.

Maar doe eerst je eigen onderzoek erover zodat jullie dezelfde kennis hebben erover.

Ik wens jou en je partner veel sterkte toe.

Ps hij kan de wiet/hasj het best puur roken tabak is onnodig en erg slecht wat iedereen weet. Ik rook het uit een waterpijp als ik thuis ben.

Succes ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Klik om te vergroten...

Allereerst wat heftig om te lezen met hoeveel pijn je ervaart! Tevens ook voor mij wel een stuk 'verheldering'.
Echter is bij mijn partner niet duidelijk wat voor rugklachten hij heeft en hoe het beste te behandelen, omdat hij zorg mijdend is. Daarom vind ik het weer zorgelijk dat hij zelf wil gaan 'doktoren' en gelijk naar wiet grijpt i.p.v. reguliere behandelingen eerst te overwegen. Ik heb hem hierin al meerdere keren geadviseerd maar tevergeefs.

Ik heb inderdaad zelf ook, n.a.v. de ontdekking, gedacht aan CBD-Olie. Wellicht is dit nog een overweging die ik een keer kan aandragen. Echter vind ik het moeilijk om nu het gesprek opnieuw op te starten, daar hij best geagiteerd reageerde toen ik met mijn vragenuurtje langs stormde. Vervolgens in ons tweede gesprek was hij nog steeds geagiteerd, moeilijk in contact te komen en meldde hij het weggegooid te hebben omdat hij hiermee geen problemen in de relatie wil veroorzaken..... Ergens natuurlijk heel fijn, maar hoe reëel is het dat je het 'zo' weg kan gooien?
E
ExhaustedLid
01-01-2024, 00:00
#19
ChefCurry zei:
Ik wil nog even toevoegen aan mijn verhaal dat ik zelf 2 keer klaplong heb gehad met operaties en daardoor elke dag zenuwpijn heb. Zonder cannabis leven betekent zoals @Tijdloos ook ervaart dat je aan de pijnstillers moet. Dit is de grootste reden waarom cannabis zo goed helpt , je gaat er niet kapot van en word gellukig niet lichamelijk verslaafd en van al die pijnstillers wel. Ook helpt het mij om door depressies te komen waar ik mijn hele leven al mee deal. Er gaat werkelijk een wereld voor je open als je kennis opdoet hierover.
Tegen mijn vriendin ben ik eerlijk vanaf het begin al en die heeft ook veel geleerd erover om het te accepteren van mij. Nu doen we samen wel eens druppels en hebben dan veel lol. :)
Klik om te vergroten...
Wat vervelend om te lezen dat jij ook zoveel pijn ervaart!
Het is inderdaad geen lichamelijke maar geestelijke verslaving, en ik weet dat pijnstillers ook niet altijd de oplossing zijn en verslavingsgevoelig kunnen werken.. Wat goed dat je open bent geweest naar je vriendin toe, ik denk wel dat dat ook een hoop scheelt. Wat zijn 'druppels'?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Exhausted zei:
Wat zijn 'druppels'?
Klik om te vergroten...

Een druppel is een kleine hoeveelheid vloeistof, zodanig dat de vloeistof nog net een bolvorm aanneemt als die vloeistof volledig is omhuld door een vrij oppervlak. Een druppel water kan van ca. 10 tot ca. 50 microliter groot zijn (afhankelijk van bijvoorbeeld de kwaliteit van het water, de temperatuur of hoe de druppel ontstaat).
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."