Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe noemen jullie wiet?

Hoe noemen jullie wiet?

45 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zweevteev zei:
Wiet, wierie, joint, jonko, jonkolomeus minimus (niet maximus, ik draai alleen maar skinny legends), zuen, pretsigaret.
Klik om te vergroten...
"jonkolomeus minimus " Episch! > wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Limited abilities zei:
"jonkolomeus minimus " Episch! > wie het kleine niet eert is het grote niet weerd
Klik om te vergroten...
We gaan zelfs over in Latijnse benamingen waarachtig
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
We gaan zelfs over in Latijnse benamingen waarachtig
Klik om te vergroten...
Cannabaceae

Wat me ook wel opvalt is dat niemand hier het woord cannabis of hennep gebruikt. Ik hoor dat ook nooit onder gebruikers. Eigenlijk alleen uit de mond van de politie.

"Goedemiddag heren, wat zijn we hier aan het doen? Het ruikt hier naar hennep."

Iets te vaak gehoord dat zinnetje.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Cannabaceae

Wat me ook wel opvalt is dat niemand hier het woord cannabis of hennep gebruikt. Ik hoor dat ook nooit onder gebruikers. Eigenlijk alleen uit de mond van de politie.

"Goedemiddag heren, wat zijn we hier aan het doen? Het ruikt hier naar hennep."

Iets te vaak gehoord dat zinnetje.
Klik om te vergroten...
Cannabis is ook meer een verzamelterm toch? En hennep is de plant an sich, wordt ook verbouwd voor oa auto onderdelen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Cannabis is ook meer een verzamelterm toch? En hennep is de plant an sich, wordt ook verbouwd voor oa auto onderdelen.
Klik om te vergroten...
Jazeker klopt helemaal. En het bekt ook wat minder lekker dan de straat varianten imo.

Voor veel meer dan alleen auto-onderdelen. Maar ik ben verrast dat je precies die aanhaalt haha Nice
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een dikke knelft. Hadden we zelf bedacht tho
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ballon (want Volcano vaporizer :sunglasses:), bowl (want bong),

Voor een joint: sven
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je bedoeld met sven, en ik weet zelf ook niet hoe je het schrijft. Maar het is gok ik eerder iets als zwehn. Zo spreek je het uit toch
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stonologie zei:
Ik snap wat je bedoeld met sven, en ik weet zelf ook niet hoe je het schrijft. Maar het is gok ik eerder iets als zwehn. Zo spreek je het uit toch
Klik om te vergroten...
Ja
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Jazeker klopt helemaal. En het bekt ook wat minder lekker dan de straat varianten imo.

Voor veel meer dan alleen auto-onderdelen. Maar ik ben verrast dat je precies die aanhaalt haha Nice
Klik om te vergroten...
Ik heb die docu op Videoland (?) Gezien over de Nederlandse pioneers in de wiet. Daar besteden ze ook veel aandacht aan hennep producten in de industrie. Ik meen dat BMW bepaalde onderdelen van de deur van hennep maakt.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Ik heb die docu op Videoland (?) Gezien over de Nederlandse pioneers in de wiet. Daar besteden ze ook veel aandacht aan hennep producten in de industrie. Ik meen dat BMW bepaalde onderdelen van de deur van hennep maakt.
Klik om te vergroten...
Ja dat zou goed kunnen. In de automotive worden er al wel meer dingen met hennep gemaakt. Vaak panelen voor een deur inderdaad.

Maar er zijn ook vele andere toepassingen. Van schoenen en waterdichte tassen tot gevelbekleding, isolatiemateriaal en vloeren. Om zomaar een aantal voorbeelden te noemen.
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben Belg dus eh....

....

Gewoon wiet. :tearsofjoy:
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Is het toevallig een Belgische benaming? Want jullie hebben vaker uitspraken die Nederlanders niet kennen.
Klik om te vergroten...
Wij zeggen β€œpaf” hier in gent 😜
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ket als je het gewoon over weed hebt (nee geen ketamine , dat noemen we keta…)
En bout als het gaat over rollen.

dus heb je nog wat ket want ik wil een bout vijzen.. (neen dit is geen vraag maar een voorbeeld 🀣.).

Edit. Belg.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Don't wurrie smoke de wierie
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eurmagawd ik kan echt oneindig doorgaan hiermee

Jonk, jonko, zuen, sven kramer, binnenbochtje (pakken), wim jonk, groentjes, groentestickie, sandwiches (himym referentie die we vaak gebruikten op de werkvloer), (dikke) toeter, kris/kendall/Kylie juenner, baap.

Zeker ga ik deze nog aanvullen want love it.
F
FudgeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Welke termen kennen/gebruiken jullie voor wiet of een joint?
Deze heb ik tot nu toe gehoord:

Joint, J, jayba, jerry, blunt, piet, pretsigaret, jonko, tjap, tjaap, baap, bapje, fakkel, toelie, groenvoer, groente, prei, lolly, henk, doobie, stickie, porro, bout, snaak, kneiter, dikke, staaf, jarjar en dik'n.

Ben benieuwd welke creative termen jullie nog meer kennen πŸ˜‚
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Fudgey zei:
Welke termen kennen/gebruiken jullie voor wiet of een joint?
Deze heb ik tot nu toe gehoord:

Joint, J, jayba, jerry, blunt, piet, pretsigaret, jonko, tjap, tjaap, baap, bapje, fakkel, toelie, groenvoer, groente, prei, lolly, henk, doobie, stickie, porro, bout, snaak, kneiter, dikke, staaf, jarjar en dik'n.

Ben benieuwd welke creative termen jullie nog meer kennen πŸ˜‚
Klik om te vergroten...
Ballon (want Volcano vaporizer :sunglasses:), bowl (want bong),

Voor een joint: sven
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wiet
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gewoon wiet of een joint
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Voor een joint: sven
Klik om te vergroten...
Leg uit. Deze kende ik nog niet. Zit er een speciale betekenis achter?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."