Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs. Wat hebben jullie nou geleerd van drugs?

Drugs. Wat hebben jullie nou geleerd van drugs?

39 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeehond zei:
Ik lees veel negatieve dingen en die begrijp ik ook. Drugs zijn niet voor iedereen geschikt.
Heb het pas op late leeftijd ontdekt (behalve alcohol) en denk dat ik er goed mee om kan gaan.
In mijn geval vind ik het een verrijking.
Mdma voor hele mooie momenten samen met mijn vrouw, brengt ons (blijvend) dichter bij elkaar. Maar ook op een techno feest de muziek, geluid, licht, love ❤️
En tripmiddel als lsd heeft me inzichten gegeven en m’n kijk op de ‘werkelijkheid’ veranderd en hoe ik daar mee om ga.
Ik kan niet anders zeggen dat ik blij ben dat ik het allemaal heb ontdekt.
Sleutel is: genieten, maar met mate.
Klik om te vergroten...
Better let as net, zeggen we hier. :laughing:

Ik vind het altijd mooi als mensen op iets latere leeftijd tóch nog kennis maken met de wondere wereld van geestverruimende middelen (en deze verstandig gebruiken!) Zoveel mensen ervaren nooit waartoe hun geest in staat is op dat vlak. Het is als een computer kopen en maar 10% van de programma's die erop staan ooit gebruiken... Of als door het leven gaan en nooit seks te hebben gehad...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Uiteindelijk bar weinig, maar misschien had ik wat meer psychedelics moeten nemen :wink:
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Uiteindelijk bar weinig, maar misschien had ik wat meer psychedelics moeten nemen :wink:
Klik om te vergroten...
Heeft het je geen perspectief gegeven dat je anders niet gehad had?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Heeft het je geen perspectief gegeven dat je anders niet gehad had?
Klik om te vergroten...
Hmmm op zich vond ik mijn DMT trips altijd fascinerend maar er zat weinig leerzaams bij. Misschien dat er meer achter de realiteit zit dan we met z’n allen nuchter zien. MDMA heeft me wat empathischer gemaakt nu ik er over nadenk maar dan hebben we ‘t wel gehad :)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Hmmm op zich vond ik mijn DMT trips altijd fascinerend maar er zat weinig leerzaams bij. Misschien dat er meer achter de realiteit zit dan we met z’n allen nuchter zien. MDMA heeft me wat empathischer gemaakt nu ik er over nadenk maar dan hebben we ‘t wel gehad :)
Klik om te vergroten...
Al is het maar dat je weet hoe een DMT ervaring is. Heb deze zelf (nog) niet meegemaakt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Al is het maar dat je weet hoe een DMT ervaring is. Heb deze zelf (nog) niet.
Klik om te vergroten...
Ja, ik zal ze nooit vergeten, super bijzonder. En ik had de DMT extractie zelf gedaan. Ongelofelijk wat een ervaring je kunt hebben met iets dat je in een dag kunt maken in je eigen keuken.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben een paar keer bijna overleden kreeg steken in hart door chronisch gebrek aan suiker of zout of iets in die richting door pillen.
Met 4fmp keer hersenbloeding oid gehad lag maanden lang in bed sliep 18 uur per dag met witte stoelgang... dat is echt niet goed

Probleem met drug sis dat als je high bent je niet meer goed kan inschatten hoeveel meer nog wijsheid is..

LSD vind ik wel geinig kon er mee communiceren met aliens telepatisch, was rond 300mic. maar je leert meer van een video van darryl anka

Drugs is erg gevaarlijk, jarenlang niet meer kunnen stoppen gesloopt brein, gemiste kansen, geen zin in vakanties of energie, jezelf isoleren. 30 kilo aankomen zonder dat er een reden voor was.; pijnappelklier compleet gefrituurd, hormoonhuishouding naar de klote
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
WAZA zei:
Ben een paar keer bijna overleden kreeg steken in hart door chronisch gebrek aan suiker of zout of iets in die richting door pillen.
Met 4fmp keer hersenbloeding oid gehad lag maanden lang in bed sliep 18 uur per dag.

Probleem met drug sis dat als je high bent je niet meer goed kan inschatten hoeveel meer nog wijsheid is..

LSD vind ik wel geinig kon er mee communiceren met aliens telepatisch, was rond 300mic. maar je leert meer van een video van darryl anka

Drugs is erg gevaarlijk, jarenlang niet meer kunnen stoppen gesloopt brein, gemiste kansen, geen zin in vakanties of energie, jezelf isoleren. 30 kilo aankomen zonder dat er een reden voor was.; pijnappelklier compleet gefrituurd, hormoonhuishouding naar de klote
Klik om te vergroten...
Zo leuk zijn die verplichte vakanties nou ook weer niet.

Pijnappelklier gefrituurd !?!
k
kipzonderkopzoektkopLid
01-01-2024, 00:00
#9
Drugs hebben mij veel inzichten gegeven die ik anders nooit had gehad.

Door drugs ben ik anders gaan kijken naar de belangrijke dingen in het leven, op een voor mij gezonde manier. Ten eerste zie ik werk als minder belangrijk dan de rest in het leven, en heb ik geleerd dat je sommige dingen moet plannen, en sommige dingen spontaan of per dag moet laten gebeuren (dat laatste had ik zonder drugs nooit door gehad).

Dankzij drugs heb ik ontdekt dat ik de meeste waarde in het leven hecht aan muziek. Muziek was altijd al voor mij anders, vanaf mijn jeugd, maar door drugs heb ik ontdekt dat muziek iets is wat ik in mijn toekomst moet doen. Vroeger probeerde ik soms met muziek dingen te doen in academische context, maar nu zie ik het meer als een hobby. Dit loopt ondertussen zo goed dat ik hoop volgend jaar een album uit te brengen. Ik ben ook minder gaan werken in mijn baan om hier tijd voor te maken.

Dankzij drugs heb ik een aantal trauma's van vroeger kunnen verwerken die ik anders nooit had kunnen verwerken. Dit heeft mij een veel betere partner en/of vriend gemaakt voor anderen, en mijzelf veel vervulling gegeven.

Dankzij drugs heb ik dingen gezien in mijn relatie die ik nooit had gezien. Het heeft 10en in 11en veranderd, om het simpel te verwoorden.

Waar ik erg blij mee ben is dat ik drugs (ja, ook alcohol) pas na mijn studententijd ben gaan gebruiken en drinken. Ik heb veel betere controle over mijn limieten en begrijp de gevaren van drugs veel beter. Hierdoor heb ik eigenlijk maar een keer een "bad trip" of slechte ervaring gehad, en zelfs die ervaringen waren eigenlijk nog inzichtelijk en voelde leuk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb geleerd van drugs dat ze altijd een illusie brengen.
Met 2fcdk heb ik heel fijne reisjes gemaakt, totdat ik mezelf alleen maar naar begon te voelen en dus heb ik de zooi maar aan de kant gezet.
Die fijne reisjes waren allemaal dus een illusie, alle bedachte oplossingen voor diverse aangelegenheden bleken in de praktijk niet te werken en verdwenen als sneeuw voor de zon.
De visuals van 2fcdk waren ooit prachtig om te zien met gesloten ogen maar er echt iets van leren?
Nee. Alle drugs kunnen je even een fijn gevoel geven, maar je betaalt altijd een prijs in de vorm van een lichtere of zwaardere come down.
Ik ben blij dat ik nu niets meer gebruik.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
De drugs kunnen je even een fijn gevoel geven, maar je betaalt altijd een prijs in de vorm van een lichtere of zwaardere come down.
Ik ben blij dat ik nu niets meer gebruik.
Klik om te vergroten...
Betaal je niet altijd voor wat je doet? Goed of slecht?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Betaal je niet altijd voor wat je doet? Goed of slecht?
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde met deze zin dat je in wezen voor iedere drug, en ieder middel wat je neemt om je lekkerder te voelen, een prijs betaalt, na de uitwerking van het betreffende middel, in de vorm van een tijd van je slechter voelen krijgt in de vorm van een come down oftewel een kater.
Alcohol, bekend, een kater,
Mdma, speed, een kater, en zo kan ik nog wel even doorgaan...en dit naast een effect op je gezondheid.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
kipzonderkopzoektkop zei:
Waar ik erg blij mee ben is dat ik drugs (ja, ook alcohol) pas na mijn studententijd ben gaan gebruiken en drinken. Ik heb veel betere controle over mijn limieten en begrijp de gevaren van drugs veel beter. Hierdoor heb ik eigenlijk maar een keer een "bad trip" of slechte ervaring gehad, en zelfs die ervaringen waren eigenlijk nog inzichtelijk en voelde leuk.
Klik om te vergroten...
Ik wel. Het liep dan ook niet goed af met mijn eerste studie. Of mijn tweede. Of mijn derde (al gebruikte ik bij de tweede en derde nauwelijks drugs).
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoeveel studies heb je gedaan?
Een studie van mij die ik later na mijn beroepsopleiding (hbo) geprobeerd heb in Amsterdam, liep ook mis omdat ik alleen al met wiskunde gigantische problemen had. Ineens werd mij toen duidelijk dat cannabis roken en een zware studie niet samengaan....
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Hoeveel studies heb je gedaan?
Een studie van mij die ik later na mijn beroepsopleiding (hbo) geprobeerd heb in Amsterdam, liep ook mis omdat ik alleen al met wiskunde gigantische problemen had. Ineens werd mij toen duidelijk dat cannabis roken en een zware studie niet samengaan....
Klik om te vergroten...
Aan drie universitaire studies begonnen. Twee keer één jaar. Derde keer vijf jaar.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#16
kipzonderkopzoektkop zei:
Drugs hebben mij veel inzichten gegeven die ik anders nooit had gehad.

Door drugs ben ik anders gaan kijken naar de belangrijke dingen in het leven, op een voor mij gezonde manier. Ten eerste zie ik werk als minder belangrijk dan de rest in het leven, en heb ik geleerd dat je sommige dingen moet plannen, en sommige dingen spontaan of per dag moet laten gebeuren (dat laatste had ik zonder drugs nooit door gehad).

Dankzij drugs heb ik ontdekt dat ik de meeste waarde in het leven hecht aan muziek. Muziek was altijd al voor mij anders, vanaf mijn jeugd, maar door drugs heb ik ontdekt dat muziek iets is wat ik in mijn toekomst moet doen. Vroeger probeerde ik soms met muziek dingen te doen in academische context, maar nu zie ik het meer als een hobby. Dit loopt ondertussen zo goed dat ik hoop volgend jaar een album uit te brengen. Ik ben ook minder gaan werken in mijn baan om hier tijd voor te maken.

Dankzij drugs heb ik een aantal trauma's van vroeger kunnen verwerken die ik anders nooit had kunnen verwerken. Dit heeft mij een veel betere partner en/of vriend gemaakt voor anderen, en mijzelf veel vervulling gegeven.

Dankzij drugs heb ik dingen gezien in mijn relatie die ik nooit had gezien. Het heeft 10en in 11en veranderd, om het simpel te verwoorden.

Waar ik erg blij mee ben is dat ik drugs (ja, ook alcohol) pas na mijn studententijd ben gaan gebruiken en drinken. Ik heb veel betere controle over mijn limieten en begrijp de gevaren van drugs veel beter. Hierdoor heb ik eigenlijk maar een keer een "bad trip" of slechte ervaring gehad, en zelfs die ervaringen waren eigenlijk nog inzichtelijk en voelde leuk.
Klik om te vergroten...
Wauw!!!! Ik vind dit fantastisch! Ik kan mezelf enorm herkennen in wat je schrijft! Love it! Ben blij dat het jou ook zoveel heeft opgeleverd!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Aan drie universitaire studies begonnen. Twee keer één jaar. Derde keer vijf jaar.
Klik om te vergroten...
Wat jammer, 5 jaar gestudeerd en toch niet afgerond....sssonde!
Ik had mijn studie na 2 maanden al aan de kant gezet...die verdomde wiskunde ook, met daarnaast scheikunde en natuurkunde.
Dat was teveel van het goede voor mij. Helaas!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Less is more
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb drugs ook op een wat latere leeftijd ontdekt. Ik vind het meestal wel erg tof moet ik zeggen. Vooral de tripmiddelen brengen me steeds super veel waar ik erg dankbaar voor ben! Bv heb ik heel sterk meegekregen dat er meer dan genoeg liefde is, dat alles precies goed is, dat verleden en heden niet bestaat en de eenheid van het leven ervaren.
MDMA vind ik ook leuk, maar heb de sweet spot nog niet gevonden. Ik geniet echt wel van de gedeelde liefde enzo (en dat gevoel is ook bij me gebleven) maar ik vind het al snel veel en kunstmatig, dus ik neem het bijna nooit. Wat ik ook super kut vind aan MDMA is dat ik er giga geil van word en dingen ga doen die ik anders niet gedaan zou hebben.
Benzo's maakten dat ik kon ontspannen voor het slapen gaan, maar ging daardoor per ongeluk denken dat ik zonder niet meer kon ontspannen. Super grote onzin natuurlijk, maar goed. Ze hebben me toendertijd wel echt geholpen om met moeilijkheden te dealen. Toch kon ik dat beter anders aanpakken. Uiteindelijk heb ik er veel meer aan gehad om de rust niet buiten mezelf, maar in mezelf te vinden (zoals mindless dat mooi schrijft). Daar kom je alleen niet zomaar en vaak heb je er hulp bij nodig.
Verder vind ik het wel eens chill om heel subtiele werking van "drugs" te voelen. Dat je je af vraagt of je er nu wel of niet iets van voelt. Bv 2 koppen koffie, 1 glaasje alcohol, 500 mg phenibut, passiebloem druppeltjes of valeriaan. Lekker subtiel chill, maar geen gefuck met je lijf.

(Van wiet word ik ziek. Kratom nog niet de sweet spot gevonden en al andere drugs vind ik niet interessant, nooit geprobeerd. Misschien ooit Keta eens proberen.)

Wellicht interessant. Dit komt uit het boek: uit je bol - Gerben Hellinga en Hans Plomp

Getijdengebed drugs

Xtc 3 á 4 x per jaar
Lsd-25 2 × per jaar (zomer/winter of lente/herfst)
Dmt 1 x per maand
Mescaline 2 a 3 x per jaar
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Wat jammer, 5 jaar gestudeerd en toch niet afgerond....sssonde!
Ik had mijn studie na 2 maanden al aan de kant gezet...die verdomde wiskunde ook, met daarnaast scheikunde en natuurkunde.
Dat was teveel van het goede voor mij. Helaas!
Klik om te vergroten...
Wil nog iets. Maar weet niet wat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."