Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs. Wat hebben jullie nou geleerd van drugs?

Drugs. Wat hebben jullie nou geleerd van drugs?

39 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Less is more
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
^ Maar is helemaal niets beter dan minder?

9). Trips lijken meer op dromen dan op openbaringen (bij mij) waar het over gaat is niet heel belangrijk. Je vergeet veel weer, maar hetzelfde komt de volgende trip ook weer terug.
Ik ga zelf graag naar de kerk, maar God heeft nog nooit tegen me gesproken in een trip tot nu toe, of omgekeerd is er niks gekomen dat het bestaan van God dusdanig weerlegd heeft dat ik van God af ben gegaan. Het was allemaal perifeer.

Mijn horror trip, hoewel afschuwelijk, heeft me naar alle waarschijnlijkheid mezelf laten zien. Mijn diepste angsten, mijn diepste teleurstellingen en mijn gevoelens voor de mensen om mij heen.

Het was Suske en Wiske plastic achtig en nep, en toch ging het om echte dingen, al was wat ik beleefde helemaal niet echt.

Ik kom in mijn leven af en toe op rare plaatsen terecht (met andere DFers is dit vast vĂŠĂŠl, vĂŠĂŠl erger) en ik vraag me af waarom dat is.

Helpen die "trip-dromen" daarbij?
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het brengt je meer ellende dan dat het je wat oplevert
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Druktemaker zei:
Het brengt je meer ellende dan dat het je wat oplevert
Klik om te vergroten...
Is dat voor iedere hoeveelheid van iedere soort drugs zo, of slaat dat op de frequentie van gebruik?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Is dat voor iedere hoeveelheid van iedere soort drugs zo, of slaat dat op de frequentie van gebruik?
Klik om te vergroten...
Imo zijn er maar heel weinig drugs waar je achterna bekeken positiviteit/voldoening uit haalt.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Imo zijn er maar heel weinig drugs waar je achterna bekeken positiviteit/voldoening uit haalt.
Klik om te vergroten...
Mijn bad trip was geweldig. En ik voelde bij andere middelen verbonden met mijn sexpartners... en dat gevoel is gebleven.

Wel vroeg ik af of dat plastic achtige van de lysergamiden wel de moeite waard was.

Je ging diep. Maar de hallucinaties waren stripachtig.

Dat haatte ik altijd met xtc, dan had je een date en was er heel veel verbondenheid en was je het beste wat ze ooit overkomen was en de volgende keer dat je ze sprak was het twee jaar later en daarna nooit meer.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casrus zei:
Mijn bad trip was geweldig. En ik voelde bij andere middelen verbonden met mijn sexpartners... en dat gevoel is gebleven.

Wel vroeg ik af of dat plastic achtige van de lysergamiden wel de moeite waard was.

Je ging diep. Maar de hallucinaties waren stripachtig.

Dat haatte ik altijd met xtc, dan had je een date en was er heel veel verbondenheid en was je het beste wat ze ooit overkomen was en de volgende keer dat je ze sprak was het twee jaar later en daarna nooit meer.
Klik om te vergroten...
😂😂
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De enige echt positieve drugs die ik ooit heb gehad is toch een periode van paddo gebruik geweest. Ik ging wel ieder weekend veel nemen en dan op bed liggen en de trip over me heen laten komen. Bij de come down dan ging ik buiten wandelen om de natuur goed te bekijken. Ik heb toen ook veel nagedacht. Ik ben gestopt met roken en drinken van alcohol omdat de paddo's mij toefluisterden dan dat niet goed voor me was. Geen koffie meer. Ik ging veel sporten. In mijn geval hardlopen, wandelen, fietsen en skaten. Op mijn werk was ik goedgehumeurd en in staat te blijven lachen ook onder een hoge werkload. Dat bleef niet onopgemerkt want ik kreeg flinke promotie. Mijn zelfvertrouwen was hoog, mijn energie was hoog. Ik at gezond. Mijn lichaam werd sterk, mijn bierbuik was helemaal weg, Ik sliep goed etc.. En toen kwam de maar.. Ik ging me vervelen.. Ik miste het roken dus ik begon weer. Ik miste mijn biertje dus ik begon weer te drinken. Het sporten stopte meteen. Ik zakte langzaam weer helemaal terug in mijn eigen kleine ellendige wereldje. En ja ik verloor mijn baan in 2012 en sinds die tijd hang ik wat rond in vrijwilligers werk en kort durende contracten. Heb een dikke bier pens en ik loop te hijgen als een locomotief als ik een trap op moet lopen :) De moraal: geen idee. Het is wat het is. Of zo.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pluto41 zei:
Of zo.
Klik om te vergroten...
Had ook "of zo" momenten met paddo's 27 - 25 jaar geleden. Grappig dat die herinnering nu weer terug komt... heb ze de afgelopen tijd met truffels niet gehad.

Vind je dat het verliezen jouw schuld was of was het gewoon het zoveelste bedrijf dat in de afgelopen veertig jaar naar onze lieve heer is gegaan?

Ik vind zelf het werkende deel van mijn leven ontzettend onboeiend. Het loopt ook altijd af en dan sta met wat geld weer buiten en ga wat anders doen.
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Had ook "of zo" momenten met paddo's 27 - 25 jaar geleden. Grappig dat die herinnering nu weer terug komt... heb ze de afgelopen tijd met truffels niet gehad.

Vind je dat het verliezen jouw schuld was of was het gewoon het zoveelste bedrijf dat in de afgelopen veertig jaar naar onze lieve heer is gegaan?

Ik vind zelf het werkende deel van mijn leven ontzettend onboeiend. Het loopt ook altijd af en dan sta met wat geld weer buiten en ga wat anders doen.
Klik om te vergroten...
Er is een Chinees gezegde dat luidt: als er een deur dicht gaat, opent zich ergens anders een venster.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat het niks voor mij is.
De halve vakantie depressief geweest... was dat het waard...nee!
Het zet me wel aan het denken deze keer.
Het is mijn eigen schuld.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pluto41 zei:
Er is een Chinees gezegde dat luidt: als er een deur dicht gaat, opent zich ergens anders een venster.
Klik om te vergroten...
Was dat de Chinese "Sound of Music"?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kontrups zei:
Dat het niks voor mij is.
De halve vakantie depressief geweest... was dat het waard...nee!
Het zet me wel aan het denken deze keer.
Het is mijn eigen schuld.
Klik om te vergroten...
Watskebeurt?
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Watskebeurt?
Klik om te vergroten...

Ik had verschillende soorten rc ingeslagen om te proberen.
Bijvoorbeeld nep of snow, na twee lijnen daarvan ben ik al paranoĂŻde .
Cmc meauw mix het zelfde verhaal.
Ik schijt daarna ook een week lang( een beetje ) bloed.en een week een down gevoel.
Nee het was geen geslaagd experiment kan ik wel zeggen.
De oude dope zoals speed en xtc gebruik ik al lang niet meer ,om de zelfde reden.
Daarom stop ik maar met dat gebruiken.
De nadelen zijn veel groter dan de voordelen.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat het leven ondraaglijk lijkt te zijn zonder, voor mij. Ik durf eerlijk gezegd niet te denken aan hoe mijn leven zou zijn geweest zonder drugs. Voordat ik eraan begon was ik al een jaartje of 2 vrij suïcidaal en iedere keer dat ik een maandenlange periode van abstinentie in ging, kwam die suïcidaliteit ook weer terug, maar wel minder erg dan toen ik nog geen drugs deed. Ook al voelde ik me in zulke nuchtere periodes constant levensmoe, ik had tenminste herinneringen aan de vele, ultiem gelukkige momenten die ik heb gehad aan de zooi. Mijn leven daarvoor was het overgrote deel van de tijd echt pure misère. 100% van mijn oprecht gelukkige momenten (en dat zijn er aardig wat geweest) maakte ik niet nuchter mee (in de meeste gevallen had ik een psychedelicum genomen, maar vaak combineerde ik het ook met hele andere dingen of was ik ßberhaupt niet aan het trippen; ik heb ook hele gelukkige dagen gehad met alleen (dex)amfetamine, bijvoorbeeld).

Ik slik dagelijks 20mg dexamfetamine en 45mg mirtazapine en voor de rest is al het andere drugsgebruik heel sporadisch, maar toch heb ik iedere dag extreme cravings. Het zijn geen cravings voor iets specifieks, meer gewoon cravings naar niet in het hier en nu hoeven zijn, want tegenwoordig ben ik dat vanaf het moment dat ik opsta tot het moment dat ik ga slapen en dat is gewoon echt vreselijk. Er is geen moment dat ik de vrijheid heb, of vrijheid ervaar, om te ontspannen en even content kan zijn met de situatie waar ik dat specifieke moment in zit. Dat bestaat gewoon niet als ik nuchter leef. Ik ken niet anders dan continu gespannen zijn. Als je dan eens wist hoe aantrekkelijk het wel niet is voor mij om de eerste beste benzodiazepine of opioĂŻde van iemand aan te nemen...

Misschien dat ik hier ooit een radicaal andere kijk op zal hebben als ik eindelijk eens hulpverlening krijg die daadwerkelijk aansluit op wat ik nodig heb, want die heb ik zo goed als niet gehad (en als het wel goed was, dan kwam die hulp veel te laat en was mijn problematiek intussen alweer te complex geworden). Ik zie zelf ook in dat dat best nog zou kunnen komen in de toekomst, maar dat gaat sowieso weer jaren van mijn leven kosten en ik weet niet of ik dat trek. Ik zit al het grootste deel van mijn leven in de overlevingsmodus. Op een gegeven moment ben je gewoon op.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb geleerd goed middelen te gebruiken, en mijn grenzen gevonden zonder een risico te lopen.

En door LSD veel handige inzichten gekregen :hearteyes:

Verder dat stimulanten niet zo mij ding zijn op sporadisch MDMA na wat weer therapeutische waarde kan he ben als ik het met goede vrienden of vriendin gebruik.

Drugs zijn mooi als je er goed mee kan omgaan en niet verslaafd raakt. En de magie blijft houden met sporadisch/ MDMA eens in de 3 maanden pauze minimaal, ( hoewel laatste pauze ruim 12 jaar was tot paar weken terug wat was dat weer prachtig) en psychedelica 1x in de maand liefst met volle maan als het kan. Neem psychedelica nu al zo'n 15+ jaar minimaal 1x per maand. Blijft voor mij de leukste groep / mooiste ervaringen :hearteyes:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Van druggebruik heb ik geleerd om bij de dag te leven, niet meer achteruit te kijken, dat is passe, en zeker niet teveel vooruit te kijken.
Heel vaak lopen de dingen heel anders dan dat je gepland hebt.
Dus: Carpe Diem! Pluk de dag!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Veel positieve, maar ook negatieve dingen.

Ten eerste, dat "realiteit" veel minder solide is, dan het lijkt. Helemaal niet solide, eigenlijk. Dat je wereld een reflectie is van jezelf. Wat je denkt, is wat je ziet.

En het heeft me ook in staat gesteld mezelf een spiegel voor te houden (vooral middels psychedelica en entactogenen) en zo te zien wat voor een eikel ik vaak ben geweest tegen mensen. Maar tegelijkertijd ook dat er een diepere realiteit aan mezelf is, die daar niets mee te maken heeft (niet dat dat als excuus gebruikt kan worden).

Aan de andere kant is er het (relatief lichte, maar toch) misbruik van middelen om te ontsnappen van mezelf/de wereld. Ik ben geschrokken van mezelf, hoe ik soms toch echt in de macht van een middel was. En daardoor op de harde manier geleerd dat niets extern van mezelf mij ooit zal brengen waar ik wil zijn. Op die manier zijn de negatieve ervaringen uiteindelijk op een bepaalde manier toch positief geweest. Soms helaas echter wel door niet alleen mezelf, maar ook anderen te hebben gekwetst.

Al met al heeft het allemaal een groot aandeel gehad in wie ik nu vandaag ben.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik lees veel negatieve dingen en die begrijp ik ook. Drugs zijn niet voor iedereen geschikt.
Heb het pas op late leeftijd ontdekt (behalve alcohol) en denk dat ik er goed mee om kan gaan.
In mijn geval vind ik het een verrijking.
Mdma voor hele mooie momenten samen met mijn vrouw, brengt ons (blijvend) dichter bij elkaar. Maar ook op een techno feest de muziek, geluid, licht, love ❤️
En tripmiddel als lsd heeft me inzichten gegeven en m’n kijk op de ‘werkelijkheid’ veranderd en hoe ik daar mee om ga.
Ik kan niet anders zeggen dat ik blij ben dat ik het allemaal heb ontdekt.
Sleutel is: genieten, maar met mate.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Ik lees veel negatieve dingen en die begrijp ik ook. Drugs zijn niet voor iedereen geschikt.
Heb het pas op late leeftijd ontdekt (behalve alcohol) en denk dat ik er goed mee om kan gaan.
In mijn geval vind ik het een verrijking.
Mdma voor hele mooie momenten samen met mijn vrouw, brengt ons (blijvend) dichter bij elkaar. Maar ook op een techno feest de muziek, geluid, licht, love ❤️
En tripmiddel als lsd heeft me inzichten gegeven en m’n kijk op de ‘werkelijkheid’ veranderd en hoe ik daar mee om ga.
Ik kan niet anders zeggen dat ik blij ben dat ik het allemaal heb ontdekt.
Sleutel is: genieten, maar met mate.
Klik om te vergroten...
Better let as net, zeggen we hier. :laughing:

Ik vind het altijd mooi als mensen op iets latere leeftijd tĂłch nog kennis maken met de wondere wereld van geestverruimende middelen (en deze verstandig gebruiken!) Zoveel mensen ervaren nooit waartoe hun geest in staat is op dat vlak. Het is als een computer kopen en maar 10% van de programma's die erop staan ooit gebruiken... Of als door het leven gaan en nooit seks te hebben gehad...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."