Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug staat het hoogste op jou to-do-list en waarom precies?

Welke drug staat het hoogste op jou to-do-list en waarom precies?

86 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
DMT en mescaline.

Waarom? Dankzij Changa kreeg ik al een tipje vd. DMT-sluier opgelicht en dat leek zó veelbelovend. :) Bij Mescaline spreekt vooral het dromige aspect me aan.
8

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
8️⃣6️⃣
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb eigenlijk alles wel afgevinkt op de to do list, op wellicht nog een breaktrough DMT/5MeO-DMT ervaring na.

Ja echt. Lysergamides als LSD en analogen, de triptamines met psilocybine en analogen, Mescaline, DOC, 2c-tjes en de 25i-tjes. Ketamine en analogen, ik ken ze nu wel. Pep en coke en MDMA ben ik sowieso niet op zoek naar vervangers, GHB vond ik niet interessant, Benzo's heb ik een sterke in huis dus geen behoefte aan een andere en ik heb mijn opioide ervaring met oxycodon ook al gehad. Wiet/hasj/THC ook alle mogelijke manieren van inname gehad, en alcohol is een grote hobby van me. Roken ben ik mee gestopt, en dan blijft er volgens mij niets over wat nog iets totaal anders is dan wat ik al heb gedaan. Ook lachgas, Mao-remmers om bepaalde drugs heftiger te maken, ssri's, zelfs antipsychotica. Allemaal al eens geprobeerd.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ik heb eigenlijk alles wel afgevinkt op de to do list, op wellicht nog een breaktrough DMT/5MeO-DMT ervaring na.

Ja echt. Lysergamides als LSD en analogen, de triptamines met psilocybine en analogen, Mescaline, DOC, 2c-tjes en de 25i-tjes. Ketamine en analogen, ik ken ze nu wel. Pep en coke en MDMA ben ik sowieso niet op zoek naar vervangers, GHB vond ik niet interessant, Benzo's heb ik een sterke in huis dus geen behoefte aan een andere en ik heb mijn opioide ervaring met oxycodon ook al gehad. Wiet/hasj/THC ook alle mogelijke manieren van inname gehad, en alcohol is een grote hobby van me. Roken ben ik mee gestopt, en dan blijft er volgens mij niets over wat nog iets totaal anders is dan wat ik al heb gedaan. Ook lachgas, Mao-remmers om bepaalde drugs heftiger te maken, ssri's, zelfs antipsychotica. Allemaal al eens geprobeerd.
Klik om te vergroten...
Jij bent dan ook echt een DrugsForum legende
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
DMT

Ik wil het graag proberen omdat ik wil ervaren wat anderen erover vertellen.
Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik pas een middel neem als ik voel dat ik er klaar voor ben en dat gevoel heb ik nu niet. En natuurlijk vanwege de heftigheid.
Ik verwacht dat ik het óf helemaal te gek vind, óf dat ik me niet kan overgeven en het een zware strijd gaat worden.
Ik weet zeker dat ik doodga van de zenuwen zodra ik het een keer gepland heb!

Ik heb een aantal gangbare drugs, zoals lachgas en ghb, nog nooit gedaan, maar ze staan niet op mijn to do-list.

Eigenlijk heb ik naast DMT alleen nog DOC en 2-cb-fly (fly lijkt me weinig spectaculair, maar moet het toch eens proberen) op m'n lijstje staan.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
4-Ho-Met

Ik heb alleen maar ervaring met andere soorten drugs, nog niet met psychedelica. Meteen een volle trip LSD of truffels ofzo vind ik toch nog iets te spannend nu, ook vanwege m'n psychische gesteldheid. Dit is iets beter te sturen en lijkt me een mooie kennismaking.

Ik heb het al in huis, zou het eigenlijk dit weekend met @Wiz gaan proberen, maar ik ben de hele week al ziekjes. En vind het wel belangrijk dat ik goed in m'n vel zit als ik zoiets neem. Dus weekend met Wiz afgezegd en nu over 1.5 week dan maar proberen als ik met @verwondering heb afgesproken.

Durf het ook niet zo goed in m'n eentje te testen. Dus daarom wachten en doen met iemand die meer ervaring met psychedelica heeft.
Ik hoop dat het een mooie trip wordt en ik daarna ook met andere psychedelica verder durf te experimenteren, want heb er dan nog wel wat op m'n lijstje staan.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#6
DMT.
Al ervaring met Changa en dat heeft zo’n diepe indruk op me nagelaten ... Dus écht benieuwd naar het ‘echte’ werk. Zonder Changa te willen downgraden hoor.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#7
-waarom je die drugs zoooo graag wil gaan proberen
Lsd en mdma, lsd omdat ik erg goed reageer op enorm hoge dosis paddos, mdma omdat ik nieuwschierig ben naar een hippy flip.

-waarom je die drug nu nog niet hebt geprobeerd
Pas relatief recentelijk begonnen met drugs, al op gemiddelde leeftijd zonder contacten om aan deze middelen te komen.

-wat je precies verwacht van die 1e ervaring met die drug
Niks, ik heb nooit verwachtingen gehad voor gebruik.
Dan heb je ook geen te hoge verwachtingen en teleurstellingen achteraf.

-of je zenuwachtig er voor bent of juist niet
Nope, mischien dat het de leeftijd en ervaring is maar anticipatie is een emotie die negatieve invloed kan hebben (ervaring uit de vechtsport)
Ik ga elke nieuwe ervaring zo neutraal mogenlijk in
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lekker onorigineel: DMT

De Dunne zei:
-waarom je die drugs zoooo graag wil gaan proberen
Klik om te vergroten...

Het effect van een breakthrough, waar tijd niet meer bestaat, spreekt mij enorm aan, gezien ik een grote interesse heb in de werking van het universum (en periodes heb waarin ik op internet veel lees over bv relativiteitstheorie en kwantummechanica). Deze interesses zijn daarom misschien beetje verwant. En deze drug duurt maar een paar minuten. Hetzelfde effect proberen behalen met LSD of paddestoelen is riskanter voor moest ik bad gaan van zo'n hoge portie.

De Dunne zei:
-waarom je die drug nu nog niet hebt geprobeerd
Klik om te vergroten...

Opportuniteit nog niet geweest omdat potentieel tripsitters niet bij de deur wonen (en onze agenda's niet altijd gemakkelijk aansluiten), en daarom ook nog niet de moeite genomen speciale pijp voor aan te kopen. Ook vrees ik te weinig DMT te hebben omdat er veel precies aan het plastieken zakje hangt. Ook is de DMT niet getest. We hadden in groep de DMT gekocht, verdeeld en 100 mg overgehouden voor het testcentrum maar blijkbaar hebben zij 250 mg nodig...

De Dunne zei:
-wat je precies verwacht van die 1e ervaring met die drug
Klik om te vergroten...

Dat ik uit pure onervarenheid te weinig binnenkrijg, half-out ga voor ik kan bijnemen, en uiteindelijk slechts een half-krachtige trip heb :)

De Dunne zei:
-of je zenuwachtig er voor bent of juist niet
Klik om te vergroten...

Momenteel is de nieuwsgierigheid en opwinding groter dan de zenuwen, maar ik verwacht dat eens de pijp gevuld/verwarmd wordt en deze voor mijn neus staat de zenuwen zullen oplopen. Maar ik het alsnog zal doen in een "gewoon gaan in plaats van eeuwig twijfelen" gedachte.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
DMT.

Waarom? Zoals de meesten hier aangeven. De breaktrough meemaken. Volledig los van het lichaam gaan. De nog onbekende dimensie betreden die geen enkel tripmiddel in mijn ervaringen bereikt heeft.

Waarom niet? Beschikbaarheid of geen gewenste kwaliteit. Het komt sowieso op mijn weg daar geloof ik sterk in net als alle psychedelica die ik wou dat al gedaan hebben.

Verwachtingen? Bitter weinig. Ik lees er veel over en leer over de stof bij maar verwacht niet iets zoals anderen dat ervaren. Als ik er iets van verwacht is het een unieke ervaring/breaktrough die op zich laat wachten.

Zenuwachtig? Nieuwsgierig dat wel ja. Een beetje gezonde stress voor gebruik is er met elk middel maar om het echt zenuwachtig te noemen. Eerder heel excited om het nieuwe te ontdekken.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een hoge dosis truffels. Ik kan niet goed uitleggen waarom maar ik voel echt een heel sterke aantrekking. Maar op het moment ben ik nog aan de antidepressiva en ik wil hier eerst mee stoppen en dan de dosis langzaam opbouwen. Ik hoop hiervan te leren over zowel mezelf een opgekropte gevoelens en over bewustzijn en het mens-zijn en de fundamenten van het leven. Dus vooral voor persoonlijke ontwikkeling en filosofische overwegingen.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#11
DMT, 5-MeO-DMT, ayahuasca en kambo.

Nog niet direct haast mee omdat ik met DPT al een heel eind de goede richting op kom en er daarmee ook breakthroughs mogelijk zijn, maar ze staan zeker wel hoog op de to do lijst, waarbij het me dan gaat om doelen als inzichten, spirituele of mystieke ervaringen, zelfheling, zelfanalyse en ook gewoon pure nieuwsgierigheid.

O ja, en methallylescaline, omdat ik benieuwd ben of dat stofje echt zo op mescaline lijkt.

En een keer een hole ervaring opdoen met een disso. Komt nog wel.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zoveel... op het moment is mijn nummer 1 to do: de combinatie van MDMA, 2C-B en Ketamine. Dit lijkt me geweldig! Misschien wat 4-HO-MET mocht de trip wat extra's mogen!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stonologie zei:
Zoveel... op het moment is mijn nummer 1 to do: de combinatie van MDMA, 2C-B en Ketamine. Dit lijkt me geweldig! Misschien wat 4-HO-MET mocht de trip wat extra's mogen!
Klik om te vergroten...
Mdma+2cb is geweldig ja.

KET is wss wel het beste thuis op de comedown
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ikbeneenfiets zei:
Een hoge dosis truffels. Ik kan niet goed uitleggen waarom maar ik voel echt een heel sterke aantrekking. Maar op het moment ben ik nog aan de antidepressiva en ik wil hier eerst mee stoppen en dan de dosis langzaam opbouwen. Ik hoop hiervan te leren over zowel mezelf een opgekropte gevoelens en over bewustzijn en het mens-zijn en de fundamenten van het leven. Dus vooral voor persoonlijke ontwikkeling en filosofische overwegingen.
Klik om te vergroten...

Ik heb een keer 30 gram Hollandia truffels gegeten en heb inderdaad de meest waardevolle intense spirituele trip ooit gehad.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een keertje 2C-T-7 zou mij in ieder geval nog wel interessant lijken.

En verder gewoon MXE voor iedere dag gebruik natuurlijk.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Cerberus zei:
Ik eergisteren 21 gram en het voelde alsof ik heel dicht bij een ego dood zat. En ik zat visueel in het midden van mijn eigen universum. Trip report volgt :grin:
Klik om te vergroten...

Kijk er nu al naar uit. Ik heb zelf nooit een report geschreven van mijn ervaring op 30 gram Hollandia. Mede omdat ik toen nog naïef was en niet zo verantwoord mijzelf had voorbereid. Desondanks is er niks gebeurd hoor. Ik had alleen op een gegeven moment dat ik de 'open eye visuals' heftig vond, maar dit was omdat ik dit gewoon niet gewend was. LSD is bijvoorbeeld veel meer hallucinaties dan 30 gram.

Echter heb ik wel met mijn ogen dicht een enorme ervaring meegemaakt en eigenlijk nooit meer na deze dosis van twee jaar geleden zoiets meegemaakt.

Ik zat op dat moment in een relatie, een goede relatie maar begon gevoelens te krijgen voor een ander. De truffel heeft mij hier echt door heen gesleept en voelde de dagen / weken erna mij een stuk beter en leerde waarderen wat ik had.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
witte270 zei:
Ik heb een keer 30 gram Hollandia truffels gegeten en heb inderdaad de meest waardevolle intense spirituele trip ooit gehad.
Klik om te vergroten...
Ik eergisteren 21 gram en het voelde alsof ik heel dicht bij een ego dood zat. En ik zat visueel in het midden van mijn eigen universum. Trip report volgt :grin:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#18
LSD of de RC variant ervan. Alleen zie ik een beetje op tegen de werkingsduur ervan.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Boven aan staat inderdaad (net als bij velen) DMT. ik ben heel benieuwd naar de spirituele diepgang hiervan. Hoe ik DMT neem staat daar los van (ahuasca of roken).

Ik heb dit nog niet gedaan omdat ik er nog geen tijd voor heb gehad. Plus DMT kristallen verkrijgen is vrij moeilijk naar mijn idee dus laat ik het even rusten, komt nog wel.

En wat wel een beetje een gedeelde eerste plek is maar niet een drug is, is de candyflip. Lijkt me heerlijk omdatmdta het allebei mijn favoriete middelen zijn.

Verder staan op m'n lijst:
DOC
2-CB én 2-CE (heel benieuwd naar het verschil)
Ketamine
5-MAPB
6-APB
3-MMC
Al-Lad (benieuwd naar verschil LSD)
4-Ho-Met
5-ACO-DMT
En lachgas (nog nooit gedaan)

Verder heb ik ook een TO DON'T LIST (dingen die ik eigenlijk niet echt durf aan te raken of gewoon geen behoefte aan heb)
Cocaïne
Heroïne
Speed
Crystal meth
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Voornamelijk 2c-t-7 2c-t-21 tma-6 mescaline dom/b 25b-nboh 4-mar oxymorphone heroine methaqualone dmt en dipt.
Kan wel uren doorgaan over wat ik allemaal zou willen proberen lol.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."