#1
Heb dat zelf niet zo ervaren. Vrij helder juist.Bij Mescaline spreekt vooral het dromige aspect me aan.
Heb dat zelf niet zo ervaren. Vrij helder juist.Bij Mescaline spreekt vooral het dromige aspect me aan.
Ik ben mij inderdaad bewust van de kortere werkingsduur van truffels, maar ik ben bang dat truffels bij mij wat zwaarder zullen vallen gezien ik door een zeer slechte thuissituatie chronisch misselijk ben door stress en daardoor ook emetofobie heb ontwikkeld. Nu kan ik natuurlijk thee zetten van de truffels om dat tegen te gaan.Wat denk je dan dat een verschil is tussen truffels en LSD, dat LSD je meer aanspreekt?
Als je vreest mentaal niet klaar te zijn, vind ik truffels net een betere optie gezien de veel kortere duur (5u vs 12u).
Voor sommige is truffels inderdaad mentaler, maar dat verschilt per persoon. Voor mij is LSD aanzienlijk moeilijker stuurbaar, en ook een stuk minder vrolijk ingesteld.Ik ben mij inderdaad bewust van de kortere werkingsduur van truffels, maar ik ben bang dat truffels bij mij wat zwaarder zullen vallen gezien ik door een zeer slechte thuissituatie chronisch misselijk ben door stress en daardoor ook emetofobie heb ontwikkeld. Nu kan ik natuurlijk thee zetten van de truffels om dat tegen te gaan.
Ik heb ook gelezen dat truffels wat meer met je kop kunnen spelen dan LSD op een normale dosering en LSD schijnt wat meer neon kleurig van aard te zijn wat mij heel erg aanspreekt.
De enige manier om dit voor mijzelf te bevestigen of te ontkrachten is ervaring denk ik.
Kan ik me heel goed voorstellen, met dmt ben je binnen een minuut compleet verdwenen van deze realiteit. Maar jij @Mindless hebt een breaktrough op psilo ervaren en dat lijkt me een veel moeilijkere dood. Ik noem het even dood want ik vind nog steeds de beste omschrijving voor een breaktrough ervaring dat je erin verdrinkt. En als je eenmaal verdronken bent wordt je compleet overgenomen door de ervaring.Ben trouwens tegelijk schijt benauwd voor DMT en 5-MeO-DMT.
Die snelle werking, dat is waar ik nu zelfs met changa al aan moet wennen. Ik was eerder alleen maar bekend met langzaam werkende psychedelica. Misschien dat een doorbraak dan (met langwerkende tripmiddelen) wellicht moeilijker is, omdat je de tijd en mogelijkheid hebt om flink weerstand te bieden, maar aan de andere kant voelt die snelle werking van DMT (en dus ook changa in mindere mate) weer intimiderend op een andere manier.Kan ik me heel goed voorstellen, met dmt ben je binnen een minuut compleet verdwenen van deze realiteit. Maar jij @Mindless hebt een breaktrough op psilo ervaren en dat lijkt me een veel moeilijkere dood. Ik noem het even dood want ik vind nog steeds de beste omschrijving voor een breaktrough ervaring dat je erin verdrinkt. En als je eenmaal verdronken bent wordt je compleet overgenomen door de ervaring.
Ik vermoed sterk dat je daar gelijk in hebt.En als je eenmaal met de juiste intenties en setting deze ervaring ingaat en daarna terug op aarde geland ben is er alleen maar liefde ❤
Angst is een slechte raadgever in deze context, je weet heus wel dat het je iets heel moois zal brengen 😉
Lekker onorigineel: DMT
Het effect van een breakthrough, waar tijd niet meer bestaat, spreekt mij enorm aan, gezien ik een grote interesse heb in de werking van het universum (en periodes heb waarin ik op internet veel lees over bv relativiteitstheorie en kwantummechanica). Deze interesses zijn daarom misschien beetje verwant. En deze drug duurt maar een paar minuten. Hetzelfde effect proberen behalen met LSD of paddestoelen is riskanter voor moest ik bad gaan van zo'n hoge portie.
Zou opschieten. Straks wordt het verboden.Ayahuasca samen met mijn vrouw.
Lijkt me mooi zo’n intense reis waarbij je van tevoren niet weet wat je kunt verwachten.
Krijgen van nieuwe inzichten, die soms life changing kunnen zijn.
We gaan het doen, de vraag is alleen wanneer.
| NAAM | HOOFDKLASSE | SUBKLASSE |
| tianeptine | antidepressiva | dibenzothiazepinen |
| methaqualone | depressanten | quinazolinonen |
| bromantaan | stimulanten | adamantanen |
| clonidine | depressanten | imidazolinen |
| SL-164 | depressanten | quinazolinonen |
| methamfetamine | stimulanten | amfetaminen |
| cathinone | stimulanten | cathinonen |
| memantine | dissociatieven | adamantanen |
| NAAM | HOOFDKLASSE | SUBKLASSE |
| αMT | entactogenen, psychedelica | tryptamines |
| prolintaan | stimulanten | adamantanen |
| xenon | dissociatieven | inhalanten |
| dexoxadrol | dissociatieven | adamantanen |
| desoxypipradrol | stimulanten | NDRI |
| α-PVP | stimulanten | pyrrolidinofenonen |
| methiopropamine | stimulanten | thiofenen |
Mijn lijstje van drugs die ik nog wil doen is heel lang, maar die bestaat ook voor een groot deel uit drugs die niet per se extreem boeiend zijn. De meeste drugs op m'n lijstje ben ik niet dusdanig nieuwsgierig naar dat ik er actief naar wil zoeken, maar als ik de drugs die ik hieronder noem ineens in handen kan krijgen, dan ga ik ze zo snel mogelijk gebruiken ook:
NAAM HOOFDKLASSE SUBKLASSE tianeptine antidepressiva dibenzothiazepinen methaqualone depressanten quinazolinonen bromantaan stimulanten adamantanen clonidine depressanten imidazolinen SL-164 depressanten quinazolinonen methamfetamine stimulanten amfetaminen cathinone stimulanten cathinonen memantine dissociatieven adamantanen
Tianeptine lijkt me zeer boeiend, aangezien dat een tricyclisch antidepressivum is dat heel anders werkt dan de meest bekende tricyclische antidepressiva die voorgeschreven worden. Tianeptine werkt namelijk op je glutamaat recepteren, terwijl de andere tricyclische antidepressiva met name op je serotonine, noradrenaline en/of dopamine werken. Tevens zou het neuroprotectief zijn en de cognitie verbeteren (heb de bronnen hierover nog niet gecheckt, maar vind het wel aannemelijk, aangezien ik zelf een tijdje geleden onderzoek gedaan heb naar het verband tussen de glutamaatconcentratie in het brein i.r.t. verslechtering van de cognitie).
Methaqualone (Quaalude) lijkt me interessant door de verhalen die ik erover gelezen heb. Heb nog nooit een drug gedaan die daar echt mee te vergelijken is, dus ben gewoon benieuwd naar of het terecht is dat mensen daar zo enthousiast over zijn. Zelfde geldt ook voor SL-164, aangezien dat een methaqualone-analoog is.
Bromantaan is een stimulant die ook anxiolytisch werkt. Dat is een combinatie die ik nog nooit gezien heb, dus ben nieuwsgierig naar wat ik me dan bij dat effect moet voorstellen.
Clonidine is niet per se bijzonder, maar ik heb nu toevallig last van hypertensie en clonidine is kennelijk heel geschikt om te gebruiken als je last hebt van een te hoge bloeddruk/hartslag.
Methamfetamine: amfetaminen zijn hands down echt mijn favoriete soort drugs ooit, zowel voor medicinale als recreatieve doeleinden, dus dat maakt mijn interesse in methamfetamine nogal moeilijk om te onderdrukken. Ik ben me heel goed bewust van het feit dat het risico op psychosemanifestatie enorm hoog is bij methamfetamine (tussen de 10-60%), maar dat schrikt me niet af. Zorgen dat je zeker weet wat voor stofje in handen hebt, hoe je moet doseren en wanneer te stoppen verlaag je de kans op een psychose al aanzienlijk mee.
Ben benieuwd wat ik moet verwachten van zo'n stofje als cathinone dat dingen als α-PVP en bupropion beide als derivaten kent. Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Bupropion vond ik echt een van de meest vreselijke drugs die ik ooit gebruikt hebt, terwijl ik α-PCyP juist een van de leukste vond.
Memantine ben ik benieuwd naar, aangezien dat op je NMDA-receptoren werkt, net zoals ketamine, en ik vraag me dus in hoeverre die twee op elkaar lijken. Het is een medicijn dat wordt voorgeschreven bij parkinsonisme, maar uit onderzoek is gebleken dat het ook een therapeutische waarde zou hebben voor mensen met een dwangstoornis. Misschien dat er voor mij geen drol aan zou zijn (heb geen dwangstoornis namelijk), maar dan heb ik in ieder geval m'n kleine, empirische onderzoekje kunnen doen. Probeer echt al lang aan memantine te komen, maar 't is niet bepaald populair op de zwarte markt.
Dan heb ik ook nog deze paar drugs die ik zou willen doen, maar waar ik niet actief naar zoek (m.u.v. prolintaan, maar daar is gewoon bijna niks over te vinden, op hoeveel manieren ik ook probeerde te zoeken):
NAAM HOOFDKLASSE SUBKLASSE αMT entactogenen, psychedelica tryptamines prolintaan stimulanten adamantanen xenon dissociatieven inhalanten dexoxadrol dissociatieven adamantanen desoxypipradrol stimulanten NDRI α-PVP stimulanten pyrrolidinofenonen methiopropamine stimulanten thiofenen
Hahahahaha oh oeps, ja het bij 1 houden is dus helemaal misgegaan. :')Bruh, je mocht er maar ééntje noemen van ons streng Dunnie (zie openingspost). Ik ging ook al faliekant de mist in met twee in m’n vorige post, maar jij doet er nog even een schepje bovenop! 😁 Maar ik vind helemaal mooi hoor. Interessant om te lezen wat je nog op je wenslijst hebt staan, er bestaan ook zoveel (potentieel) fascinerende stofjes, dus ik snap het volledig. ^^
Heb je een achtergrond in (psycho)farmacologie of iets gerelateerds?
Ayahuasca is al verbodenZou opschieten. Straks wordt het verboden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."