Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug staat het hoogste op jou to-do-list en waarom precies?

Welke drug staat het hoogste op jou to-do-list en waarom precies?

86 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
AphexTwin zei:
Bij Mescaline spreekt vooral het dromige aspect me aan.
Klik om te vergroten...
Heb dat zelf niet zo ervaren. Vrij helder juist.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Wat denk je dan dat een verschil is tussen truffels en LSD, dat LSD je meer aanspreekt?
Als je vreest mentaal niet klaar te zijn, vind ik truffels net een betere optie gezien de veel kortere duur (5u vs 12u).
Klik om te vergroten...
Ik ben mij inderdaad bewust van de kortere werkingsduur van truffels, maar ik ben bang dat truffels bij mij wat zwaarder zullen vallen gezien ik door een zeer slechte thuissituatie chronisch misselijk ben door stress en daardoor ook emetofobie heb ontwikkeld. Nu kan ik natuurlijk thee zetten van de truffels om dat tegen te gaan.
Ik heb ook gelezen dat truffels wat meer met je kop kunnen spelen dan LSD op een normale dosering en LSD schijnt wat meer neon kleurig van aard te zijn wat mij heel erg aanspreekt.

De enige manier om dit voor mijzelf te bevestigen of te ontkrachten is ervaring denk ik.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Succes, wat je ook probeert!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misfit zei:
Ik ben mij inderdaad bewust van de kortere werkingsduur van truffels, maar ik ben bang dat truffels bij mij wat zwaarder zullen vallen gezien ik door een zeer slechte thuissituatie chronisch misselijk ben door stress en daardoor ook emetofobie heb ontwikkeld. Nu kan ik natuurlijk thee zetten van de truffels om dat tegen te gaan.
Ik heb ook gelezen dat truffels wat meer met je kop kunnen spelen dan LSD op een normale dosering en LSD schijnt wat meer neon kleurig van aard te zijn wat mij heel erg aanspreekt.

De enige manier om dit voor mijzelf te bevestigen of te ontkrachten is ervaring denk ik.
Klik om te vergroten...
Voor sommige is truffels inderdaad mentaler, maar dat verschilt per persoon. Voor mij is LSD aanzienlijk moeilijker stuurbaar, en ook een stuk minder vrolijk ingesteld.

Maarja.. iedereen reageert anders.

Wel zijn de meeste het er mee eens dat truffels veel kleurrijker zijn, en veel natuurlijker dan LSD. LSD heeft hele “chemische” visuals in verhouding.

Veel plezier in ieder geval, maak de juiste keuze!
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Komt zeker goed! Ik ben van plan om het pas uit te proberen wanneer het buiten weer wat warmer is en dan wellicht in de natuur. Van drukte of thuissituaties waarin mensen langs kunnen komen wordt ik met bijvoorbeeld wiet soms een beetje paranoïde wat voor mij al een indicatie is dat dat geen goede setting is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet veel, maar toch een paar.

Nu ik van changa heb geproefd, is mijn fascinatie voor DMT weer opgelaaid. Maar ik wil eerst ook nog verder experimenteren met changa. (wanneer het moment juist voelt) Ik voel door die ervaringen wel een sterke aantrekkingskracht voor DMT. Eigenlijk is changa en pure DMT het enige waar ik me echt tot aangetrokken voel om te doen.

Heb daarnaast wel een sterke interesse voor een paar middelen, maar (nog) niet die pull om het echt te gaan doen. Rijtje:

- Mescaline middels San Pedro of Peyote.
- Ayahuasca
- Bufo Alvarius (5-MeO-DMT)

Allemaal natuurlijke middelen valt me nu pas op... Ben trouwens tegelijk schijt benauwd voor DMT en 5-MeO-DMT.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ben trouwens tegelijk schijt benauwd voor DMT en 5-MeO-DMT.
Klik om te vergroten...
Kan ik me heel goed voorstellen, met dmt ben je binnen een minuut compleet verdwenen van deze realiteit. Maar jij @Mindless hebt een breaktrough op psilo ervaren en dat lijkt me een veel moeilijkere dood. Ik noem het even dood want ik vind nog steeds de beste omschrijving voor een breaktrough ervaring dat je erin verdrinkt. En als je eenmaal verdronken bent wordt je compleet overgenomen door de ervaring.

En als je eenmaal met de juiste intenties en setting deze ervaring ingaat en daarna terug op aarde geland ben is er alleen maar liefde ❤️

Angst is een slechte raadgever in deze context, je weet heus wel dat het je iets heel moois zal brengen 😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Meth, maar ik ga het nooit doen. Weet zeker dat ik dat veel te leuk vind.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#9
LSD.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Space 🕉 zei:
Kan ik me heel goed voorstellen, met dmt ben je binnen een minuut compleet verdwenen van deze realiteit. Maar jij @Mindless hebt een breaktrough op psilo ervaren en dat lijkt me een veel moeilijkere dood. Ik noem het even dood want ik vind nog steeds de beste omschrijving voor een breaktrough ervaring dat je erin verdrinkt. En als je eenmaal verdronken bent wordt je compleet overgenomen door de ervaring.
Klik om te vergroten...
Die snelle werking, dat is waar ik nu zelfs met changa al aan moet wennen. Ik was eerder alleen maar bekend met langzaam werkende psychedelica. Misschien dat een doorbraak dan (met langwerkende tripmiddelen) wellicht moeilijker is, omdat je de tijd en mogelijkheid hebt om flink weerstand te bieden, maar aan de andere kant voelt die snelle werking van DMT (en dus ook changa in mindere mate) weer intimiderend op een andere manier.

Waarschijnlijk is het ook gewoon de angst voor het onbekende hoor. Daarnaast, ik heb dan wel doorbraken ervaren op psilocybine in de zin van helemaal uit mijn ego schieten en overgenomen worden door iets veel groters dan mezelf, maar als ik dan bijvoorbeeld jouw report van laatst erbij pak, dan lees ik over een poort en entiteiten die daarvoor staan en dan herken ik dat niet. Dat doet me dan weer denken dat DMT weer een stap (of meerdere) verder/dieper gaat, vergeleken bij wat ik mee heb gemaakt.

Space 🕉 zei:
En als je eenmaal met de juiste intenties en setting deze ervaring ingaat en daarna terug op aarde geland ben is er alleen maar liefde ❤

Angst is een slechte raadgever in deze context, je weet heus wel dat het je iets heel moois zal brengen 😉
Klik om te vergroten...
Ik vermoed sterk dat je daar gelijk in hebt. :) Tijdens mijn laatste changa trip werd het ook heel duidelijk dat ik gewoon veilig ben als ik dicht bij mezelf blijf en alles wat weerstand biedt gewoon moet aanschouwen in plaats van erin mee te gaan. Toch, zo'n naderende doorbraak (zo voelde dat tenminste) geeft me het gevoel dat er blind een sprong in het onbekende genomen moet worden. Alles ná dat punt kun je niet zien, totdat je er bent. Tenminste, zo interpreteer ik het. En dat geeft me toch enige angst. Niet dat dat per se verkeerd is, ik heb altijd wel angst ervaren bij heftig trippen. Zoals eerder gezegd moet de fascinatie het gewoon winnen van die angst. :wink:
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Lekker onorigineel: DMT


Het effect van een breakthrough, waar tijd niet meer bestaat, spreekt mij enorm aan, gezien ik een grote interesse heb in de werking van het universum (en periodes heb waarin ik op internet veel lees over bv relativiteitstheorie en kwantummechanica). Deze interesses zijn daarom misschien beetje verwant. En deze drug duurt maar een paar minuten. Hetzelfde effect proberen behalen met LSD of paddestoelen is riskanter voor moest ik bad gaan van zo'n hoge portie.
Klik om te vergroten...

Precies hetzelfde hier!

Volledig nuchter begrijp ik dat tijd niet echt bestaat en ik kan alleen maar dromen welke nieuwe inzichten en ervaringen je te zien krijgt door gebruik van DMT. Ik kan nog wel even wachten maar zo nu en dan sta ik te popelen uit nieuwschierigheid.

Quantum fysica (o.a relativiteitstheorie) is waar ik zo nu en dan veel probeer over te leren maar ik blijf erbij dat psychedelica het duwtje in rug is die quasi noodzakelijk is. Ik ken maar weinig echte slimme mensen die anti-drugs zijn.

Alan Watts, Edison, Einstein, Emerson, Freud, Bill Gates, Steve Jobs, Sartre, Nietzsche waren gebruikers en het lijstje gaat zo door...

(Leuk the-more-you-know artikeltje over Einstein)
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Eigenlijk alleen 4MMC, ben wel eens benieuwd naar die.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als ik er een mocht kiezen... Ibogaïne. Maar ga er geen duizenden euros voor betalen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ayahuasca samen met mijn vrouw.
Lijkt me mooi zo’n intense reis waarbij je van tevoren niet weet wat je kunt verwachten.
Krijgen van nieuwe inzichten, die soms life changing kunnen zijn.
We gaan het doen, de vraag is alleen wanneer.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Ayahuasca samen met mijn vrouw.
Lijkt me mooi zo’n intense reis waarbij je van tevoren niet weet wat je kunt verwachten.
Krijgen van nieuwe inzichten, die soms life changing kunnen zijn.
We gaan het doen, de vraag is alleen wanneer.
Klik om te vergroten...
Zou opschieten. Straks wordt het verboden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mescaline!

Als psychedelicaliefhebber moet ik deze classic natuurlijk een keer gedaan hebben, en het lijkt me heel mooi. :)

Verder aya/pharmahuasca.

(Oeps, het mochten er geen twee zijn van @De Dunne.)
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn lijstje van drugs die ik nog wil doen is heel lang, maar die bestaat ook voor een groot deel uit drugs die niet per se extreem boeiend zijn. De meeste drugs op m'n lijstje ben ik niet dusdanig nieuwsgierig naar dat ik er actief naar wil zoeken, maar als ik de drugs die ik hieronder noem ineens in handen kan krijgen, dan ga ik ze zo snel mogelijk gebruiken ook:

NAAMHOOFDKLASSESUBKLASSE
tianeptineantidepressivadibenzothiazepinen
methaqualone depressantenquinazolinonen
bromantaanstimulantenadamantanen
clonidinedepressantenimidazolinen
SL-164depressantenquinazolinonen
methamfetamine stimulantenamfetaminen
cathinonestimulanten cathinonen
memantinedissociatievenadamantanen

Tianeptine lijkt me zeer boeiend, aangezien dat een tricyclisch antidepressivum is dat heel anders werkt dan de meest bekende tricyclische antidepressiva die voorgeschreven worden. Tianeptine werkt namelijk op je glutamaat recepteren, terwijl de andere tricyclische antidepressiva met name op je serotonine, noradrenaline en/of dopamine werken. Tevens zou het neuroprotectief zijn en de cognitie verbeteren (heb de bronnen hierover nog niet gecheckt, maar vind het wel aannemelijk, aangezien ik zelf een tijdje geleden onderzoek gedaan heb naar het verband tussen de glutamaatconcentratie in het brein i.r.t. verslechtering van de cognitie).

Methaqualone (Quaalude) lijkt me interessant door de verhalen die ik erover gelezen heb. Heb nog nooit een drug gedaan die daar echt mee te vergelijken is, dus ben gewoon benieuwd naar of het terecht is dat mensen daar zo enthousiast over zijn. Zelfde geldt ook voor SL-164, aangezien dat een methaqualone-analoog is.

Bromantaan is een stimulant die ook anxiolytisch werkt. Dat is een combinatie die ik nog nooit gezien heb, dus ben nieuwsgierig naar wat ik me dan bij dat effect moet voorstellen.

Clonidine is niet per se bijzonder, maar ik heb nu toevallig last van hypertensie en clonidine is kennelijk heel geschikt om te gebruiken als je last hebt van een te hoge bloeddruk/hartslag.

Methamfetamine: amfetaminen zijn hands down echt mijn favoriete soort drugs ooit, zowel voor medicinale als recreatieve doeleinden, dus dat maakt mijn interesse in methamfetamine nogal moeilijk om te onderdrukken. Ik ben me heel goed bewust van het feit dat het risico op psychosemanifestatie enorm hoog is bij methamfetamine (tussen de 10-60%), maar dat schrikt me niet af. Zorgen dat je zeker weet wat voor stofje in handen hebt, hoe je moet doseren en wanneer te stoppen verlaag je de kans op een psychose al aanzienlijk mee.

Ben benieuwd wat ik moet verwachten van zo'n stofje als cathinone dat dingen als α-PVP en bupropion beide als derivaten kent. Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Bupropion vond ik echt een van de meest vreselijke drugs die ik ooit gebruikt hebt, terwijl ik α-PCyP juist een van de leukste vond.

Memantine ben ik benieuwd naar, aangezien dat op je NMDA-receptoren werkt, net zoals ketamine, en ik vraag me dus in hoeverre die twee op elkaar lijken. Het is een medicijn dat wordt voorgeschreven bij parkinsonisme, maar uit onderzoek is gebleken dat het ook een therapeutische waarde zou hebben voor mensen met een dwangstoornis. Misschien dat er voor mij geen drol aan zou zijn (heb geen dwangstoornis namelijk), maar dan heb ik in ieder geval m'n kleine, empirische onderzoekje kunnen doen. Probeer echt al lang aan memantine te komen, maar 't is niet bepaald populair op de zwarte markt.

Dan heb ik ook nog deze paar drugs die ik zou willen doen, maar waar ik niet actief naar zoek (m.u.v. prolintaan, maar daar is gewoon bijna niks over te vinden, op hoeveel manieren ik ook probeerde te zoeken):

NAAMHOOFDKLASSESUBKLASSE
αMTentactogenen, psychedelica tryptamines
prolintaanstimulantenadamantanen
xenondissociatieveninhalanten
dexoxadroldissociatieven adamantanen
desoxypipradrol stimulantenNDRI
α-PVPstimulantenpyrrolidinofenonen
methiopropaminestimulanten thiofenen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweevteev zei:
Mijn lijstje van drugs die ik nog wil doen is heel lang, maar die bestaat ook voor een groot deel uit drugs die niet per se extreem boeiend zijn. De meeste drugs op m'n lijstje ben ik niet dusdanig nieuwsgierig naar dat ik er actief naar wil zoeken, maar als ik de drugs die ik hieronder noem ineens in handen kan krijgen, dan ga ik ze zo snel mogelijk gebruiken ook:

NAAMHOOFDKLASSESUBKLASSE
tianeptineantidepressivadibenzothiazepinen
methaqualonedepressantenquinazolinonen
bromantaanstimulantenadamantanen
clonidinedepressantenimidazolinen
SL-164depressantenquinazolinonen
methamfetaminestimulantenamfetaminen
cathinonestimulantencathinonen
memantinedissociatievenadamantanen

Tianeptine lijkt me zeer boeiend, aangezien dat een tricyclisch antidepressivum is dat heel anders werkt dan de meest bekende tricyclische antidepressiva die voorgeschreven worden. Tianeptine werkt namelijk op je glutamaat recepteren, terwijl de andere tricyclische antidepressiva met name op je serotonine, noradrenaline en/of dopamine werken. Tevens zou het neuroprotectief zijn en de cognitie verbeteren (heb de bronnen hierover nog niet gecheckt, maar vind het wel aannemelijk, aangezien ik zelf een tijdje geleden onderzoek gedaan heb naar het verband tussen de glutamaatconcentratie in het brein i.r.t. verslechtering van de cognitie).

Methaqualone (Quaalude) lijkt me interessant door de verhalen die ik erover gelezen heb. Heb nog nooit een drug gedaan die daar echt mee te vergelijken is, dus ben gewoon benieuwd naar of het terecht is dat mensen daar zo enthousiast over zijn. Zelfde geldt ook voor SL-164, aangezien dat een methaqualone-analoog is.

Bromantaan is een stimulant die ook anxiolytisch werkt. Dat is een combinatie die ik nog nooit gezien heb, dus ben nieuwsgierig naar wat ik me dan bij dat effect moet voorstellen.

Clonidine is niet per se bijzonder, maar ik heb nu toevallig last van hypertensie en clonidine is kennelijk heel geschikt om te gebruiken als je last hebt van een te hoge bloeddruk/hartslag.

Methamfetamine: amfetaminen zijn hands down echt mijn favoriete soort drugs ooit, zowel voor medicinale als recreatieve doeleinden, dus dat maakt mijn interesse in methamfetamine nogal moeilijk om te onderdrukken. Ik ben me heel goed bewust van het feit dat het risico op psychosemanifestatie enorm hoog is bij methamfetamine (tussen de 10-60%), maar dat schrikt me niet af. Zorgen dat je zeker weet wat voor stofje in handen hebt, hoe je moet doseren en wanneer te stoppen verlaag je de kans op een psychose al aanzienlijk mee.

Ben benieuwd wat ik moet verwachten van zo'n stofje als cathinone dat dingen als α-PVP en bupropion beide als derivaten kent. Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Bupropion vond ik echt een van de meest vreselijke drugs die ik ooit gebruikt hebt, terwijl ik α-PCyP juist een van de leukste vond.

Memantine ben ik benieuwd naar, aangezien dat op je NMDA-receptoren werkt, net zoals ketamine, en ik vraag me dus in hoeverre die twee op elkaar lijken. Het is een medicijn dat wordt voorgeschreven bij parkinsonisme, maar uit onderzoek is gebleken dat het ook een therapeutische waarde zou hebben voor mensen met een dwangstoornis. Misschien dat er voor mij geen drol aan zou zijn (heb geen dwangstoornis namelijk), maar dan heb ik in ieder geval m'n kleine, empirische onderzoekje kunnen doen. Probeer echt al lang aan memantine te komen, maar 't is niet bepaald populair op de zwarte markt.

Dan heb ik ook nog deze paar drugs die ik zou willen doen, maar waar ik niet actief naar zoek (m.u.v. prolintaan, maar daar is gewoon bijna niks over te vinden, op hoeveel manieren ik ook probeerde te zoeken):

NAAMHOOFDKLASSESUBKLASSE
αMTentactogenen, psychedelicatryptamines
prolintaanstimulantenadamantanen
xenondissociatieveninhalanten
dexoxadroldissociatievenadamantanen
desoxypipradrolstimulantenNDRI
α-PVPstimulantenpyrrolidinofenonen
methiopropaminestimulantenthiofenen
Klik om te vergroten...

Bruh, je mocht er maar ééntje noemen van ons streng Dunnie (zie openingspost). Ik ging ook al faliekant de mist in met twee in m’n vorige post, maar jij doet er nog even een schepje bovenop! 😁 Maar ik vind helemaal mooi hoor. Interessant om te lezen wat je nog op je wenslijst hebt staan, er bestaan ook zoveel (potentieel) fascinerende stofjes, dus ik snap het volledig. ^^

Heb je een achtergrond in (psycho)farmacologie of iets gerelateerds?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Bruh, je mocht er maar ééntje noemen van ons streng Dunnie (zie openingspost). Ik ging ook al faliekant de mist in met twee in m’n vorige post, maar jij doet er nog even een schepje bovenop! 😁 Maar ik vind helemaal mooi hoor. Interessant om te lezen wat je nog op je wenslijst hebt staan, er bestaan ook zoveel (potentieel) fascinerende stofjes, dus ik snap het volledig. ^^

Heb je een achtergrond in (psycho)farmacologie of iets gerelateerds?
Klik om te vergroten...
Hahahahaha oh oeps, ja het bij 1 houden is dus helemaal misgegaan. :')

Heb geen achtergrond in psychofarmacologie o.i.d., maar ben er wel veel in mijn vrije tijd mee bezig, al jaren lang.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Zou opschieten. Straks wordt het verboden.
Klik om te vergroten...
Ayahuasca is al verboden :) doodzonde!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."