Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe meest verschrikkelijke come-down ever.

De meest verschrikkelijke come-down ever.

55 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
4-FMA. Dan heb ik echt een doodswens
Klik om te vergroten...
Ja echt. 2 keer gehad. De 2e keer had ik voor de zekerheid mijn euthanasieverklaring in het basispakket gestopt.

O ja, en de comedown van methamfetamine is ook zo'n eentje waarbij je de neiging krijgt om je eigen hoofd eraf te schieten met een kalasjnikov...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Echt leuk, drugs.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Drugs wel.


De uitwerking niet.


Niet zo negatief he jij. 😂
Klik om te vergroten...
Het dal krijg je bij de top cadeau.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Crash: Eerste uren na uitwerking
Kater: Dag na drugsgebruik

De crash vind ik persoonlijk het hevigst bij xtc en andere stevige seroslurpers zoals bv 6-APB. Heb dan echt een soort van 'vies' gevoel. Een halfuur geleden iedereen nog zitten knuffelen en masseren, maar echt een minuut na de overgang zelf bijna niet meer aangeraakt willen worden. Vind die overgang zo gigantisch duidelijk, en is de reden dat ik seroslurpers ook al meer dan een jaar niet meer gebruik. De kater ervan valt dan wel weer mee 🤔

Coke is net omgekeerd, de crash is redelijk zachtaardig maar doet je uiteraard wel verlangen naar meer. De kater daarentegen is de meest destructieve die ik ooit heb meegemaakt, had op een avond eens 3 lijntjes genomen, en had de dag erna suïcidale gedachten. Erna nog 2 maal gedaan maar heeft me nooit echt meer aangesproken.

Speed daarentegen is best of both worlds, een aangename nastimulatie bij de crash en de kater is zeker aanwezig maar beperkt zich eerder tot vermoeidheid en heel af en toe misschien een klein beetje neerslachtigheid.

Unpopular opinion: Wiet geeft voor mij ook een vrij stevige kater, de ochtend erna voelen mijn hersenen simpelweg nog geen 100 procent en is er precies een wolkje die nog moet verdwijnen, is echt hatelijk soms. Maar hoor vaak mensen zeggen dat wiet geen kater zou geven. (Is ook uiteraard geen kater zoals coke ofzo, maar zeker wel voelbaar).
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Green Dude zei:
Unpopular opinion: Wiet geeft voor mij ook een vrij stevige kater, de ochtend erna voelen mijn hersenen simpelweg nog geen 100 procent en is er precies een wolkje die nog moet verdwijnen, is echt hatelijk soms. Maar hoor vaak mensen zeggen dat wiet geen kater zou geven. (Is ook uiteraard geen kater zoals coke ofzo, maar zeker wel voelbaar).
Klik om te vergroten...
Ik deel deze opinion wel hoor, maar dit is met name bij het roken van wiet. Na edibles heb ik dan weer geen kater.

Ik vind overigens de kater van alcohol het ergst. Ik heb nog geen middelen gebruikt waarbij ik de comedown vreselijk vond. Ik vind t altijd wel moeilijk om niet bij te pakken als de boel uitwerkt maar dat komt door mijn flexibele ruggengraat.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pihp, alcohol en 3-mmc
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ketamine is ook niet heel leuk om van te crashen.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Green Dude zei:
Unpopular opinion: Wiet geeft voor mij ook een vrij stevige kater, de ochtend erna voelen mijn hersenen simpelweg nog geen 100 procent en is er precies een wolkje die nog moet verdwijnen, is echt hatelijk soms. Maar hoor vaak mensen zeggen dat wiet geen kater zou geven. (Is ook uiteraard geen kater zoals coke ofzo, maar zeker wel voelbaar).
Klik om te vergroten...
Het ergste is dat je zolang je dagelijks rookt, nooit onder die kristallen klok uitkomt.
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Man man man speed come downs vind ik ook écht de ergste. Als dat bij mij begint uit te werken voel ik me de komende 5 uur zo depressief dat ik soms gewoon spontaan begin te huilen als een dreunis. :joycat:
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Green Dude zei:
Unpopular opinion: Wiet geeft voor mij ook een vrij stevige kater, de ochtend erna voelen mijn hersenen simpelweg nog geen 100 procent en is er precies een wolkje die nog moet verdwijnen, is echt hatelijk soms. Maar hoor vaak mensen zeggen dat wiet geen kater zou geven. (Is ook uiteraard geen kater zoals coke ofzo, maar zeker wel voelbaar).
Klik om te vergroten...
Eens! Ik ben een dagelijkse blower en dit merk ik ook in de ochtend. Dat 'wolkje' is overigens wel verdwenen na mijn 2e kop koffie.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#11
Speed. 1 keer gedaan en nooit meer.
Dat ik niet ga slapen wist ik al en was er geestelijk klaar voor . Maar dat ik mijn leven kut ga vinden, en het leven van mijn gezin, en het leven van mijn arme dieren die zo’n kut baasje hebben en het leven van andere 8 mlrd mensen, omdat het leven geen enkele nut heeft- dat was echt veel te veel. En alleen maar huilen.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#12
6-APB kan aan het eind ook wel sterk de indruk geven dat je zin hebt om je gezicht eraf te zagen met wegwerpbestek.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MetalGuy zei:
6-APB kan aan het eind ook wel sterk de indruk geven dat je zin hebt om je gezicht eraf te zagen met wegwerpbestek.
Klik om te vergroten...

Ja? Ik vind de comedown van 6-APB juist een stuk relaxter dan bijvoorbeeld mdma. Jointje erbij op het einde doet ook altijd goed.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
MetalGuy zei:
6-APB kan aan het eind ook wel sterk de indruk geven dat je zin hebt om je gezicht eraf te zagen met wegwerpbestek.
Klik om te vergroten...
Au.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ja? Ik vind de comedown van 6-APB juist een stuk relaxter dan bijvoorbeeld mdma. Jointje erbij op het einde doet ook altijd goed.
Klik om te vergroten...
Beetje om het even vind ik. Bij 6a gaat het wel net eem iets langzamer inderdaad maar wel langer en hetzelfde gevoel.

Daarentegen, als de dip wegzakt, komt de kleine grote vriend zó ver omhoog te staan, dat @De Zandman een vliegtuig kaapt om erop in te vliegen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oh, ook een keer met xtc. Normaal gesproken word ik geïrriteerd na het gebruik, blaf net als een hond op iedereen die ik tegen kom ( meestal mijn gezinsleden) maar die dag kreeg ik echt een verschrikkelijke dip. Was megadepressief. Gelukkig duurde het niet te lang.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
MetalGuy zei:
Daarentegen, als de dip wegzakt, komt de kleine grote vriend zó ver omhoog te staan, dat @De Zandman een vliegtuig kaapt om erop in te vliegen.
Klik om te vergroten...
Opm
Wat heb ik hiermee te maken???!!
Ik kaap niks. Ook geen vliegverkeer.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#18
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ja? Ik vind de comedown van 6-APB juist een stuk relaxter dan bijvoorbeeld mdma. Jointje erbij op het einde doet ook altijd goed.
Klik om te vergroten...
Comedown is goed te doen op 6apb idd. Stuk minder erg dan MDMA. Ik ben wel altijd erg moe een week.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Opm
Wat heb ik hiermee te maken???!!
Ik kaap niks. Ook geen vliegverkeer.
Klik om te vergroten...
Ik dacht heel even dat je Zandaap heette toen ik het schreef, maar Zandman was ook goed voor deze grap.

Maar goed, fok it, het is voor mij WEEKEEEEEND!!!!!!!!! 😎
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#20
ChefCurry zei:
Comedown is goed te doen op 6apb idd. Stuk minder erg dan MDMA. Ik ben wel altijd erg moe een week.
Klik om te vergroten...
Ja dat inderdaad. Een dingetje waar MDMA een streepje op voor heeft tov 6a.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."