Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe meest verschrikkelijke come-down ever.

De meest verschrikkelijke come-down ever.

55 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Green Dude zei:
Unpopular opinion: Wiet geeft voor mij ook een vrij stevige kater, de ochtend erna voelen mijn hersenen simpelweg nog geen 100 procent en is er precies een wolkje die nog moet verdwijnen, is echt hatelijk soms. Maar hoor vaak mensen zeggen dat wiet geen kater zou geven. (Is ook uiteraard geen kater zoals coke ofzo, maar zeker wel voelbaar).
Klik om te vergroten...
Eens! Ik ben een dagelijkse blower en dit merk ik ook in de ochtend. Dat 'wolkje' is overigens wel verdwenen na mijn 2e kop koffie.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#2
Speed. 1 keer gedaan en nooit meer.
Dat ik niet ga slapen wist ik al en was er geestelijk klaar voor . Maar dat ik mijn leven kut ga vinden, en het leven van mijn gezin, en het leven van mijn arme dieren die zo’n kut baasje hebben en het leven van andere 8 mlrd mensen, omdat het leven geen enkele nut heeft- dat was echt veel te veel. En alleen maar huilen.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
6-APB kan aan het eind ook wel sterk de indruk geven dat je zin hebt om je gezicht eraf te zagen met wegwerpbestek.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
MetalGuy zei:
6-APB kan aan het eind ook wel sterk de indruk geven dat je zin hebt om je gezicht eraf te zagen met wegwerpbestek.
Klik om te vergroten...

Ja? Ik vind de comedown van 6-APB juist een stuk relaxter dan bijvoorbeeld mdma. Jointje erbij op het einde doet ook altijd goed.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
MetalGuy zei:
6-APB kan aan het eind ook wel sterk de indruk geven dat je zin hebt om je gezicht eraf te zagen met wegwerpbestek.
Klik om te vergroten...
Au.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ja? Ik vind de comedown van 6-APB juist een stuk relaxter dan bijvoorbeeld mdma. Jointje erbij op het einde doet ook altijd goed.
Klik om te vergroten...
Beetje om het even vind ik. Bij 6a gaat het wel net eem iets langzamer inderdaad maar wel langer en hetzelfde gevoel.

Daarentegen, als de dip wegzakt, komt de kleine grote vriend zó ver omhoog te staan, dat @De Zandman een vliegtuig kaapt om erop in te vliegen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oh, ook een keer met xtc. Normaal gesproken word ik geïrriteerd na het gebruik, blaf net als een hond op iedereen die ik tegen kom ( meestal mijn gezinsleden) maar die dag kreeg ik echt een verschrikkelijke dip. Was megadepressief. Gelukkig duurde het niet te lang.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
MetalGuy zei:
Daarentegen, als de dip wegzakt, komt de kleine grote vriend zó ver omhoog te staan, dat @De Zandman een vliegtuig kaapt om erop in te vliegen.
Klik om te vergroten...
Opm
Wat heb ik hiermee te maken???!!
Ik kaap niks. Ook geen vliegverkeer.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#9
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ja? Ik vind de comedown van 6-APB juist een stuk relaxter dan bijvoorbeeld mdma. Jointje erbij op het einde doet ook altijd goed.
Klik om te vergroten...
Comedown is goed te doen op 6apb idd. Stuk minder erg dan MDMA. Ik ben wel altijd erg moe een week.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Opm
Wat heb ik hiermee te maken???!!
Ik kaap niks. Ook geen vliegverkeer.
Klik om te vergroten...
Ik dacht heel even dat je Zandaap heette toen ik het schreef, maar Zandman was ook goed voor deze grap.

Maar goed, fok it, het is voor mij WEEKEEEEEND!!!!!!!!! 😎
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ChefCurry zei:
Comedown is goed te doen op 6apb idd. Stuk minder erg dan MDMA. Ik ben wel altijd erg moe een week.
Klik om te vergroten...
Ja dat inderdaad. Een dingetje waar MDMA een streepje op voor heeft tov 6a.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#12
MetalGuy zei:
Ja dat inderdaad. Een dingetje waar MDMA een streepje op voor heeft tov 6a.
Klik om te vergroten...
Ik heb het geluk dat 6-APB mij een vrijwel onaangename ervaring geeft. Niets van goed gevoel, wel eens durven overmatig zweten en een soort waarneming in m'n hoofd die vrij irritant is.... Gewoon of er ligt een netje over m'n hersenen dat ik kan voelen;... het duurt ook veel te lang, gegarandeerd een nachtje door, en dat pas na een bommetje te slikken van 30 omstreeks 17-18 uur... Ik dacht "ik was moe, deze blijkt goed te peppen en veel euforie te geven...Wakker was ik wel, niet hyperactief, maar gewoon klaarwakker voor de resterende nacht.

Toen alles uitgewerkt leek en ik enkele uren erna nog een bescheiden lijntje NEP tot me nam kwam dat onaangename gevoel terug. Opgewerkt door de NEP of gewoon het gekende "kan at random terugkeren gedoe" die vaak beschreven wordt had ik er dus niets aan. Weer verloren geld voor mij, de rest van de gram ligt hier nog tot ik eens iemand tegenkom die er wel van geniet.

Vreemd hoe individueel dat allemaal is he.... Ik ben nu al een jaar op zoek naar een middel waar ik me eigenlijk goed bij voel en doet wat ik zoek: men hoofd relaxen en rustig worden en er niet van wakker moeten liggen. Beste aan degelijke prijs voor mij nu is NEP.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
3mmc, 4fmp en xtc😓
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een speed comedown na 1a2 nachten wakker... Meestal is de eerste klap wel goed op te vangen met benzo's, eten en slapen.
Maar na 2 dagen ongeveer begint de ellende bij mij. Dan ben ik 3 tot 5 dagenlang compleet neergeslagen fysiek en emotioneel. Veel piekeren, waangedachtes, overal aan twijfelen, het geheugen van een garnaal en de concentratie van een dronken fruitvlieg. Niks meer willen en kunnen doen, compleet afgestompt dus. Die dagen lijken ook altijd een eeuwigheid te duren. Terwijl je na een kleine week ongeveer het ergste wel achter de rug hebt.
En het lastige is ook altijd dat ik dan niet eens meer kan relativeren en tegen mijzelf kan zeggen "even paar dagen uitzitten en dan ben je er weer, niks aan de hand". Lijkt wel alsof er geen einde aan zit.

Toen ik net begon met harddrugs was XTC/MDMA het ergste. In de comedown altijd een enorm teleurgesteld gevoel, en balen dat het feestje is afgelopen. Al vrij snel ontdekte ik GHB en benzo's en kon ik tactisch die comedowns ontwijken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
MetalGuy zei:
6-APB kan aan het eind ook wel sterk de indruk geven dat je zin hebt om je gezicht eraf te zagen met wegwerpbestek.
Klik om te vergroten...
Huh? Hoeveel mg neem je dan? Ik neem altijd ~100 mg en daarmee heb ik een heerlijke tijd en dan een hele geleidelijke comedown waardoor ik deze mentaal goed op kan vangen. Voorheen had ik de volgende dag veel last van blaren, gescheurde lippen en een zere kaak van al het malen. Maar geestelijk viel het allemaal wel mee. En sindsdien ik bevochtigingsgel voor mijn mond en een benzo naderhand tegen het kaakmalen neem, heb ik de volgende dag praktisch nergens last van.


Ik heb hetzelfde als de OP hier. Mijn ergste katers waren op speed. Echt een schim van mezelf ben ik dan. Zwak, paranoïde, extreem zelfbewust op de verkeerde manier, nergens nog kleur in kunnen zien, zelfs al is het prachtig weer. De eerste keer dacht ik echt dat het zo zou blijven en zat ik te denken dat áls dat zo zou zijn, ik zo niet verder zou willen leven...

Maar... Daar moet bij gezegd worden dat dat altijd (zo vaak heb ik het ook weer niet gedaan...) na een binge van een paar dagen (3, 4, soms meer...) was. Na 1 dag is dat er allemaal niet, maar daar hield ik het dus niet bij. Gelukkig heb ik het maar zeer kort gebruikt en is er geen verslaving uit voort gekomen. Ik heb er ook totaal geen behoefte meer aan het ooit nog eens te doen. Al moet je natuurlijk altijd scherp blijven, mocht de mogelijkheid zich weer voordoen...

Wat ik me dus afvraag wanneer mensen hier zeggen dat ze de ergste kater van speed hebben. Is dat dan al na 1 dag/nacht gebruiken, of ook pas na een binge van meerdere dagen?
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Mijn ergste katers waren op speed. Echt een schim van mezelf ben ik dan. Zwak, paranoïde, extreem zelfbewust op de verkeerde manier, nergens nog kleur in kunnen zien, zelfs al is het prachtig weer. De eerste keer dacht ik echt dat het zo zou blijven en zat ik te denken dat áls dat zo zou zijn, ik zo niet verder zou willen leven...
Klik om te vergroten...
Precies dit heb ik ook van speed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."