Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNetflix miniserie: How To Change Your Mind

Netflix miniserie: How To Change Your Mind

33 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vraag me wel eens af of die gasten in de Tweede Kamer wel eens stoned geweest zullen zijn.

Wat is het leven toch mooier met een ruimere staat van bewustzijn dan die beperkt wordt door onze opgelegde "wetten", en tegelijkertijd toch een levensstijl hanteren van geweldloosheid naar alle andere mede-Aardbewoners. Kom maar op met die Great Reset.

Zo doorzichtig, die "war on drugs"!!!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
henkie2 zei:
Ik vraag me wel eens af of die gasten in de Tweede Kamer wel eens stoned geweest zullen zijn
Klik om te vergroten...
Tuurlijk, in de youtube serie van Emma Wortelboer zijn sommige er zelfs voorzichtig open over. Zelfs christen fundamentalist Woppert gaf toe!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
henkie2 zei:
Wat is het leven toch mooier met een ruimere staat van bewustzijn dan die beperkt wordt door onze opgelegde "wetten", en tegelijkertijd toch een levensstijl hanteren van geweldloosheid naar alle andere mede-Aardbewoners. Kom maar op met die Great Reset.

Zo doorzichtig, die "war on drugs"!!!
Klik om te vergroten...
Dus behoorlijk eenzijdig dit. Zijn zat partijen in de linkse hoek in Nederland die drugs willen legaliseren (bv GroenLinks). Niet alleen omdat ze wel of geen hippie's zijn, ook om economische en veiligheidsredenen. Uiteindelijk denk ik dat het niet zal gebeuren zonder internationale verdragen, omdat anders het probleem zich verschuift en de oplossing niet werkt.

Wetten zijn er voor een reden. Een staatloze aarde met miljarden inwoners is geen doen, toch?
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Tuurlijk, in de youtube serie van Emma Wortelboer zijn sommige er zelfs voorzichtig open over. Zelfs christen fundamentalist Woppert gaf toe!
Klik om te vergroten...
Wat gaf hij toe? Dat hij weleens een keer een trekje van een blow heeft gezogen of dat hij frequent blowt?
Ik trek Emma Wortelboer niet :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kwak zei:
Wat gaf hij toe? Dat hij weleens een keer een trekje van een blow heeft gezogen of dat hij frequent blowt?
Klik om te vergroten...
Dat hij vroeger wel eens blowde maar dat nu wel afkeurt. Blijft cda he.
Van Agt, de man die het gedoogbeleid introduceerde, heeft zelfs openlijk zijn "1e" jonko gerookt, echt op 90 jarige leeftijd😂😍 Dit als statement omdat hij het huidige drugsbeleid achterhaald vindt.

Kwak zei:
Ik trek Emma Wortelboer niet :)
Klik om te vergroten...
Och toch!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
www.cannabis-kieswijzer.nl

Gemeenteraadsverkiezingen 2026

Gemeenteraadsverkiezingen worden in alle gemeenten op dezelfde dag gehouden (behalve in bijzondere gevallen, zoals bij een gemeentelijke herindeling). Woensdag 18 maart 2026 is de officiële verkiezingsdag,
www.cannabis-kieswijzer.nl www.cannabis-kieswijzer.nl

Doet onderzoek alvorens u oordeelt. Maart weer richting de stembus. Joe❤️
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Dat hij vroeger wel eens blowde maar dat nu wel afkeurt. Blijft cda he
Klik om te vergroten...
Oh dit was overigens bij op1 en niet bij Emma. Hoeven jullie de "vreselijke" Wortelboer niet te trekken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Wacht even, MDMD? Is dit een typfout, of ben ik scheel? Methylenedioxy-n-meth...D?
Klik om te vergroten...
Methylenedioxy methamphetamine ja, of mis ik de clue hier?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#9
henkie2 zei:
Ik vraag me wel eens af of die gasten in de Tweede Kamer wel eens stoned geweest zullen zijn.

Wat is het leven toch mooier met een ruimere staat van bewustzijn dan die beperkt wordt door onze opgelegde "wetten", en tegelijkertijd toch een levensstijl hanteren van geweldloosheid naar alle andere mede-Aardbewoners. Kom maar op met die Great Reset.

Zo doorzichtig, die "war on drugs"!!!
Klik om te vergroten...
Dit is waar de documentaires stoppen en de daadwerkelijk wereld tussen de hemisferen begint. de linker hemisfeer heeft niet de capaciteit tot inzicht en ziet het complete plaatje niet. wetten hebben hun plek, denken ook, echter heeft denken de overhand genomen van de rechter hemisfeer en geloofd in wat het zelf weet (wat altijd beperkt is, kennis is nooit compleet). Wat ik o.a. heb gemerkt na m'n extreme trip is dat ik 'mijzelf' niet gelijk verdedig, omdat je tot inzicht bent gekomen dat de persona een illusie is die je hebt opgebouwd sinds je geboorte, "wat" verdedig je dan? Waarom zou ik mij gekwetst voelen als iemand mij beeld over mijzelf 'aanvalt'. Echter kan inzicht niet expliciet gemaakt worden / gecommuniceerd worden met taal. Dit is als een grap uitleggen, dan verliest het z'n betekenis. De rechter hemisfeer ziet het wel. We leven in een wereld waar de linker hemisfeer domineert, manipuleert en controle uitoefent.. politiek steekt er met kop en schouders boven uit.. ieder verdedigd zijn standpunt op basis van argumenten, gaat in 'debat'.. soort kippenhok. De ene partij zegt dit.. en de ander dat.. echter; zodra de feedback loop van de linker hemisfeer niet terugkeert naar de rechter hemisfeer, gaat de linker hemisfeer 'ongecheckt' z'n gang. Dit is 'waarom' henkie2:

Probleem zit niet in de politiek.. of 'in de samenleving' noch kan je een schuldige aanwijzen. Elke individu is de samenleving.. het probleem zit in de bovenkamer. En door de millennia heen, erger geworden.. als bovenstaande je inzicht geeft hierin (kunnen luisteren met het binnenste oor, zonder te analyseren, beargumenteren, redeneren, vergelijken met wat je zelf denkt te weten).. dan is het jou waarheid geworden. J. Krishnamurti heeft het zelfs over de kunst van het luisteren.. kennelijk kan een fractie van ons écht luisteren:

Kon ik dit maar op een manier vertellen dat ik de boodschap over kan brengen.. waarschijnlijk lukt dat, maar wellicht dit bericht over de 'kijk' op de wereld die we hebben en hoe dit onze wereld schets.. wel. Dit sluit ook weer aan op 'seeing' van Jiddu Krishnamurti.

De 'modus' van kijken bepaald je wereld, microdosering legt de monkey-mind (default mode network) plat.. of neem de duik in het diepen als je de ballen ervoor hebt. Ik juich de 'paradigm' shift die nodig is toe, niet voor mijzelf.. vroeg of laat ga ik toch de pijp uit.. zo eng is een psychische dood niet :blush:, maar voor onze planeet en al z'n bewoners. Wens jullie allemaal een prachtig week :redheart:
L
LēmniscatusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was toevallig al halverwege het boek, dus misschien ook de serie maar eens een kans geven

Een andere boeiende serie over de mogelijke toepassingen van mdma in medicinale context is Trip of Compassion;

m.imdb.com

Trip of Compassion (2017) ⭐ 8.3 | Documentary

1h 23m
m.imdb.com m.imdb.com

Of “Magic Medicine” op Netflix t.a.v Psilocybine bij klinische depressie

Wellicht dat ik me ook nog eens waag aan Shulgin’s boeken Pikhal en Tikhal
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vond de 4 afleveringen op Netflix interessant.
Het is algemeen en niet altijd diepgaand, maar vooral ook inkijk in politieke proces is toch wel schokkend.
Deze afleveringen zijn vooral gericht op inzetten voor therapeutische doeleinden en niet voor recreatief gebruik.
Vind niet dat drugs als wondermiddel neergezet worden.
Wel kan het helpen in een veilige setting in bepaalde situaties.

Helpt ook om bepaalde stigma’s weg te nemen.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#12
nejmoa2206443_f0.jpeg
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb net de aflevering over mdma bekeken! Heel interessant!

Ik heb ook wat geleerd over de werking van de amygdala in de hersenen. Maakt me ook ervan bewust dat het belangrijk is om niet te vaak drugs te doen, om die hersenen niet uit balans te brengen.

Mooi dat die mensen met ptss er baat bij hebben!

Deze week is de vrouw van Shulgin overleden.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beste allemaal.. een hele mooie serie over LSD, Psilocybine, MDMD en Mescaline.

Mocht je er meer over willen weten.. heb net alle hoofdstukken bekeken. Erg mooi samengesteld.. geschiedenis.. de drugs door de jaren heen.. de ophef erover.. het politieke spel (tot de dag van vandaag).. de ervaringen en verhalen.. wat visuele effecten in beeld gebracht.. de positieve effecten en kanttekeningen.. allerlei figuren passeren de revue.. hoop dat iedereen op dit forum de moeite neemt hiernaar te kijken. Feitelijk, niks geromantiseerd of mooier gemaakt dan het is.

C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb zelf het boek gelezen.
Het is mooi dat onderzoek naar verschillende middelen weer hervat is.

ik ga deze serie dan ook zeker kijken!
M
MindWandererLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thanks! Ik hou heel erg van zulke documentaires en kijk er dan ook graag naar uit deze te gaan kijken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zag 'm voorbij komen. Dit is wel de moeite waard dus?
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#18
snorlax zei:
Ik heb zelf het boek gelezen.
Klik om te vergroten...
Heb 'm ook gelezen, maar miste wat diepgang, de mini serie vind ik een aangename verrassing aangezien het best uitgebreid wordt verteld allemaal.. gaat niet zo ver als de serie "Psychedelica" (die serie heeft wel 14 delen, voor de geïnteresseerden: https://odysee.com/$/playlist/9f6ee7fa64f151321939324259bf54aa39a0dad2)

De mini serie mij gelijk denken aan een andere netflix serie "The mind explained" daar zit ook een aflevering tussen "Psychedelics" (seizoen 1), echter wordt daar meer de link gelegd met effect van meditatie en is oppervlakkiger van aard.. sneller tempo.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#19
0t0lerance zei:
Heb 'm ook gelezen, maar miste wat diepgang, de mini serie vind ik een aangename verrassing aangezien het best uitgebreid wordt verteld allemaal.. gaat niet zo ver als de serie "Psychedelica" (die serie heeft wel 14 delen, voor de geïnteresseerden: https://odysee.com/$/playlist/9f6ee7fa64f151321939324259bf54aa39a0dad2)

De mini serie mij gelijk denken aan een andere netflix serie "The mind explained" daar zit ook een aflevering tussen "Psychedelics" (seizoen 1), echter wordt daar meer de link gelegd met effect van meditatie en is oppervlakkiger van aard.. sneller tempo.
Klik om te vergroten...
Kan ook hamilton's pharmacopeia aanraden!
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#20
snorlax zei:
Kan ook hamilton's pharmacopeia aanraden!
Klik om te vergroten...
Ja, heb wat afleveringen gezien op youtube maar die werden eraf getrokken, verder kon ik niet de service vinden zodat ik het kon bekijken.. volgens mij niet beschikbaar voor NL en had het toen maar opgegeven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."