Ik vraag me wel eens af of die gasten in de Tweede Kamer wel eens stoned geweest zullen zijn.
Wat is het leven toch mooier met een ruimere staat van bewustzijn dan die beperkt wordt door onze opgelegde "wetten", en tegelijkertijd toch een levensstijl hanteren van geweldloosheid naar alle andere mede-Aardbewoners. Kom maar op met die Great Reset.
Zo doorzichtig, die "war on drugs"!!!
Dit is waar de documentaires stoppen en de daadwerkelijk wereld tussen de hemisferen begint. de linker hemisfeer heeft niet de capaciteit tot inzicht en ziet het complete plaatje niet. wetten hebben hun plek, denken ook, echter heeft denken de overhand genomen van de rechter hemisfeer en geloofd in wat het zelf weet (wat altijd beperkt is, kennis is nooit compleet). Wat ik o.a. heb gemerkt na m'n extreme trip is dat ik 'mijzelf' niet gelijk verdedig, omdat je tot inzicht bent gekomen dat de persona een illusie is die je hebt opgebouwd sinds je geboorte, "wat" verdedig je dan? Waarom zou ik mij gekwetst voelen als iemand mij beeld over mijzelf 'aanvalt'. Echter kan inzicht niet expliciet gemaakt worden / gecommuniceerd worden met taal. Dit is als een grap uitleggen, dan verliest het z'n betekenis. De rechter hemisfeer ziet het wel. We leven in een wereld waar de linker hemisfeer domineert, manipuleert en controle uitoefent.. politiek steekt er met kop en schouders boven uit.. ieder verdedigd zijn standpunt op basis van argumenten, gaat in 'debat'.. soort kippenhok. De ene partij zegt dit.. en de ander dat.. echter; zodra de feedback loop van de linker hemisfeer niet terugkeert naar de rechter hemisfeer, gaat de linker hemisfeer 'ongecheckt' z'n gang. Dit is 'waarom' henkie2:
Probleem zit niet in de politiek.. of 'in de samenleving' noch kan je een schuldige aanwijzen. Elke individu is de samenleving.. het probleem zit in de bovenkamer. En door de millennia heen, erger geworden.. als bovenstaande je inzicht geeft hierin (kunnen luisteren met het binnenste oor, zonder te analyseren, beargumenteren, redeneren, vergelijken met wat je zelf denkt te weten).. dan is het jou waarheid geworden. J. Krishnamurti heeft het zelfs over de kunst van het luisteren.. kennelijk kan een fractie van ons écht luisteren:
Kon ik dit maar op een manier vertellen dat ik de boodschap over kan brengen.. waarschijnlijk lukt dat, maar wellicht dit bericht over de 'kijk' op de wereld die we hebben en hoe dit onze wereld schets.. wel. Dit sluit ook weer aan op 'seeing' van Jiddu Krishnamurti.
De 'modus' van kijken bepaald je wereld, microdosering legt de monkey-mind (default mode network) plat.. of neem de duik in het diepen als je de ballen ervoor hebt. Ik juich de 'paradigm' shift die nodig is toe, niet voor mijzelf.. vroeg of laat ga ik toch de pijp uit.. zo eng is een psychische dood niet
![:blush:]()
, maar voor onze planeet en al z'n bewoners. Wens jullie allemaal een prachtig week
![:redheart:]()