De hele dag 120 is echt niet gezond amigo.
Dacht ik ook meteen, dat heb ik na een bepaalde inspanning. Ook zelf heb ik in rust, eerder een hoger gemiddelde hartslag in rust. Daar waar ik velen ken die in rust, tussen 50-60 bpm zitten en ik eerder vaak tussen 70-80 zit, met vooral lage 70. Maar in gezelschap, met wat stress, discussie, ongemakkelijk gevoel, stijgt deze ook snel. Wel schiet mijn hartslag snel en ferm de hoogte in bij vb lopen, snel fietsen, de trap opspurten, maar dat heeft letterlijk met geen conditie te maken.
Ondertussen al enige tijd (dit jaar 2 x lichte vorm), gespaard gebleven van hyperventilatie, waarbij mijn hartslag letterlijk de 200bpm haalde en het lijkt of je hart uit je borstkas gaat bonzen net als je bloeddruk high level gaat. Maar dit is uiteraard van korte duur en binnen het kwartier terug rustiger.
@IkweetgeengoeienAm maar echt als standaard hartslag in ruststand, 120, is toch gewoon een afwijking, niet? Heb je dit reeds met je huisarts besproken?