Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumseerste keer xtc voor mijn vriend

eerste keer xtc voor mijn vriend

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
nietjezaak zei:
hoihoi,
mijn vriend wilt binnenkort voor de eerste keer xtc gebruiken (ik heb zeker al ervaring ermee en heb het vaak gebruikt) ik heb expres al gekeken voor pillen om rustig mee te beginnen, dus lage “hoeveelheid” etc. ik heb hem al best veel tips gegeven. mijn eerste keer was niet perfect, het was leuk maar niet echt heeel leuk ofzo. en ik wil dat die van hem wel echt leuk is. hebben jullie tips hoe we ervoor kunnen zorgen dat zijn eerste keer xtc “perfect” is?
Klik om te vergroten...
0F8E3BCD-07DE-4190-B6A2-A00481CFE49B.jpeg
Deze lampen plus techno zijn voor ons voorwaarden om het perfect te maken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Jij ook al? :wink:

Ja ik ben helemaal om wat betreft 6-apb. Zie eigenlijk het punt niet meer om nog mdma te doen. Beetje zonde van mijn 1 keer in de 3 maanden.
Klik om te vergroten...

Zeker weten, ik ben al jaren een grote 6-APB fan. Ik vind het heerlijk dat het DUBBEL zo lang duurt en dat er een veel minder abrupte crash is, in plaats van die welbekende XTC-cravings die soms midden in de piek al begonnen (‘oh nee, zo meteen stopt het, ik wil niet dat het stopt, moet ik al bijnemen?’) heb je een geleidelijke uitwerking waar je vrede mee hebt. Dat voordeel vind ik zo groot dat ik net als jij het punt van MDMA eigenlijk niet meer zo zie. Ik zou dat ‘totaal wazig zijn’ (wat op MDMA wel sneller gebeurt, 6-APB is op normale dosis milder en meer steady) nog wel eens mee willen maken, maar ik vind het de ‘een keer in de drie maanden’ niet waard zoals jij zegt, en als ik dat effect met 6-APB moet bereiken (wat wel kan als je veel neemt) dan vind ik het de kater niet waard. Dus ik ben al jaren helemaal oké met ‘eens in de zoveel maanden’ een voor mij normale dosis 6-APB, waarbij de nasleep/kater te overzien is. 😍

Maar ik hoef jou niet te overtuigen!

Mindless zei:
We zullen even moeten wachten!

Tegen die tijd is het dan wel lente en hopelijk mooi weer! Maakt het nog extra fijn vind ik, aangezien ik vaak ga te fietsen op 6-apb nu. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Fietsen nog nooit gedaan, die zou ik ook nog wel eens willen proberen. Even een wandeling tussendoor buiten kan wel heel lekker zijn. ^^
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Maar ik hoef jou niet te overtuigen!
Klik om te vergroten...
Nee eigenlijk niet :wink: Precies de dingen die jij noemt maken 6-apb voor mij ook zo aantrekkelijk. En daarnaast vermoed ik eerlijk gezegd ook wel een beetje dat het door mijn leeftijd nu allemaal niet meer zo heftig hoeft (damn i sound old als ik het zo zeg, zo oud ben ik ook weer niet haha). 6-apb is lekker smooth sailing. Een constante happy sereniteit. Meer hoeft eigenlijk niet.

Roze Olifant zei:
Fietsen nog nooit gedaan, die zou ik ook nog wel eens willen proberen. Even een wandeling tussendoor buiten kan wel heel lekker zijn. ^^
Klik om te vergroten...
En dat wil ik nou eigenlijk eens proberen! Ik ben toch heel veel aan het wandelen de laatste tijd. Ergens kan ik het me voorstellen dat dat nog fijner is, door het langzamere tempo. Dat je meer bewust bezig bent met de omgeving in je opnemen. Ja, dat ga ik zeker doen de volgende keer. :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Nee eigenlijk niet :wink: Precies de dingen die jij noemt maken 6-apb voor mij ook zo aantrekkelijk. En daarnaast vermoed ik eerlijk gezegd ook wel een beetje dat het door mijn leeftijd nu allemaal niet meer zo heftig hoeft (damn i sound old als ik het zo zeg, zo oud ben ik ook weer niet haha). 6-apb is lekker smooth sailing. Een constante happy sereniteit. Meer hoeft eigenlijk niet.


En dat wil ik nou eigenlijk eens proberen! Ik ben toch heel veel aan het wandelen de laatste tijd. Ergens kan ik het me voorstellen dat dat nog fijner is, door het langzamere tempo. Dat je meer bewust bezig bent met de omgeving in je opnemen. Ja, dat ga ik zeker doen de volgende keer. :)
Klik om te vergroten...
Ik vind trippend wandelen ook echt mooi. En heel avontuurlijk altijd. Maakt altijd iets mee wat nuchter heel normaal is maar op dat moment bizar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
FredKroket zei:
Ik vind trippend wandelen ook echt mooi. En heel avontuurlijk altijd. Maakt altijd iets mee wat nuchter heel normaal is maar op dat moment bizar.
Klik om te vergroten...
Op welk middel? :)
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Ik vind trippend wandelen ook echt mooi. En heel avontuurlijk altijd. Maakt altijd iets mee wat nuchter heel normaal is maar op dat moment bizar.
Klik om te vergroten...
En je gaat niet op zoek naar paddestoelen?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Op welk middel? :)
Klik om te vergroten...
De vraag was niet voor mij maar ik kreeg de neiging om antwoord te geven.

Vond mijn truffel ervaring (de eerste 10 minuten dan) wel merkwaardig tijdens een wandeling.
Mooie felle kleuren en de takken die op elkaar overliepen/fuseren.

En toen ging ik zwaar bad.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anunnaki zei:
De vraag was niet voor mij maar ik kreeg de neiging om antwoord te geven.

Vond mijn truffel ervaring (de eerste 10 minuten dan) wel merkwaardig tijdens een wandeling.
Mooie felle kleuren en de takken die op elkaar overliepen/fuseren.

En toen ging ik zwaar bad.
Klik om te vergroten...
Wel weer teruggekomen naar een fijne trip?

Ik heb veel ervaring met truffels, maar alleen nog maar op micro- tot lichte tripdoseringen buiten geweest. Op echte tripdoseringen voelt mijn lichaam vaak te zwaar en ben ik zo hard aan het trippen dat de omgeving er niet meer zo toe doet: ogen dicht om het nog meer te versterken en een innerlijke reis door die fantastische visuals maken!

Voor buiten vind ik persoonlijk LSD en 6-APB heel geschikt.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Wel weer teruggekomen naar een fijne trip?

Ik heb veel ervaring met truffels, maar alleen nog maar op micro- tot lichte tripdoseringen buiten geweest. Op echte tripdoseringen voelt mijn lichaam vaak te zwaar en ben ik zo hard aan het trippen dat de omgeving er niet meer zo toe doet: ogen dicht om het nog meer te versterken en een innerlijke reis door die fantastische visuals maken!

Voor buiten vind ik persoonlijk LSD en 6-APB heel geschikt.
Klik om te vergroten...
Nee is niet omgeslagen naar iets chills, ook weinig visuals.
Ik zag iemand met een hond wandelen en toen sloeg alles om want ik wou dat die weg ging en dat ging die niet <-- daarom zijn truffels/paddos ook eng buiten i guess hehe.

Zodra het om sloeg in iets negatiefs had alles een grijze tint en leek de hele natuur gewoon dood, koud en ellendig. Een heel contrast met 10 minuten daarvoor, erg vreemd.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
reDStone zei:
Ik dacht dat hallucineren over katten en honden wel iets was wat vaker voorkomt bij xtc. Ik zag soms honden en katten tussen de dansende mensen.
Klik om te vergroten...
Nee het was gewoon ECHT iemand die de hond aan het uitlaten was daar, en daar ging ik goed slecht op hahahaha.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Anunnaki zei:
Nee is niet omgeslagen naar iets chills, ook weinig visuals.
Ik zag iemand met een hond wandelen en toen sloeg alles om want ik wou dat die weg ging en dat ging die niet <-- daarom zijn truffels/paddos ook eng buiten i guess hehe.

Zodra het om sloeg in iets negatiefs had alles een grijze tint en leek de hele natuur gewoon dood, koud en ellendig. Een heel contrast met 10 minuten daarvoor, erg vreemd.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat hallucineren over katten en honden wel iets was wat vaker voorkomt bij xtc. Ik zag soms honden en katten tussen de dansende mensen.
n
nietjezaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Dekentjes, zacht fruit en frisse zoete drankjes of gewoon water (niet te veel). Muzieksetje die hij leuk vind. Trance, house, techno gaan echt goed samen met XTC. Deuntjes die binnen komen. Sfeerlampje,...
Klik om te vergroten...
dankjewel!!
n
nietjezaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Pfoe als ik eerste keer XTC lees dan denk ik meteen terug aan mijn eerste ervaringen met deze stof!

Laat het vooral over je heen komen; of in dit geval over je vriend heen. Geen verwachtingen; goede setting en mindset zijn zeer belangrijk.

Eerste keer XTC kan voor sommige wat heftig zijn. Vooral dan is het belangrijk om het gewoon aan te gaan. Want als je eenmaal de controle hebt losgelaten wauw. Dan kan je vriend gaan genieten van die heerlijke serotonine rush. Mijn eerste keren (4e keer in het speciaal) waren beter dan seks. Period. 🤣.

Dat gun ik je vriend ook! Veel plezier. En joh lekker goed eten vooraf en achteraf. Drink genoeg maar overdrijf vooral niet. 1 glas per uur in een rustige setting is echt meer dan voldoende. Als je echt gaat feesten is wat meer vocht goed. Isotone dranken bijvoorbeeld. Deze houden de elektrolyten in je bloed in balans.

Succes! Tripreportje achteraf? :)
Klik om te vergroten...
dankjewel! ik laat het weten hoe het is gegaan als we het hebben gedaan etc. mijn eerste keer was niet zo heel leuk ik dacht heel de tijd dat ik hem niet voelde maar ik voelde hem juist iets TE
n
nietjezaakLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Ik vind trippend wandelen ook echt mooi. En heel avontuurlijk altijd. Maakt altijd iets mee wat nuchter heel normaal is maar op dat moment bizar.
Klik om te vergroten...
ik ook, ik houuu van lopen als ik x opheb. echt HEELRIJKK is het, die frisse lucht en idd de dingen die nuchter heel normaal zijn maar tijdens een trip zo bijzonder🤣 bij ons in de buurt is een ronde schommel daar ga ik dan op zitten en beetje laten bewegen. heerlijk!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Op welk middel? :)
Klik om te vergroten...
Lsd, truffels en 2cb heb ik wandelingen gemaakt.
reDStone zei:
En je gaat niet op zoek naar paddestoelen?
Klik om te vergroten...
Nee woonde destijds midden in de binnenstad.
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#16
nietjezaak zei:
hoihoi,
mijn vriend wilt binnenkort voor de eerste keer xtc gebruiken (ik heb zeker al ervaring ermee en heb het vaak gebruikt) ik heb expres al gekeken voor pillen om rustig mee te beginnen, dus lage “hoeveelheid” etc. ik heb hem al best veel tips gegeven. mijn eerste keer was niet perfect, het was leuk maar niet echt heeel leuk ofzo. en ik wil dat die van hem wel echt leuk is. hebben jullie tips hoe we ervoor kunnen zorgen dat zijn eerste keer xtc “perfect” is?
Klik om te vergroten...
DE TIP wat ik zelf vind is niet op tijd letten gewoon genieten zolang het duurt :)
n
nietjezaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
hoihoi,
mijn vriend wilt binnenkort voor de eerste keer xtc gebruiken (ik heb zeker al ervaring ermee en heb het vaak gebruikt) ik heb expres al gekeken voor pillen om rustig mee te beginnen, dus lage “hoeveelheid” etc. ik heb hem al best veel tips gegeven. mijn eerste keer was niet perfect, het was leuk maar niet echt heeel leuk ofzo. en ik wil dat die van hem wel echt leuk is. hebben jullie tips hoe we ervoor kunnen zorgen dat zijn eerste keer xtc “perfect” is?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo min mogelijk denken aan wat het effect gaat zijn, voldoende drinken en vol ongegeneerd genieten
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hem zo min mogelijk verwachtingen geven, alles over zich heen laten komen. Gaan jullie op een feest of op thuis setting gebruiken?
n
nietjezaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
PsyTekz zei:
Hem zo min mogelijk verwachtingen geven, alles over zich heen laten komen. Gaan jullie op een feest of op thuis setting gebruiken?
Klik om te vergroten...
de eerste keer gewoon thuis met zn 2e. ik zelf hou er sowieso ook niet van om op een feest of iets te gebruiken omdat ik vrij moet kunnen lopen anders word het te warm voor mij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."