Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval, zwak.. Advies nodig

Terugval, zwak.. Advies nodig

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alle contacten verbreken die je triggeren om te gebruiken.
Geen drugs in huis halen.
Klinkt hard maar is waar.
Success ❤️
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu douchen,,.. dan rijde ja
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Helaas is dat toch vaak nodig om wat dieper te zinken. We staan er toch vaak in met de instelling: 'dat overkomt mij niet'.

En dan is het maar een kwestie van hoe koppig je bent en hoe groot je ego is voordat je toegeeft aan het feit dat je het niet meer onder controle hebt.

Ik ben zelf erg koppig, heb ik zodoende gemerkt 😂
Klik om te vergroten...
Die twee dingen ja. (herkenbaar...)

Denken dat het jou niet zal overkomen (iedere verslaafde dacht dat ooit, dat zegt al genoeg) en inderdaad die koppigheid van je verslaving niet willen toegeven.

Het goede nieuws is dat heel snel grote stappen gezet kunnen worden naar beter worden áls je eenmaal op het punt van toegeven aan jezelf bent. Maar het is die trots en koppigheid die je daar heel lang van af kan houden.
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#4
reDStone zei:
Het is echt niet raar om er moeite mee te hebben als het al in huis is. Het is je huis, je hebt je huis in een afhaalpunt verandert.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd, zo had ik er nog niet over nagedacht😅
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hier lig ik dan. Straks moet ik de trein pakken voor studie en heb de hele nacht 3mmc gesnoven… waarom? Ik heb geen idee, wellicht stress zit ook laatste jaar hbo. Ik had voor mezelf voorop gesteld het alleen nog met festivals te doen (om de 3 maanden), dat ging goed.. eerst haalde altijd iemand anders de drugs en hoefde ik dat niet zelf te doen voor een feest. Het probleem is gekomen sinds ik de drugs regel en grote hoeveelheden moet inkopen.. ik heb het thuis liggen en dacht dat ik genoeg zelfcontrole had, maar dit blijkt tot lastiger dan gedacht.. Dat ik het thuis heb liggen is het grootste probleem. Ik baal enorm en wil het gewoon alleen bij festivals houden, meer niet. Ik heb ook 1 vriend waarbij er vaak gebruikt word als we afspreken, of alcohol, of lachgas, of 3mmc, etc. Ik was goed bezig bijna 2 weken niks en dan komt hij en z’n vriendin bij ons eten en voor je het weet zitten we aan de 3mmc. Waarom toch, gewoon bij een normaal diner thuis bij mij en mijn vriendin. Hebben jullie advies/tips? Alles is welkom, Alvast enorm bedankt…
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hi! Pak die trein alsnog! Je kan het... mijn wekker gaat zojuist, ben ook bijn hele vond doorgegaan... Waarom? Geen idee .. lukt niet meer net als je ,, eff controle te houden.
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
TripJess zei:
Hi! Pak die trein alsnog! Je kan het... mijn wekker gaat zojuist, ben ook bijn hele vond doorgegaan... Waarom? Geen idee .. lukt niet meer net als je ,, eff controle te houden.
Klik om te vergroten...
Ga die trein ook zeker pakken kan/mag het niet missen namelijk. Jij ook veel succes en bedankt voor je woorden! We can do this!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nu douchen? Dan auto pakk, pfff echt onverantwoord. Wel daarna zit ik weer hele dag kantoor 😴😴
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn advies zou zijn, als het je niet alleen lukt, om hulp te zoeken.

Je start via de huisarts voor een doorverwijzing. Al kan ik je wel aanraden van tevoren alvast wat op te zoeken over hulp om de juiste instantie te vinden.

Verder zijn zelfhulpgroepen als NA en CA heel helpend.

Zie je jezelf als verslaafd?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
TripJess zei:
Nu douchen? Dan auto pakk, pfff echt onverantwoord. Wel daarna zit ik weer hele dag kantoor 😴😴
Klik om te vergroten...
Jij gaat zo rijden? Gast, je kan amper meer typen...
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bah je hebt gelijk
L
Levensgenieter23Lid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Mijn advies zou zijn, als het je niet alleen lukt, om hulp te zoeken.

Je start via de huisarts voor een doorverwijzing. Al kan ik je wel aanraden van tevoren alvast wat op te zoeken over hulp om de juiste instantie te vinden.

Verder zijn zelfhulpgroepen als NA en CA heel helpend.

Zie je jezelf als verslaafd?
Klik om te vergroten...
Ik heb mijn vriendin gevraagd alles te verstoppen. Met koningsdag heb ik een feest, ook ga ik dan vertellen dat ik niet meer het spul ga regelen en ook eens festivals nuchter van drugs ga proberen, wel een beetje alcohol. Ook voorlopig geen contact meer met die ene vriend buiten de feesten om, dat gaat gewoon niet goed.

ik zie mezelf nog niet als verslaafd, maar het is wel een probleem en kan daar naartoe gaan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
ryanmen2 zei:
ik zie mezelf nog niet als verslaafd, maar het is wel een probleem en kan daar naartoe gaan.
Klik om te vergroten...

De komende tijd zal het leren dan! 😉

Mocht je erachter komen dat het je niet lukt om te stoppen, dan weet je me te vinden!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gaan jullie klaar kingsday?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ryanmen2 zei:
Ik heb mijn vriendin gevraagd alles te verstoppen. Met koningsdag heb ik een feest, ook ga ik dan vertellen dat ik niet meer het spul ga regelen en ook eens festivals nuchter van drugs ga proberen, wel een beetje alcohol. Ook voorlopig geen contact meer met die ene vriend buiten de feesten om, dat gaat gewoon niet goed.

ik zie mezelf nog niet als verslaafd, maar het is wel een probleem en kan daar naartoe gaan.
Klik om te vergroten...
Haal het vooral niet meer in huis. Wat verstopt is, is terug te vinden. Als je trek krijgt zul je op zoek gaan.

Helemaal niet gebruiken is vaak makkelijker dan een beetje gebruiken.

Omdat je al gebruikt op momenten dat ’t eigenlijk helemaal niet kan zou ik je wel aanraden om hulp te zoeken. Dat is een duidelijk teken van verslaving, het is één van de criteria uit de DSM, IIRC.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
TripJess zei:
Nu douchen? Dan auto pakk, pfff echt onverantwoord. Wel daarna zit ik weer hele dag kantoor 😴😴
Klik om te vergroten...
TripJess zei:
Nu douchen,,.. dan rijde ja
Klik om te vergroten...
Ik hoop van harte dat je aangehouden wordt.

Onder invloed rijden is gewoon absoluut not done, dat je je eigen leven in gevaar brengt moet je helemaal zelf weten, maar je hebt het recht niet het leven van anderen in gevaar te brengen.

Als je nu gaat rijden ben je echt niet goed bij je hoofd.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is echt niet raar om er moeite mee te hebben als het al in huis is. Het is je huis, je hebt je huis in een afhaalpunt verandert.
J
JoranLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Ik hoop van harte dat je aangehouden wordt.

Onder invloed rijden is gewoon absoluut not done, dat je je eigen leven in gevaar brengt moet je helemaal zelf weten, maar je hebt het recht niet het leven van anderen in gevaar te brengen.

Als je nu gaat rijden ben je echt niet goed bij je hoofd.
Klik om te vergroten...
Als deze meme hier op het forum mag blijven, verwijder dan me account aub, oprecht.

Sorry dat ik het hier in dit topic plaats, maar de mods kunnen me ´pm´ inzien, kansloos.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Joran zei:
Als deze meme hier op het forum mag blijven, verwijder dan me account aub, oprecht.
Klik om te vergroten...
Heh, wat bedoel je?
Joran zei:
Sorry dat ik het hier in dit topic plaats, maar de mods kunnen me ´pm´ inzien, kansloos.
Klik om te vergroten...
Dit is niet waar.
J
JoranLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Heh, wat bedoel je?

Dit is niet waar.
Klik om te vergroten...
Kansloos dit, mij zie je hier niet meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."