Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat maakt dissociatieven leuk?

Wat maakt dissociatieven leuk?

37 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#1
XMR zei:
Beste drugsforum,

Ik heb nu al een aantal verschillende dissociatieven meerdere keren geprobeerd, omdat ik benieuwd was naar de effecten (2f-dck, ketamine en dmxe). Echter elke keer dat ik het een kans geef, heb ik er achteraf spijt van dat ik het heb genomen.

Dit komt door de extreme misselijkheid die ik gegarandeerd ervaar, het gevoel alsof ik elk moment gek kan worden of gewoon het feit dat ik mij compleet incapabel voel onder invloed van een disso.

Ik heb veel ervaring met tripmiddelen en daar vind ik veel positieve effecten in (muziek klinkt veel beter en zuiverder, alles ziet er mooier uit, filosoferen gaat makkelijker,etc). Ik heb persoonlijk nog geen enkel positief effect kunnen vinden in het gebruik van dissociatieven, ookal weet ik dat er veel fan van zijn.

Ik snap dat iedereen drugs anders ervaart en daarom zit ik met de volgende vraag:


Wat maakt het gebruik van dissociatieven voor jou leuk?





Ps: Dit is geschreven in de comedown van waarschijnlijk mijn laatste disso trip (blijkbaar is deze groep stoffen niet voor mij weggelegd)
Ps 2: Voel je vrij om je ervaringen te delen! Het hoeft zeker geen volwaardig tripreport te zijn
Klik om te vergroten...
Hey



Ik had net het zelfde als jij, uit nieuwsgierigheid wou ik steeds dissociatieven uitproberen, o.a. Ketamine, DCK, 2f-dck,... Steeds had ik ook spijt het geprobeerd te hebben, vaak lig ik gewoon enkele uren te piekeren terwijl mijn coördinatie volledig verstoord is. Een gevoel waar ik dus niet echt naar op zoek ben :)
Recent heb ik echter MXPr eens geprobeerd omdat ik er toch vrij goede dingen over gehoord had en dacht dat ik toch nog eens een dissociatief middel een kans moest geven.
Dit bleek ik echter wel leuk te vinden, ondanks dat mijn coördinatie zeer sterk verstoord was had ik wel fijne psychedelische effecten die mij een beetje aan 2CB deden denken (wat ik wel heel leuk vind). Ik denk dus ook dat het ene beter bij je aansluit als het andere. Want ondanks een positieve mindset waren al mijn vorige experimenten niet echt leuk vond ik.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind zelf ook niks aan Ketamine.


Of ik voel er niet veel van wanneer de dosis te laag is, of ik ben te dom om nog te kunnen uitleggen hoeveel 7+7 is bij een hoge dosis. 😂😂😂
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
-De manier waarop je muziek ervaart/ziet. (psychedelisch effect)
-Hoe je eigenlijk je ervaring zelf kan maken, stuurbaar vanuit het denken.
-Dansen voelt zéér fijn.
-De euforie die erbij komt kijken.
-Het jezelf stap voor stap verliezen in een droomwereld.
-Nieuwe absurde interpretaties die opdat moment helder en rationeel lijken.
-Geen kater

Een persoonlijk minpunt dat kan voorkomen is:
Roekeloos gedrag :
Een sigaret in huis aansteken en meteen brandend op de grond gooien en met iets anders bezig zijn.
De nood hebben 'de blijde boodschap' te gaan verkondigen aan de buren (ben blij dat ze niet thuis waren)
Zakje drugs teruggevonden in het huisvuil, waarom gooi ik dit weg?
(hier moet ik echt wel mee opletten)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
mandragora zei:
Zakje drugs teruggevonden in het huisvuil, waarom gooi ik dit weg?
Klik om te vergroten...
Je lichaam beschermt zichzelf tegen wat het als een bedreigend hoge dosis ziet. Had dat de eerste (en laatste) keer met keta. Ook bij niet-disso 5-MeO-DMT en bij disso O-PCE, dat gevoel van "ik ga alle drugs weggooien en nóóit meer drugs gebruiken!".

Ha -ha!
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#5
Purplext zei:
Hoop dat je dan een betere ervaring zult hebben!
Klik om te vergroten...
En of, ik zit knetterhard te genieten hier!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casrus zei:
Je lichaam beschermt zichzelf tegen wat het als een bedreigend hoge dosis ziet. Had dat de eerste (en laatste) keer met keta. Ook bij niet-disso 5-MeO-DMT en bij disso O-PCE, dat gevoel van "ik ga alle drugs weggooien en nóóit meer drugs gebruiken!".

Ha -ha!
Klik om te vergroten...
Dat was niet de reden hier, eerder in je hoofd met andere dingen bezig zijn en dingen naar de vuilbak verplaatsen. Het was zelfs nog tijdens de roes dat ik het teruggevonden heb. Het is meer zoals ik eerder vernoemde dat je compleet roekeloos kan worden en je niet vollop bewust bent van wat je daadwerkelijk doet, net als met die sigaret. Je doet dingen maar je verstand is al ergens anders mee bezig....(...of nergens...)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
DjYella zei:
En of, ik zit knetterhard te genieten hier!
Klik om te vergroten...

Wat ontzettend leuk om te lezen! Have a good trip ✨💜
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#8
DjYella zei:
En of, ik zit knetterhard te genieten hier!
Klik om te vergroten...
5mg stapelen per half uur tot de gewenste dosis is bereikt is hét geheim van moxy. 😇


OT:

Een lage tot medium dosis disso vind ik niet fijn. Het voelt dan voor mij alsof ik opgesloten zit in mijn eigen lichaam en het geeft mij ook geen euforie o.i.d.

En dat terwijl ik met psychedelica als LSD en tryptaminen altijd heerlijk mijn geest kan verruimen en zelfs euforie ervaar waardoor ze veel meer "mijn ding" zijn.

Op een gegeven moment ben ik er echter achter gekomen dat hoge dosis disso met een K-hole wel iets voor mij is! Ik kom dan terecht in een Sci-fi ruimte waar ik me helemaal thuis voel en waar ik volop van dat moment kan genieten; iets bizars en ongrijpbaar wat me tot in de diepte kan vervoeren.

Het enige aparte aan dissos is dan weer dat het voor mij niet iets extra's geeft na de reis zelf. Met veel psychedelica heb ik de weken erna een nootropic effect en voel ik me beter in mijn vel. Met dissos is dat niet het geval en daarmee gelijk de reden waarom ik ze zelden neem.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn favoriete disso was 2 fdck. Heerlijk wegzakken en prachtige visuals.....maar uiteindelijk kreeg ik geen visuals meer, en bleef het meer bij robotica. Als een robot bewegen en lopen. Dat viel anderen op, en ik ben er toen maar mee gestopt.
D
DamianoLid
01-01-2024, 00:00
#10
3-Meo-PCP is echt geweldig spul. Alsof je jezelf in een third person videogame ziet terwijl anderen npc's zijn voelde het voor mij, je wordt er wel echt snel manisch op.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#11
XMR zei:
Wat maakt het gebruik van dissociatieven voor jou leuk?
Klik om te vergroten...
een df-er die ik niet kan taggen heeft dit ooit in een post getypt
ik heb dit toen gescreenshot omdat dit de beste omschrijving ervan is die ik ooit heb gezien
IMG_9185.jpeg
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien toch maar eens mijn 2fdck uit de kast halen, ik durf niet zo goed, het ligt er al geruime tijd.
Iemand tips hoe dat aan te pakken, stapelen tot ik niet meer weet waar ik ben?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
Iemand tips hoe dat aan te pakken, stapelen tot ik niet meer weet waar ik ben?
Klik om te vergroten...
Op zich is dat met deze stof niet zo’n slecht idee 🙂 2-fdck is waarschijnlijk de rc die het dichts bij ketamine zit. Je zou kunnen beginnen met een relatief lage dosis, bijvoorbeeld 30 mg en dan na 20 minuten even evalueren en eventueel 10 a 20 mg bijpakken, en zo verder, tot je op jouw sweet spot zit. Dat werkt eigenlijk prima.

Edit: Ik heb het trouwens over nasaal gebruik 😅
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casaan zei:
Misschien toch maar eens mijn 2fdck uit de kast halen, ik durf niet zo goed, het ligt er al geruime tijd.
Iemand tips hoe dat aan te pakken, stapelen tot ik niet meer weet waar ik ben?
Klik om te vergroten...
Ga door tot je beweegt als een geleedpotige en de muren zo scheef als Skaeve Huse zijn geworden...
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casaan zei:
Misschien toch maar eens mijn 2fdck uit de kast halen, ik durf niet zo goed, het ligt er al geruime tijd.
Iemand tips hoe dat aan te pakken, stapelen tot ik niet meer weet waar ik ben?
Klik om te vergroten...
Heb je los poeder of pellets? Ik heb alleen ervaring met 50mg pellets.
De eerste keren begon ik met 50mg en nam ik na een half uurtje nog een pellet van 50mg en zo stapelde ik door tot 4 of 5 doseringen.
Deze doseringen zijn dus voor orale inname via pellets, ik denk als je poeder gaat snuiven dat de doseringen anders zijn.

En een tip: schrijf van tevoren de tijden op waarop je bij wilt nemen op je telefoon, want je raakt de tijd en de werkelijkheid wel een beetje kwijt soms.

De laatste keren begon ik met 100mg en stapelde ik met 50mg bij (pellets dus).
Heb ook wel eens per ongeluk 2 x 100mg gedaan en nog een paar keer 50mg. Dat ging niet helemaal goed, gelukkig was m'n vrouw bij me.
Ik was bang dat ik dood was en het leek alsof ik vanaf de andere kant toekeek naar m'n eigen lichaam. Nee, dat wil ik liever niet nog een keer.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Heb je los poeder of pellets? Ik heb alleen ervaring met 50mg pellets.
De eerste keren begon ik met 50mg en nam ik na een half uurtje nog een pellet van 50mg en zo stapelde ik door tot 4 of 5 doseringen.
Deze doseringen zijn dus voor orale inname via pellets, ik denk als je poeder gaat snuiven dat de doseringen anders zijn.

En een tip: schrijf van tevoren de tijden op waarop je bij wilt nemen op je telefoon, want je raakt de tijd en de werkelijkheid wel een beetje kwijt soms.

De laatste keren begon ik met 100mg en stapelde ik met 50mg bij (pellets dus).
Heb ook wel eens per ongeluk 2 x 100mg gedaan en nog een paar keer 50mg. Dat ging niet helemaal goed, gelukkig was m'n vrouw bij me.
Ik was bang dat ik dood was en het leek alsof ik vanaf de andere kant toekeek naar m'n eigen lichaam. Nee, dat wil ik liever niet nog een keer.
Klik om te vergroten...
Los poeder heb ik, dank voor de tips.
Een goede voorbereiding is het halve werk merk ik wel.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Op zich is dat met deze stof niet zo’n slecht idee 🙂 2-fdck is waarschijnlijk de rc die het dichts bij ketamine zit. Je zou kunnen beginnen met een relatief lage dosis, bijvoorbeeld 30 mg en dan na 20 minuten even evalueren en eventueel 10 a 20 mg bijpakken, en zo verder, tot je op jouw sweet spot zit. Dat werkt eigenlijk prima.

Edit: Ik heb het trouwens over nasaal gebruik 😅
Klik om te vergroten...
Van te voren doseren dus, want dat lijkt me lastig tijdens gebruik als ik je uitleg lees.
Dank u
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casaan zei:
Van te voren doseren dus, want dat lijkt me lastig tijdens gebruik als ik je uitleg lees.
Klik om te vergroten...
Ja, klopt. Dan hoef je tijdens niet te rommelen met een weegschaal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."