#1
Wow thx 4 alle gedetailleerde uitleg allemaal, in t bijzonder @Nihilist88 respect 😁💪💪
Helaas zo simpel is het niet. Een drug kan zowel tegelijk een releaser en een heropname remmer (=reuptake inhibitor) zijn. Kijk bijvoorbeeld naar wat Psychonautwiki schrijft over 4-FMA:als k het goed begrijp heb je reuptake inhibitors en releasers. Releasers laten extra grote hoeveelheden serotonine vrij, en inhibitors zorgen ervoor dat de serotonine langer actief blijft. En voor zover k begrijp werken sommige drugs als releaser en sommigen als inhibitor.
Al de genoemde stofjes zijn cathinone rc's. Waarbij enkel de werking van Mephedrone (4-MMC) wetenschappelijk deftig bewezen en gekend is.Ook heb k begrepen dat je die 2 nooit moet combineren ivm serotoninesyndroom. Maar wat k dan niet begrijp voor zover ik weet zijn 3cmc/ 2mmc inhibitors en 3mmc/4mmc releasers, maar toch heb k verhalen gelezen dat die gwn goed te combineren vallen (uiteraard voor zover combineren ok is).
Aan de hand hiervan een aantal vraagjes:
* om te beginnen is er iets hiervan wat niet klopt? Zo ja verklaart dat wss al een hoop
Zeker en vast, de combinatie van serotonine releasers zoals oa 4-MMC, MDMA, 6-APB, 4-FMA...met inhibitors (serotinheropnameremmers) is juist nog het meest gevaarlijke, aangezien deze ervoor zorgen dat de serotonine niet afgebroken wordt en bij te vaak of 1 maal gewoon giga hoge dosering van combinatie MDMA en een sterke inhibitor verhoogd de kans op het serotoninesyndroom significant.* verstoren inhibitors ook je "pauze" die je nodig hebt voor releasers als bv mdma, zo ja in hoeverre?
Bij inhibitors als antidepresiva (MAO-remmers, SSRI'S, SNRI'S, TCA'S) is dit globaal niet het geval, hier treed geen tolerantie op, je bouwt integendeel, naar de juiste dosering, waarbij laag gestart wordt. Na een langere periode van behandeling met antidepresiva, mag je niet plots stoppen, dit geeft bijwerkingen, afbouwen is hier de normale gang v zake.* is er bij een inhibitor ook een limiet waarna het niet meer zn werk doet zoals bij releasers?
Euh 6-APB is geen zwakke serotonine releaser, integendeel, juist een ware serotonine-slurper, net als oa 4-FMA.* wat voorn pauze is eigk normaal voor zwakkere releasers dan mdma (bv 3m/4m/6apb/5mapb etc)
Haha, jua is bijna moderator-niveau e 😉 daar waar ik hier anders geregeld ferme lappen tekst in mn Vlaams dialect weet te katapulteren 😄@Nihilist88 was net een heel stuk schrijven maar je was me voor; en hebt het duidelijk en overzichtelijk gedaan kudo's!
Een nederige dankjewel 😉Upvote (als we dat hier zouden hebben op DF. Maar dat werd toen geen goed idee gevonden toen ik dat als moderator voorstelde jaren terug 😉
Ja maar ik zag net te veel zaken, waar ik ff moest fronsen:Maar jou post is sticky waardig hoewel er bij farmacologie al behoorlijk wat staat op de RC's na maar daar doet een normaal mens toch altijd onderzoek naar lijkt me (is mijn mening tenminste) deed/doe ik met alle medicijnen ook altijd al.
Gelukkig nog nooit ervaren. Jij wel of een kennis? Is dit echt zwaar kapotgaan? Ik dacht dat je je dan vooral grieperig ziek voelt, zweten, trillen enzo? Maar da's toch sowieso te behandelen niet?Het serotonine syndroom verpest letterlijk je leven namelijk.
Kwam door de gekozen forum software toen kozen we een nieuw pakket uit (Wat deze is die je nu ziet) en er was de kwestie dat als berichten te vaak een min krijgen ze standaard niet zichtbaar zouden zijn. Even uit mijn hoofd hoor kan het privé gedeelte niet meer lezen als normale member.Wat kon m'n daar destijds dan tegen hebben?🤷♂️
Dit is als je echt alle basissen wil pakken ook ingewikkeld, maar ken(de) een kennis die het syndroom kreeg. Dan raakt je brein soms al in de war met op goede temperatuurregeling, serotonine die overmatig of juist te weinig wordt aangemaakt etc je snapt nu vast wel waarom ik dit een soort killer vind. Ten alle tijden voorkomen genoeg pauzes tussen serotonine slurpen houden , genoeg water drinken en aanvullende supplementen zijn geen overbodige luxe inderdaad!Ja maar ik zag net te veel zaken, waar ik ff moest fronsen:
Denken dat inhibitors v serotonine, minder pauze zouden nodig hebben mbt serotonine releasers zoals MDMA (terwijl dit eveneens heropnameremmer is van serotonine).
Terwijl het combineren van, laten we het even bij MDMA houden, een ware serotonine-slurper, die naast de extra afgifte van serotonine ferm stimuleert, ook de reserves van serotonine gaat aanspreken (dus tot het gaatje gaat met je serotonine) en het daarnaast ook tijdelijk de heropname van serotonine terug nr de zenuwuiteinden blokkeert.
Voor mij ook! Trip met lsd na mijn eerste keer minimaal 1x per maand of soms langere pauzes maar ben er nog steeds gek op. Weet eerste keer LSD nog goed was een hartje getest op 370ug (toen waren er nog echt goede zegels buiten internet om) en begon met kwart maar zodra het begon te werken nam ik de andere 3 kwart ook. Had het gevoel van : naar dit gevoel ben ik al jaren op zoek en had zat wiet mooie voor en achtertuin bad met bubbelmatje (van blokker) met muziek natuurlijk en kon er geen genoeg van krijgen...en animatie films die ook voor volwassenen leuk zijn zag ik allemaal veel diepere boodschappen die ik eruit haalde. En met muziek hoorde ik alle tonen en de bas zo intens dat het letterlijk leeft. Met ogendicht kreeg ik veel COV's prachtig sindsdien heb ik nooit meer zonder LSD of nu 1p-lsd etc gezeten💖Geef mij dan maar mijn dosis LSD, is meer vrolijk trippen met über visuals (maar dat is ook meer uitzondering dan regel)
I denk dat je 4-fluoroamfetamine bedoelde, het is bijzonder genoeg al heel snel overal illegaal gemaakt maar hier in Nederland ging het goedje nog rond tot 2017.Helaas zo simpel is het niet. Een drug kan zowel tegelijk een releaser en een heropname remmer (=reuptake inhibitor) zijn. Kijk bijvoorbeeld naar wat Psychonautwiki schrijft over 4-FMA:
In zekere zin de fma'tjes maar kan t ni bevestigen of t erop lijkt want kep helaas nog geen echte methZjjn er eigenlijk zelfs RC varianten van methamfetamine?
Zjjn er eigenlijk zelfs RC varianten van methamfetamine?
Beetje aant zoeken geweest en zie dat nu 4b mar, 4c mar en 4f mar te koop zijn. Wat k van 4b reports zie is dat t eigk alleen maar energie is, van 4f eigk maar 1 mini reportje maar vgm ni zo tevreden, 4c helemaal niks. Iemand meer info hierover (vooral 4c-mar)?Yes, 4-Methyl(aminorex)
De serotonine pauze is gewoon een handige harm-reduction maatregel die in het geval van MDMA goef is ingeburgerd. Eigenlijk zou je net zo goed kunnen beargumenteren dat het essentieel is om zo'n pauze in te lassen bij stimulerende middelen. Coke en speed zijn bijvoorbeeld veel verslavender dan MDMA. Dus dan moet je extra oppassen dat je het niet te vaak gebruikt. Echter blijken drugsgebruikers bij vooral gevoelig te zijn voor het argument dat bij veelvuldig gebruik van MDMA je al snel tolerantie ontwikkelt die niet meer weggaat. Juist het feit dat die tolerantie blijft pleit tegen de bewering dat het zou gaan om een tijdelijke voorraad serotonine die even 'op' is.* verstoren inhibitors ook je "pauze" die je nodig hebt voor releasers als bv mdma, zo ja in hoeverre?
Bij re-uptake inhibitors kan er sprake zijn van gewenning / tolerantie. Dat kan komen doordat receptoren voor neurotransmitters zich terugtrekken in de cel, waardoor ze ongevoelig worden voor neurotransmitters. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je nachtenlang wakker blijft aan de 3-MMC. Een neveneffect daarvan kan een rebound-effect zijn. Dan kun je laat krijgen van allerlei kater-achtige klachten zodra de stimulerende drugs uitwerken. Een van de meest extreme uitingen daarvan zijn hallucinaties ('shadow people').* is er bij een inhibitor ook een limiet waarna het niet meer zn werk doet zoals bij releasers?
Liever niet meer dan vier keer per jaar een stimulerend middel nemen. Of dat nou MDMA, speed, coke, 3-MMC, 5-MAPB of 6-APB is.* wat voorn pauze is eigk normaal voor zwakkere releasers dan mdma (bv 3m/4m/6apb/5mapb etc)
Ik ben op dit moment 4C-MAR aan het gebruiken ben nu sinds gister middag wakker. Voel me prima heb hele grote doppen! En ook gegeten gewoon maar hele grote moeite.. Je hebt echt een heldere high, en motivatie word meer, en niet echt down momenten gehad. Je staat gwn echt goed strak en je voelt je ook niet zo chemisch. + en zeker vlagen van EuphorieBeetje aant zoeken geweest en zie dat nu 4b mar, 4c mar en 4f mar te koop zijn. Wat k van 4b reports zie is dat t eigk alleen maar energie is, van 4f eigk maar 1 mini reportje maar vgm ni zo tevreden, 4c helemaal niks. Iemand meer info hierover (vooral 4c-mar)?
Wat k kon vinden lijkt t allemaal op slechte kopieën maar weet natuurlijk ook ni zeker
Thxx, mooie gedetaillerde uitleg weer zoals altijd lekker bezig 😁💪De serotonine pauze is gewoon een handige harm-reduction maatregel die in het geval van MDMA goef is ingeburgerd. Eigenlijk zou je net zo goed kunnen beargumenteren dat het essentieel is om zo'n pauze in te lassen bij stimulerende middelen. Coke en speed zijn bijvoorbeeld veel verslavender dan MDMA. Dus dan moet je extra oppassen dat je het niet te vaak gebruikt. Echter blijken drugsgebruikers bij vooral gevoelig te zijn voor het argument dat bij veelvuldig gebruik van MDMA je al snel tolerantie ontwikkelt die niet meer weggaat. Juist het feit dat die tolerantie blijft pleit tegen de bewering dat het zou gaan om een tijdelijke voorraad serotonine die even 'op' is.
Veel waarschijnlijker speelt bij MDMA neurotoxiciteit, maar ook psychologische gewenning een rol. Al is het mechanisme van de tolerantie nog niet opgehelderd.
Overigens is van speed en coke nog veel beter aangetoond dat die middelen neurotoxisch zijn. Maar je blijft de effecten nog wel wat jaren voelen, dusja, dan is de gebruiker blij. Dat de neurotoxiciteit alsnog blijvende veranderingen veroorzaakt die bijvoorbeeld leiden tot angstklachten, depressie, woedeuitbarstingen, concentratieproblemen en impulsief gedrag, dat nemen ze dan maar op de koop toe.
Bij re-uptake inhibitors kan er sprake zijn van gewenning / tolerantie. Dat kan komen doordat receptoren voor neurotransmitters zich terugtrekken in de cel, waardoor ze ongevoelig worden voor neurotransmitters. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je nachtenlang wakker blijft aan de 3-MMC. Een neveneffect daarvan kan een rebound-effect zijn. Dan kun je laat krijgen van allerlei kater-achtige klachten zodra de stimulerende drugs uitwerken. Een van de meest extreme uitingen daarvan zijn hallucinaties ('shadow people').
Liever niet meer dan vier keer per jaar een stimulerend middel nemen. Of dat nou MDMA, speed, coke, 3-MMC, 5-MAPB of 6-APB is.
Het kost zeker twee weken voordat de slaapfunctie is hersteld. Maar het kan meer dan 6 weken duren voordat het gerommel met de chemische balans in het brein leidt tot een emotioneel evenwicht. Dus die max 4 keer per jaar is om ervoor te zorgen dat je niet constant uit emotionele balans bent.
Ah nice, als k het zo hoor is dan deze dus welnde beste vd 4 marretjes? En is die euforie ook echt nice of te verwaarlozen?Ik ben op dit moment 4C-MAR aan het gebruiken ben nu sinds gister middag wakker. Voel me prima heb hele grote doppen! En ook gegeten gewoon maar hele grote moeite.. Je hebt echt een heldere high, en motivatie word meer, en niet echt down momenten gehad. Je staat gwn echt goed strak en je voelt je ook niet zo chemisch. + en zeker vlagen van Euphorie
Neerslachtigheid heeft ook te maken met te kort aan dopamine. Amfetamine en methylfenidaat hebben invloed op de neurotransmitters noradrenaline en dopamine. Niet zo zeer op serotonine. Het aanvullen van serotonine bestaat niet. Wel het bevorderen van aanmaak. Dat kan bijvoorbeeld met 5-htp. Met deze voedingssupplement kun je je serotonine aanvullen. Combineer dit nooit met mao remmers, antidepressiva en andere medicatie die invloed hebben op je serotonine huishouding.Hoi hoi ik heb methylfenidaat 18mg voorgeschreven gekregen voor neerslachtigheid/geen energie etc (loop al een tijdje bij de huisarts)
kan ik hier de tyrosine en serotonine supps bij nemen voor net dat beetje extra?
Ik nam wel eens amfetamine, maar wilde daar vanaf en na een eerlijk en uitgebreid gesprek bij de huisarts heeft ze me dus de methylfenidaat voorgeschreven.
nu zoek ik dus eigenlijk een combi voor redelijk hetzelfde effect. Maar ben verder niet thuis in de drugswereld of combinaties etc 🙏🙏
Het aanvullen van serotonine bestaat niet. Wel het bevorderen van aanmaak. Dat kan bijvoorbeeld met 5-htp. Met deze voedingssupplement kun je je serotonine aanvullen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."