Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTeveel coke

Teveel coke

22 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
Noah010Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De laatste maanden gebruikte ik naar mijn eigen zin teveel coke. Er is de afgelopen twee jaar veel gebeurd in mijn leven en ik probeerde het te verdoven. Verkeerde manier natuurlijk en dit zag ik vorige week ook in na 5 dagen achter elkaar te hebben gebruikt.
Ik besloot dat het roer om moest en wil dit zelf doen.
Dat ging vier dagen goed. Maar vandaag was ik zwak en heb ik weer wat besteld en gebruikt. Ergens Ben ik ongelooflijk teleurgesteld in mezelf en wil terug naar het niet gebruiken, aan de andere kant heb ik zoiets van 'het ging vier dagen goed' en je moet niet meteen wonderen verwachten.

Hoe zien anderen dit?

Ergens be
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat wil je horen?

Je kan "gewoon" stoppen want je kon he 4 dagen volhouden.
En ga aan jezelf werken emoties zijn er om gevoeld te worden. Daar moet je doorheen met liefde...

Of wil je horen, snuif lekker door em verdoof jezelf voor het moment.. En het voelen ( goed voor je kleine ik zorgen) stellen we gewoon lekker uit.

Na "zwak" zijn kunnen we altijd "gewoon" weer opstaan. Geloof in jezelf en try to do better!!! :twohearts:
N
Noah010Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, ik wil zeker niet horen 'snuif lekker door en verdoof jezelf'. Ik wilde het ergens delen, ergens anoniem en veilig.

Thanks voor je reactie!
A
Atmos HedonistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het herkennen van je probleem is al een grote stap in de goede richting. Het is begrijpelijk dat het moeilijk is om je gewoonten heel abrupt te veranderen, vooral als er uitdagende gebeurtenissen plaatsvinden in je leven. Wees niet te hard voor jezelf. Het is normaal om een terugval te ervaren en jezelf niet te veroordelen. Het is goed dat je steun zoekt en blijf dit vooral doen. Dit kan op dit forum, maar het zoeken van een vertrouwenspersoon zal ook geen kwaad kunnen. Je hebt het tenslotte al 4 dagen volgehouden, en dat betekent dat je het sowieso langer moet kunnen volhouden. Probeer te achterhalen wat de trigger is geweest die je weer heeft doen terugvallen. Als je deze trigger identificeert, kun je een gezondere manier ontwikkelen om hiermee om te gaan.

Kort gezegd is het jammer dat je bent teruggevallen, maar leer hiervan en probeer dit vanaf nu te voorkomen. Probeer dan ook een terugval te voorkomen volgende keer door te weten wat je triggert.

Veel succes en onthoud dat je het niet alleen hoeft te doen!
C
CokekoningLid
01-01-2024, 00:00
#5
Teveel is fout ik pak 4 jaar dag in dag uit nooit teveel pik
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cokekoning zei:
Teveel is fout ik pak 4 jaar dag in dag uit nooit teveel pik
Klik om te vergroten...

Die coke arrogantie zit er bij jou wel goed ingeburgerd zo te lezen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Noah010 zei:
De laatste maanden gebruikte ik naar mijn eigen zin teveel coke. Er is de afgelopen twee jaar veel gebeurd in mijn leven en ik probeerde het te verdoven. Verkeerde manier natuurlijk en dit zag ik vorige week ook in na 5 dagen achter elkaar te hebben gebruikt.
Ik besloot dat het roer om moest en wil dit zelf doen.
Dat ging vier dagen goed. Maar vandaag was ik zwak en heb ik weer wat besteld en gebruikt. Ergens Ben ik ongelooflijk teleurgesteld in mezelf en wil terug naar het niet gebruiken, aan de andere kant heb ik zoiets van 'het ging vier dagen goed' en je moet niet meteen wonderen verwachten.

Hoe zien anderen dit?

Ergens be
Klik om te vergroten...
Als je er echt vanaf wil, zoek dan hulp. De kans dat het je alleen lukt is zeer klein. Je kunt voor hulp naar je huisarts, maar een meeting kan ook. Kijk op https://ca-holland.nl of https://nanederland.nl voor een meeting bij jou in de buurt.

Als je alcohol drinkt, stop dan een tijdje. Door drinken vervagen grenzen en verwateren goede voornemens. Ik ging bijna altijd m’n dealer bellen als ik een paar drankjes op had.

Mocht je ff willen kletsen - m’n inbox staat voor je open. Ik heb 10 jaar coke gebruikt en ben er nu 21 maanden vanaf.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Noah010 zei:
De laatste maanden gebruikte ik naar mijn eigen zin teveel coke. Er is de afgelopen twee jaar veel gebeurd in mijn leven en ik probeerde het te verdoven. Verkeerde manier natuurlijk en dit zag ik vorige week ook in na 5 dagen achter elkaar te hebben gebruikt.
Ik besloot dat het roer om moest en wil dit zelf doen.
Dat ging vier dagen goed. Maar vandaag was ik zwak en heb ik weer wat besteld en gebruikt. Ergens Ben ik ongelooflijk teleurgesteld in mezelf en wil terug naar het niet gebruiken, aan de andere kant heb ik zoiets van 'het ging vier dagen goed' en je moet niet meteen wonderen verwachten.

Hoe zien anderen dit?

Ergens be
Klik om te vergroten...
Meestal kost het wel een paar rondes voordat je echt gestopt blijft. Het is zaak om steeds weer hetzelfde cirkeltje te gaan herkennen: een gevoel van onbehagen --> drugs --> tijdelijke ontsnapping --> kater en gevoelens van schaamte --> gevoel van onbehagen --> zin in drugs.

Als je die cirkel steeds weer herkent bij jezelf, kun je bij elke stap gaan afvragen 'hoe kan ik dit gezonder oplossen?'

Het is logisch dat je last krijgt van cravings. Ik vind wel dat je er al snel veel last van hebt. Want de cravings zijn normaal gesproken zo'n 2 tot 4 weken het sterkst. Het is goed om in die tijd in je achterhoofd te knopen dat de zin in coke eem bijwerking is van de coke. Bovendien wordt het al snel minder als je er geen gehoor aan geeft. Wel coke gebruiken wekt juist meer zin op, en dan ben je weer terug bij af.

Wat ik me nog wel afvraag is hoe je je sociale omgeving ervaart. Want als ik lees dat je 4 dagen achter elkaar coke gebruikt, dan denk ik 'oei, kennelijk voelt hij zich nuchter echt totaal niet op zn gemak'.
Heb je zelf een idee hoe dat komt?

Ik denk dat het heel belangrijk is om actief te werken aan een leefomgeving waar je je ontspannen en gewenst voelt. Ergens waar je echt jezelf kunt zijn, en waar dat gewaardeerd wordt. Soms is het echt lastig om zo'n omgeving voor jezelf te creëren. Dus dat kan wel wat moeite koste. Des te fijner is het als het uiteindelijk gelukt is om zo'n plek te vinden!
N
Noah010Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Meestal kost het wel een paar rondes voordat je echt gestopt blijft. Het is zaak om steeds weer hetzelfde cirkeltje te gaan herkennen: een gevoel van onbehagen --> drugs --> tijdelijke ontsnapping --> kater en gevoelens van schaamte --> gevoel van onbehagen --> zin in drugs.

Als je die cirkel steeds weer herkent bij jezelf, kun je bij elke stap gaan afvragen 'hoe kan ik dit gezonder oplossen?'

Het is logisch dat je last krijgt van cravings. Ik vind wel dat je er al snel veel last van hebt. Want de cravings zijn normaal gesproken zo'n 2 tot 4 weken het sterkst. Het is goed om in die tijd in je achterhoofd te knopen dat de zin in coke eem bijwerking is van de coke. Bovendien wordt het al snel minder als je er geen gehoor aan geeft. Wel coke gebruiken wekt juist meer zin op, en dan ben je weer terug bij af.

Wat ik me nog wel afvraag is hoe je je sociale omgeving ervaart. Want als ik lees dat je 4 dagen achter elkaar coke gebruikt, dan denk ik 'oei, kennelijk voelt hij zich nuchter echt totaal niet op zn gemak'.
Heb je zelf een idee hoe dat komt?

Ik denk dat het heel belangrijk is om actief te werken aan een leefomgeving waar je je ontspannen en gewenst voelt. Ergens waar je echt jezelf kunt zijn, en waar dat gewaardeerd wordt. Soms is het echt lastig om zo'n omgeving voor jezelf te creëren. Dus dat kan wel wat moeite koste. Des te fijner is het als het uiteindelijk gelukt is om zo'n plek te vinden!
Klik om te vergroten...
Thanks voor je reactie, waardeer alle (normale) reacties.

Ik heb echter geen moeite met mezelf zijn en heb een erg goede sociale kring. Ik deed het die vijf dagen achter elkaar juist pas wanneer ik 's avonds thuis kwam. Biertje of wijntje, nakkie erbij... Tot ik besloot dat niet meer te willen, maar gisteren dus toch weer in de verleiding kwam.

Echter heb ik vanochtend iets gedaan wat ik vorige week niet heb gedaan... Ik had nog zo'n half envelopje over en dat heb ik vanochtend door de gootsteen gespoeld en dat voelde goed!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Cokekoning zei:
Teveel is fout ik pak 4 jaar dag in dag uit nooit teveel pik
Klik om te vergroten...
Benieuwd of uw cardioloog uw mening deelt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Noah010 zei:
k heb echter geen moeite met mezelf zijn en heb een erg goede sociale kring. Ik deed het die vijf dagen achter elkaar juist pas wanneer ik 's avonds thuis kwam.
Klik om te vergroten...
Okee, goed om te horen! Maar als je een fijne omgeving hebt waarin je je ontspannen voelt, waarom neem je dan middelen als je thuis komt?
N
Noah010Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Okee, goed om te horen! Maar als je een fijne omgeving hebt waarin je je ontspannen voelt, waarom neem je dan middelen als je thuis komt?
Klik om te vergroten...
Ik geloof niet dat een fijne omgeving altijd meteen de oplossing is. Sommige dingen zitten van binnen. Daarnaast ben ik niet iemand die heel makkelijk alles deelt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Noah010 zei:
Ik geloof niet dat een fijne omgeving altijd meteen de oplossing is. Sommige dingen zitten van binnen. Daarnaast ben ik niet iemand die heel makkelijk alles deelt.
Klik om te vergroten...
Okee, je hoeft het ook zeker niet hier te vertellen hoor. Maar het is denk ik wel belangrijk om je te realiseren dat de wil om drugs te gebruiken voortkomt uit factoren die stress veroorzaken. Dat kan mentaal zijn (bijvoorbeeld in het geval van trauma), maar ook sociaal (bijvoorbeeld als je veel stress hebt van werk, of als er ruzies in de familie zijn). Drugsgebruik wordt voornamelijk problematisch als zulke stress wordt ontsnapt met middelengebruik. Dat is een probleem wat centraal staat aan verslaving, en vandaar dus ook mijn reacties en vragen over wat er ten grondslag ligt aan de drive om te gebruiken.

Bij behandelingen van drugsverslaving wordt er altijd gefocust op het in kaart brengen van stressoren, reacties daarop, en hoe die meespelen bij problematisch gebruik. De oplossing is dan om de problematische stressrespons te gaan vervangen met gezonde manieren van ontspanning.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Als je er echt vanaf wil, zoek dan hulp. De kans dat het je alleen lukt is zeer klein. Je kunt voor hulp naar je huisarts, maar een meeting kan ook. Kijk op https://ca-holland.nl of https://nanederland.nl voor een meeting bij jou in de buurt.

Als je alcohol drinkt, stop dan een tijdje. Door drinken vervagen grenzen en verwateren goede voornemens. Ik ging bijna altijd m’n dealer bellen als ik een paar drankjes op had.

Mocht je ff willen kletsen - m’n inbox staat voor je open. Ik heb 10 jaar coke gebruikt en ben er nu 21 maanden vanaf.
Klik om te vergroten...
Ik wil deze reactie bij deze nogmaals onderstrepen.

Ondanks de wat lange wachttijden hebben we - mondiaal bezien - ijzersterke verslavingszorg. En we zijn er nog eens allen voor verzekerd ook. Je hoeft niet meteen een kliniek in om aan je problemen te werken. Er zijn ook genoeg GGZ aanbieders die middels ambulante verslavingszorg hulp aanbieden. Kort gezegd: wekelijks contact met een psycholoog, die jou op weg helpt met geheelonthouding. Met dat als uitgangspunt zul je aan jezelf gaan werken en ook beter met jezelf en anderen in verbinding komen. Grijp deze kans en je wil om te veranderen met beide handen aan zou ik zeggen. Neem contact op met je huisarts.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga je ook adviseren om er hulp bij te zoeken. Ik heb mij lang geschaamd voor mijn drugsverslaving, niemand mocht het weten. Met die gedachte heb ik het altijd in het geheim geprobeerd zelf op te lossen. Wat mij nooit is gelukt. Eindstand het werd alleen maar erger.

Iemand in vertrouwen nemen en eens te vertellen hoe het nu 'echt' met je gaat zal voor jou een goeie stap zijn. Doe het niet alleen. Je verslaving gaat alle trucjes uit de kast halen om je weer te verleiden om te gebruiken, vooral als je er nog zo diep in zit.
N
Noah010Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik waardeer serieus alle reacties, maar in mijn ogen heb je wanneer je in twee manden tijd vaker coke hebt gesnoven dan anders niet meteen een probleem en ben je niet meteen verslaafd.
Ik heb gister een prima dag gehad zonder gedachten aan coke, vandaag idem dito...

Heb zelf niet het gevoel dat ik hulp moet zoeken, maar nogmaals... waardeer al jullie reacties en zal jullie zeker op de hoogte houden en zal zeker aan de bel trekken wanneer dit nodig blijkt te zijn!

Thanks people x
N
Noah010Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Okee, goed om te horen! Maar als je een fijne omgeving hebt waarin je je ontspannen voelt, waarom neem je dan middelen als je thuis komt?
Klik om te vergroten...
Je valt in herhaling en ik heb er al op geantwoord. Niet iedereen neemt omdat de omgeving niet goed is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Noah010 zei:
Je valt in herhaling en ik heb er al op geantwoord. Niet iedereen neemt omdat de omgeving niet goed is.
Klik om te vergroten...
Oh sorry. Ik denk dat het komt omdat ik de eerste twee zinnen van je post verkeerd hebt geïnterpreteerd.

Noah010 zei:
De laatste maanden gebruikte ik naar mijn eigen zin teveel coke. Er is de afgelopen twee jaar veel gebeurd in mijn leven en ik probeerde het te verdoven.
Klik om te vergroten...
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Noah010 zei:
Ik waardeer serieus alle reacties, maar in mijn ogen heb je wanneer je in twee manden tijd vaker coke hebt gesnoven dan anders niet meteen een probleem en ben je niet meteen verslaafd.
Ik heb gister een prima dag gehad zonder gedachten aan coke, vandaag idem dito...
Klik om te vergroten...
Het is geheel aan jou om voor jezelf te bepalen of en wanneer jij je gedrag problematisch vindt. Alleen door intrinsiek gemotiveerd te zijn zul je verandering te weeg brengen.

Het enige wat ik je wil mee geven is dat het ook goed kan zijn vanuit een ander perspectief naar de factor 'tijd' te kijken. Jij spreekt over 'twee goede dagen'. Verslaving overwinnen (of noem het in jouw geval: gedragspatronen verbeteren) en herstel begint weliswaar met dagen - maar het is uiteindelijk doorzettingsvermogen en de lange adem die jou als persoon laat groeien. Herstel gaat gepaard met verschillende fasen. Fasen waarin je het het makkelijk hebt en fasen waarin het wat minder gaat. Ik spreek uit ervaring dat die fasen langer kunnen duren dan dagen. Soms bijvoorbeeld weken. En ik herken de manier waarop je praat: namelijk behoorlijk kortcyclisch. Toen ik in de weekenden meer gebruikte dan mij lief was dacht ik ook op die manier. Van dag tot dag en weekend tot weekend. Van highs en ups, naar katers en downs. En weer opnieuw. Long story short: mooi dat je nu twee prima dagen hebt gehad; maar hoe ga je ermee om als je komend half jaar tegenslagen te verduren krijgt? Welke andere copingsmechanismen ga je toe passen dan nu het geval is? En hoe werk je aan je weerbaarheid?

Daarnaast spreek je over 'niet meteen verslaafd zijn'. Verslaving is geen lineair concept (ja-nee). Het is een breed spectrum. Volgens mij heb jij voor jezelf al de conclusie getrokken dat jij je verder op het spectrum bevindt dan je eigenlijk zou willen - anders had je dit topic niet geopend. Dat is reden genoeg om verandering teweeg te brengen. En dat begint bij jezelf.

Hoe dan ook succes en houd ons op de hoogte.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#20
Noah010 zei:
De laatste maanden gebruikte ik naar mijn eigen zin teveel coke. Er is de afgelopen twee jaar veel gebeurd in mijn leven en ik probeerde het te verdoven. Verkeerde manier natuurlijk en dit zag ik vorige week ook in na 5 dagen achter elkaar te hebben gebruikt.
Ik besloot dat het roer om moest en wil dit zelf doen.
Dat ging vier dagen goed. Maar vandaag was ik zwak en heb ik weer wat besteld en gebruikt. Ergens Ben ik ongelooflijk teleurgesteld in mezelf en wil terug naar het niet gebruiken, aan de andere kant heb ik zoiets van 'het ging vier dagen goed' en je moet niet meteen wonderen verwachten.

Hoe zien anderen dit?

Ergens be
Klik om te vergroten...
Neem steeds langere pauzes en breng de hoeveelheid die je gebruikt steeds verder terug
wees jezelf bewust van de hoeveelheden die je gebruikt en de tijd die er tussen zit
veel succes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."