Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStructuurformules raden

Structuurformules raden

471 antwoorden
68 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dirkjan zei:
Bekijk bijlage 48719


Dit ken ik niet
Klik om te vergroten...
Het lijkt imo op een groter iemand die neerkijkt op iemand (de tekening).
Dat is ook het doel van deze drug.


Als je het echt niet weet post ik wel een YT linkje
edit;
Spoiler
.Incapacitation by Psychoactive Drug BZ: Medical Study. Real footage from 1960s - YouTube.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Het lijkt imo op een groter iemand die neerkijkt op iemand (de tekening).
Dat is ook het doel van deze drug.


Als je het echt niet weet post ik wel een YT linkje
Klik om te vergroten...
Het lijkt meer op iemand die geknield zit om verkracht te worden. Er staat zelfs een N van Neuk me in m'n reet.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Bekijk bijlage 48718
Tip; Wordt gebruikt voor militaire doeleinden.
Klik om te vergroten...
Stof ziet er niet explosief uit, en geen cyanide verbinding, fosfor, fluor of zwavel dus een gifwapen lijkt het me ook niet.

Is het een planten verdelger?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
HuisbaasBob zei:
Stof ziet er niet explosief uit, en geen cyanide verbinding, fosfor, fluor of zwavel dus een gifwapen lijkt het me ook niet.

Is het een planten verdelger?
Klik om te vergroten...
Zover ik weet niet.
Er staat een linkje iets terug naar boven.
Duurt wel een halfuur 🤓
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
imgsrv.png

Telt dit?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Bekijk bijlage 50240

Telt dit?
Klik om te vergroten...
Ik heb geleerd dat een molecuul met Nitrogen atomen een alkaloide is, en moleculen zonder Nitrogen atomen een terpenoide is, en dus niet kan worden gesynthetisheerd als een zout. @Neo-Shulginist Help mij, grootmeester der scheikunde.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Nitrogen
Klik om te vergroten...

Wat is er mis met "stikstof"?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casrus zei:
On topic:

Bekijk bijlage 50243

Ben ik voor mijn beurt gegaan? Foei!
Klik om te vergroten...
Grafiet?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Teflon?
Klik om te vergroten...
Sarin

organophosphate neurogif
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Wat is er mis met "stikstof"?
Klik om te vergroten...
Er is absoluut niets mis met stikstof. Kalium, in het engels potasium, natrium, in het engels sodium, jodium, in het engels iodine, het is allemaal ontzettend verwarrend dat ben ik met je eens. Maar als ik eerlijk ben, ik houd graag de engelse benaming aan.

Als je daar aanstoot aan neemt switch ik gewoon weer naar het Nederlands, geen enkel probleem.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
jodium, in het engels iodine
Klik om te vergroten...

Onze arme scheikundeleraar noemde dat element in de eerste helft van de jaren negentig "jood".

Dirkjan zei:
Als je daar aanstoot aan neemt switch ik gewoon weer naar het Nederlands, geen enkel probleem.
Klik om te vergroten...

Absoluut niet. Maar er is gewoon een Nederlandse naam voor.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casrus zei:
Onze arme scheikundeleraar noemde dat element in de eerste helft van de jaren negentig "jood".
Klik om te vergroten...
Daar is niks merkwaardigs aan. Jood, of anders gezegd jodium, is gewoon een element. Jood wordt tegenwoordig als aanstootgevend gezien omdat het herinneringen oproept met de tweede wereldoorlog wat ik begrijp, waardoor het tegenwoordig jodium wordt genoemd, of di-jood, de enkelvoudige vorm van jodide, twee elementen van jodium gebonden.
Casrus zei:
Absoluut niet. Maar er is gewoon een Nederlandse naam voor.
Klik om te vergroten...
Dat klopt, maar het is maar wat je prefereert. Ik vind het bijvoorbeeld heel irritant dat "Ka" (kalium) in het engels wordt uitgesproken als Potasium. Dat is heel verwarrend. Dat geef ik toe. Dus in veel opzichten kunnen we beter de nederlandse, of eigenlijk latijnse benaming toepassen. Maar ik lees veel scheikunde in het Engels, en dan is die switch lastig te maken. Ik maak regelmatig fouten dat ik denk Sodium? Oja, Natrium. Natriumchloride is gewoon keukenzout. Duh.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Ik heb geleerd dat een molecuul met Nitrogen atomen een alkaloide is, en moleculen zonder Nitrogen atomen een terpenoide is, en dus niet kan worden gesynthetisheerd als een zout. @Neo-Shulginist Help mij, grootmeester der scheikunde.
Klik om te vergroten...
When the student is ready the master will appear 🧐
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Wat is dan wel moeilijk? 🤣

Ik heb echt 0 verstand hiervan ook. Dus t valt dan ook gewoon niet te begrijpen haha.
Klik om te vergroten...

Het helpt als je de bestandsnaam van je afbeelding even aanpast naar iets waar geen flunitrazepam in voorkomt. 😉

Ik hoop dat @Relmuis ook even met zijn muis over mijn laatste plaatje heen hovert. Ik heb de naam speciaal voor je aangepast 😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Bekijk bijlage 50263
Klik om te vergroten...
Zie je die zeshoek met drie strepen? Dat is een benzeenring. Twee benzeenringen dus. Ook een zevenhoekige benzo ring. Fluor erbij maar geen triazoloring dus flualprazolam valt af. Dezelfde weirde niet te plaatsen +- als clonazolam. Dus Flunitrazolam.

I did good?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Zie je die zeshoek met drie strepen? Dat is een benzeenring. Twee benzeenringen dus. Ook een zevenhoekige benzo ring. Fluor erbij maar geen triazoloring dus flualprazolam valt af. Dezelfde weirde niet te plaatsen +- als clonazolam. Dus Flunitrazolam.

I did good?
Klik om te vergroten...

Volgens mij doe je het meer dan goed Dirk haha!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nav het onderwerp vieze padden en bufotenine in het 'Groot Quote topic', het leek me beter in dit topic passen:

Nooit geweten dat die beestjes naast bufotenine (5-HO-DMT) ook 5-MeO-DMT bevatten.
Mij is altijd geleerd; pas extra op met tryptamines met een pootje aan de indol groep op positie 5.
Onberekenbaar.
Cardiotoxisch? Hepatotoxisch?
Zijn het heropnameremmers?
MAO-remmers?

In hoeverre dit in de praktijk een rol speelt weet ik niet.
Misschien weet hier iemand dat?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
De volgende wordt door enkele forumleden gebruikt. Is het bewustzijnsveranderend? Ja, toch wel denk ik. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Bekijk bijlage 55289
Klik om te vergroten...
Interessante stof; werkt o.a. op VGCC, VGSC receptoren en de GABA en HDAC huishouding. De werking komt waarschijnlijk door het dempen van hoogfrequente neuronale activiteit?

Hiermee zal het bewustzijn-veranderend kunnen zijn, en waarschijnlijk dus dempend?

(oorspronkelijk had ik de stof overigens fout gegokt, dacht eerst dat het in de GABA/Glutemate-hoek zat vanwege de COOH)
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Relmuis zei:
Mij is altijd geleerd; pas extra op met tryptamines met een pootje aan de indol groep op positie 5.
Klik om te vergroten...
Zoals serotonine?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op die opmerking zat ik al te wachten. :grin:

Laat ik een wetenschappelijke uitleg geven:
Tijdens de fabricage heeft Onze-Lieve-Heer serotonine erin gestopt, dat zal wel een reden hebben.
Of het de bedoeling is dat wij als Zijn schepsels aan padden likken, yopo in de neus schieten, paddenstoeltjes opeten en blotters laten smelten kan men zich afvragen. (het kan wel leuk zijn :smilingimp:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...24
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."