Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStructuurformules raden

Structuurformules raden

471 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
De laatste!
Klik om te vergroten...
OH dang?

ik ben best trots haha
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Grafiet?
Klik om te vergroten...

Bijna.

Koolstofnanobuis.

Je weet wel, het ultrabultramateriaal waarmee we alles zouden gaan doen een aantal jaren geleden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flunitrazepam_structure.svg.png
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Bekijk bijlage 50240

Telt dit?
Klik om te vergroten...

Niemand?

Moet ik al het antwoord geven?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Niemand?
Klik om te vergroten...

Wat zou dat nou zijn? :grimacing:

Die flunitrazepam is makkelijk, vooral als je met de muis erover heen hovert.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Bekijk bijlage 50240

Telt dit?
Klik om te vergroten...
Ik zou denken een cannabinoïde, maar geen idee welke dan
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ik heb geleerd dat een molecuul met Nitrogen atomen een alkaloide is, en moleculen zonder Nitrogen atomen een terpenoide is, en dus niet kan worden gesynthetisheerd als een zout. @Neo-Shulginist Help mij, grootmeester der scheikunde.
Klik om te vergroten...

Relmuis zei:
Wat zou dat nou zijn? :grimacing:
Klik om te vergroten...

Neo-Shulginist zei:
Ik zou denken een cannabinoïde, maar geen idee welke dan
Klik om te vergroten...

Heel flauw, of juist niet, maar het is capsaïcine.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Heel flauw, of juist niet, maar het is capsaïcine.
Klik om te vergroten...
Ahh, hadden we kunnen verwachten van jou natuurlijk 👌
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oké nog een leuke dan. Het is wel een bewustzijnsveranderend middel. Ik zal vast een hint geven: ik heb het nog nooit gebruikt. Daarmee kan je er al 69 afstrepen. Maar ik zou er ook van staan te kijken als er forumleden zijn die het wél al eens hebben gebruikt.

Lekker spul voor op de boterham joh.png
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
Oké nog een leuke dan. Het is wel een bewustzijnsveranderend middel. Ik zal vast een hint geven: ik heb het nog nooit gebruikt. Daarmee kan je er al 69 afstrepen. Maar ik zou er ook van staan te kijken als er forumleden zijn die het wél al eens hebben gebruikt.

Bekijk bijlage 50278
Klik om te vergroten...
Ibogaine?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relmuis zei:
Die flunitrazepam is makkelijk, vooral als je met de muis erover heen hovert.
Klik om te vergroten...

Wat is dan wel moeilijk? 🤣

Ik heb echt 0 verstand hiervan ook. Dus t valt dan ook gewoon niet te begrijpen haha.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Oké nog een leuke dan. Het is wel een bewustzijnsveranderend middel. Ik zal vast een hint geven: ik heb het nog nooit gebruikt. Daarmee kan je er al 69 afstrepen. Maar ik zou er ook van staan te kijken als er forumleden zijn die het wél al eens hebben gebruikt.

Bekijk bijlage 50278
Klik om te vergroten...
Een terpenoid want geen N (stikstof) atomen. Geen alkaloïde (cocaïne, amfetamine, heroïne) en geen benzeenring of tryptamine
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Wat is dan wel moeilijk? 🤣

Ik heb echt 0 verstand hiervan ook. Dus t valt dan ook gewoon niet te begrijpen haha.
Klik om te vergroten...

Het helpt als je de bestandsnaam van je afbeelding even aanpast naar iets waar geen flunitrazepam in voorkomt. 😉

Ik hoop dat @Relmuis ook even met zijn muis over mijn laatste plaatje heen hovert. Ik heb de naam speciaal voor je aangepast 😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Bekijk bijlage 50263
Klik om te vergroten...
Zie je die zeshoek met drie strepen? Dat is een benzeenring. Twee benzeenringen dus. Ook een zevenhoekige benzo ring. Fluor erbij maar geen triazoloring dus flualprazolam valt af. Dezelfde weirde niet te plaatsen +- als clonazolam. Dus Flunitrazolam.

I did good?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Zie je die zeshoek met drie strepen? Dat is een benzeenring. Twee benzeenringen dus. Ook een zevenhoekige benzo ring. Fluor erbij maar geen triazoloring dus flualprazolam valt af. Dezelfde weirde niet te plaatsen +- als clonazolam. Dus Flunitrazolam.

I did good?
Klik om te vergroten...

Volgens mij doe je het meer dan goed Dirk haha!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nav het onderwerp vieze padden en bufotenine in het 'Groot Quote topic', het leek me beter in dit topic passen:

Nooit geweten dat die beestjes naast bufotenine (5-HO-DMT) ook 5-MeO-DMT bevatten.
Mij is altijd geleerd; pas extra op met tryptamines met een pootje aan de indol groep op positie 5.
Onberekenbaar.
Cardiotoxisch? Hepatotoxisch?
Zijn het heropnameremmers?
MAO-remmers?

In hoeverre dit in de praktijk een rol speelt weet ik niet.
Misschien weet hier iemand dat?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Nu ik erover nadenk, natrium (sodium - Na) komt wel voor in chemische structuren maar calcium (calcium - C) vrijwel niet. Waarom is dit, professor?
Klik om te vergroten...
Waardoor jij calcium (Ca) minder in chemische structuren terug ziet komt wellicht door het verschil in valentie waardoor de ene wellicht makkelijker voor praktijkscholing is dan de ander?

Natrium heeft 1 valentie-elektron in zijn buitenste schil en calcium 2.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Proxima zei:
Interessante stof; werkt o.a. op VGCC, VGSC receptoren en de GABA en HDAC huishouding. De werking komt waarschijnlijk door het dempen van hoogfrequente neuronale activiteit?

Hiermee zal het bewustzijn-veranderend kunnen zijn, en waarschijnlijk dus dempend?

(oorspronkelijk had ik de stof overigens fout gegokt, dacht eerst dat het in de GABA/Glutemate-hoek zat vanwege de COOH)
Klik om te vergroten...
Het werkt inderdaad dempend. Het wordt als antiepilepticum gebruikt, maar off-label ook bij bipolairiteit als stemmingsstabilisator.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
calcium (calcium - C)
Proxima zei:
calcium (Ca)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Kut. C is koolstof (Carbon)😔

I’m not worthy
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chloor

Of darmgas :wink: :wink: :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...24
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."