Heb is een vraag aan de verslaafden hier.
kijk dat je jezelf soms een totale teleurstelling vindt in verslaving is één ding. Maar hoe ga je er mee om als je elke x je ouders weer teleurstelt? Vertel je het dat je weer bent teruggevallen of juist niet? Je doet het niet en uiteindelijk (zoals alles en altijd) komt het uit. Wat dan?
Heb zelf net gezegd dat het beter is als ze afstand van me nemen, voor hun eigen belang. Ik heb hun namelijk al genoeg pijn gedaan. Maar was dit nu slim of niet?
Ik kan hier niet echt over oordelen omdat ik geen ouders meer heb en mijn moeder mij alle liefde heeft gegeven die ik me kon wensen, maar het heeft geen zin om ze weg te duwen. Ik weet niet exact wat er speelt natuurlijk, maar ik weet wel het een en ander van verslavingen en ouders, dus ik vind dat ik wel een mening mag hebben… en die is: het maakt niet uit. Wat je ook doet, je ouders houden onvoorwaardelijk van je. Dat kan pijnlijk zijn als je ze wilt beschermen en ik begrijp dat, en sorry dat ik ook geen oplossing heb, maar je bent hun kind, je bent geboren uit liefde dus nee ik zou absoluut niet je ouders uit de weg gaan. I
Toen mijn moeder de diagnose onherstelbaar kritiek kreeg viel alles op zijn plek. Elke beslissing vanaf onze geboorte ik en mijn broer was uit liefde gemaakt, en ze heeft al haar tijd en energie gestoken in het opvoeden van twee kinderen en ze gelukkig maken, en het is haar gelukt. Ik heb zovaak gejat van mijn moeder, gelogen, bedrogen, etc, maar nooit andersom. En dan merk je dat een ouder kind relatie onafscheidelijk is. Hoe ver mensen ook van het pad af geraken, zoals mijn vader, het blijven je ouders. En pas als dat besef komt, vroeg of laat, dan realiseer je je dat en dan is het oppeens veel duidelijker hoe hard ouders strijden.
Dus please nee. Ga het niet uit de weg. En ja de pleuris kan uitbreken en ja misschien worden ze boos of teleurgesteld maar als ze niet om je gaven dan was dit nooit een issue,
Ik kan mijzelf geen betere ouders wensen ❤️
Herkenbaar. Ik had de beste moeder, en als je niet realisteert wat je ouders betekenen ga je spijt krijgen als het te laat is. Aint no hole blacker and more painful.
![:(]()