Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en ouders

Drugs en ouders

60 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#1
klxaasx zei:
heb totaal geen opvoeding van samen thuis gebruiken enzo, dat heb ik dus al tegen en als ik open ga zijn over alles me leven enzo qua drugs. zetten ze er gelijk een stempel achter haha

laten we zeggen dat ik t stront vervelend vindt dat ze me dwarsbomen met iets dat k chill vindt.

en oja me stiefpa, ( me bio vader is al overleden) heeft vroeger ook veel coke etc gebruikt. mn moeder daarintegen niet
Klik om te vergroten...
Ja, dat is een lastige. Maar als je het niet probeert uit te leggen, zullen ze het in ieder geval nooit begrijpen. Ze weten het toch al van je gebruik, dus misschien kunnen jullie samen een gulden middenweg vinden?

Dat kan ook voor jou goed uitpakken. Je bent 18 jaar en vindt dit nu chill. En dat snap ik helemaal, want ik vond dat ook. Het is lastig te beseffen, maar ook jij wordt straks 30 jaar en ouder. Dan vind je andere dingen weer chill. Met sommige dingen die je met 18 jaar chill vindt, kun je de dingen die je met 30 jaar chill vindt flink verpesten. Het is een tip van een ouwe rot (net over de 30 jaar hier), maar probeer je daar een beetje bewust van te worden.

En voor de rest moet er met 18 jaar ook gewoon flink gefeest worden, hoor! Met of zonder toestemming van ouders.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Nou ja zeg, heb je niet lekker kunnen poepen vanochtend? Chagrijnige kakkerlak dat je bent :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Dat is chemisch onmogelijk, Dirkjan. Ik zit hier met 12 gram Kratom en 4 lijnen topcocaïne in mijn mik.

Morgen kan ik eventueel weer een chagrijnige kakkerlak zijn, hihi.
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ben nu 22 en gebruik ook wel eens wat lekkers, gelukkig weten me ouders dit niet’ anders wordt ik eruit gepleurd, dat hebbe ze al duidelijk laten merken toen ze,éen xtc pilletje vonden, dat geluk heb je nog dat je ouders je niet uit huis donderen.
maar als je ouders het weten en het niet willen, moet je gewoon luisteren en alles weg pleuren doe het ergens anders maar niet thuis en kom nie te raar thuis.. het zijn en blijven je ouders en ze hebben jou niet zo opgevoed dus willen ze jou ook niet zo zien, het doet ze alleen maar pijn als ze je zo zien lijkt mij’ zolang je woont bij je ouders hoor je naar ze te luisteren’ en nooit de twijfel brengen om schijt te hebben aan je ouders
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hardcore_frk zei:
Probeer wat meer begrip voor je ouders te hebben. Ze hebben je van kleins af aan grootgebracht en willen het beste voor je. Ik heb nu sinds 2 maanden een kleine en als ik zie hoeveel liefde en moeite je in zo'n kindje steekt, dan wil je niet zien dat die zichzelf kapot maakt.

Ik ben zelf ook helemaal los gegaan vanaf mijn 18e. Maar ik was er altijd open en eerlijk over tegen mijn ouders. We gebruikten vaak thuis en dat wisten mijn ouders dan ook. Dat was dus best wel een vrije opvoeding. Ik weet niet of iets dergelijks ook bij jou mogelijk is. Maar ik denk dat ze alleen wat zicht op je willen houden en weten dat het goed met je gaat. Stiekem gedoe wekt argwaan en dat brengt onzekerheid en machteloosheid voor ouders met zich mee. Voor hetgeen waar ze het meeste van houden. Jou.

Mijn advies is dus om open met elkaar om proberen te gaan, door veel te praten en geen geheimen over het gebruik achter te houden. Neem ze mee in je leven, dan kunnen ze je begrijpen en hopelijk ook steunen in plaats van dat er steeds ruzies zullen ontstaan.
Klik om te vergroten...
100% dit. En je ouders duidelijk maken (op een normale manier uiteraard) dat wanneer ze niet ook naar jou verhaal luisteren, je ook niet naar hun kan luisteren en dan ga je waarschijnlijk doen wat je zelf wilt. Zie je het al mis gaan..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boyman zei:
Zolang je bij je ouders woont, heb je je aan hun regels te houden
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het wel mee eens.
@klxaasx
Het klinkt wat ouderwets misschien maar ik vind echt dat als jij onder het dak bij je ouders inwoont jij je aan hun regels hoort te houden. Of je nou 18 of 30 jaar bent.
Zoals hierboven ook al is gezegd is overleg, open kaart, een betere optie als sneaky blijven doen. Dat creëert juist ruzie. Ouders vinden liegen en stiekem doen van hun kind vaak erger als het feitelijke drugsgebruik. “Schijt aan“ je ouders hebben vind ik wat rot klinken. Beetje respect voor hun bezorgdheid is beter. Ze hebben vast al heel erg veel voor jou gedaan in die 18 jaar. Er zijn weinig ouders die staan te juichen als hun kind drugs gebruikt. Hun bezorgdheid komt op jou misschien als boosheid of zeuren over maar ze houden echt wel van je en willen gewoon het beste voor je.

En hoe vaak gebruik je dan 3mmc en of andere drugs? Dat zal ook van belang zijn hoe zij over jou denken. Kom je elke weekend of zelfs bijna dagelijks zo wappie als hell thuis is het toch logisch dat zij zich zorgen maken? Zou ik ook doen over mijn kind.
Jij bent nog maar (niet lullig bedoeld) een tiener en geen volwassene. Tieners doen, denken en vinden nou eenmaal dingen anders als de generatie van hun ouders. Dat is al eeuwen zo.
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Hier ben ik het wel mee eens.
@klxaasx
Het klinkt wat ouderwets misschien maar ik vind echt dat als jij onder het dak bij je ouders inwoont jij je aan hun regels hoort te houden. Of je nou 18 of 30 jaar bent.
Zoals hierboven ook al is gezegd is overleg, open kaart, een betere optie als sneaky blijven doen. Dat creëert juist ruzie. Ouders vinden liegen en stiekem doen van hun kind vaak erger als het feitelijke drugsgebruik. “Schijt aan“ je ouders hebben vind ik wat rot klinken. Beetje respect voor hun bezorgdheid is beter. Ze hebben vast al heel erg veel voor jou gedaan in die 18 jaar. Er zijn weinig ouders die staan te juichen als hun kind drugs gebruikt. Hun bezorgdheid komt op jou misschien als boosheid of zeuren over maar ze houden echt wel van je en willen gewoon het beste voor je.

En hoe vaak gebruik je dan 3mmc en of andere drugs? Dat zal ook van belang zijn hoe zij over jou denken. Kom je elke weekend of zelfs bijna dagelijks zo wappie als hell thuis is het toch logisch dat zij zich zorgen maken? Zou ik ook doen over mijn kind.
Jij bent nog maar (niet lullig bedoeld) een tiener en geen volwassene. Tieners doen, denken en vinden nou eenmaal dingen anders als de generatie van hun ouders. Dat is al eeuwen zo.
Klik om te vergroten...
ayo thanks voor je bericht, zal idd proberen meer open over te zijn etc. gr en qua drugsgebruik was alleen sweekends nu ook soms doordeweeks omdat k zo iets heb van schijt. maa da moet k eig niet doen haha
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
klxaasx zei:
nu ook soms doordeweeks omdat k zo iets heb van schijt. maa da moet k eig niet doen haha
Klik om te vergroten...
Dit zou mij als moeder wel zorgen geven. Probeer het in het weekend te houden en eigenlijk niet eens elk weekend. Tis fucking leuk drugs, echt maar te vaak en te veel gaat echt gezeik geven. En niet alleen bij je ouders.
Je bent wel eerlijk zo hier, dat is goed man! (Of vrouw)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
klxaasx zei:
mijn vraag is om gewoon schijt te hebben en me ding blijven doen of gedwongen stoppen voor mijn ouders zegmaar??
Klik om te vergroten...
Tis jouw eigen toekomst ook he..
Je kunt wel schijt hebben aan je ouders, maar je hebt er in feite uiteindelijk alleen jezelf mee.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Syl zei:
Tis jouw eigen toekomst ook he..
Je kunt wel schijt hebben aan je ouders, maar je hebt er in feite uiteindelijk alleen jezelf mee.
Klik om te vergroten...
En verdrietige en teleurgestelde ouders.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#10
klxaasx zei:
ayo thanks voor je bericht, zal idd proberen meer open over te zijn etc. gr en qua drugsgebruik was alleen sweekends nu ook soms doordeweeks omdat k zo iets heb van schijt. maa da moet k eig niet doen haha
Klik om te vergroten...
Ik denk dat hier alleen maar goede dingen uit kunnen komen, man! Succes!
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
klxaasx zei:
ayo thanks voor je bericht, zal idd proberen meer open over te zijn etc. gr en qua drugsgebruik was alleen sweekends nu ook soms doordeweeks omdat k zo iets heb van schijt. maa da moet k eig niet doen haha
Klik om te vergroten...


En dat komt misschien omdat je er tog wel vanaf komt met een foei niet meer doen en nu oprotten naar buiten haha
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#12
haha thanks allemaal <3
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb btw nog een bizar verhaaltje, hoe ik dit weekend aan dope kwam idk wie dat gelul aan wil horen? hehe
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
klxaasx zei:
Heb btw nog een bizar verhaaltje, hoe ik dit weekend aan dope kwam idk wie dat gelul aan wil horen? hehe
Klik om te vergroten...
Nu ben ik nieuwsgierig geworden vertel 🤣
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#15
Calliweed2.0 zei:
Nu ben ik nieuwsgierig geworden vertel 🤣
Klik om te vergroten...
Denk met de bitcoins van zijn vader...
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#16
vraag of je ouders je willen ondersteunen in je gebruik, misschien kan je een compromis maken om af en toe wel te gebruiken. misschien dat ze je met ze naar de doctor kan gaan en een doorverwijzing naar de breider kan krijgen voor goede voorlichting en afkicken.
Nu het zomers is is op straat leven ook wel te doen, misschien ook een optie.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#17
klxaasx zei:
Heb btw nog een bizar verhaaltje, hoe ik dit weekend aan dope kwam idk wie dat gelul aan wil horen? hehe
Klik om te vergroten...
Wat een anticlimax..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
klxaasx zei:
Heb btw nog een bizar verhaaltje, hoe ik dit weekend aan dope kwam idk wie dat gelul aan wil horen? hehe
Klik om te vergroten...
No one cares.
Maar vertel toch maar.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als me ouders me weer betrappen breekt weer de pleuris uit. Me pa doet alsof de wereld vergaat. Ben echt blij als ik op mezelf woon
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uhm, mijn ouders hebben jankend aan mijn bedrand gezeten omdat ik er altijd over loog.

Ik weet ook niet waarom ik erover loog, want het was enorm duidelijk.

Toen ik eerlijk begon te zijn heb ik mijn ouders álles vertelt. Blij waren ze niet maar ze waren allang blij dat ik eerlijk was.

Geen één ouder doet een dansje als hun kind aan de drugs gaat…

Eerlijkheid duurt het langst.

Mijn ouders laten me nu gewoon, checken af en toe hoe het gaat en waarschuwen me en wensen me veel plezier.

En natuurlijk zien ze het liever anders.

Maar ik heb enorm veel ruzie’s gehad toen ik thuis woonde en gebruikte en daar heb ik achteraf veel spijt van. Dat hebben ze nooit verdiend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."