Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe het nu met me gaat

Hoe het nu met me gaat

107 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hopelijk gaat het goed....

80,6 op de weegschaal. Misschien leuk om daar ook een topic van te maken, of is dat er al?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zijn laatste bericht was die van 1275mg trip....leek al geen goed idee gezien zijn situatie. Had er toen al een slecht gevoel over en nu al een week stilte. Laten we bidden dat het goed gaat 🙏
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe het nu met me gaat, (heb hier ook een topic op DF van gemaakt)

heb het idee dat oorzaken en vanalles niet helemaal duidelijk is op DF.

Ik ben nu drie keer gecrasht (iets richting instorten/psychose). Dit was ongeveer elke week, dus de laatste 3 weken.

Klachten van crash:
Hallucineren visueel/auditiev
Slaperigheid (wanneer ik ging zitten, sliep ik gekijk)
Geheugenverlies (geen geheugen hebben) Uit eigen geheugen zou ik nu niks kunnen verstellen van de afgelopen 3 weken. Alleen dat ik in die 3 weken een/paar keer 2-FMA gebruikt heb.
Misselijk/overgeven
Zo duizelig dat lopen niet/amper gaat
Hoofdpijn
Pijn in ledematen
En nog wel wat dingen, maar weet het niet allemaal uit mijn hoofd. Herstellende periodes weet ik soms nog wat ik die ochtend gegeten had ofzo maar dat is dan weer verdwenen na de volgende crash.

Gebruik was om meer en beter te kunnen werken omdat ik net herstellend was van mijn 1e crash. Weer teveel van mezelf vragen en op SEH beland 2e crash dus. Degene waarmee ik werk (mijn baas is ook een van mijn beste vrienden, en als ik niet werk functioneerd het bedrijf niet = geen geld = geen geld voor hem, zijn familie van 3 kinderen). Dit is dus ook een van de vele dingen die ik dan noem als reden voor al dit gedoe. (Alle crashes, 1e, 2e (SEH) en nu werkende aan de 3e). Er spelen veel dingen, drugs hebben veel problemen minder maar ook erger gemaakt, maar is geen optie voor lange termijn. 3e crash net gehad (of nog gaande afhankelijk van hoeveel ik eet/drink/en of ik komende dagen de herstelperiode in ga of slaapverlamming heb A.K.A of ik slaap). Mijn leven is een gaos en ik heb geen tijd, nu is de eerste dag dat ik iets (voor de leuk) gedaan heb want het meeste drugs gebruik is wel meestal functioneel.

Die bijna dagelijkse benzo's: constate stress bestrijding en om niet de hele dag bang te zijn om naar bed te gaan (wegens slaapverlamming). En ook nog kunnen slapen.
Die bijna dagelijkse(meestal lichte) stims: Werken, werken werken, moeder in leven houden (niet letterlijk)
Nu 3 dagen dus amper gegeten/gedronken. (Door slaapverlamming, niet drugs), dus als in herstel gebruik ik drugs om te presenteren.

De 3e crash lijkt minder erg te zijn dan de andere aangezien ik kan lopen (redelijk) en praten (redelijk)

Het ironische is dat de dag dat ik de hele dag door drugs gebruikte(gisteren) (met name pyro's roken zoals MDPHP, NEP, O-DSMT bingen, stims zoals 3-FA bingen en benzo's er bovenop. De dag erna wat vandaag is me behoorlijk goed voel, waarschijnlijk omdat ik eindelijk een aantal uur geslapen heb.

Na de 2e crash (de SEH dus) ging het beter met me, nogsteeds amper/geen geheugen maar was terstellend want had gehoopt dat ik gewoon volledigzou herstellen. Maar de kern van het probleem (hele nacht hallucineren) is niet 1, 2, 3 weg. Wel na een crash. Daardoor sliep ik 16 uur per dag. Ik sliep dus goed, mijn lichaam forceerde me goed te slapen.

Probleem opgelost toch? Nee. Bijna helemaal hersteld bijna vier dagen geleden toen ik weer normale hoeveelheden ging slapen was het weer terug, slaap verlamming. 3 dagen niet slapen maar geen benzo's of wat dan ook genomen, werdt erger en begon constant te hallucineren, extreem intens. Waanideeën begonnen te komen en werd, geen idee, psychotisch ofzo.

Het ging echt slecht met me door dagen niet slapen, mijzelf kwijt en eindelijk weer een dag dat ik niks hoefde, wat maanden geleden is. Had toen niemand in mijn omgeving, ik ging maar gebruiken. En niet niks ook, hele dag/nacht door eindigend in een psychose en 4 uur slaap. Dit is eigelijk ook hoe de 1e en 2e crash kwamen.

Dit gaat allemaal in cirkeltjes, vicieuze.
Week 1: Crash, 3 dagen geen slaap, herstel 5 dagen
Week 2: crash 4 dagen geen slaap. net wat harder of omdat ik al bekend was geworden met ziekenhuis van vorige crash gelijk SEH opgenomen. Herstellen 6 dagen ofzo met amper drugs gebruik en weer 16 uur slaap per dag.
Week 3: zelfde, crash 3 dagen geen slaap en ga nu met herstel beginnen gok ik, als ik weer 16 uir per nacht ga slapen, anders wordt het nog een nachtje over.

Zoals ik al zij, er zijn veel dingen die stress/drukte/problemen veroorzaken. Vele mensen die verwachtimgen hebben. Ik weet niet hoelang ik dit nog vol hou.

Maar ben wel steeds meer goed aan het Eten gezond nog wel.
Sporten
Slaapritme krijgen, temminste in de periodes waar ik niet 16 uur slaap. Eigelijk vooral wanneer ik niet slaap, erin en eruit op gecontroleerde wijze.
Eetritme verbeterd.

En het belangrijkste: werken aan mijn mentale/fysieke welzijn.

Afspraak met de neuroloog staat op 27dec, met psycholoog moet nog komen.

Zo, zo even wat duidelijkheid.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind dit echt zo erg voor je. Ik weet niet wat ik moet zeggen verder. Ik kan me echt niet voorstellen door wat voor een hel jij momenteel gaat. Ik hoop dat je gesprek met de neuroloog en psycholoog wat zullen opleveren voor je op korte termijn.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sluit me aan bij @Zweevteev . Je bent zo te lezen goed bezig om er ook zelf van alles aan te doen. :boxright3::boxleft4: Goed dat je het hier deelt en dat je een topic hebt geopend om je verhaal te doen. Sterk van je dat je hulp zoekt.
Is een alarmkaart (crisisdienst) iets wat geregeld zou kunnen worden? Of AIZ... Wellicht via de huisarts? Voor de tussentijd dat je moet wachten op een neuroloog en psycholoog..

Heel veel sterkte in ieder geval en blijf hier delen wat je meemaakt. DF is er voor je.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cardboard zei:
blijf hier delen wat je meemaakt.
Klik om te vergroten...
100%, heel belangrijk om in contact te blijven in zo'n staat als deze!
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cardboard zei:
Sluit me aan bij @Zweevteev . Je bent zo te lezen goed bezig om er ook zelf van alles aan te doen. :boxright3::boxleft4: Goed dat je het hier deelt en dat je een topic hebt geopend om je verhaal te doen. Sterk van je dat je hulp zoekt.
Is een alarmkaart (crisisdienst) iets wat geregeld zou kunnen worden? Of AIZ... Wellicht via de huisarts? Voor de tussentijd dat je moet wachten op een neuroloog en psycholoog..

Heel veel sterkte in ieder geval en blijf hier delen wat je meemaakt. DF is er voor je.
Klik om te vergroten...
Ik ga nu vast naar de huisarts, dus binnenkort ook weer.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweevteev zei:
100%, heel belangrijk om in contact te blijven in zo'n staat als deze!
Klik om te vergroten...
Nu valt het mee, heb4 uur kunnen slapen na 3 dagen. Ben wel in een verward genoegen staat om domme dingen te doen, (drugs).weet niet of ik nog psychotisch ben, of dat ik random dingen ga doen. We zullen zien eerst kijken of we gaan kunnen slapen.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#9
plex zei:
Ik ga nu vast naar de huisarts, dus binnenkort ook weer.
Klik om te vergroten...
Mooi dat je in contact blijft met je huisarts, goed om te lezen. Blijf zo bezig, je bent op de goede weg met hulp zoeken. Sterkte nogmaals!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sterkte en ik hoop dat je nog meer kunt slapen even en dat je vriend/ baas die afhankelijk van je is, je kan helpen minder druk te voelen. Laat die kinderen maar zijn probleem zijn voorlopig. Als je tot rust komt komende periode, dan kun je misschien nog iets voor je baas betekenen, maar voorlopig gaat je mentale en fysieke gezondheid even voor lijkt me.
Goed dat je dit onderwerp hebt geopend voor jezelf en succes met rusten!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterkte. En fijn dat je het hier deelt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
O @plex toch. Je hebt echt rust nodig om te kunnen herstellen. Ik hoop dat je ondanks alle argumenten die je aandraagt, waardoor je vindt dat je maar door moet gaan, toch inziet dat het zo niet verder kan.

Op deze manier kun je eigenlijk helemaal niet werken en moet je eigen herstel echt voorrang boven alles krijgen. Ik zie dat je probeert 'mildere' middelen te gebruiken dan je hiervoor deed. Dat is al een goede stap.

Zorg voor jezelf, je bent het waard! ❤️
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Sterkte en ik hoop dat je nog meer kunt slapen even en dat je vriend/ baas die afhankelijk van je is, je kan helpen minder druk te voelen. Laat die kinderen maar zijn probleem zijn voorlopig. Als je tot rust komt komende periode, dan kun je misschien nog iets voor je baas betekenen, maar voorlopig gaat je mentale en fysieke gezondheid even voor lijkt me.
Goed dat je dit onderwerp hebt geopend voor jezelf en succes met rusten!
Klik om te vergroten...
Een gezin van een volwassen man is gewoon die persoon zijn verantwoordelijkheid hoor en niet die van Plex. Ookal zijn ze vrienden. Plex moet nu aan hemzelf denken.


En echt Plex hoe je zelf bezig bent helpt echt niet in waar je allemaal last van hebt.
Het maakt alles alleen maar erger.

Dus a.u.b gooi al je drugs weg en gebruik de komende tijd NIKS meer.
Je lichaam kan op deze manier niet herstellen. En die "bewuste" slaapverlamming en gebrek aan slaap maken het ook alleen maar erger.
Je leeft zo tussen dromen en wakker zijn in gecombineerd met een sausje van drugs. Daar zou iedereen psychotisch van worden.

Ik heb het echt met je te doen. En hoop dat je zelf snel stopt en dat je echt hulp enzo gaat krijg 🍀💕
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je eigen gezondheid gaat voor alles, helemaal als het leidt naar SEH. Als je zo doorgaat kan je er helemaal niet meer zijn voor je vriend voor langere perioden. Het is ook vakantietijd. Stop met alle drugs, accepteer de slaapverlamming, hoe heftig ook je gaat er niet dood aan. Drugs gebruiken terwijl je al uitgeput bent wel. En als je stopt met alle drugs is dat binnen een week weg. Heb het ook meegemaakt en Seroquel hielp bij mij tegen de slaapverlamming. Pak je rust en heel veel sterkte!💪🏾🙏

En tip: slaap op je buik , dat hielp bij mij goed tegen de slaapverlamming!
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thanks allemaal! Heb 10 uur kunnen slapen en ben de pyro/benzo/disso binge goed afgekomen. Vandaag niks en experimenteren met valeriaan/CBD en melatonine. Valeriaan was alvast een groot succes. Gebroken ben ik wel, vooral fysiek. Lopen gaat lastig, niet meer omdat ik duizelig ben maar omdat mijn spieren weg zijn. Eigelijk alles is zwak na 3 weken alleen maar in bed liggen. Nu herstellen van 3e crash, nuchter! Wie weet krijg ik nog voorschriften maar die tel ik niet mee.

Waarschijnlijk worden de komende dagen weer 14 uur slapen totdat ik weer dagen niet slaap. Hoop dat ik er in de tussentijd al met de neuroloog over heb kunnen praten. Nu is het tijd voor de 3e herstelperiode. (Hopelijk voorgoed zonder 4e crash)

Slaap heb ik, verward ben ik niet heel erg meer. Kan me gisteren niet meer herinneren maar er is wél langzame progressie in mijn geheugen. (Kan me bijvoorbeeld herinneren dat ik net gelopen heb en rond 18.00 wakker werd)

Thanks allemaal voor de lieve berichten❤️

Als er nog tips/suggesties zijn voor supplementen zoals CBD, THC, valeriaan etc hoor ik het graag. Ben nog zoekende.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
plex zei:
Als er nog tips/suggesties zijn voor supplementen zoals CBD, THC, valeriaan etc hoor ik het graag. Ben nog zoekende.
Klik om te vergroten...
Het beste is denk ik zo weinig mogelijk psychoactieve stoffen nemen tijdens je herstel. Ik ben blij te lezen dat je hebt geslapen en nu wat mildere middelen neemt.

Als ik je dan toch iets zou adviseren, dan zou CBN, ofwel cannabinol, nog kunnen helpen om de slaap te bevorderen.

En hoewel ik zelf groot liefhebber van THC ben, lijkt me dat nu in jouw situatie niet aan te raden, tenzij je daardoor volledig van gevaarlijkere middelen kunt afblijven.

Sterkte! ❤️
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Enigste tip die ik heb is je rust pakken, goede voeding en geen drugs😉 Supplementen, vitamine d, b complex, omega, c500 of 1000, l tryptofaan/htp om je serotonine te herstellen en magnesium. Probeer wel je ritme enigszins in stand te houden, dus in de ochtend eruit, eventueel smiddags een uurtje en dan rond elf weer slapen.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#18
Brakka Mang zei:
@plex Hoe gaat het nu met je, beetje goed de nacht doorgekomen?
Klik om te vergroten...
Ja best redelijk.
18.00 wakker, slapen gaat nu dus goed, 15 uurtjes gok ik. Volgens mij geen drugsgebruik (geheugen nogsteeds niet best). Ik slaap veel zoals in het herstel van mijn vorige crashes, in principe top maar heb nu maar 3 uur per dag dat ik niet in bed lig. Slaapverlamming heb ik ook niet.

Ben alleen bang dat wanneer ik een beetje herstel ik weer dagen niet ga slapen, het cirkeltje rond zegmaar. Ik ga er maar niet van uit. Verder lijkt het erop dat mijn balans bijna volledig terug is en ik gewoon normaal praat. Het is lastig ritme te krijgen als ik of niet of alleen maar slaap. Toch probeer ik het. Genoeg eten, genoeg drinken, misschien proberen minder slapen om een ritme te krijgen. Ben nogsteeds een schim en ik kan wel herstellen, maar ik weet niet hoeveel crashes ik nog vol zal houden. Ik ben blij dat ik nu in mijn herstelperiode zit en pak het ook beter op dan de vorige.

Hopelijk blijft herstel bij herstel en gaan we niet crashen, nuchter ga ik nu sowieso blijven❤️
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
plex zei:
Ja best redelijk.
18.00 wakker, slapen gaat nu dus goed, 15 uurtjes gok ik. Volgens mij geen drugsgebruik (geheugen nogsteeds niet best). Ik slaap veel zoals in het herstel van mijn vorige crashes, in principe top maar heb nu maar 3 uur per dag dat ik niet in bed lig. Slaapverlamming heb ik ook niet.

Ben alleen bang dat wanneer ik een beetje herstel ik weer dagen niet ga slapen, het cirkeltje rond zegmaar. Ik ga er maar niet van uit. Verder lijkt het erop dat mijn balans bijna volledig terug is en ik gewoon normaal praat. Het is lastig ritme te krijgen als ik of niet of alleen maar slaap. Toch probeer ik het. Genoeg eten, genoeg drinken, misschien proberen minder slapen om een ritme te krijgen. Ben nogsteeds een schim en ik kan wel herstellen, maar ik weet niet hoeveel crashes ik nog vol zal houden. Ik ben blij dat ik nu in mijn herstelperiode zit en pak het ook beter op dan de vorige.

Hopelijk blijft herstel bij herstel en gaan we niet crashen, nuchter ga ik nu sowieso blijven❤️
Klik om te vergroten...
Goed om te horen. Ben je bang dat je niet slaapt vanwege eigen keuzes of slaapproblemen? Als het het 2e is, en je bamg bent weer te gaan gebruiken om die reden doordat de dagen wel erg lang worden kijk dan of je jezelf op een verantwoorde manier enigzins kan vermoeien. Licht sporten, wandelen, hardlopen of probeer anders via de HA aan mirtazepine if quetiapine te komen. Of hou iig totde 27e vol niet te gebruiken ook al slaap je niettot je gesprek net de neuroloog. Volgens mij kan je ook naar de huisartsenpost nu en met de feestdagen en daar je situatie uitleggen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
@plex Hoe gaat het nu met je, beetje goed de nacht doorgekomen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."