Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOriginele Alprazolam vs Bromazolam

Originele Alprazolam vs Bromazolam

55 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Is bromonordiazepam vooral een angstremmer? Wat is de werkingsduur?
Klik om te vergroten...
Brede werking. Ook wel hypnotisch. En 4-8uur.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
Fluetizolam komt aardig in de buurt. En deschloretizolam ook wel. Pyrazolam. Bromonordiazepam. Allemaal minder idd maar komt wel in de buurt.
Klik om te vergroten...
Past metizolam ook in dit rijtje?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Past metizolam ook in dit lijstje?
Klik om te vergroten...
Ja maar vond m lichter dan pyrazolam dus niet de moeite waar daardoor. Lichter dan deschloro maar die heeeft langere halfwaardetijd. Kortere werking gek genoeg IME. Is zo uitgewerkt die deschloro, paar uur bij mij.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
PapaverMan zei:
Ja maar vond m lichter dan pyrazolam dus niet de moeite waar daardoor. Lichter dan deschloro maar die heeeft langere halfwaardetijd. Kortere werking gek genoeg IME.
Klik om te vergroten...
Wat is in jouw ogen op dit moment de beste etizolam vervanger dan? Pyrazolam is fijn spul maar wel een lange werkingsduur/halfwaardetijd in vergelijking met etizolam.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Wat is in jouw ogen op dit moment de beste etizolam vervanger dan? Pyrazolam is fijn spul maar wel een lange werkingsduur/halfwaardetijd in vergelijking met etizolam.
Klik om te vergroten...
Ja maar toch een van de weinige opties. Fluetizolam nog het best. Als je moet kiezen tussen metizolam en deschloretizolam, die laatste is lekkerder met korte werking maar blijft heel lang in je lijf. Dus als je moet rijden metizolam.
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Is bromonordiazepam vooral een angstremmer? Wat is de werkingsduur?
Klik om te vergroten...
Angstremmer, spierontspanner, slaapmiddel. (persoonlijk ook weer)
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
TheRealJJ79 zei:
Angstremmer, spierontspanner, slaapmiddel. (persoonlijk ook weer)
Klik om te vergroten...
Yep hele mikmak. Brede werking ook bij mij.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
suboxone zei:
Zelf krijg ik maandelijks 2x 20mg temazepam voorgeschreven van HA. Echter had ik deze maand mijn dagelijkse hoeveelheid wat aangepast zodat er een tekort zou ontstaan. Dus na wat onderzoek dit besteld.

Bromonordiazepam​


Echter na een uur wachten op 7.5 mg voelde ik er nauwelijks iets van. Dus 3 uur later na 18 pellets van 2.5 lijkt er iets te gebeuren. Iets meer rust, geen slaap behoefte. 20mg Temezepam is beduidend sterker. Ik mis het warme deken gevoel. Iemand suggesties?
Klik om te vergroten...
❌ Ongeschikt
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#9
Highonlife zei:
Lieve forumleden,

Vrij zelden, ongeveer één keer in de zes weken, gebruik ik wel eens een stim zoals 3-MMC, 4-MMC, coke of mijn favoriete middel speed. Verder gebruik ik eigenlijk geen drugs, behalve wat biertjes of wijntjes in het weekend. Ik heb wel veel ervaring met drugs, heb in het verleden geëxpirimenteerd met van alles en nog wat (MDMA, 2CB, Truffels, Ketamine, BenzoFury, GHB en noem allemaal maar op). Mijn drugsgebruik is nu ik hard op weg ben naar de 28, een leuke baan heb en inmiddels gelukkig samenwoon met een vriendin die geej drugs gebruikt, toch wel op een wat lager pitje komen te staan, en daar ben ik blij om. Zelf ben ik wel een wat angstig aangelegd persoon. Hier neem ik zeer zelden een benzo voor (enkel in noodgevallen bij slapeloosheid, waar ik soms last van heb). Ik weet namelijk hoe gevaarlijk benzo's zijn, en heb absoluut geen zin in een afhankelijkheid gan deze middelen. Hooguit eens in de 2-3 maanden ervaar ik wat meer stress, waardoor ik deze middelen gebruik om te gaan slapen. Ik doe dit ook nooit meerdere dagen achter elkaar, meestal slechts een enkele nacht. Na een nacht goed slapen kan ik vervolgens ook beter omgaan met de spanningen, waardoor ik de middelen later niet meer nodig heb. Voorheen gebruikte ik alprazolam (niet op voorschrift, maar dat ter zijde). Ook heb ik wel eens zopiclon gebruikt. Alprazolam werkte bij mij altijd het beste, gezien het de angsten dempte en ik hierna erg lekker sliep. Nu ik door mijn voorraad Alprazolam heen ben en ik onlangs weer een paar slechte nachten ervoer, bestelde ik het (nog) legale bromazolam. Ik lees dit middel vaak voorbij komen op dit forum. Bromazolam werkte bij mij echt veel minder kalmerend dan alprazolam, en ik moest ook zeer stevig doseren om uiteindelijk in slaap te geraken ( 12mg). En dat terwijl er best wel een lichte tolerantie zal zijn, maar toch ook niet al te stevig gezien mijn zeer matige consumptie gedurende de maanden heen. Heeft iemand hier een verklaring voor? Werken benzo's bij iedereen individueel anders, of is bromazolam hier een minder geschikt middel voor. De ochtend erna had ik weliswaar wat geslapen, maar was ik tevens erg vergeetachtig. Iets wat wel bekend is bij benzo's, daar ben ik van op de hoogte.
Klik om te vergroten...
Werkt heel langzaam in dat spul (bromazolam). Daar verkijken mensen zich vaak op. Waarschijnlijk sliep je al voor het meeste was ingewerkt.
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#10
het enige wat echt werkt voor mij om te slapen is zolpidem en lormetazepam en ik heb dat op voorschrift en gebruik dat gediscinipleerd.

op de rand van je bed en alles dicht. Niet nemen op voorhand tot “je het voelt werken” want dan doe je eerst rare dingen en werk je tolerantie in de hand. Wees verzntwoordelijk met zo een middelen want ze kunnen je leven redden of beschadigen.


ik ben effe de naam kwijt maar aan erg sterke en goede hypnotica echt om te slapen die nu amper nog te verkrijgen is…. Flunitrazolan (iets met flink, heel potente pilletjes van 0,5) of zoiets deed het bij mij ook erg goed.
bromazolam werkt meer als Xanax en Is verslavend bij recreational gebruik. Als je dit echt als slaapmiddel neemt kruip dan uren vroeger in je bed dan normaal want die slaat laat in en werkt lang door. Wil je nog functioneren de dag erop, best om 20:00 het bed in.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aartsbok zei:
bromazolam werkt meer als Xanax
Klik om te vergroten...
Ik vind bromazolam niet zo veel op Xanax lijken. Bromazolam is een slaapverwekkende (hypnotische) benzo, terwijl Xanax kalmerend (anxiolytisch) is. Daarnaast heeft bromazolam een langere werkingsduur dan Xanax.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Ik vind bromazolam niet zo veel op Xanax lijken. Bromazolam is een slaapverwekkende (hypnotische) benzo, terwijl Xanax kalmerend (anxiolytisch) is. Daarnaast heeft bromazolam een langere werkingsduur dan Xanax.
Klik om te vergroten...
Ik zie m ook niet zo eerlijk gezegd. Misschien bedoeld ie dat wel dat grondige van nitrazepam enzo dat het heeft, bent altijd wel lekker verdoofd, tolerantie be damned.

edit: o lorrmetazepam is ook een kutbenzo. Meer lorazepam dan temazepam helaas. Gewoon gevalletje weinig tolerantie en vind alles nog lekker wat een beetje power heeft. Doe mij maar SL-164 tegenwordig. Niiet googelen, als je het niet kent gewoon afblijven, niet voor jou bedoeld.
s
suboxoneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Update: Lijkt al uit te werken. Was een 35 pellet unit. Dus gooi straks voor het slapen de overige 17 erin. Al met al tot de conclusie gekomen dat ik maar ff de HA ga bellen voor wat extra temezapam. Heb wss teveel tolerantie opgebouwd in al die jaren. (25 plus). Maar goed, dit was mijn ervaring. Succes
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bump dit even.

Ik lees dit allemaal


Highonlife zei:
Hooguit eens in de 2-3 maanden ervaar ik wat meer stress, waardoor ik deze middelen gebruik om te gaan slapen. Ik doe dit ook nooit meerdere dagen achter elkaar, meestal slechts een enkele nacht
Klik om te vergroten...

Highonlife zei:
ik moest ook zeer stevig doseren om uiteindelijk in slaap te geraken ( 12mg). En dat terwijl er best wel een lichte tolerantie zal zijn, maar toch ook niet al te stevig gezien mijn zeer matige consumptie gedurende de maanden heen
Klik om te vergroten...
De bovenste 2 citaten van jou @Highonlife zijn erg tegenstrijdig.
Als je de waarheid schrijft in het 1e citaat is het zeeer onwaarschijnlijk dat je “stevig” moest doseren van Bromazolam.
Of je had nep pillen.

De Schurk zei:
voor mij liever Alprozolam dan Bromazolam.
en liever etizolam dan Alprozolam
De korte werkduur van Alprozolam maakt dit voor mij een fijnere benzo in vergelijking met Broma,
Het is misschien zo dat ik onder invloed van broma meer bijpak en het zelf niet eens door heb of kan herinneren de volgende dag maar ik van Bromazolam ga echt KO en ben daarna echt 3 dagen dronken van.


12mg... :dizzy: ik snap niet dat je daar niets van merkt dat is echt een behoorlijk hoge dosis.
Ik zou daar echt KO van gaan en 3 dagen dronken zijn.
Klik om te vergroten...

KoningToto zei:
Dit kan niet kloppen hoor. Tenzij je mega tolerantie hebt en een berg stims in de lijf hebt val je echt wel in slaap van 12mg Broma.

Je zegt dat je volledig nuchter was en 12mg Broma nog niks deed. Dan zou ik t toch maar eens laten testen. Ik sliep na 6-apb als een roos op 2,5mg. Let er wel op dat je al snel een uur verder bent voordat je iets merkt en 1,5 uur voordat het pas goed werkt.

Ter referentie: als ik etizolam pak heb ik toch al snel 3 tot 4 mg nodig na stimms.

Ik voelde me na die 2,5mg nog behoorlijk slaapdronken toen ik na 7 uur wakker werd. Ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt na 12mg.
Klik om te vergroten...

De Zandman zei:
Als je maar goed in de gaten houdt, dat autorijden na inname de avond/nacht ervoor van een langwerkende benzo, niet zomaar verantwoord is....je denkt dat je helder genoeg bent maar dat is niet zo en je kunt een gevaar op de weg zijn voor jezelf en anderen.
Klik om te vergroten...
Na EENMALIG Alprazolam mag je al 72 uur niet autorijden. Dagelijks genruik is nooit autorijden.
Bij Broma is dat niet bekend precies maar @Neo-Shulginist heeft mij ooit eens uitgelegd dat het aannemelijk is dat het na Broma nog langer is.

www.apotheek.nl

Apotheek.nl

Apotheek.nl: informatie over medicijnen en gezondheid.
www.apotheek.nl www.apotheek.nl

IMG_2543.jpeg


suboxone zei:
Dus gooi straks voor het slapen de overige 17 erin.
Klik om te vergroten...

Ongelofelijk.

Ik had die van 3mg ooit eens gekocht en na een kwart pil, dus ± 0,75mg (je weet nooit of de werkzame stof gelijk is verdeeld in de pil) heb ik 12 uren diep geslapen en was de gehele ochtend erna suffig.

Terwijl ik (ondertussen) ook wel een lichte benzo tolerantie kan hebben. Ik krijg op recept 10 x 10mg Temazepam per maand. Meestal zijn ze niet op maar soms wel.
(ik wil zelf niet meer dan 10 pm of iets zwaarders ivm angst verslaving)

Bromazolam duurt gewoon heeeeeel erg lang voor het goed werkt. Zeker 1 á 1,5 uur en vaak nog langer.
Als je daar allemaal rekening mee houd en dus laag doseert, lang genoeg wacht, dagen lang niet aan het verkeer hoeft deel te nemen is Bromazolam helemaal niet zo een “enge” benzo.
Hoe velen het gebruiken maakt het “eng”.

(Ik zelf gebruik na proberen van Bromazolam, Pyrazolam en vroeger Etizolam al heel lang geen rc benzo’s meer. Alleen nog mijn voorgeschreven Temazepam.)
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
PapaverMan zei:
Ik zie m ook niet zo eerlijk gezegd. Misschien bedoeld ie dat wel dat grondige van nitrazepam enzo dat het heeft, bent altijd wel lekker verdoofd, tolerantie be damned.

edit: o lorrmetazepam is ook een kutbenzo. Meer lorazepam dan temazepam helaas. Gewoon gevalletje weinig tolerantie en vind alles nog lekker wat een beetje power heeft. Doe mij maar SL-164 tegenwordig. Niiet googelen, als je het niet kent gewoon afblijven, niet voor jou bedoeld.
Klik om te vergroten...
De search van DF geeft ook een hit:
https://drugsforum.nl/threads/sl-164-rapportage.68131/

I just opened the gate to hell😜

Das toch die wolf of wallstreet shit?
L
Leslie010Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Alprazolam is zeker potenter dan Bromazolam (beide helaas veelste veel ervaring mee). Ik denk rond 1,5-1,75x de sterkte in mijn ervaringen.
De sufheid en slapheid van Bromazolam kan wel een stuk langer aanhouden dan die van alprazolam. De halfwaardetijd van alprazolam bedraagt 6-11 uur. Die van bromazolam is nog niet goed onderzocht, maar 1 studie kwam uit op 17uur.
Ik als afhankelijk diazepam gebruiker voor jaren (20mg->5mg afbouw na 9 maanden nu) moet zelfs zeggen met vroeger een misbruik/hoge tolerantie voor benzo's dat 12mg bromazolam wel heel gek is. Het werkt langzamer in, en werkt langzamer uit inderdaad waardoor je misschien meer nam. Na stimulanten heb ik vaak aan 1,5mg hiervan genoeg, maar het kost even 2uurtjes. De hoogste dosis van benzodiazepines die ik ooit heb gedaan was 8mg alprazolam en toen viel ik voor een hele dag in slaap en was ik 2 dagen mijn geheugen, balans en motoriek kwijt. Geen aanrader!
s
suboxoneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zelf krijg ik maandelijks 2x 20mg temazepam voorgeschreven van HA. Echter had ik deze maand mijn dagelijkse hoeveelheid wat aangepast zodat er een tekort zou ontstaan. Dus na wat onderzoek dit besteld.

Bromonordiazepam​


Echter na een uur wachten op 7.5 mg voelde ik er nauwelijks iets van. Dus 3 uur later na 18 pellets van 2.5 lijkt er iets te gebeuren. Iets meer rust, geen slaap behoefte. 20mg Temezepam is beduidend sterker. Ik mis het warme deken gevoel. Iemand suggesties?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
suboxone zei:
Dus 3 uur later na 18 pellets van 2.5 lijkt er iets te gebeuren.
Klik om te vergroten...
Je hebt serieus 18 pillen genomen, met een totale dosis van 45 milligram? Okee.. Riskant experiment zou ik zeggen :sweatsmile:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
suboxone zei:
Zelf krijg ik maandelijks 2x 20mg temazepam voorgeschreven van HA. Echter had ik deze maand mijn dagelijkse hoeveelheid wat aangepast zodat er een tekort zou ontstaan. Dus na wat onderzoek dit besteld.

Bromonordiazepam​


Echter na een uur wachten op 7.5 mg voelde ik er nauwelijks iets van. Dus 3 uur later na 18 pellets van 2.5 lijkt er iets te gebeuren. Iets meer rust, geen slaap behoefte. 20mg Temezepam is beduidend sterker. Ik mis het warme deken gevoel. Iemand suggesties?
Klik om te vergroten...
Dit klinkt als een slecht idee. Leg alsjeblieft de rest van je middelen achter slot en grendel voordat je dat ook naar binnen tikt.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Bump dit even.

Ik lees dit allemaal





De bovenste 2 citaten van jou @Highonlife zijn erg tegenstrijdig.
Als je de waarheid schrijft in het 1e citaat is het zeeer onwaarschijnlijk dat je “stevig” moest doseren van Bromazolam.
Of je had nep pillen.






Na EENMALIG Alprazolam mag je al 72 uur niet autorijden. Dagelijks genruik is nooit autorijden.
Bij Broma is dat niet bekend precies maar @Neo-Shulginist heeft mij ooit eens uitgelegd dat het aannemelijk is dat het na Broma nog langer is.

www.apotheek.nl

Apotheek.nl

Apotheek.nl: informatie over medicijnen en gezondheid.
www.apotheek.nl www.apotheek.nl

Bekijk bijlage 62859




Ongelofelijk.

Ik had die van 3mg ooit eens gekocht en na een kwart pil, dus ± 0,75mg (je weet nooit of de werkzame stof gelijk is verdeeld in de pil) heb ik 12 uren diep geslapen en was de gehele ochtend erna suffig.

Terwijl ik (ondertussen) ook wel een lichte benzo tolerantie kan hebben. Ik krijg op recept 10 x 10mg Temazepam per maand. Meestal zijn ze niet op maar soms wel.
(ik wil zelf niet meer dan 10 pm of iets zwaarders ivm angst verslaving)

Bromazolam duurt gewoon heeeeeel erg lang voor het goed werkt. Zeker 1 á 1,5 uur en vaak nog langer.
Als je daar allemaal rekening mee houd en dus laag doseert, lang genoeg wacht, dagen lang niet aan het verkeer hoeft deel te nemen is Bromazolam helemaal niet zo een “enge” benzo.
Hoe velen het gebruiken maakt het “eng”.

(Ik zelf gebruik na proberen van Bromazolam, Pyrazolam en vroeger Etizolam al heel lang geen rc benzo’s meer. Alleen nog mijn voorgeschreven Temazepam.)
Klik om te vergroten...
Die 12 mg heeft me compleet lamgelegd, alleen hier kwam ik een dag later pas achter. Die bromazolam werkte erg traag in, waardoor ik te snel herdoseerde. Als ik wat langer had gewacht had ik aan 3mg zeer zeker genoeg gehad, maar ik was destijds niet bekend met het middel. Ik gebruik ook geen bromazolam meer, vind het echt een klote benzo. Sowieso gebruik ik zo min mogelijk benzo's. Als je wat verder het topic had gelezen had je dit overigens ook gewoon kunnen lezen, want dit heb ik hier al eerder aangegeven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."