Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOriginele Alprazolam vs Bromazolam

Originele Alprazolam vs Bromazolam

55 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik merk zelf ook best verschil tussen batches.
ik heb bijvoorbeeld kleine donker groene 2,5mg broma's, deze zijn opzich nog te doen.
Ik ben de volgende dag hierna nog best helder.

Maar die licht groene 3mg's......echt absurde klappers, 100% blackout garantie.
Maakt die 0,5mg echt zoveel verschil?
of zit er wel degelijk verschil in potentie tussen batches?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Terwijl ik (ondertussen) ook wel een lichte benzo tolerantie kan hebben. Ik krijg op recept 10 x 10mg Temazepam per maand. Meestal zijn ze niet op maar soms wel.


(Ik zelf gebruik na proberen van Bromazolam, Pyrazolam en vroeger Etizolam al heel lang geen rc benzo’s meer. Alleen nog mijn voorgeschreven Temazepam.)
Klik om te vergroten...
Temazepam is ook verslavend, en kent een heel vervelende afkick...
.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Temazepam is ook verslavend, en kent een heel vervelende afkick...
.
Klik om te vergroten...

I know, daarom ben ik er ook erg zuinig en voorzichtig mee.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Schurk zei:
Ik merk zelf ook best verschil tussen batches.
ik heb bijvoorbeeld kleine donker groene 2,5mg broma's, deze zijn opzich nog te doen.
Ik ben de volgende dag hierna nog best helder.

Maar die licht groene 3mg's......echt absurde klappers, 100% blackout garantie.
Maakt die 0,5mg echt zoveel verschil?
of zit er wel degelijk verschil in potentie tussen batches?
Klik om te vergroten...

Die lichtgroene had ik en voor mij was een kwart genoeg om 12 uren te slapen. Die andere niet gehad. En 100% blackout garantie? Nooit last van gehad. Een hele nooit geprobeerd.
Ik lees hier vaker dat men dat vind van die pillen. Ligt echt aan de dosering.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
I know, daarom ben ik er ook erg zuinig en voorzichtig mee.
Klik om te vergroten...
Dat doe je goed!
Ik kickte in de kliniek cold turkey af van 30 mg temazepam in 1 x naar nul.
Ik was een paar dagen volkomen van het padje daardoor, en daarna kwam ook nog eens de stevige afbouw van nog meer benzo's.
Dat was hell....Dat wil je echt niet meemaken daar kan @Raver over mee praten...
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hel op aarde!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Dat doe je goed!
Ik kickte in de kliniek cold turkey af van 30 mg temazepam in 1 x naar nul.
Ik was een paar dagen volkomen van het padje daardoor, en daarna kwam ook nog eens de stevige afbouw van nog meer benzo's.
Dat was hell....Dat wil je echt niet meemaken daar kan @Raver over mee praten...
Klik om te vergroten...

Ik lees er van alles over. Daarom ook maar 10 gelcaps van 10mg per maand. Meestal zijn ze niet eens op.
Ik kan soms (meestal avonds) erg paniek hebben door o.a C-PTSS, Dan kan ik niet slapen. 1 nacht is niet erg maar als ik het wel eens paar avonden achtereen heb dan kapt die 10mg Tema de “aanval” wat af en kan ik wel slapen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Dat doe je goed!
Ik kickte in de kliniek cold turkey af van 30 mg temazepam in 1 x naar nul.
Ik was een paar dagen volkomen van het padje daardoor, en daarna kwam ook nog eens de stevige afbouw van nog meer benzo's.
Dat was hell....Dat wil je echt niet meemaken daar kan @Raver over mee praten...
Klik om te vergroten...

op 31-10 gekregen bij huisarts:


IMG_3577.jpeg

pas 2 gebruikt. Ik wil zelf niet meer dan 10 stuks en geen andere benzo. Dat weet mijn huisarts. In grote paniek eens gevraagd om iets anders en ze heeft een goed gesprek gevoerd met mij en kreeg niks anders mee. 👍
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als je het op die manier gebruikt en kan gebruiken zijn het super waardevolle medicijnen!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Als je het op die manier gebruikt en kan gebruiken zijn het super waardevolle medicijnen!
Klik om te vergroten...
Tot nu toe wel. Maar ja, ik slik het wel al een jaar of 2. Elke week is ook regelmaat zeg ik altijd dus ben benieuwd als ik er ooit mee kap.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Tot nu toe wel. Maar ja, ik slik het wel al een jaar of 2. Elke week is ook regelmaat zeg ik altijd dus ben benieuwd als ik er ooit mee kap.
Klik om te vergroten...
Kappen zal wel lukken, maar wat gebeurt er als je echt een traumatische gebeurtenis moet verwerken? Of is dat nu wat je doet met de Benzodiazepines? Anders is risico groot dat je plots niet meer zonder kunt en als je dan zonder komt te zitten...
Gevaarlijk spul en dit mag echt niet voor jaren voorgeschreven worden..
Dat zou je arts echt moeten weten in 2024 is een gedachte..
Maar ok, zolang je het niet dagelijks gebruikt is er nog hoop :) .
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Voor mij werkt alprazolam niet versuffend of slaperig, vooral hypnotisch en euforisch.
Bromazolam slaap ik wel snel van.
Ik denk wanneer je stims of dergelijke energetische middelen neemt je er voor lief moet nemen dat je niet kunt slapen en er rekening mee zult moeten houden.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ei-Salade zei:
Ik denk wanneer je stims of dergelijke energetische middelen neemt je er voor lief moet nemen dat je niet kunt slapen en er rekening mee zult moeten houden.
Klik om te vergroten...
Ik hoor dit wel vaker op dit forum, maar ik ben het er toch niet helemaal mee eens. Niet slapen is bijzonder ongezond en onaangenaam en er is een vrij eenvoudige oplossing voor. Waarom zou je het niet doen? Dit voelt bijna als een vorm van zelfkastijding. Jezelf bestraffen met slapeloosheid voor je gebruik van stimulantia.

Ik bedoel, het idee is als het ware, laten we de consequenties van het gebruik van stimulantia maar zo onaangenaam mogelijk maken, dan gaan we het hopelijk niet zo vaak doen. Tsja
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Kappen zal wel lukken, maar wat gebeurt er als je echt een traumatische gebeurtenis moet verwerken? Of is dat nu wat je doet met de Benzodiazepines? Anders is risico groot dat je plots niet meer zonder kunt en als je dan zonder komt te zitten...
Gevaarlijk spul en dit mag echt niet voor jaren voorgeschreven worden..
Dat zou je arts echt moeten weten in 2024 is een gedachte..
Maar ok, zolang je het niet dagelijks gebruikt is er nog hoop :) .
Klik om te vergroten...
Net als alle artsen weet ze dat vast wel. Net als dat er zovele soorten medicatie veel te langdurig word voorgeschreven en verlengd.
Het feit dat ik met haar samen overleg, ze niet 123 toegeeft zoals vele andere artsen wel doen, ze weet van mijn angst verslaafd te worden, ik ben verslaafd geboren (alcohol) en woog na 38 weken zwangerschap maar een krappe 2200 gram, ze weet dat ik al aangegeven heb als ik stop niet weet of ik moet taperen, zij wist wat dat was ondanks dat ze oud is en het hier een ons kent ons dorpje is en uit haarzelf heeft geleerd (dat word namelijk NIET geleerd in de opleiding tot arts) hoe iemand te helpen met stoppen, geeft mij juist het gevoel dat ze het goed doet.

Ik zit al ruim 25 jaar bij haar. Ik zie er tegenop binnen enkele jaren een ander te moeten. Ze loopt tegen de 70 en zal niet eeuwig onze dorpsdokter meer zijn. Ik vind haar vrij vooruitstrevend juist.
Ze steunt mij juist in mijn beslissing geen AD of iets anders te nemen tijdens mijn moeilijke mentale shitzooi. Ze is niet van de standaard quick-fix.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ei-Salade zei:
Ik denk wanneer je stims of dergelijke energetische middelen neemt je er voor lief moet nemen dat je niet kunt slapen en er rekening mee zult moeten houden.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad. Al heb ik wel eens een benzo na stm gebruik genomen hoor maar incalculeren dat je een nachtje niet slaapt of wel door op tijd te stoppen met stims is ook mijn wijze.

OtherShore zei:
Ik hoor dit wel vaker op dit forum, maar ik ben het er toch niet helemaal mee eens. Niet slapen is bijzonder ongezond en onaangenaam en er is een vrij eenvoudige oplossing voor. Waarom zou je het niet doen? Dit voelt bijna als een vorm van zelfkastijding. Jezelf bestraffen met slapeloosheid voor je gebruik van stimulantia.

Ik bedoel, het idee is als het ware, laten we de consequenties van het gebruik van stimulantia maar zo onaangenaam mogelijk maken, dan gaan we het hopelijk niet zo vaak doen. Tsja
Klik om te vergroten...

Als je idd maar af en toe, dus niet elke week of zo, aan de stims zit is 1 nacht niet slapen niet zo slecht. De dag er na goed eten en je slaapritme die avond vasthouden door normale tijd te gaan slapen is prima. Voor mij zeker.
Maar goed, ik sla sowieso zonder stim gebruik wekelijks wel een nacht over, door mentale shit. En ik pak niet elke keer een Temazepam. Geen gewoonte maken.
T
TheRealJJ79Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Highonlife zei:
Lieve forumleden,

Vrij zelden, ongeveer één keer in de zes weken, gebruik ik wel eens een stim zoals 3-MMC, 4-MMC, coke of mijn favoriete middel speed. Verder gebruik ik eigenlijk geen drugs, behalve wat biertjes of wijntjes in het weekend. Ik heb wel veel ervaring met drugs, heb in het verleden geëxpirimenteerd met van alles en nog wat (MDMA, 2CB, Truffels, Ketamine, BenzoFury, GHB en noem allemaal maar op). Mijn drugsgebruik is nu ik hard op weg ben naar de 28, een leuke baan heb en inmiddels gelukkig samenwoon met een vriendin die geej drugs gebruikt, toch wel op een wat lager pitje komen te staan, en daar ben ik blij om. Zelf ben ik wel een wat angstig aangelegd persoon. Hier neem ik zeer zelden een benzo voor (enkel in noodgevallen bij slapeloosheid, waar ik soms last van heb). Ik weet namelijk hoe gevaarlijk benzo's zijn, en heb absoluut geen zin in een afhankelijkheid gan deze middelen. Hooguit eens in de 2-3 maanden ervaar ik wat meer stress, waardoor ik deze middelen gebruik om te gaan slapen. Ik doe dit ook nooit meerdere dagen achter elkaar, meestal slechts een enkele nacht. Na een nacht goed slapen kan ik vervolgens ook beter omgaan met de spanningen, waardoor ik de middelen later niet meer nodig heb. Voorheen gebruikte ik alprazolam (niet op voorschrift, maar dat ter zijde). Ook heb ik wel eens zopiclon gebruikt. Alprazolam werkte bij mij altijd het beste, gezien het de angsten dempte en ik hierna erg lekker sliep. Nu ik door mijn voorraad Alprazolam heen ben en ik onlangs weer een paar slechte nachten ervoer, bestelde ik het (nog) legale bromazolam. Ik lees dit middel vaak voorbij komen op dit forum. Bromazolam werkte bij mij echt veel minder kalmerend dan alprazolam, en ik moest ook zeer stevig doseren om uiteindelijk in slaap te geraken ( 12mg). En dat terwijl er best wel een lichte tolerantie zal zijn, maar toch ook niet al te stevig gezien mijn zeer matige consumptie gedurende de maanden heen. Heeft iemand hier een verklaring voor? Werken benzo's bij iedereen individueel anders, of is bromazolam hier een minder geschikt middel voor. De ochtend erna had ik weliswaar wat geslapen, maar was ik tevens erg vergeetachtig. Iets wat wel bekend is bij benzo's, daar ben ik van op de hoogte.
Klik om te vergroten...
Het is idd echt individueel. Als je kijkt naar de psychiatrie dan kost het artsen soms maanden om iemand de juiste dosering en de juiste recepten voor te schrijven. Wat bij de een het gewenste effect heeft werkt bij een ander bijv totaal niet - terwijl ze soms wel dezelfde klachten hebben.
je kan trouwens ook gewoon naar de huisarts gaan en vertellen waar je tegen aan loopt. Als je een goede arts hebt schrijft hij je eea voor en bespreken jullie het resultaat. Hij kan je ook door verwijzen naar een specialist als dan nodig mocht zijn. Dan krijg je dus gewoon medicatie (legaal) op recept - onder dokterstoezicht :) succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."