Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen rustgevend middel

Een rustgevend middel

56 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nathaniel zei:
Ga alsjeblieft naar de huisarts. Die gaat je helpen om professionele hulp te krijgen, voor de lange termijn.

Voor de korte termijn, want ik ben ook geen heilige en begrijp je nood en zucht: Liter vodka is tm vandaag nog in de aanbieding bij Gall.

Zou ik verkiezen boven andere drugs. Alcohol en lekker melancholische muziek, Radiohead ofzo..


Sterkte 💗
Klik om te vergroten...
Ik zit inmiddels al sinds voor mijn vader overleed bij de huisarts met antidepressiva waar ik inmiddels mee ben gestopt. Alcohol is niet mijn ding, maar misschien dat ik dat een kans kan geven (met mate). We dronken samen altijd Baileys 😓
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#2
G.Amer zei:
Heel veel sterkte :praying2:

Hierboven staan al wat goede tips. Maar van andere middelen zou ik ook even wegblijven. Die kunnen nu voor alleen maar meer ellende zorgen naar mijn menig.
Het is op dit moment fijn om je te verdoven, maar dan komen diezelfde gevoelens vroeg of laat harder terug.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je reactie helemaal, nu ben ik gelukkig geen misbruiker van benzo’s. Ik slik ze heel af en toe wanneer het echt te veel word en ik niemand om me heen heb. Dankjewel 🤍
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Hoe was het bij de huisarts?
Klik om te vergroten...
Nog 3 weken op deze SSRI blijven en dan gaan we kijken of het zin heeft om over te stappen of dat de bijwerkingen van deze toch afnemen en deze wel gewoon prima bij mij past. Ik ben het helemaal eens met zijn beslissing
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
mistakemaker zei:
Familie word hem niet, ze kennen me niet en zien niet in hoe erg ik het probeer. Ik gebruik zeker niet elke dag benzo’s etc. Alleen soms, bvb toen ik achter zijn apple dagboek kwam. Valeriaan is helaas ook niets voor mij hetzelfde geld voor mediteren. Ik ben al jaren angstig geweest dat hij er niet meer zou zijn, hij is de enige die mij kende en begreep. Inmiddels is hij nu bijna niet meer met mij.
Wel afspraken bij de huisarts en poh ggz, maar het helpt me niet..
Klik om te vergroten...
Geef de lotgenotengroep een kans. Alles beter dan Benzo’s… Als je het nu goed verwerkt heb je er de rest van je leven wat aan.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#5
DjYella zei:
Misschien gek of out of the box, maar op die momenten probeer ik met behulp van de juiste muziek mooie en fijne herinneringen terug te halen om het verlies/ verdriet even wat minder pijnlijk te maken.
En daarnaast is verdriet door verlies gewoon ontzettend pijnlijk maar wel een proces waar je doorheen moet om tot acceptatie te kunnen komen.
Hou je sterk, jank je ogen eruit en blijf in het hier en nu.
Verdoven is uitstellen en helpt misschien tijdelijk, maar geft je in the end meer
Ellende en verdriet.

Heel veel sterkte! ❤️
Klik om te vergroten...
Dit is de beste reactie denk ik, hoewel ik het wel combineer met een paar drankjes, gewoon 2 glaasjes ofzo.
Niks mis met af en toe ff flink janken, kan echt opluchten, geloof me maar, ik heb t gisteravond nog gedaan
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zou sowieso niet gaan verdoven nu. Daarmee verdoof je je gevoel en verwerk je het dus niet. Ga je dit voor langere tijd doen dan kan je straks afkicken van de benzo's en daarna het verlies. Ga naar de huisarts en vraag voor een doorverwijzing naar een psycholoog of gewoon iemand waarmee je kan praten en je ei/gevoelens kwijt kan. Nu drugs erin gooien creëer je alleen maar meer problemen mee in the long run!

En die een twee biertjes worden er waarschijnlijk 4/5 7/8 etc etc
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik weet dat gebruiken niet de oplossing is, maar niet gebruiken is niet een oplossing. Zelfs al gebruik ik een maand niks, het gevoel blijft hetzelfde en ik zit vast op 1 plek.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#8
mistakemaker zei:
Ik weet dat gebruiken niet de oplossing is, maar niet gebruiken is niet een oplossing. Zelfs al gebruik ik een maand niks, het gevoel blijft hetzelfde en ik zit vast op 1 plek.
Klik om te vergroten...
Tijd is de oplossing
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeebats zei:
Tijd is de oplossing
Klik om te vergroten...
Tijd duurt lang, vooral nu. Bijna 5 maanden verder en geen vooruitgang, zal nog wel een lange tijd duren voordat het veranderd
D
DopesterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Toen mijn vader overleed heb ik geen traan gelaten en alles diep diep diep weg gestopt. Dit gaat er vroeg of laat uit komen. Maakt niet uit wat of hoe je het gaat verdoven of verdringen. Je moet vooral doen wat jij op het moment denkt wat nodig is 😉.

En ik ben redelijk fucked up links gegaan in die periode 🫣

Het grappige bij mij was dat ik na 2 jaar uiteindelijk besloot om naar de psycholoog te gaan, kostte wat tijd, en na een half jaar sessies heb heb ik uiteindelijk een jank sessie van een een uur gehad bij een in feite een vreemde. Dat heeft wel wat druk van de ketel gehaald.

het klinkt Lame maar zulke shit heeft echt tijd nodig… tijd heelt alles.
D
DopesterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar doe nu vooral wat je denkt wat je moet doen. Zolang je jezelf maar vooral andere niet mee beschadigd (uiteraard beschadigen we onszelf met middelen, maar dat is niet wat ik bedoel 😉)

Muziek is voor mij altijd een goede uitlaatklep.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
mistakemaker zei:
Ik weet dat gebruiken niet de oplossing is, maar niet gebruiken is niet een oplossing. Zelfs al gebruik ik een maand niks, het gevoel blijft hetzelfde en ik zit vast op 1 plek.
Klik om te vergroten...
Alleen niet gebruiken is ook niet genoeg. Wat doe je om het verlies te verwerken?

Het zal trouwens altijd pijn blijven doen. De ene dag meer en de andere dag minder. Het is een groot verlies. Het heeft echt tijd nodig.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi dat deze (perongeluk?) gebumpt is. Hoe heb je die dagen doorstaan @mistakemaker ? Hoe was dat voor jou, hoe voelde je je daarna?

En misschien de belangrijkste, hoe gaat het nu met je?
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
Alleen niet gebruiken is ook niet genoeg. Wat doe je om het verlies te verwerken?

Het zal trouwens altijd pijn blijven doen. De ene dag meer en de andere dag minder. Het is een groot verlies. Het heeft echt tijd nodig.
Klik om te vergroten...
Ik heb de afgelopen tijd geprobeerd mijn leven gewoon normaal te leven, maar helaas ben ik weer teruggezakt in mezelf opsluiten op mn kamer.
Ik weet dat het slecht is, maar ik krijg mezelf de afgelopen week niet meer omhoog.
Ik probeer echt tegen mezelf te zeggen dat ik iets moet gaan doen, maar vervolgens eindig ik toch weer heel de dag in mn kamer.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nathaniel zei:
Mooi dat deze (perongeluk?) gebumpt is. Hoe heb je die dagen doorstaan @mistakemaker ? Hoe was dat voor jou, hoe voelde je je daarna?

En misschien de belangrijkste, hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen idee hoe ik hier nog ben. De dagen na dat hij overleed en de maand erna was echt overlevingsmodus, alles moest financieel geregeld worden en 4 dagen na zijn overlijden was zijn afscheid. Het huis moest leeg en schoon binnen een maand en teruggeleverd worden. Het was echt paniek. Ik ben nog een tijd gaan reïntegreren op mijn oude werk, zit nu al een tijd in de ziektewet. In de eerste maanden was er nog begrip voor, maar nu voelt het alsof alles om me heen verder is gegaan behalve ik.
Ik sta al maanden stil en het voelt alsof ik elke keer terugval.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
mistakemaker zei:
Ik heb de afgelopen tijd geprobeerd mijn leven gewoon normaal te leven, maar helaas ben ik weer teruggezakt in mezelf opsluiten op mn kamer.
Ik weet dat het slecht is, maar ik krijg mezelf de afgelopen week niet meer omhoog.
Ik probeer echt tegen mezelf te zeggen dat ik iets moet gaan doen, maar vervolgens eindig ik toch weer heel de dag in mn kamer.
Klik om te vergroten...
Daar ga je je inderdaad niet beter van voelen. Maak een afspraak bij de huisarts. Je komt er wel weer uit, baby steps.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Daar ga je je inderdaad niet beter van voelen. Maak een afspraak bij de huisarts. Je komt er wel weer uit, baby steps.
Klik om te vergroten...
Morgenochtend afspraak bij de huisarts staan, hopelijk heeft hij wat advies. Maar het klopt wat iedereen zegt, het heeft veel tijd nodig. Wanneer ik hier uitkom denk ik echt dat niks me meer kan breken
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
mistakemaker zei:
Nog 3 weken op deze SSRI blijven en dan gaan we kijken of het zin heeft om over te stappen of dat de bijwerkingen van deze toch afnemen en deze wel gewoon prima bij mij past. Ik ben het helemaal eens met zijn beslissing
Klik om te vergroten...
En ook nog therapie er bij?
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
En ook nog therapie er bij?
Klik om te vergroten...
Ik sta helaas in een wachtlijst van 3-6 maanden… Gaat niet zo snel hier. Iedereen is depri
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
mistakemaker zei:
Ik sta helaas in een wachtlijst van 3-6 maanden… Gaat niet zo snel hier. Iedereen is depri
Klik om te vergroten...

Die wachttijden is toch wel shit om te horen.
Maar denk de realiteit van heden en toekomst.
Snap wel waarom mensen totaal crashen, want dan kan in een paar maanden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."