Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen rustgevend middel

Een rustgevend middel

56 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kordie zei:
Die wachttijden is toch wel shit om te horen.
Maar denk de realiteit van heden en toekomst.
Snap wel waarom mensen totaal crashen, want dan kan in een paar maanden.
Klik om te vergroten...
100%, het is allemaal zo lastig.
Kan me voorstellen dat miljoenen anderen ook door de meest moeilijke fases heen gaan.
Toch maar met stilte en pijn wachten op mijn beurt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
mistakemaker zei:
Ik sta helaas in een wachtlijst van 3-6 maanden… Gaat niet zo snel hier. Iedereen is depri
Klik om te vergroten...
Wat je zou kunnen proberen is een lotgenotengroep. Gratis en zonder wachttijd. Heb ik (in mijn geval voor verslaving) erg veel uit kunnen halen. Misschien
is er wel 1 bij jou in de buurt.

Google Search
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
mistakemaker zei:
Toch maar met stilte en pijn wachten op mijn beurt.
Klik om te vergroten...

Dit zou ik je toch echt met klem afraden. Afwachten = stilstand. Kom in actie. Ga praten. Hoe moeilijk de eerste stap ook is, probeer het.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Dit zou ik je toch echt met klem afraden. Afwachten = stilstand. Kom in actie. Ga praten. Hoe moeilijk de eerste stap ook is, probeer het.
Klik om te vergroten...
Heb ik ook zeker geprobeerd, zit in een gat hierzo. De huisarts kan me niet verder helpen. Ik zal eens kijken naar de link die je gestuurd hebt thanks
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Wat je zou kunnen proberen is een lotgenotengroep. Gratis en zonder wachttijd. Heb ik (in mijn geval voor verslaving) erg veel uit kunnen halen. Misschien
is er wel 1 bij jou in de buurt.

Google Search
Klik om te vergroten...
Helaas niks in mijn buurt, ik woon in Zeeland.. Erg jammer want het zag er echt heel goed uit 😞
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
mistakemaker zei:
Helaas niks in mijn buurt, ik woon in Zeeland.. Erg jammer want het zag er echt heel goed uit 😞
Klik om te vergroten...
Misschien online? Zijn ook erg veel mogelijkheden. Kan zijn dat het misschien in het Engels is maar pijn en steun is universele taal.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Wat je zou kunnen proberen is een lotgenotengroep. Gratis en zonder wachttijd. Heb ik (in mijn geval voor verslaving) erg veel uit kunnen halen. Misschien
is er wel 1 bij jou in de buurt.

Google Search
Klik om te vergroten...
Goed voorstel! Ik zoek ook zoiets en ga gelijk Googlen. Thnx!
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Die wachttijden is toch wel shit om te horen.
Maar denk de realiteit van heden en toekomst.
Snap wel waarom mensen totaal crashen, want dan kan in een paar maanden.
Klik om te vergroten...
Volgens mij zijn er al decennia vrij lange wachttijden al lijkt het me de laatste jaren met vaak 3-6 maanden wel erg extreem.

Ik heb een relatie gehad met iemand die 14 maanden opgenomen is geweest. Begin jaren 90, duurde toen volgens mij ook vrij lang al kan ik me niet herinneren hoe lang ze heeft moeten wachten. Was toen nog bij Riagg, niet ggz.

Het lijkt er idd op dat steeds meer mensen depressief zijn nu. Ik hoor het in mijn eigen vrienden en kennissen kring steeds vaker en ook op werk bij collega’s. Ben blij dat ik het zelf nog red zonder therapie en medicatie..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deadwing zei:
Goed voorstel! Ik zoek ook zoiets en ga gelijk Googlen. Thnx!
Klik om te vergroten...
Mocht je iets vinden en naar zo’n groep gaan, wil je dan jouw ervaring delen?
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Mocht je iets vinden en naar zo’n groep gaan, wil je dan jouw ervaring delen?
Klik om te vergroten...
Zal ik zeker doen!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het viel me op @mistakemaker dat je de afgelopen dagen aardig aan het drinken, blowen en gebruiken was. Kies je nu toch even voor verdoven? Kun je niet beter eerst de escitalopram een kans geven?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
@mistakemaker hoe gaat 't? Ben je al aan het praten gegaan?
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Het viel me op @mistakemaker dat je de afgelopen dagen aardig aan het drinken, blowen en gebruiken was. Kies je nu toch even voor verdoven? Kun je niet beter eerst de escitalopram een kans geven?
Klik om te vergroten...
Drinken was een uitzondering, blowen doe ik al jaren dus in mijn inzicht niks spannends aan, alleen de O-DSMT is wel verdovend ja. Meeste dagen doe ik alleen één of een paar joints roken, soms ook dagenlang niet, maar ik koppel blowen ook niet aan mijn emoties, het is meer genormaliseerd in huis hier, mijn vriend blowt en mijn broer ook. O-DSMT is wel fijn om soms te hebben, soms gebruik ik het samen met mn vriend. Het voelt een beetje als gedachtes opzij zetten en gewoon relaxen zonder dat het overdreven is. Je word er ook moe door dus vooral na dagen niet kunnen slapen is dat ook wel voordelig.

Elke dag is niet de bedoeling maar af en toe grijp ik daar wel naar ja. Ik slik nog steeds escitalopram, zit nu op de 6 weken ongeveer.
Volgende week naar de huisarts om te kijken hoe verder.
Ben gebeld door de arbo-arts die me naar UWV wilde doorsturen, maar toen ik vertelde over de antidepressiva wilde ze me nog niet beter melden.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
@mistakemaker hoe gaat 't? Ben je al aan het praten gegaan?
Klik om te vergroten...
Nog niks helaas, wel met de huisarts gesprekje gehad, volgende week weer.
Eerst afwachten hoe het loopt met de medicatie en tegelijk afwachten op psycholoog
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#15
mistakemaker zei:
blowen doe ik al jaren dus in mijn inzicht niks spannends aan
Klik om te vergroten...
mistakemaker zei:
Meeste dagen doe ik alleen één of een paar joints roken, soms ook dagenlang niet, maar ik koppel blowen ook niet aan mijn emoties, het is meer genormaliseerd in huis hier, mijn vriend blowt en mijn broer ook.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat blowen je emoties niet onderdrukt.
m
mistakemakerLid
01-01-2024, 00:00
#16
OtherShore zei:
Ik denk dat je jezelf voor de gek houdt als je denkt dat blowen je emoties niet onderdrukt.
Klik om te vergroten...
Oh nee dat geloof ik wel, maar het is niet alsof ik door de stress of iets blow. Ik doe het al jaren gewoon met vrienden enzo. Tuurlijk het blijft een drugsmiddel. Maar om emoties te onderdrukken zoals deze is wiet niet wat dat doet bij mij in ieder geval. Ik blow om er van te genieten
A
AstronautLid
01-01-2024, 00:00
#17
Soms heb je het gevoel dat je wilt vluchten, terwijl je eigenlijk alleen gevonden wilt worden.

Ik kan me erg vinden in je verhaal, ik ben ook alleen, en vaak overspannen. Dan werkt Lorazepam heel goed.
Die kan je krijgen via een psychiater.

Heel veel sterkte <3

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."