Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchokken en bewusteloos

Schokken en bewusteloos

58 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#1
DePietZaHut zei:
Zorg eerst maar dat je volledig hersteld! En misschien toch een apk keuring bij de huis arts voordat je weer begint. Zie hier boven hoeveel geluk je hebt gehad. Probeer hier ban de leren, en niet al met het idee zitten om weer te gaan gebruiken
Klik om te vergroten...
Ik bedoel het ook niet zo dat ik bezig ben met opnieuw gebruiken. Ik geef aan dat ik niet eens weet of ik het nog durf. Het zit nu zeker niet in mijn hoofd nee. Ik vind het alleen fijn om verhalen van mensen te horen die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe hun er mee om zijn gegaan
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Vanwege de heftigheid van de operatie is het belangrijk om eerst even goed te checken of er daadwerkelijk sprake is van een hartstilstand. Soms zijn mensen bewusteloos en ademen ze heel oppervlakkig, maar tikt hun hart nog. In zo'n geval is wel medische aandacht nodig (opnieuw: ALTIJD 112 bellen als iemand bewusteloos is), maar hoef je niet te reanimeren.
Klik om te vergroten...

Mee eens.

Ik heb vroeger op het werk iets geleerd over huidskleur.
Blauw en spierwit (bleek) is allebei niet goed. Heeft allebei wat te maken met zuurstof tekort.
Maar misschien weet jij het verschil @Neo-Shulginist of @Roze Olifant ?

Uptempo-Hennie zei:
Ik vraag me alleen wel af waar het aan gelegen zou kunnen hebben aangezien het zeker meer als 2 jaar goed gaat met dezelfde drugs.
Klik om te vergroten...

Je weet niet of je dezelfde drugs hebt.
Je hebt het over een RC die je mogelijkerwijs niet hebt laten testen.
Dus je kan niet zeggen dat deze pil hetzelfde was als de pil van eerder. En uberhaupt niet wat de stof is die erin zit. Daarom is het een RC en dat maakt het ook net zo link.

Google eens op FNS.
Herken je die symptomen?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uptempo-Hennie zei:
Maar als het de drugs is geweest waarom heb ik het dan deze 2 jaar hiervoor niet gemerkt. Is het nu dan teveel geweest, of uitdroging, of 1 nacht te lang doorgegaan?
Klik om te vergroten...
Op een gegeven moment ben je uitgespit,en dat is nu het geval.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
alles gaat voorbij zei:
Ik vraag me af hoe je zo lang zo weinig kunt drinken? Dan is je bek/tong opgezwollen en voelt aan als rubber toch?
Klik om te vergroten...

Toen ik zwaar verslaafd was betrapte ik mezelf er wel eens op max een glas per dag te drinken.

Krijg je idd soort bultjes op je gehemelte en zodra je voor t eerst in dagen x wat eet doet slikken megaveel pijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Blauw en spierwit (bleek) is allebei niet goed. Heeft allebei wat te maken met zuurstof tekort.
Klik om te vergroten...
Spierwit is een gebrek aan doorbloeding, en bloed kleurt blauw als het weinig zuurstof bevat, dus blauw duidt op doorbloeding met weinig zuurstof
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Uptempo-Hennie zei:
Maar als het de drugs is geweest waarom heb ik het dan deze 2 jaar hiervoor niet gemerkt. Is het nu dan teveel geweest, of uitdroging, of 1 nacht te lang doorgegaan?
Klik om te vergroten...
Het gaat vaak om een samenloop van omstandigheden. Vergelijk het met autorijden. Als je dronken achter het stuur stapt dan krijg je niet elke keer een verkeersongeval. Maar de kans dat je een verkeersongeval krijgt is wel een stuk hoger.

Zo is dat ook met drugs en epileptische aanvallen. Je hebt gewoon te veel de grenzen opgezocht en op een gegeven moment gaat het dan een keer mis. Dus ja, je hebt te veel drugs gebruikt, en ja, je hebt te weinig gedronken, en ja, je hebt te weinig geslapen. Dat heeft allemaal meegespeeld.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#7
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Toen ik zwaar verslaafd was betrapte ik mezelf er wel eens op max een glas per dag te drinken.

Krijg je idd soort bultjes op je gehemelte en zodra je voor t eerst in dagen x wat eet doet slikken megaveel pijn.
Klik om te vergroten...
Maar zon droge bek/keel, dat voelt toch niet goed, of registreer je dat niet?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
Maar zon droge bek/keel, dat voelt toch niet goed, of registreer je dat niet?
Klik om te vergroten...
Klopt, maar tbh van alle fysieke pijn die ik toen had door mijn gebruik was dat wel het minste.

Het leek wel alsof mijn keel op slot ging, kreeg er dan gewoon niks door.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed moment om te stoppen toch?

Wij kunnen hier vandaan niet zien wat je mankeert maar als het zo eng was en je durft het niet nog eens te nemen... dan stop je er toch mee.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Spierwit is een gebrek aan doorbloeding, en bloed kleurt blauw als het weinig zuurstof bevat, dus blauw duidt op doorbloeding met weinig zuurstof
Klik om te vergroten...

Wit klinkt dan ook erg.
Kan dat ook komen door dat ts bv iets aan zijn hart heeft opgelopen? Of tia?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Kan dat ook komen door dat ts bv iets aan zijn hart heeft opgelopen? Of tia?
Klik om te vergroten...
Ja en nee. Hartklachten of een hersenbloeding herken je aan andere symptomen. Bleek zien is een te algemeen symptoom om gelijk van zulke ernstige aandoeningen te spreken.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had vroeger deze aanvallen altijd, epilepsie inderdaad.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Dat is echt fucking heftig
Klik om te vergroten...
Ja dat is heftig en de meeste junks toen redde het ook niet ,ook door hun verminderde weerstand en fysieke conditie spelen ook een grote rol bij overleven.
Bij ons was dit dus maar zelden dat onze broeder weer bijkwam.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hebbenze? zei:
Ik had vroeger deze aanvallen altijd, epilepsie inderdaad.
Klik om te vergroten...
Oke en dat kreeg je dan ook tijdens/na drugs?
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Uptempo-Hennie zei:
Oke en dat kreeg je dan ook tijdens/na drugs?
Klik om te vergroten...
Tijdens door stroboscopen, na feesten meestal vanaf 1 dag er na en dat een week lang, ‘s nachts tijdens in slaap vallen
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oke ja ik heb wel vaker 1 of 2 nachten doorgehaald maar richting de derde nacht ging het fout. Begon eerst te stotteren en kon soms niet meer praten en de middag erna viel ik dus bewusteloos 15 min en daarna savonds nog een keer 5 minuten maar sindsdien nadat ik geslapen heb is het niet meer terug gekomen
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er zijn drugs waarvan het bekend is dat ze vaak na het gebruiken nog potentieel gevaarlijk kunnen zijn ,denk daarbij aan cocaïne dus ik raad het ten zeerste af om dit spul nog te pakken.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee ik ben het zeker niet aan het goed praten, ik ben er ook zeker wel bewust van dat het anders af had kunnen lopen. Ik dacht zelf ook dat het epelepsie was maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het geen epelepsie was omdat het mijn eerste keer was. Ze zeggen dat het door de drugs is gekomen maarja ik vraag me dan wel af wat het dan geweest zou zijn..
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#19
Uptempo-Hennie zei:
Veelste weinig gedronken
Klik om te vergroten...
Ik vraag me af hoe je zo lang zo weinig kunt drinken? Dan is je bek/tong opgezwollen en voelt aan als rubber toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."