Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchokken en bewusteloos

Schokken en bewusteloos

58 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik besef ook dat ik veel geluk heb gehad maar ik wou toch weten of mensen hetzelfde hebben meegemaakt als mij zodat ik dan weet wat het probleem is geweest. Het zal ook wel uitputting zijn geweest. 3 nachten wakker. Veelste weinig gedronken, niks gegeten. En dat allemaal bij elkaar denk ik
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het begon er mee dat ik snachts tijdens die ruzie ineens niet meer kon praten en dan begon ik te stotteren, ik kon soms wel praten maar af en toe als ik iets moest vertellen dan begon ik met stotteren en toen was ik stil. En daarna heb ik rond 1 uur die aanval gehad en rond 6 uur nog een keer. Ik was er ook van overtuigd dat het epelepsie was maar het ambulance personeel en het ziekenhuis personeel bleven zeggen dat het door de drugs komt en dat het geen epelepsie is
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Uptempo-Hennie zei:
Ik besef ook dat ik veel geluk heb gehad maar ik wou toch weten of mensen hetzelfde hebben meegemaakt als mij zodat ik dan weet wat het probleem is geweest. Het zal ook wel uitputting zijn geweest. 3 nachten wakker. Veelste weinig gedronken, niks gegeten. En dat allemaal bij elkaar denk ik
Klik om te vergroten...
Ik zou de reacties van @Neo-Shulginist eens goed doorlezen… Klinkt inderdaad erg plausibel wat hij zegt en je gebrek aan zelfverzorging zal daar zeker aan hebben bijgedragen.
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb als ik gebruik geen dorst en ben daar dan niet mee bezig. Drinken smaakt dan ook raar en ik vergeet het op 1 of andere manier
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruik al 2 jaar benzofury en tot nu toe is het altijd goed geggaan maar ik denk dat die 3de nacht doorhalen teveel is geweest, in combinatie met een uitdroging en dan die ruzie idd.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Uptempo-Hennie zei:
Ik gebruik al 2 jaar benzofury en tot nu toe is het altijd goed geggaan maar ik denk dat die 3de nacht doorhalen teveel is geweest, in combinatie met een uitdroging en dan die ruzie idd.
Klik om te vergroten...
Nogmaals.
Ik zou als ik jou was….
Gewoon nog eens rustig nalezen wat hierboven allemaal is beschreven door een aantal ervaren leden.
En beseffen dat dit heel heel anders had kunnen aflopen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Leer van je fouten 🙏
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soulassasins zei:
Als je blauw aanloopt gaat het giga fout ,dat is een zuurstoftekort.
Klik om te vergroten...

Tijdelijk zuurstoftekort/blauw aanlopen kan optreden tijdens een epilepsie-aanval.

@Uptempo-Hennie: het klinkt alsof je gevoelig bent voor epilepsie.

Verschillende drugs, waaronder stimulanten, verlagen de convulsie-drempel (met andere woorden, als je al een gevoeligheid hebt, kun je makkelijker epileptische aanvallen krijgen als je deze middelen gebruikt). Pas op, kan gevaarlijk uitpakken. Beter deze middelen niet meer gebruiken in jouw geval. Ook zorg je tijdens het uitgaan als je aan de stims zit meestal niet zo goed voor jezelf, wat ook blijkt uit jouw tekst, waardoor die drempel mogelijk nog lager komt te liggen. Zelfde geldt voor slaaptekort.

* Oh, @Neo-Shulginist was me al voor met betere info. 🤓
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Uptempo-Hennie zei:
Nee ik ben het zeker niet aan het goed praten, ik ben er ook zeker wel bewust van dat het anders af had kunnen lopen. Ik dacht zelf ook dat het epelepsie was maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het geen epelepsie was omdat het mijn eerste keer was. Ze zeggen dat het door de drugs is gekomen maarja ik vraag me dan wel af wat het dan geweest zou zijn..
Klik om te vergroten...
Ja soms noemen ze het dan een insult. Dat is alsnog een vergelijkbaar verschijnsel, maar dan eenmalig.
Epilepsie is een ziekte waarbij epileptische aanvallen vaker voorkomen, soms ook zonder dat het wordt uitgelokt.

In het Engels is dat allemaal wat makkelijker. Dan heb je het over epilepsy (=een chronische ziekte) en seizures (kortdurende aanvallen). Dat woord seizures wordt dan ook gebruikt voor mensen die soortgelijke aanval hebben als jij had, maar verder geen epilepsie hebben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Uptempo-Hennie zei:
Ik gebruik al 2 jaar benzofury en tot nu toe is het altijd goed geggaan maar ik denk dat die 3de nacht doorhalen teveel is geweest, in combinatie met een uitdroging en dan die ruzie idd.
Klik om te vergroten...
Zo lang wakker blijven is sowieso best risicovol. Ik kan aanraden om bij 6-APB überhaupt niet bij te pakken. Dan blijf je gewoon 1 nacht wakker en ga je 's ochtends slapen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Uptempo-Hennie zei:
Ik gebruik al 2 jaar benzofury en tot nu toe is het altijd goed geggaan maar ik denk dat die 3de nacht doorhalen teveel is geweest, in combinatie met een uitdroging en dan die ruzie idd.
Klik om te vergroten...
Dat kan, maar klinkt een beetje of je het aan het goed praten bent of kleiner wil maken, zou ik zelf wss ook doen. Maar het is wel degelijk een heel heftige reactie en het lijkt me dat je dat in de toekomst wil voorkomen. Dan is t wel belangrijk dat je goed de mogelijke oorzaak onderzoekt. Ook al is het vaker goed gegaan in het verleden, het lijkt toch of je een hoger risico hebt op herhaling… Als m’n interpretatie onjuist is dan sorry, tis niet lullig of belerend bedoeld.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Uptempo-Hennie zei:
Ze zeggen dat het door de drugs is gekomen
Klik om te vergroten...
Je geeft jezelf al antwoord,en dan nog vragen wat het is geweest?
Wat dacht je van Drugs?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Uptempo-Hennie zei:
Ze zeggen dat het door de drugs is gekomen maarja ik vraag me dan wel af wat het dan geweest zou zijn.
Klik om te vergroten...
Ik denk de drugs ja…..
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar als het de drugs is geweest waarom heb ik het dan deze 2 jaar hiervoor niet gemerkt. Is het nu dan teveel geweest, of uitdroging, of 1 nacht te lang doorgegaan?
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Laat dit een wijze les zijn.. als je zo gevoelig bent, al in het bij pakken, niet bewust met drinken.. als je wilt gebruiken, misschien toch gaan zorgen dat er een tripsitter aanwezig is.
En misschien toch beter inlezen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
hoe gaat die nu ?
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Uptempo-Hennie zei:
Maar als het de drugs is geweest waarom heb ik het dan deze 2 jaar hiervoor niet gemerkt. Is het nu dan teveel geweest, of uitdroging, of 1 nacht te lang doorgegaan?
Klik om te vergroten...
Drugs moet leuk zijn en leuk blijven.. standaardiseren van drugs is natuurlijk niet de beste optie
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit is zeker een wijze les, ik ben er echt van geschrokken. Ik vraag me alleen wel af waar het aan gelegen zou kunnen hebben aangezien het zeker meer als 2 jaar goed gaat met dezelfde drugs. Ik weet ook niet of ik nog ooit drugs durf te gebruiken maar als ik het wel doe iig niet meer met 2/3 nachten doorhalen en zoveel bijpakken en dan zo weinig drinken
U
Uptempo-HennieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Ik denk de drugs ja…..
Klik om te vergroten...
Ja ik bedoelde meer, wat hst dan geweest zou kunnen zijn waardoor ik die aanval kreeg. Het zal niet alleen de drugs zijn geweest want dan had ik dat de 2 jaar hiervoor ook moeten merken. Misschien toch de 3de nacht wakker dan en te weinig drinken.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uptempo-Hennie zei:
Dit is zeker een wijze les, ik ben er echt van geschrokken. Ik vraag me alleen wel af waar het aan gelegen zou kunnen hebben aangezien het zeker meer als 2 jaar goed gaat met dezelfde drugs. Ik weet ook niet of ik nog ooit drugs durf te gebruiken maar als ik het wel doe iig niet meer met 2/3 nachten doorhalen en zoveel bijpakken en dan zo weinig drinken
Klik om te vergroten...
Zorg eerst maar dat je volledig hersteld! En misschien toch een apk keuring bij de huis arts voordat je weer begint. Zie hier boven hoeveel geluk je hebt gehad. Probeer hier ban de leren, en niet al met het idee zitten om weer te gaan gebruiken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."